Skocz do zawartości

Rozważania nad zmianą moto po raz kolejny


Herbatnik

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra, taki luźny temat, który wraca kolejny raz. Dragusia jest kochana i w ogóle ale ma jedną zasadniczą wadę. A w zasadzie dwie. Pierwsza wada - brak ABS. O ile w czasie jazdy w koło komina czy wyprawie do Wiednia, w czasie której była cały czas lampa brak ABS zupełnie mi nie doskiwerał, o tyle gdy wracałem z Bieszczad ponad 200km w ulewie to raz odczułem co znaczy nie mieć tego systemu. Było bardzo niemiło, niewiele brakowało, żebym położył motocykl i tylko odpuszczenie hamulca pozwoliło utrzymać się na kołach. Ale są sytuacje, gdy tego hamulca odpuścić nie można. Pampersa zmieniać nie musiałem, ale zacząłem mocno zastanawiać się nad dalszym użytkowaniem ciężkiego cruisera bez ABS. Przyznam szczerze, że dalsza jazda w deszczu po tym hamowaniu nie była miłym doświadczeniem i czułem się mocno niekomfortowo mając świadomość, że każde mocniejsze, awaryjne naciśnięcie klamki może położyć motocykl.

Druga wada to prędkości autostradowe. Chcę i będę jeździł z przyjaciółmi w dalsze trasy. W przyszłym roku jest plan na Rumunię lub Szwajcarię. Niestety Draga komfortowo prowadzi się przy prędkościach rzędu 100-110km/h. A przy dalszych przelotach autostradowych na długich trasach niestety znacząco wydłuża to czas podróży. Musiałbym więc jeździć na wyprawy w towarzystwie cruiserowców. A o ile same motocykle mi się podobają, o tyle subkultura ich użytkowników już nie. Nie dla mnie kamizelki, flagi, znaczki, skóry, lisie ogony i kitki na głowie. Moi przyjaciele jeżdżą motocyklami typowo turystycznymi i to z nimi chciałbym spędzać czas.

Summa summarum, tym razem na poważnie zacząłem myśleć nad zmianą. W zeszłym roku przymierzałem się do BMW R1200R. Było blisko, jednak rozsądek wziął górę. Na chwilę obecną BMW jest dla mnie zbyt drogą zabawką. bo nie oszukujmy się, motocykl to fanaberia, zabawka, bez której doskonale można się obyć.

Rozpocząłem więc przymiarki, bo poważnymi poszukiwaniami tego jeszcze nazwać nie można, do czegoś innego, tańszego, co można zamknąć w budżecie 20tys PLN. BMW z wiadomych względów odpada. Pozostaje NISKI i lekki (mam zaledwie 164cm) motocykl, którym dam radę pojechać w dalszą podróż i nie straszne mu będą prędkości rzędu 140km/h, oraz taki, na którym będę mógł dojeżdżać do pracy i latać w koło komina. Czyli coś możliwie uniwersalnego.

 

Zacząłem myśleć o Yamaszce XJ6 Diversion. Czemu taki? Co by nie mówić jestem początkujący, a ten motocykl przez wielu uważany jest za idealne moto dla żółtodzioba. Jest niski, seryjnie ma coś koło 780mm w siodle, jest stosunkowo ekonomiczny - na jednym baku pozwala przejechać ponad 300km, w wersji Diversion ma dość wysoką szybę, osłony na nogi, po zamontowaniu kufrów robi się z niego całkiem fajny turystyk. Co jeszcze? Podobno bezawaryjny, łatwy w naprawie, łatwy w prowadzeniu, dobrze wchodzi w winkle, pozwala spokojnie podróżować z prędkościami autostradowymi rzędu 140-150km/h, dość wyprostowana pozycja, wygodne siodło, da się go uzbroić w duże kufry, całkiem fajnie wygląda (choć to rzecz dyskusyjna, bo dla wielu jest nudnym motungiem bez wyrazu). No i najważniejsze - nie wydrenuje mi kieszeni. Doposażony kilkulatek z ABS kosztuje mniej więcej tyle co moja Draga, więc zamiana byłaby bezbolesna dla portfela. Gdyby jeszcze miał wał cardana to w ogóle byłaby bajka... ;]

 

Pytanie - czy to dobra droga? Bo z moim wzrostem mam naprawdę duży problem z wyborem. Jest cała masa turystyków dla niskich osób i mogę w nich przebierać jak w ulęgałkach, pod warunkiem, że będą to cruisery. A chyba czas pożegnać się z tym typem motocykla. Do cruisera zawsze mogę wrócić za 10-15lat. Iść tą drogą? Skupić się na Yamaszce, czy rozważać coś innego możliwie uniwersalnego i NISKIEGO?

 

przykładowe foty z neta:

 

S10563_5.jpg

 

d520d0ddef4d89ce2d18dfe23d682628.jpg

Edytowane przez Tomir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście posiadam xj6 diversion, ale w wersji F (z pełnymi owiewkami) z ABS.

post-130066-0-71992700-1475478941_thumb.jpg

Motór faktycznie zrywny i zwinny. Łagodnie oddaje moc i jest bardzo wygodny. W listopadzie będziemy mięli za sobą pierwszy rok używania, w trakcie którego zrobiliśmy (niestety tylko) nieco ponad 4kkm.

Konsekwentnie doposażam się w różne drobiazgi - gniazdko USB, crash pady, wyświetlacz biegów, grzane manetki. Wczoraj znalazłem w końcu dostawcę wyższych szyb w sensownej cenie, bo GIVI winszuje sobie za ten plastik prawie 400 zł (oryginalna szyba jest bardzo niska i prawie nie zapewnia ochrony od wiatru).

Jeśli chciałbyś coś wiedzieć - pytaj :ok:

PS. Szczerze polecam ten motocykl, ale... kiedy sam myślę o "prawdziwym" turystyku to uważam, że ta Yamaha jest za mała ;] Chodzi za mną DL1000 ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Szczerze polecam ten motocykl, ale... kiedy sam myślę o "prawdziwym" turystyku to uważam, że ta Yamaha jest za mała ;] Chodzi za mną DL1000 ;]

 

ale Tomir nie doskoczy do DLa ;]  ;)

 

IMHO XJ6 Diversion F to bardzo dobry wybór, miałem zaproponować MT-07 Tracer ale to budżet x2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak nowe V-Stromy, ale kiedyś przymierzałem się do starego 650. Dużo za wysoki :( Do ziemi sięgam samymi czubkami palców. Jeździ na nim kumpel, który ma lekko powyżej 170cm i dwa razy go położył gdy zatrzymał się na szczycie koleiny. Wiec ja pewnie leżałbym co chwile. :( Niestety z moimi gabarytami w grę wchodzą tylko nieduże, lekkie moto. Generalnie mam przekichane, bo nawet dziewczyny mojego wzrostu maja lepiej - z reguły mają dłuższe nogi. 

Zacięcia do zapier... nie mam więc potwory z silnikami 1200 i 3s do setki tez mnie nie kręcą, choć faktem jest, że obnizony R1200R jest bardzo fajny i gdyby nie ograniczony budżet to znowu bym o nim myslał. 

Do K1200R też sie przymierzałem, ale za duży i za ciężki. Co prawda siedziałem na nakedzie ale poza obudowa to chyba to samo. 

 

Moze ktoś z Wawy ma XJ6 i dałby sie przymierzyć do siedziska? ;] 

Edytowane przez Tomir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomir xj 6 będzie dla twojego wzrostu odpowiednia. To moto daje rade dla wczesno poczatkujacych. Mam xj 6 w wersji naked plus szyba, plus oryg kufry givi dedyk do tego moto. Działka to genialnie. Bieszczady zaliczone tym roku, 1200 km pyknięte i wsio ok. Moto ekonomiczne, trwale, silnik niewysilony, oddaje moc liniowo. Można nabyć w dobrej cenie, abs działa wzorowo. Polecam.

Edytowane przez kawo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś przymierzałem się do starego 650. Dużo za wysoki :( Do ziemi sięgam samymi czubkami palców.

Jeżeli myślisz o DL-u to można go w prosty sposób obniżyć, kiedyś już o tym pisałem. Myślę że po przeróbce kanapy i wymianie "kości zawieszenia" można zejść około 6-7cm do dołu.

 

ps. jeżeli stary model DL-a, to z ABS-em tylko 650.

Edytowane przez alster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandit 650 jest chyba jeszcze o jakieś 15mm niższy do XJ`tki. Popularne moto, duży wybór. Nie pozostaje nic innego jak się przysiąść do kilku modeli. Zastanów się tylko czy nie lepiej celować w coś o pojemności ok 800ccm żeby się nie okazało że mocy mało by na autostradzie z bagażem mieć rezerwy na ew wyprzedzanie itp. Może honda VFR 800? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomir,

 

ja spokojnie polecam Twoj wybor. Lepsiejszego wybrac nie mogles. Moja mloda smigala wersja zdlawiona do 25 kW ze wzgledu na i wiek i doswiadczenie, po dwoch latach ukradli.

 

Chcialem aby przesiadla sie na CBR 600 F ABS ale nawet jazdy probnej nie chciala zrobic. Nie bylo kr´westi, ten albo zaden. Czasami sam ja przegonie, bo w wiekszosci czasu stoi niejezdzona a mi sie serce kroi.

 

Jedyna jej wada, jest konstrukcja ktora nie pozwala zamknac tylnego kola - podnozki przeszkadzaja ale te przeszlifowac mozna :phi:

 

Naprawde polecam, sprzecior mlodej ma przebieg 2950 km i jest do kupienia  - pelna owiewka czarny :phi:

 

;)

Edytowane przez andy7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przeglądam te motungi, Bandit tez bardzo fajny sie wydaje. 

Musze przymierzyć się do kilku moto, zobaczyc na jakim czuję sie najlepiej. Jesień, sporo ludzi zmienia sprzęty, więc dobry okres na spokojne szukanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, taki luźny temat, który wraca kolejny raz. Dragusia jest kochana i w ogóle ale ma jedną zasadniczą wadę. A w zasadzie dwie. Pierwsza wada - brak 

Pytanie - czy to dobra droga? Bo z moim wzrostem mam naprawdę duży problem z wyborem. Jest cała masa turystyków dla niskich osób i mogę w nich przebierać jak w ulęgałkach, pod warunkiem, że będą to cruisery. A chyba czas pożegnać się z tym typem motocykla. Do cruisera zawsze mogę wrócić za 10-15lat. Iść tą drogą? Skupić się na Yamaszce, czy rozważać coś innego możliwie uniwersalnego i NISKIEGO?

 

przykładowe foty z neta:

 

S10563_5.jpg

 

 

w budzecie 20 tysia kupisz FJR... bralbym jesli celujesz w turystykę bez wahania... i nie patrz na te 20 kg różnicy wagi... XJ na autostradzie zmęczy. potrzebujesz pojemności :) 

 

a Dragusie za ile będziesz gonił? bo mysle coby ojcu nie zrobic prezentu, a Twoja wpisuje się w jego "klimaty" :)

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w budzecie 20 tysia kupisz FJR... bralbym jesli celujesz w turystykę bez wahania... i nie patrz na te 20 kg różnicy wagi... XJ na autostradzie zmęczy. potrzebujesz pojemności :)

 

a Dragusie za ile będziesz gonił? bo mysle coby ojcu nie zrobic prezentu, a Twoja wpisuje się w jego "klimaty" :)

 

popieram, do asfaltowej turystki FJR jest genialna. 

daje radę na autostradzie i lokalnych drogach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w budzecie 20 tysia kupisz FJR... bralbym jesli celujesz w turystykę bez wahania... i nie patrz na te 20 kg różnicy wagi... XJ na autostradzie zmęczy. potrzebujesz pojemności :)

 

a Dragusie za ile będziesz gonił? bo mysle coby ojcu nie zrobic prezentu, a Twoja wpisuje się w jego "klimaty" :)

 

Jeżeli chodzi o FJR... Kolega ma Kawe GTR 1400, miałem okazję na niej siedzieć, przejechać się niestety bałem, mimo że kolega namawiał. Powód strachu banalny. GTR 1400 jest dla mnie za wysoki i za ciężki. Ledwo do ziemi sięgam. A to bardzo podobne moto do FJR. Waga taka sama, siodło praktycznie na tej samej wysokości... Przy tej wadze i wysokości motocykla miałem duże problemy, żeby utrzymać go w pionie w czasie postoju. Więc o jeździe nie było mowy, bo gdybym na jakiejś nierówności musiał się zatrzymać niechybnie bym leżał.

 

Co do Dragi... Mój rocznik chodzi mniej więcej od 14 do 18tys. Biorąc pod uwagę stan, historię motocykla i jego dość rzadką wersję kolorystyczną jeżeli będę sprzedawał to na pewno celować będę w górny przedział. Nie spieszy mi się ;]

Edytowane przez Tomir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem niska, z Yamahą XJ6 jej wagą i wysokością radziłam sobie bez najmniejszego problemu. Tak mi się nią fajnie jeździło że znienawidziłam wtedy mój motocykl-(tą Yamahą pojeździłam prawie 20 h kursowych ;))Teraz z MT07 też nam się dobrze układa współpraca ( obniżyłam ja o ponad 4 cm   :skromny: )

Edytowane przez Dusia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zanim zakupiłem GSa sprawdzałem Suzuki GSR 600, bardzo fajnie mi się nim jeździło na jeździe próbnej, zgrabny, mały, ale uznałem, że 98KM to za dużo na początek.

Jednak myślę o nim cały czas na przyszły sezon.

Patrze też czule na Triumpha Tigera 800 z rocznika 2013>

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się podepnę pod wątek Tomira, moto raczej turystyk, naked, nie armatura, ABS tylko gabaryty kierownika inne 190/140:)-wzrost 190 no i jak najtańszy

 

Kumpel 193cm i podobna waga V-Stromem pół Europy zwiedził. Świeetne duże moto, na którym nie wygladał jak przeszczep na motorynce  ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.