iskat1973 Napisano 7 Maja 2016 Udostępnij Napisano 7 Maja 2016 Witam, mam pytanko do kolegów z Lacetti/ Nubira III z elektroniczną klimą. Klima działa jakby stacjonarnie , przy ciągłej jeździe i wysokich obrotach silnika wyrzut zimnego powietrza z kratek zanika aż do momentu ze w ogóle nie chlodzi. Cały układ jakby sprawny, na postoju klima się załącza i chlodzi ale w ciągłej jeździe nie schladza w środku. Sprężarka w naszych autach to Delphi Harrison V5 tak wiec jakby ten wątek pasował by do mojego problemu : http://autoklimatyzacja.blogspot.com/2014/07/problem-z-klimatyzacja-renault-laguna-ii.html?m=1 Dot. co prawda Laguny II ale ten sam rodzaj sprężarki.... Czy ktoś z Was walczył z tym problemem???? Bo z tego co wiem dość często pojawia się w Chevroletach Lacetti/ Nubira III.....pzdr i bede wdzięczny za pomoc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Maja 2016 Udostępnij Napisano 7 Maja 2016 W Lacetti z klimą manualną często nie działał panel z włącznikiem - trzeba było go wymontować i przelutować zimne luty. W automacie nie wiem. A jak z czynnikiem - nie ma go za dużo/ za mało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iskat1973 Napisano 7 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2016 Był świeżo nabity i działo się to co opisałem. Przycisk włącza klimę ( słuchać cyknięcie ) i ona działała ale po dłuższej jeździe już nie było wyrzutu zimnego powietrza z kratek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 8 Maja 2016 Udostępnij Napisano 8 Maja 2016 Miałem podobny problem w Volvo. Powodem był nabity jakiś dziadowski czynnik. Skusiłem się niską ceną za nabicie, potem pojechałem nabić gdzie indziej i powiedział, że nie pierwszy raz się z tym spotkał, a problem oczywiście zniknął. Jak w czasie jazdy wyłączysz klimę i po 5minutach włączysz to działa przez jakiś czas ok? Jak z prędkością powietrza z nawiewu, mimo zwiększania obrotów jakby powietrze nie miało siły wylatywać z kratek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iskat1973 Napisano 8 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2016 Jakby coraz mniej powietrza leciało lub było coraz cieplejsze... Dmuchawa była nastawiona np na 4 poziomie i wydawała taki sam odgłos jak na początku gdy chlodzila i pózniej jak już nie chlodzila. Podwyzszalem bieg dmuchawy jak się potem zalewalem ale nic to nie dawało. Ja mowię o sytuacji rok temu jak w lipcu grzało bo na razie nie dotykam klimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iskat1973 Napisano 8 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2016 By chlodzila zazwyczaj najskuteczniej było się zatrzymać do 0 bo samo wyłączanie podczas jazdy klimy nie dawało zadowalajacych rezultatów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 9 Maja 2016 Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 Witam, mam pytanko do kolegów z Lacetti/ Nubira III z elektroniczną klimą. Klima działa jakby stacjonarnie , przy ciągłej jeździe i wysokich obrotach silnika wyrzut zimnego powietrza z kratek zanika aż do momentu ze w ogóle nie chlodzi. Cały układ jakby sprawny, na postoju klima się załącza i chlodzi ale w ciągłej jeździe nie schladza w środku. Sprężarka w naszych autach to Delphi Harrison V5 tak wiec jakby ten wątek pasował by do mojego problemu : http://autoklimatyzacja.blogspot.com/2014/07/problem-z-klimatyzacja-renault-laguna-ii.html?m=1 Dot. co prawda Laguny II ale ten sam rodzaj sprężarki.... Czy ktoś z Was walczył z tym problemem???? Bo z tego co wiem dość często pojawia się w Chevroletach Lacetti/ Nubira III.....pzdr i bede wdzięczny za pomoc... miałem identycznie własnie w laczku 1.4 jak zagłebisz sie troszke w głosy ludzi cos jest na tapecie z klima w laczku bo wiele osob opisuje identyczne objawy tj. dłuzsza jazda autem z wyzsza predkoscia i wydajnosc klimy spada - praktycznie przestaje chłodzic. mialem identycznie - dłuzsza jazda np na autostradzie i spadek wydajnosci mega duzy az do praktycznie zaniku klimy. pauza na kilka minut na parkingu i klima ozywala, moim zdaniem cały układ nie wydala. przy normalnej jezdzie i odcinkach do 100-200km wszystko działało ok. dodam ze klima sprawna, nabita itd. podkreslam jak zaczalem szukac co jest nie halo znalazłem wiele podobnych opini własnie o laczku... przyzwyczaic sie i jezdzic - jedyne rozwiazanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 9 Maja 2016 Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 W Lacetti z klimą manualną często nie działał panel z włącznikiem - trzeba było go wymontować i przelutować zimne luty. W automacie nie wiem. A jak z czynnikiem - nie ma go za dużo/ za mało? to nie kwestia panelu... TTTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Maja 2016 Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 to nie kwestia panelu... TTTM Nowe też tak miały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iskat1973 Napisano 9 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 To pies ganiał taką klimę..... W linku o klimie z Laguny II podano pare powodów takiego zachowania kompresora i zamierzam to sprawdzić. Szukam kogoś kto się podejmie szczególnie aspekty elektroniczne panelu klimatronika.... Jak nic nie znajdę to daje spokój.... Ja 100 km nie daje rady ujechac tak by klima schładzala środek auta.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 9 Maja 2016 Udostępnij Napisano 9 Maja 2016 to nie kwestia panelu... TTTM Bzdura jakaś. Miałem dwa egzemplarze z automatyczną klimą, jeździłem w czterdziestostopniowych upałach i jak chciałem mieć w aucie zimno to miałem zimno. Zdarzało mi się nastawiać na 25-27 stopni bo inaczej można było wręcz zmarznąć (przy temperaturach zewnętrznych 30-40). Klimatronik w Lacetti zawyża wskazanie i jak nastawisz 22 to się będziesz trząsł z zimna. Na pewno to nie TTTM tylko jakaś awaria. Klimy w tych autach działały zawsze bardzo wydajnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 Na pewno to nie TTTM tylko jakaś awaria. Klimy w tych autach działały zawsze bardzo wydajnie. Automat miał wydajniejszą sprężarkę niż manual. To manualna klima mogła nie wyrabiać w upały, ale jednak dawała radę. Więc też obstawiam jakąś awarię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iskat1973 Napisano 10 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 Czy zna ktoś warsztat który by się podjął rzetelnie poszukać o co chodzi z tą klimatuzacją ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 Skąd klikasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iskat1973 Napisano 10 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 WaWa i okolice... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 to nie kwestia panelu... TTTM Bzdura. Mam co prawda manualną i im szybciej jadę tym lepiej chłodzi (chodzi zapewne o przepływ powietrza przez skraplacz. To musi być jakaś awaria. Może sprzęgło sprężarki nie łapie jak się rozgrzeje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 Bzdura. Mam co prawda manualną i im szybciej jadę tym lepiej chłodzi (chodzi zapewne o przepływ powietrza przez skraplacz. To musi być jakaś awaria. Może sprzęgło sprężarki nie łapie jak się rozgrzeje?Albo siada sprężarka, albo bardziej prawdopodobne, nabili za dużo czynnika i skraplacz zamarza i rozłącza klimę, przerabiałem w zeszłym roku, po odciągnieciu 10% czynnika Działa pięknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 11 Maja 2016 Udostępnij Napisano 11 Maja 2016 Albo siada sprężarka, albo bardziej prawdopodobne, nabili za dużo czynnika i skraplacz zamarza i rozłącza klimę, przerabiałem w zeszłym roku, po odciągnieciu 10% czynnika Działa pięknie. Zamarza to raczej parownik, a nie skraplacz Ale jak najbardziej jest możliwa taka sytuacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 11 Maja 2016 Udostępnij Napisano 11 Maja 2016 Zamarza to raczej parownik, a nie skraplacz Ale jak najbardziej jest możliwa taka sytuacja.Zgadza się, przepraszam za pomyłkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 12 Maja 2016 Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Jeszcze należy sprawdzić czy drożny jest wężyk odprowadzający skropliny (prawa strona na przegrodzie czołowej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iskat1973 Napisano 12 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Prawa strona tj.z pozycji kierowcy w środku oczywiście ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 12 Maja 2016 Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Tak, czyli strona pasażera w europejskiej wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 12 Maja 2016 Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Bzdura jakaś. Miałem dwa egzemplarze z automatyczną klimą, jeździłem w czterdziestostopniowych upałach i jak chciałem mieć w aucie zimno to miałem zimno. Zdarzało mi się nastawiać na 25-27 stopni bo inaczej można było wręcz zmarznąć (przy temperaturach zewnętrznych 30-40). Klimatronik w Lacetti zawyża wskazanie i jak nastawisz 22 to się będziesz trząsł z zimna. Na pewno to nie TTTM tylko jakaś awaria. Klimy w tych autach działały zawsze bardzo wydajnie. ja mowie o manualu nie climatronicu i z niska wydajnoscia klimy spotkalem sie tylko w manualach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 12 Maja 2016 Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 Bzdura. Mam co prawda manualną i im szybciej jadę tym lepiej chłodzi (chodzi zapewne o przepływ powietrza przez skraplacz. To musi być jakaś awaria. Może sprzęgło sprężarki nie łapie jak się rozgrzeje? u mnie problem pojawial sie niezaleznie czy klima swiezo nabita czy nie, klima oczywiscie sprawna... problem pojawial sie np podczas jazdy autostradowej i spadek wydajnosci odczuwalny byl no oko po ok 200km jazdy. dodam jak wspomnialem wyzej wiele osob mialo podobny problem - do odszukania chyba nawet na forum chewroleta (kazdy podobnie jak ja, wieksze obciazenie silnika i spadek wydajnosci klimy) nie wiem w czym byl problem ale robilem diagnostyke klimy i bylo wsio ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 13 Maja 2016 Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 dodam jak wspomnialem wyzej wiele osob mialo podobny problem - do odszukania chyba nawet na forum chewroleta (kazdy podobnie jak ja, wieksze obciazenie silnika i spadek wydajnosci klimy) Też zauważyłem w swoim lacku taki problem na autostradzie w drodze na wakacje, ale po tankowaniu (LPG - co 300km) jak chwilę postał było zawsze lepiej. Czasem dużo skroplin właśnie wypływało podczas takiego postoju (tak jakby podczas jazdy nie do końca odprowadzał tą wodę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iskat1973 Napisano 13 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 A wiec po kolej: udroznilem odpływ, wymieniłem zawór sterujący sprężarki, nabiałem ze sprawdzeniem szczelnosci i jest ok . Na razie krótkie ruchy po mieście ale widać , raczej czuć różnice. Winny był najprawdopodobniej ten zawór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 15 Maja 2016 Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 A wiec po kolej: udroznilem odpływ, wymieniłem zawór sterujący sprężarki, nabiałem ze sprawdzeniem szczelnosci i jest ok . Na razie krótkie ruchy po mieście ale widać , raczej czuć różnice. Winny był najprawdopodobniej ten zawór. A wiec po kolej: udroznilem odpływ, wymieniłem zawór sterujący sprężarki, nabiałem ze sprawdzeniem szczelnosci i jest ok . Na razie krótkie ruchy po mieście ale widać , raczej czuć różnice. Winny był najprawdopodobniej ten zawór. U mnie po miescie i w odcinkach typowo miejskich klima smigała normalnie, dopiero przy dłuzszych wojażach problem nabrzmiewał... faktycznie teraz mi sie przypomina ze podczas postoju np. celem tankowania lpg zazwyczaj pojawialo sie dosc duzo skroplin pod zderzakiem i pozniej klima zaczynała znowu ozywac - wiec moze trzeba ta droga pujsc?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 31 Maja 2016 Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 Ja też mam podobnie w Lacetti, trasy 200km bez problemu, ale dłuższa jazda i temperatura wnętrza zaczynała rosnąć, wtedy wystarczyło wyłączyć klimę na kilka minut (bez zatrzymywania się, jedynie przyciskiem), i znów wiało chłodem Klima świeżo nabita, odpływ drożny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 ja mowie o manualu nie climatronicu i z niska wydajnoscia klimy spotkalem sie tylko w manualach Ok, manuala nie miałem. Ale automat jest w tych autach naprawdę dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 Ja też mam podobnie w Lacetti, trasy 200km bez problemu, ale dłuższa jazda i temperatura wnętrza zaczynała rosnąć, wtedy wystarczyło wyłączyć klimę na kilka minut (bez zatrzymywania się, jedynie przyciskiem), i znów wiało chłodem Klima świeżo nabita, odpływ drożny. Pewnie zamarza parownik klimatyzacji. Mam tak w jednym aucie z racji niesprawnego czujnika oszronienia. Wyłączenie na kilka minut i ponowne włączenie klimy rozwiązuje problem, tylko u mnie objawia się to raczej spadkiem siły nawiewu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 Raczej nie, bo siła nawiewu się nie zmienia u mnie, ale też to podejrzewałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.