Skocz do zawartości

Wtryskiwacze Dragon


Shofer

Rekomendowane odpowiedzi

Zdaj więc relacje po przejażdżce odebranym autem.

Samochód odebrany, przejechane około 200km. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne: totalnie niewyczuwalny moment przełączenia benzyna/gaz (ustawione na 35st.C), wtryskiwacze są cichsze niż się spodziewałem (nie słychać żadnego cykania). Jak zasłonię kontrolkę na centralce to nie jestem w stanie określić na jakim paliwie jadę. Zatem jak narazie bardzo ok      :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj odbyła się próba podłączenia wtrysków Dragon (takich: http://allegro.pl/listwa-lpg-tech-dragon-3-cyl-wtryskiwacze-wtryski-i5188608043.html) do mojego silnika. O ile przełączanie na zasilanie gazem oraz praca silnika na biegu jałowym odbywało się bez zarzutu, to wkręcenie na obroty było niemożliwe: silnik dławił się i natychmiast gasł. Nie pomogła regulacja komputerem ani rozwiercanie dysz ( rozwiercanie zakończono na średnicy 2,5 mm). Gazownik był zdziwiony, ponieważ zakładał poprzednio te same wtryskiwacze do podobno takiej samej instalacji - chodzi o Landi Renzo z zaworem IG1- i przeszczep udał się bezproblemowo. Na chwilę obecną wróciłem do starych wtrysków, na których silnik pracuje w porządku, natomiast "przepuszczają" gaz na postoju i mam problem z uruchomieniem silnika ( czasami muszę kręcić dwa-trzy razy aż odpali). Gazownik domyśla się, że w moim przypadku może być "zamknięta" centralka sterująca i dlatego nie może poprawnie zgrać instalacji gazowej. Zasugerował kupno oryginalnych wtryskiwaczy ( ok. 1300 pln - http://allegro.pl/omegas-listwa-med-szyna-landi-renzo-wtrysk-i-3-cyl-i6603964142.html ) bądź zakup całego przodu, tj. parownik, sterownik, wtryskiwacze ( ok. 1700 pln).

 

I teraz zagwozdka: czy istnieje możliwość "otwarcia" centralki Landi tak, aby zaczęła współpracować z wtryskami Dragon, ewentualnie opłacalność tego. Jeśli zakup przodu, to co polecacie?

 

Następne dość ważne pytanie: jakie negatywne skutki mogą wystąpić przy dłuższym użytkowaniu silnika z "przepuszczającymi" wtryskami gazu ( przepuszczają na wyłączonym silniku, przez co jest problem z uruchomieniem   silnika)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I teraz zagwozdka: czy istnieje możliwość "otwarcia" centralki Landi tak, aby zaczęła współpracować z wtryskami Dragon, ewentualnie opłacalność tego.

 

 

 

Jest możliwość przeróbki LR żeby pracowało z innymi wtryskami niż MEDy. Bez problemu działają po małych zmianach z wtryskami Barracuda. Całkowity koszt przeróbki, strojenie itp w zakładzie w katowicach to 800zł dla silnika 4 cylindrowego, czyli tyle ile kosztuje nowa listwa MED. Jeśli masz zamiar dłużej pojezdzić autem to warto zainwestować i przerobić.

 

 

Jeśli masz jakieś pojęcie to możesz sam to ogarnąć, czytamy http://lpg-forum.pl/omegas-barracuda-t43497.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Katowic mam troszki daleko, a i cena za przestrojenie centralki nie mała. Dzięki za info, ale proszę też o inne propozycje.

 

 

kompletna przeróbka z nową listwą, gwarancją.

 

poszukaj na forum LPG czy jest ktoś z twoich okolic kto to ogarnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie podbijam temat z lokalizacją godnego polecenia gazownika, który ogarnie w/w temat jak najbliżej Zamościa.

A poza tym ponawiam pytanie: jakie negatywne skutki mogą wystąpić przy dłuższym użytkowaniu silnika z "przepuszczającymi" wtryskami gazu ( przepuszczają na wyłączonym silniku, przez co jest problem z uruchomieniem silnika)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Spróbuj tutaj:

 

http://adamrogowski.net/

 

skoro można pożenić kompa landi z barracudą i haną to myślę, że z dragonami też powinno się udać.

Będzie wymagana edycja pliku konfiguracyjnego od kompa gazowego. Na lpg-forum.pl jest opisane co i jak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem dziś do pana Rogowskie i dowiedziałęm się, że nie obsługuje instalacji Landi Renzo, także w lubelskiem d... blada z ożenkiem tej instalacji z wtryskami innymi niż oryginalne :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem dziś do pana Rogowskie i dowiedziałęm się, że nie obsługuje instalacji Landi Renzo, także w lubelskiem d... blada z ożenkiem tej instalacji z wtryskami innymi niż oryginalne :(

Na forum lpg jest ziomek z mielca który to ogarnia, zapytaj go czy ci to zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przecież za 800zł można kupic nową polska elektronikę i wtryski.  :facepalm:

 

 

no i co w związku z tym?

 

 

Może ktoś nie potrafi samemu tego ogarnąć i woli zapłacić żeby czegoś nie zepsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

800 zł kosztują nowe Medy. Są bardzo trwałe więc jest duża szansa że przeżyją samochód. Samochód jest zestrojony do tej instalacji. Więc jaki ma sens pakowanie tych 800 zł w przerabianie instalacji na tanie wtryskiwacze, które się mogą wysrać po 10 kkm i nie wiadomo czy to wszystko będzie poprawnie działać. Tak pytam z czystej ciekawości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

800 zł kosztują nowe Medy. Są bardzo trwałe więc jest duża szansa że przeżyją samochód. Samochód jest zestrojony do tej instalacji. Więc jaki ma sens pakowanie tych 800 zł w przerabianie instalacji na tanie wtryskiwacze, które się mogą wysrać po 10 kkm i nie wiadomo czy to wszystko będzie poprawnie działać. Tak pytam z czystej ciekawości.

 

 

Od kiedy to MEDy są bardzo trwałe? Poczytaj na innych forach użytkowników samochodów z tymi wtryskami to zmienisz zdanie. Czy wymiana wtrysków po 15 tyś km robi je od razu trwałymi? Kolega miał tyle szczęścia że auto było jeszcze na gwarancji i  wymienili za free.  Sens jest taki że MEDy kosztują 800zł a barracuda kosztuje 300zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

800 zł kosztują nowe Medy. Są bardzo trwałe więc jest duża szansa że przeżyją samochód. Samochód jest zestrojony do tej instalacji. Więc jaki ma sens pakowanie tych 800 zł w przerabianie instalacji na tanie wtryskiwacze, które się mogą wysrać po 10 kkm i nie wiadomo czy to wszystko będzie poprawnie działać. Tak pytam z czystej ciekawości.

Do mojego silnika (6 cylindrów) koszt nowych medów z instalacją około 1300-1400 pln. Przy założeniu, że instalacja Landi w moim aucie ma już ponad 10 lat i nie wiadomo co, ani też kiedy "strzeli" następny podzespół oraz, że Landi Renzo niewielu gazowników ogarnia to inwestycja 1700 pln w cały nowy przód z gwarancją wydaje się być całkiem sensowna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Do mojego silnika (6 cylindrów) koszt nowych medów z instalacją około 1300-1400 pln. Przy założeniu, że instalacja Landi w moim aucie ma już ponad 10 lat i nie wiadomo co, ani też kiedy "strzeli" następny podzespół oraz, że Landi Renzo niewielu gazowników ogarnia to inwestycja 1700 pln w cały nowy przód z gwarancją wydaje się być całkiem sensowna.

 

Sensowne może jest. No ale sam widzisz ile się z tym bujasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to instalację mam już zmienioną - czekam tylko na regulację wtrysków po przejechaniu tysiąca kilometrów i opiszę wrażenia z użytkowania nowej instalacji. Gdybym na siłę nie starał się reanimować Landi Renzo i szukał po omacku odpowiednich ku temu magików to dawno byłbym już po zabiegu. Po świętach jadę na regulację i po wypaleniu zbiornika zdam relację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LpgTech 516, wtryski dragon, przełączanie na gaz przy 30 st. C, przełączanie na obrotach jałowych. Spalanie rzędu 16l/100 km w cyklu miejskim, czyli mniej więcej tyle, ile wychodziło mi z Landi Renzo, z tym że Landi później przełączało na gaz i więcej za to spalałem benzyny. Na dniach mam umówioną wizytę na regulację wtrysków lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Regulacja instalacji dokonana - wszystko pracuje bezproblemowo... z jednym małym wyjątkiem. Nie mam zarzutów do pracy silnika, ani poziomu spalania, okazało się natomiast, że nie udało się wyregulować instalacji tak dobrze, by komputer samochodu nie odczytywał błędu (ikona żółta silnika + VSC, czyli brak kontroli trakcji). Okazało się, że już przy poprzedniej instalacji był podpięty emulator, który kasował na bieżąco błędy. Podczas zmiany instalacji gazownik nie podpiął emulatora, aby nie zakłamywał odczytów i by móc później prawidłowo wystroić instalację lpg. Niestety, nie udało się uniknąć pojawiania się kontrolek błędu silnika i VSC, i emulator został podpięty ponownie. Jakich dokładnie błędów dotyczą kontrolki nie sprawdzałem - domyślam się tylko, iż dotyczą sond lambda przy katalizatorze. W każdym bądź razie emulator spełnia swe zadanie i wszystko działa jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LpgTech 516, wtryski dragon, przełączanie na gaz przy 30 st. C, przełączanie na obrotach jałowych. Spalanie rzędu 16l/100 km w cyklu miejskim, czyli mniej więcej tyle, ile wychodziło mi z Landi Renzo, z tym że Landi później przełączało na gaz i więcej za to spalałem benzyny. Na dniach mam umówioną wizytę na regulację wtrysków lpg.

Przełączanie na gaz jest płynne? Ja mam Dragony i reduktor Gold GT, obecie przełączanie przy 35 stopniach, ale zastanawiam sie nad zmianą na 30 stopni.

Taptaraptap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełączanie na gaz jest płynne? Ja mam Dragony i reduktor Gold GT, obecie przełączanie przy 35 stopniach, ale zastanawiam sie nad zmianą na 30 stopni.

Taptaraptap.

 

Jak będzie szarpać to przełączysz z powrotem. Ewentualnie załóż podgrzewacze do wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jakich dokładnie błędów dotyczą kontrolki nie sprawdzałem - domyślam się tylko, iż dotyczą sond lambda przy katalizatorze

 

Ja bym sprawdził co to za błędy.

Jeśli rzeczywiście dotyczy sond to raczej coś nie jest dobrze. 

Nie wiem czy nie masz czujnika ciśnienia paliwa i to on może sypać błędami bez podpiętego emulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.