Majkiel Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Jakie warstwy po kolei dawaliście (albo dalibyście) na chudziak i dlaczego? Każdy ma inną teorię i wytłumaczenie gdzie dawać folię, jak ją wywijać itp. Zgłupiałem szczerze mówiąc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Jakie warstwy po kolei dawaliście (albo dalibyście) na chudziak i dlaczego? Każdy ma inną teorię i wytłumaczenie gdzie dawać folię, jak ją wywijać itp. Zgłupiałem szczerze mówiąc. Nie daje się folii zamiast papy termozgrzewalnej. Papa musi być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Ja w projekcie mam tak: 1 A/ Posadzka na gruncie w pokoju dziennym , pokojach .1. Panele podłogowe lub parkiet.2. Wylewka cementowa gr. 5,5 cm3. Warstwa oddzielająca przeciwwilgociowa - Folia budowlana4. Warstwa ocieplająca -Płyty z wełny min. ISOVER, gr. 10 cm .5. Izolacja przeciwwilgociowa i parochronna z powłok asfaltowych, pap asfaltowych, folii PCV lub PE.6. Chudy beton żwirowy zatarty na gładko gr. 10 cm.7. Warstwa ocieplająca -wełna mineralna STROPOTERM gr. 12 cm firmy ISOVER; zalecana dylatacja od ścianzalecana - deska dachowa 3316.8. Podsypka piaskowa 15 cm.9. Ziemia ubita. 1B/ Posadzka ocieplona na gruncie w sieni , łazienkach , kuchni , hallu i kotłowni .1. Płytki ceramiczne na kleju .2. Wylewka cementowa gr. 5,5 cm ( w łazience i kotłowni ze spadkiem w kierunku kratki ściekowej )3. Pozostałe warstwy jak 3. - 9. z poz 1A Ale ciągle mnie kusi płyta fundamentowa. Tyle, że jak z grubsza sobie liczę, to wychodzi mi ze 20K zł drożej, niż ławy i to przy znacznie większym nakładzie pracy własnej. Więc pewnie skończy się na ławach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Czemu Cię płyta kusi? Robisz piwnice? Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Czemu Cię płyta kusi? Robisz piwnice? Piwnicy nie robię. Płyta mnie kusi, bo brak mostków, łatwo (stosunkowo) samemu wykonać (co najwyżej ekipa do zatarcia na jeden dzień). Bo to fajny akumulator ciepła, a mam taką koncepcję, co by grzać pompą ciepła tylko w tańszej taryfie. Bo ma chyba same zalety - ale 20K zł za to nie dam. http://inz-maliniak.blog.pl/2015/09/29/dzien-12-plyta-zbrojenie-cd/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Płyta mnie kusi, bo brak mostków, łatwo (stosunkowo) samemu wykonać (co najwyżej ekipa do zatarcia na jeden dzień). Bo to fajny akumulator ciepła, a mam taką koncepcję, co by grzać pompą ciepła tylko w tańszej taryfie. Bo ma chyba same zalety - ale 20K zł za to nie dam. Jak dobrze zrobisz i ocieplisz fundamenty/podłogę to nie będzie mostków. Też kiedyś przez moment myślałem o płycie, ale jakoś szybko mi przeszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Jakie warstwy po kolei dawaliście (albo dalibyście) na chudziak i dlaczego? Każdy ma inną teorię i wytłumaczenie gdzie dawać folię, jak ją wywijać itp. Zgłupiałem szczerze mówiąc. Ja robiłem tak: - parkiet 15mm - wylewka 5 czy 6cm - folia - styro 16cm - folia - chudziak 10cm - poliuretan 10cm - piasek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Najpierw wylałem chudziak na zagęszczony piasek. Na to folia. Następnie styropian i wylewka. Na wylewce płytki albo parkiet. Działało dobrze przez kilkanaście lat aż sprzedałem chatę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 U mnie dali na chudziaka: folię, styropian. posadzkę betonową. Na posadzkę poszły albo płytki albo panele na czymś, nie wiem jal to nazwać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 7 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Czyli z tego co widzę, albo na chudziaka poszła folia/papa - styropian - folia - wylewka, albo bez folii położonej na styropianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Co miałaby dawać folia na styro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 7 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Co miałaby dawać folia na styro? Chyba stosuje się ją po to, żeby beton z wylewki nie wlewał się pomiędzy płyty tworząc mostki termiczne bądź akustyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Co miałaby dawać folia na styro? - wylewka np. anhydrytowa nie wplynie tam gdzie jej nie chcemy - przy ogrzewaniu podlogowym stosuje sie dedykowane folie, ktore ulatwiaja rozkladanie rurek, ale tez teoretycznie odbijaja nieco 'ciepla' Jak ktos nie ma podlogowki i stosuje zwykla wylewke, to ta folia teoretycznie jest zbedna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 A u mnie jest tak: płytki wylewka 6cm rurki podłogówki folia srebrna styropian 10cm folia gruba papa zgrzewalna ślepa wylewka zagęszczony piasek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Piwnicy nie robię. Płyta mnie kusi, bo brak mostków, łatwo (stosunkowo) samemu wykonać (co najwyżej ekipa do zatarcia na jeden dzień). Bo to fajny akumulator ciepła, a mam taką koncepcję, co by grzać pompą ciepła tylko w tańszej taryfie. Bo ma chyba same zalety - ale 20K zł za to nie dam. http://inz-maliniak.blog.pl/2015/09/29/dzien-12-plyta-zbrojenie-cd/ A ten co wykombinował z tym ogrzewaniem? Płytę będzie grzać? Potem już nie będzie izolacji termicznej? Swoją drogą ja bym się bał że mu ten dom odjedzie... W sumie to płyta wylana tylko po zebraniu humusu.. I co tu niby ma kosztować 20k wiecej w porównaniu do wykopu, ław fundamentowych itd? Zbrojenie tyle kasy? Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 A ten co wykombinował z tym ogrzewaniem? Płytę będzie grzać? Potem już nie będzie izolacji termicznej? Swoją drogą ja bym się bał że mu ten dom odjedzie... W sumie to płyta wylana tylko po zebraniu humusu.. I co tu niby ma kosztować 20k wiecej w porównaniu do wykopu, ław fundamentowych itd? Zbrojenie tyle kasy? No właśnie płyta ma być akumulatorem ciepła. Podobno mercedesem w ogrzewanych płytach jest to: http://www.legalett.com.pl/ Ale jak widać każdy może sobie wystrugać z rurek. A co kosztuje? Styropian na szalunki systemowe +dodatkowe 5 cm jak na tamtym blogu, to jakieś 180-200zł/m2. Izodom przysyła klocki do ułożenia poprzycinane jak trzeba. Jak ktoś chce się pieścić i sam z XPSa robi, pewnie wyjdzie sporo taniej, ale za to zabawy dużo i trzeba dobrze popodpierać, żeby się nie rozleciało. Beton z 50zł/m2 stal kolejne 50zł/m2. To tak bardzo szacunkowo, bo trzeba najpierw zrobić projekt pod warunki lokalne i to kosztuje ok. 1,5K zł. Na gotowo firmy wyceniają tak min. 300zł/m2. Realnie pewnie ze 350-400zł trzeba liczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Czyli z tego co widzę, albo na chudziaka poszła folia/papa - styropian - folia - wylewka, albo bez folii położonej na styropianie. Tak, jak nie mieszkasz na bagnach i masz zaizolowane /odciete funadmenty to folia spokojnie wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 No to sporo... Tyle że mnie fundamenty + chudziak (gówno a nie chudziak bo z B20 był) kosztowały 32k PLNów.. Robocizna 10k Beton 12k Piasek 4,5k Izolacja XPSem fundamentów 3,5k Reszta to jakieś pierdoły typu deski stal (tu akurat mało było stali..) Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Najpierw wylałem chudziak na zagęszczony piasek. Na to folia. Następnie styropian i wylewka. Na wylewce płytki albo parkiet. Działało dobrze przez kilkanaście lat aż sprzedałem chatę. Nie daje się folii na beton, bo się rozszczelnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BuktopBektop Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Nie daje się folii na beton, bo się rozszczelnia. pod papą jest inaczej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 pod papą jest inaczej?Tak.Poszukaj w google jak wygląda foloa na chudziaku po latach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Nie daje się folii na beton, bo się rozszczelnia. Co się tam rozszczelnia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Co to za bajzel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 To jakieś porwane i poprzecierane kawałki folii. Folia gruba prawidłowo ułożona w zupełności wystarczy, tak masz nawet w projektach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 To mi wygląda na spsutą wylewkę. Ma być zatarta na gładko. Jak tu tak nierówno, to nic dziwnego, że się przeciera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 To mi wygląda na spsutą wylewkę. Ma być zatarta na gładko. Jak tu tak nierówno, to nic dziwnego, że się przeciera. Ale to nie wylewka tylko chudziak, który z reguły gładki jak pupa noworodka nie jest. Do tego jeśli na folii ktoś zaoszczędził i położył cienką i jednowarstwowo, to po samym przejściu człowieka takie dziurki mogą się zrobić. Kawałek folii 0,4mm mam, zobaczę jak się zachowa na moim chudziaku. W projekcie mam napisane "izolacja folią bądź papą" Nie daje się folii zamiast papy termozgrzewalnej. Papa musi być. A możesz powiedzieć jaka papa? Jest tego do groma.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Ale to nie wylewka tylko chudziak, który z reguły gładki jak pupa noworodka nie jest. Jak cytowałem w projekcie mam "zatarty na gładko". Pracować to będzie i jak nie będzie gładko to się przetrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Ale to nie wylewka tylko chudziak, który z reguły gładki jak pupa noworodka nie jest. Do tego jeśli na folii ktoś zaoszczędził i położył cienką i jednowarstwowo, to po samym przejściu człowieka takie dziurki mogą się zrobić. Kawałek folii 0,4mm mam, zobaczę jak się zachowa na moim chudziaku. W projekcie mam napisane "izolacja folią bądź papą" A możesz powiedzieć jaka papa? Jest tego do groma.... ale na zdjęciach widać bardzo nieregularną powierzchnie z kamieniami na wierzchu. Może chudziak nie musi być super gładki, ale u mnie pamiętam, że był równiutki i nic z niego nie wystawało. Nad chudziakiem i tak nie ma praw być wilgoci, bo poziom posadzek powinien być te min 30cm wyższy nić teren a fundamenty odcięte i zabezpieczeone przed podciąganiem. Dlatego projektanci wpisują, że zwykła folia spokojnie daje rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2016 No właśnie płyta ma być akumulatorem ciepła. Podobno mercedesem w ogrzewanych płytach jest to: http://www.legalett.com.pl/ Ale jak widać każdy może sobie wystrugać z rurek. A co kosztuje? Styropian na szalunki systemowe +dodatkowe 5 cm jak na tamtym blogu, to jakieś 180-200zł/m2. Izodom przysyła klocki do ułożenia poprzycinane jak trzeba. Jak ktoś chce się pieścić i sam z XPSa robi, pewnie wyjdzie sporo taniej, ale za to zabawy dużo i trzeba dobrze popodpierać, żeby się nie rozleciało. Beton z 50zł/m2 stal kolejne 50zł/m2. To tak bardzo szacunkowo, bo trzeba najpierw zrobić projekt pod warunki lokalne i to kosztuje ok. 1,5K zł. Na gotowo firmy wyceniają tak min. 300zł/m2. Realnie pewnie ze 350-400zł trzeba liczyć. Legalett od kilku lat przestał już być mercedesem, bo raz że do ogrzewania zużywa energię elektryczną w stosunku 1:1, dwa, tylko grzeje- po co tylko grzać skoro latem można też chłodzić, dostarczając 0,3kW energii elektrycznej a otrzymując ponad 1kW? Od 2009 roku buduję domy na płytach fundamentowych, bo są proste w wykonaniu, ciepłe, stabilne a w moim całym cyklu budowy to tylko jeden etap mokry. Nie ma problemów z wysokimi poziomami wód podczas wykonania, z pękaniem ścian spowodowanym nierównym osiadaniem, nośnością gruntów itp. Przy zastosowaniu odpowiedniego betonu klasy C20/25 z włóknem, nie trzeba nawet wykonywać pełnego zbrojenia stalowego na całości, tylko pod ścianami nośnymi i obwodowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Legalett od kilku lat przestał już być mercedesem, bo raz że do ogrzewania zużywa energię elektryczną w stosunku 1:1, dwa, tylko grzeje- po co tylko grzać skoro latem można też chłodzić, dostarczając 0,3kW energii elektrycznej a otrzymując ponad 1kW? Od 2009 roku buduję domy na płytach fundamentowych, bo są proste w wykonaniu, ciepłe, stabilne a w moim całym cyklu budowy to tylko jeden etap mokry. Nie ma problemów z wysokimi poziomami wód podczas wykonania, z pękaniem ścian spowodowanym nierównym osiadaniem, nośnością gruntów itp. Przy zastosowaniu odpowiedniego betonu klasy C20/25 z włóknem, nie trzeba nawet wykonywać pełnego zbrojenia stalowego na całości, tylko pod ścianami nośnymi i obwodowo. Znaczy zimna podłoga latem? Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2016 Znaczy zimna podłoga latem? Krawiec Zimna i wilgotna Też mnie to ciekawi, jak chłodzić dom płytą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 22 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2016 Wracając do tematu - poczytałem co nieco, pooglądałem kilka produktów i o ile z punktu widzenia wytrzymałości, nikt nie zakwestionuje tego, że papa jest mocniejsza, a cenowo choć droższa, to w skali całego domu to kropla w morzu, mam jednak jeden dylemat. Otóż na wszystkich papach i mazidłach pod papę (dysperbity asfaltowe) jest wyraźnie napisane, gdzie można to stosować i nie ma słowa o pomieszczeniach mieszkalnych. Owszem, we wnętrzach można, ale w garażach, do izolacji piwnic i tak dalej. Kiedyś wszyscy ocieplali azbestem, parkiet kleili subitem, a dachy pokrywali eternitem. Dzisiaj, ściąga i likwiduje się to wszystko, bo rakotwórcze. Wyroby bitumiczne też zawierają wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne, w tym benzopiren. No i pytanie - czy jest sens panikować, czy nie ma co się przejmować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2016 Wracając do tematu - poczytałem co nieco, pooglądałem kilka produktów i o ile z punktu widzenia wytrzymałości, nikt nie zakwestionuje tego, że papa jest mocniejsza, a cenowo choć droższa, to w skali całego domu to kropla w morzu, mam jednak jeden dylemat. Otóż na wszystkich papach i mazidłach pod papę (dysperbity asfaltowe) jest wyraźnie napisane, gdzie można to stosować i nie ma słowa o pomieszczeniach mieszkalnych. Owszem, we wnętrzach można, ale w garażach, do izolacji piwnic i tak dalej. Kiedyś wszyscy ocieplali azbestem, parkiet kleili subitem, a dachy pokrywali eternitem. Dzisiaj, ściąga i likwiduje się to wszystko, bo rakotwórcze. Wyroby bitumiczne też zawierają wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne, w tym benzopiren. No i pytanie - czy jest sens panikować, czy nie ma co się przejmować? Zadaj to pytanie producentowi. Kiedyś na budowie muzeum, której ojciec prowadził nadzór, pojechali coś ala dysperbitem po posadzce. Na opakowianiu była informacja jak piszesz, ojciec zadzwonił do producenta, który powiedział, że nie wolno tego stosować wew. Nastepnego dnia skuwali posadzkę Daj folię jak większość i nie przejmuj się tematem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2016 Jakie warstwy po kolei dawaliście (albo dalibyście) na chudziak i dlaczego? Każdy ma inną teorię i wytłumaczenie gdzie dawać folię, jak ją wywijać itp. Zgłupiałem szczerze mówiąc. Trochę OT, ale ostatnio oglądałem remont 100 letniego domu i tam posadzka wyglądała tak: 1. Ziemia 2. Legary 3. Deski 4. Płyta pilśniowa 100 lat wytrzymało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2016 (edytowane) Trochę OT, ale ostatnio oglądałem remont 100 letniego domu i tam posadzka wyglądała tak: 1. Ziemia 2. Legary 3. Deski 4. Płyta pilśniowa 100 lat wytrzymało Jak jest dobra wentylacja pod podłogą, to co ma się psuć? Też mam taką, tylko zimno... :| Edytowane 23 Czerwca 2016 przez grogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 Trochę OT, ale ostatnio oglądałem remont 100 letniego domu i tam posadzka wyglądała tak: 1. Ziemia 2. Legary 3. Deski 4. Płyta pilśniowa 100 lat wytrzymało Zapomniałeś o pustce powietrznej. Ja kilka lat temu wycinałem podłogę w domu z lat 30", była duża pustka i porządne legary, więc tez nie było się do czego przyczepić. Pod legarami podbite deski, w środku wypełnienie węglem drzewnym, na górze deski podłogowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzy Napisano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 Zapomniałeś o pustce powietrznej. Ja kilka lat temu wycinałem podłogę w domu z lat 30", była duża pustka i porządne legary, więc tez nie było się do czego przyczepić. Pod legarami podbite deski, w środku wypełnienie węglem drzewnym, na górze deski podłogowe Legary "zanurzone" w gruncie, deski dosłownie 2cm nad ziemią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 2 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2016 Jakie warstwy po kolei dawaliście (albo dalibyście) na chudziak i dlaczego? Każdy ma inną teorię i wytłumaczenie gdzie dawać folię, jak ją wywijać itp. Zgłupiałem szczerze mówiąc. Jeśli myślisz o parkiecie drewnianym musisz zrobić sensowną odcinkę wilgoci - papa (na wylewce). Muszą pozawijać na ściany. TIP: jeśli elktryk idzie w peszlach po ścianie, niech idzie maxymalnie wysoko - by mogli wywinąc papę i nie przygrzać peszli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 2 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2016 Nad chudziakiem i tak nie ma praw być wilgoci, bo poziom posadzek powinien być te min 30cm wyższy nić teren a fundamenty odcięte i zabezpieczeone przed podciąganiem. Dlatego projektanci wpisują, że zwykła folia spokojnie daje rade. Słyszałem o podciąganiu wilgoci przez beton na 1,5 metra. Fundament jest w innym miejscu, tak na około. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 2 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2016 Wracając do tematu - poczytałem co nieco, pooglądałem kilka produktów i o ile z punktu widzenia wytrzymałości, nikt nie zakwestionuje tego, że papa jest mocniejsza, a cenowo choć droższa, to w skali całego domu to kropla w morzu, mam jednak jeden dylemat. Otóż na wszystkich papach i mazidłach pod papę (dysperbity asfaltowe) jest wyraźnie napisane, gdzie można to stosować i nie ma słowa o pomieszczeniach mieszkalnych. Owszem, we wnętrzach można, ale w garażach, do izolacji piwnic i tak dalej. Kiedyś wszyscy ocieplali azbestem, parkiet kleili subitem, a dachy pokrywali eternitem. Dzisiaj, ściąga i likwiduje się to wszystko, bo rakotwórcze. Wyroby bitumiczne też zawierają wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne, w tym benzopiren. No i pytanie - czy jest sens panikować, czy nie ma co się przejmować? Dobre pytanie. Coś może wydostawać się po obwodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 4 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 Słyszałem o podciąganiu wilgoci przez beton na 1,5 metra. Fundament jest w innym miejscu, tak na około. w miejscach gdzie jest powyżej terenu i odcięty z zewn /wew i od dolu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 4 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 odcinka podłogi na gruncie dokonuję się przez rzeczoną folię 0,5 mm lub papę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.