koNik Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Volvo PV444, silnik B16, 3 podopory wału, 1600ccm 66KM Zakupiłem dwa różne oleje: 1) Millers Classic 20w50 mineralny http://www.millersoils.pl/produkty/classic/oleje-silnikowe/classic-20w50/ 2) Motul 300V LeMans 20W60 syntetyczny na estrach https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/300v-le-mans-20w60--2 do silnika będę wsadzał nowe uszczelki, w wielu newralgicznych miejscach, planuję też płukankę millersa przed wymianą. Który byście znawcy zalali i dlaczego nie Motul? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Volvo PV444, silnik B16, 3 podopory wału, 1600ccm 66KM Zakupiłem dwa różne oleje: 1) Millers Classic 20w50 mineralny http://www.millersoils.pl/produkty/classic/oleje-silnikowe/classic-20w50/ 2) Motul 300V LeMans 20W60 syntetyczny na estrach https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/300v-le-mans-20w60--2 do silnika będę wsadzał nowe uszczelki, w wielu newralgicznych miejscach, planuję też płukankę millersa przed wymianą. Który byście znawcy zalali i dlaczego nie Motul? Estry rozpuszczą też uszczelki poza newralgicznymi miejscami. Należy zmienić wszystkie uszczelki, których może dotknąć olej lub jego opary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Estry rozpuszczą też uszczelki poza newralgicznymi miejscami. Należy zmienić wszystkie uszczelki, których może dotknąć olej lub jego opary. no właśnie sie zastanawiam bo uszczelki w tym aucie odbiegają nieco od współczesnych uszczelek, za simmeringi wału robi np sznur, a inne uszczelki to w większości papier albo korek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 no właśnie sie zastanawiam bo uszczelki w tym aucie odbiegają nieco od współczesnych uszczelek, za simmeringi wału robi np sznur, a inne uszczelki to w większości papier albo korek... Właśnie z takich silników (i nowszych z gumą) wziął się mit o rozszczelnianiu silnika po zalaniu syntetykiem, gdy był mineralny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 no właśnie sie zastanawiam bo uszczelki w tym aucie odbiegają nieco od współczesnych uszczelek, za simmeringi wału robi np sznur, a inne uszczelki to w większości papier albo korek... Jeśli dasz radę wymienić wszystkie uszczelki, to warto to zrobić. Papierowe dotniesz sobie sam. Korkowe.... nie wiem, czy sa do dostania. Millersa możesz lać, gdy samochód nie będzie jeździł zimą, bo 20W50 nie bardzo lubi się z zimą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Nie lepiej valvoline max life?? Zresztą 20w w zimie przy mrozach zabije ten silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Jeśli dasz radę wymienić wszystkie uszczelki, to warto to zrobić. Papierowe dotniesz sobie sam. Korkowe.... nie wiem, czy sa do dostania. Millersa możesz lać, gdy samochód nie będzie jeździł zimą, bo 20W50 nie bardzo lubi się z zimą. Nie lepiej valvoline max life?? Zresztą 20w w zimie przy mrozach zabije ten silnik Nie przesadzacie troszkę - 20W jest do -15 stopni. Ile dni w tą zimę było tak mroźnych. Na dodatek w aucie z czasów, gdy olej to była prosta mieszanina smaru i nafty tak naprawdę każdy jeden mineralny się sprawdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Lałem do silnika wyeksploatowanego Poloneza olej 20W40 - bywało, że zimą nie odpalił Tak czy siak do starego silnika zalałbym mineralny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Na dodatek w aucie z czasów, gdy olej to była prosta mieszanina smaru i nafty tak naprawdę każdy jeden mineralny się sprawdzi. Olej to nie smar + nafta, Nigdy tak nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Olej to nie smar + nafta, Nigdy tak nie było. Chodzi o skład chemiczny a nie proces technologiczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Nie lepiej valvoline max life?? Zresztą 20w w zimie przy mrozach zabije ten silnik tyle lat nie zabiło to i teraz nie zabije, tam kanał olejowy jest sporo większy niz w obecnych silnikach, gdzie często jego średnica jest mniejsza od średnicy zapałki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Chodzi o skład chemiczny a nie proces technologicznyTez się mylisz.Smar jest mieszaniną oleju i mydła litowego. Więc olej jest po prostu smarem bez mydła A olej to po prostu olej, prosty produkt destylacji ropy, odpowiednio gęsta frakcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Majkel_ Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Volvo PV444, silnik B16, 3 podopory wału, 1600ccm 66KM Zakupiłem dwa różne oleje: 1) Millers Classic 20w50 mineralny http://www.millersoils.pl/produkty/classic/oleje-silnikowe/classic-20w50/ 2 ten leje właśnie do Mini, ale tu silnik i skrzynia mają wspólne smarowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 no właśnie sie zastanawiam bo uszczelki w tym aucie odbiegają nieco od współczesnych uszczelek, za simmeringi wału robi np sznur, a inne uszczelki to w większości papier albo korek... A masz łój wołowy do nasmarowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 za simmeringi wału robi np sznur Pamiętam to rozwiązanie z żuka, tam taki uszczelniacz był od strony skrzyni i wiecznie coś tam kapało a wymiana sznura nie wiele pomagała... Z antycznych rozwiązań to chyba już lepszy jest odrzutnik oleju w formie "gwintu", stosowany np w C-330 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 10 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Nie lepiej valvoline max life?? Zresztą 20w w zimie przy mrozach zabije ten silnik Auto nie będzie jeździć w zimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Ten możesz rozważyć jeszcze: http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/pl/glowna/115-penrite-classic-20w50-5l.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.