Vadero Napisano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Walczę od jakiegoś czasu z sondami lambda w Yarisie mkII 1.33 2010r z LPG Sprawa taka - ciągle wywala check i nawraca błąd zbyt wysokiego lub zbyt niskiego sygnału z sondy. Auto trafiło do mechanika - wymienił drugą sondę - błąd wrócił Reklamowaliśmy - wymienił jeszcze raz drugą sondę - błąd wrócił. Pojechałem do gaziarza - sprawdzili instalację - to nie ich wina. Mają rację - wyłączyłem instalkę LPG - podczas jeżdżenia na benzynie - błąd wrócił. Wymieniłem pierwszą sondę lambda - błąd wócił No i tak się bujam i bujam z tym. Jakies sugestie? Mój plan - gaziarz wymienił drugą sondę na jakiś zamiennik - może winna jest kiepawa sonda? Z tym że błąd taki sam jak przed wymianami... Jednak mi się pomysły kończą i myslę, czy nie kupić ori drugiej sondy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 a przed tymi wymianami sprawdzone były kable sygnałowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 uwalona wiązka od sondy do ECU? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Pierwsza, druga sonda tzn pierwsza masz na myśli sonda przed katem a druga sonda to ta za katem? Check której sondy wywala? Podmieniłbym sondy miejscami jeśli jest taka możliwość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 6 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 a przed tymi wymianami sprawdzone były kable sygnałowe? nie ma błędu komunikacji, ani sygnału. Kable prześledziłem "na oko" wyglądają ok. Najbardziej wkurzające w tej diagnostyce jest to, że skasuję błąd, jeżdże 2 dni i jest ok po czym wyskakuje. Nie chce od razu wyskoczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 6 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 uwalona wiązka od sondy do ECU? nie ma błędu braku sygnału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 6 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Pierwsza, druga sonda tzn pierwsza masz na myśli sonda przed katem a druga sonda to ta za katem? Check której sondy wywala? Podmieniłbym sondy miejscami jeśli jest taka możliwość. podmieniłem - to samo... cały czas błąd drugiej sondy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrychu Napisano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Nowe sondy miały swoje wtyczki, czy mechanik przerabiał i coś grzebał w kabelkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Błąd 2 sondy - ale konkretnie jaki? U mnie co jakiś czas pojawia się błąd grzałki drugiej sondy. Błąd sam gaśnie po kilku uruchomieniach. Mam już kupioną nową, oryginalną sondę - czeka na wymianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 nie ma błędu komunikacji, ani sygnału. Kable prześledziłem "na oko" wyglądają ok.Najbardziej wkurzające w tej diagnostyce jest to, że skasuję błąd, jeżdże 2 dni i jest ok po czym wyskakuje. Nie chce od razu wyskoczyć. Tomek z błędami to nie jest jest tak prosto, nie zawsze to co wyskakuje jest tym co trzeba naprawiać. Z sondą generalnie pierwsze co trzeba sprawdzić jak są problemy z sygnałem to kable do przedzwonienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 6 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Nowe sondy miały swoje wtyczki, czy mechanik przerabiał i coś grzebał w kabelkach? nic. wtyczki ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 6 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Tomek z błędami to nie jest jest tak prosto, nie zawsze to co wyskakuje jest tym co trzeba naprawiać. Z sondą generalnie pierwsze co trzeba sprawdzić jak są problemy z sygnałem to kable do przedzwonienia. Jak pisałem kable ok. Te błędy to zbyt niskie albo zbyt wysokie wskazanie z sond, a nie błędy z powodu braku styku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 gaziarz wymienił drugą sondę na jakiś zamiennik - może winna jest kiepawa sonda? Może jest jakaś uniwersalna. Obawiam się, że potrzebne będzie nabycie oryginału... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rbgarb1 Napisano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Jak pisałem kable ok. Te błędy to zbyt niskie albo zbyt wysokie wskazanie z sond, a nie błędy z powodu braku styku. to raczej problem z katalizatorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 6 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Może jest jakaś uniwersalna. Obawiam się, że potrzebne będzie nabycie oryginału... tak myślę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Błąd z sondy nie zawsze oznacza problem z sondą. Wręcz rzadko tak jest. To zwykle objaw innego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrychu Napisano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2016 Kabelki przy wtyczce nie mogą być lutowane, dlatego pytałem. Kiedyś jak się doktoryzwałem z sond przy diagnostyce w Almerze, to jeszcze wyczytałem, że przy jednej uszkodzonej, szybko może paść druga... Czyli wymieniamy drugą, a niesprawne były obie, to ta nowa może się zepsuć, zanim wymienimy pierwszą i kółko się zamyka Potrzebne byłyby dwie sprawne sondy, żeby to sprawdzić. Ale to ciężko taki towar pożyczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 7 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2016 Jak masz błąd drugiej sondy, wymiana nie pomogła, podmianki cuda wianki to szukałbym przyczyn w katalizatorze. Druga sonda pełni rolę diagnostyczną sprawności działania katalizatora. Sprawdzałeś jej przebieg napięcia w funkcji czasu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 7 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2016 Jak masz błąd drugiej sondy, wymiana nie pomogła, podmianki cuda wianki to szukałbym przyczyn w katalizatorze. Druga sonda pełni rolę diagnostyczną sprawności działania katalizatora. Sprawdzałeś jej przebieg napięcia w funkcji czasu?Tak, wykresy ok. Problemem jest to co mowie - blad wywala no raz na dwa/trzy dni jeżdżenia czyli co 200-300km. Musialbym caly czas miec wpiety laptop i robic logi Yarisy są znane z padających katów - a wlasciwie z tego ze są bardzo czule na male obnizenie sprawnosci kata. Tylko wtedy wywala inne błędy (chyba p0420). U mnie tego bledu nigdy nie bylo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 7 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2016 Oczywiste, ze nie wywala bledu od razu. Samodiagnostyka drugiej sondy nie dziala caly czas, musi spelniac konkretne warunki, mozesz ich nie wywolac nawet przez kilka dni jazdy. A potem na chwile wywolasz i masz blad. Tez szukalbym przyczyny w katalizatorze. Tanim sposobem sprawdzenia moze byc wkrecenie tulejki oddalajacej sonde od przeplywu spalin, tzw. emulatora, antifoulera, CEL-fixa czy jakkolwiek inaczej na to mowia. Przykladowy: http://sprzedajemy.pl/katowy-emulator-sondy-lambda-100-sprawdzone-dzialanie-nr1372506 Wkrec, skasuj bledy i zobacz czy wyskocza. Nie wyskocza to masz problem z katem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 7 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2016 Tez szukalbym przyczyny w katalizatorze. Tanim sposobem sprawdzenia moze byc wkrecenie tulejki oddalajacej sonde od przeplywu spalin, tzw. emulatora, antifoulera, CEL-fixa czy jakkolwiek inaczej na to mowia. Ale tu nie o błędzie P0420 mowa. Oczywiście można spróbować zamontować tulejkę za kilka złotych, ale to raczej nie to... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 7 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2016 tak myślę. jeżeli ta uniwersalna jest od denso to bym nie zmieniał... arisy są znane z padających katów - a wlasciwie z tego ze są bardzo czule na male obnizenie sprawnosci kata. a tak to mają wszystkie toyoty i lexusy...komputer jest czuły bardzo na niedomagania i potrafi szybko wywalić checka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.