Skocz do zawartości

łańcuch did i zębatki sunstar


oxxxz

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś tego używał? Jak z trwałością tych zamienników oryginalnego zestawu napędowego? Muszę wymienić i zastanawiam się czy kupić w serwisie czy to jak wyżej.

Zobacz czy oryginalna zębatka zdawcza ma amortyzującą podkładkę gumową. Dzięki temu napęd pracuje ciszej. Dla SV 650 napęd oryginalny 40 tyś., zamienny sunstar padł po 25 tysiącach. Ale do śmierci napędu przyczyniły sie zużyte gumy zabieraka i wybite łożysko zabieraka. Zębatka tylna pracowała mimośrodem. Łożyska osi przy tej robocie też się zmienia.

Edytowane przez lessero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś tego używał? Jak z trwałością tych zamienników oryginalnego zestawu napędowego? Muszę wymienić i zastanawiam się czy kupić w serwisie czy to jak wyżej.

 

Ja przed 3 miesiącami wymieniłem na komplet DID.

Na termin wymiany czekałem 2 miesiące bo wymieniałem to w dobrze znanym w kręgach 200 warsztacie. Niestety mówią że od groma jest podróbek i nawet po opakowaniu nie poznasz co kupiłeś.

Allegro odpuść bo bardziej niż pewne że trafisz na podróbkę.

 

Sugerował bym wybrać sprawdzonego dostawcę nawet jeżeli wyjdzie odrobinę drożej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś tego używał? Jak z trwałością tych zamienników oryginalnego zestawu napędowego? Muszę wymienić i zastanawiam się czy kupić w serwisie czy to jak wyżej.

 

Czy przejechanie na takim zestawie ponad 40kkm wystarczy jako opinia? I jeszcze działa ;) Smarowanie tylko hipolem (no raz czy dwa trafiło się coś innego, ale to były sytuacje awaryjne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobre opinia, zwłaszcza ze nie wiemy w jakim moto ten zestaw chodził. Jak w hayabusie to ok, jak w 125 to słabo. Tak czy tak To na pewno świetna rekomendacja dla hipolu przede wszystkim. Po co kupowac drogie smary...

 

Producenci łańcuchów sami zalecają smarowanie olejami przekładniowymi o lepkości 80w-90 lub smarami do łańcucha, więc nie ma co się dziwić. Jedyna różnica olej<=> smar to kłopotliwa aplikacja tego pierwszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobre opinia, zwłaszcza ze nie wiemy w jakim moto ten zestaw chodził. Jak w hayabusie to ok, jak w 125 to słabo. Tak czy tak To na pewno świetna rekomendacja dla hipolu przede wszystkim. Po co kupowac drogie smary...

Ja mam również w instrukcji do moto jako środki smarne łańcucha wpisane "ciężkie oleje przekładniowe" także nie wiem o co przekąsy.

Tylko hipol zostanie na kiecie 200km a S100 i ponad 500km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


także nie wiem o co przekąsy.

 

Daj spokój, szkoda klawiatury. Drogie jest przecież lepsze, nie?

 


Tylko hipol zostanie na kiecie 200km a S100 i ponad 500km.

 

Fakt, co jakieś 200 - 250 trzeba smarować.

Można też zamontować "oliwiarkę" i tylko co jakiś czas dolewać hipol do zbiorniczka (naprawdę nieczęsto).

 

A co do smarów. Zaraz pojawią się głosy, że hipol itp chlapie i nie trzyma się przy prędkościach typu 200kmph.

Mi to dynda, maks trampkiem (licznikowe) miałem około 170 - dziękuję, postoję... Nigdy więcej,,,

 

Oleje przekładniowe mają jednak tą przewagę nad smarem "w spreju", że piach się tak nie lepi i przy oliwieniu łańcucha jednocześnie go czyścimy.

Z tym czyszczeniem to u mnie, bo często pędzlem lecę   ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale jak ten hipol działa ma gumowe uszczelki w łańcuchach o ringowych? bo z tego co kojarzę to olej niszczy gumę, rozkłada ja, wiec teoretycznie skracałby żywotność takiego łańcucha.

Na podstawie czego to wywnioskowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale jak ten hipol działa ma gumowe uszczelki w łańcuchach o ringowych? bo z tego co kojarzę to olej niszczy gumę, rozkłada ja, wiec teoretycznie skracałby żywotność takiego łańcucha.

Myslisz, że przeturlałbym ponad 40kkm na łańcuchu z wyzartymi gumkami?

Edytowane przez _sky_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale jak ten hipol działa ma gumowe uszczelki w łańcuchach o ringowych? bo z tego co kojarzę to olej niszczy gumę, rozkłada ja, wiec teoretycznie skracałby żywotność takiego łańcucha.

 

Przecież te o-ringi są olejoodporne, bo inaczej nastąpiłoby samozniszczenie od smaru będącego w środku ogniwa.

 

Jaka kłopotliwa? Stawiasz moto na centralną stopkę, troszkę oleju na gąbkę i kręcisz kółkiem.

 

Nie wiem, nigdy nie robiłem olejem więc tak mi się wydaje, może masz racje - u mnie zawsze było psiknięcie z puchy sprayem na centralce i zapiętym 1 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie czego to wywnioskowałeś?

Na podstawie w wiedzy ogólnej. Ole silnikowy niszczy co do zasady gumowe elementy. Dlatego pytam, bo może te oringi sa z jakiejś odpornej gumy? Wiesz ze niektore robocze buty mają na podeszwie napisane "olejoodporne"? Niby dlaczego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie w wiedzy ogólnej. Ole silnikowy niszczy co do zasady gumowe elementy. Dlatego pytam, bo może te oringi sa z jakiejś odpornej gumy? Wiesz ze niektore robocze buty mają na podeszwie napisane "olejoodporne"? Niby dlaczego?

 

Jest wiele rodzajów wysokoelastycznego tworzywa sztucznego przypominające "gumę". Uszczelki pokrywy zaworów, uszczelniacze wału, uszczelniacz wałka zdawczego itd. Wszystkie mają ciągły kontakt z olejem.

 

Ole silnikowy niszczy co do zasady gumowe elementy.

 

A nie pomyliło się przypadkiem z benzyną i penetratorami na jej bazie?

Edytowane przez lessero
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś tego używał? Jak z trwałością tych zamienników oryginalnego zestawu napędowego? Muszę wymienić i zastanawiam się czy kupić w serwisie czy to jak wyżej.

A "oryginał" to jakiej firmy? :)  Sprawdź na ogniwach. 

DID to dobry, polecany łańcuch, tak samo RK Chains- mniej popularny, trochę niedoceniany w Polsce, a szedł w japońcach jako OEM.

Części OEM produkuje też firma EK Chains, ale nei spotkałem się żeby można było je kupić u nas w sklepie.

Sunstar robi tez zębatki OEM, tak samo jak ww. firma RK.

A co do smarowania to kwestia gustu, (moze byc olej lub smar) bo i tak najlepsza jest automatyczna olejarka :)

Edytowane przez dymny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie w wiedzy ogólnej. Ole silnikowy niszczy co do zasady gumowe elementy. Dlatego pytam, bo może te oringi sa z jakiejś odpornej gumy? Wiesz ze niektore robocze buty mają na podeszwie napisane "olejoodporne"? Niby dlaczego?

Podpinam się pod to co napisał lessero w całej rozciągłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak czemu? Zużyły się po 23400 km

Szczerze mowiac to szybko polecial jak na silnik o takiej mocy i w dodatku czterocylindrowy.

Wiesz juz jakiej firmy jest ten oryginal ? W sensie kto jest dostawca czesci dla Yamahy ?

Edytowane przez dymny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mowiac to szybko polecial jak na silnik o takiej mocy i w dodatku czterocylindrowy.

Wiesz juz jakiej firmy jest ten oryginal ? W sensie kto jest dostawca czesci dla Yamahy ?

a ile twoim zdaniem powinien wytrzymać? Jakieś porównanie? Łańcuch to did. Zębatki nie wiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile twoim zdaniem powinien wytrzymać? Jakieś porównanie? Łańcuch to did. Zębatki nie wiem.

 

A to zależy jaki typ czy VX cz ZVMX. I jaka moc (pojemność) motocykla. i ile Nm na kole.

 

Przebiegi dla ZVMX 525 podawałem wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybko? Ja myślę ze to standard, a wręcz ze calkiem sporo wytrzymal. Myślę ze "dobry" kierownik mógłby wymienić to po 10 tysi. Km.

Mi fabryczny padł po około 22kkm. O ile zębatki były jeszcze w miarę ok, to łańcuch stał się nierówno rozciągnięty na oczkach i na nich się blokował. Założony DID złoty (chciałem czarny, ale akurat nie było w sklepie) i zębatki Sunstar. Jak na razie jest ok. Ale wiele km nie zrobiłem z róznych powodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi fabryczny padł po około 22kkm. O ile zębatki były jeszcze w miarę ok, to łańcuch stał się nierówno rozciągnięty na oczkach i na nich się blokował. Założony DID złoty (chciałem czarny, ale akurat nie było w sklepie) i zębatki Sunstar. Jak na razie jest ok. Ale wiele km nie zrobiłem z różnych powodów.

no wiec jak widać jest to norma. Ja musiałem zmienić, bo po 22 tys km prawidłowo naciągnięty łańcuch, kt naciągałem co kilka tysi zaskoczył mnie w ten sposób, ze przez kolejny tysiąc km rozciągnął się jak guma od majtek i porysował m gore wahacza minimalnie. Bylem szoku, ze się w tak krótkim czasie tak rozciągnął. Oznaczało to jednak, ze jest juz zużyty i nie ma co dalej go trzymać, żeby np. Pękł. Jak wymieniałem łańcuch to oczywiście razem z zębatkami. Opony tez się do tego kwalifikowany. Nowe roadsmarty III sa rewelacyjne w stosunku do poprzednich. Edytowane przez kawo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.