Skocz do zawartości

Regenercja konwertera AT


mokrii

Rekomendowane odpowiedzi

 jak w  temacie  

 

automat  klasyk  hydrauliczny 4et 

robił  ktoś  ? 
poleca /nie poleca  ? 

szacunkowy  koszt  ?

polecana  firma  ?  
szacunkowy  koszt   wymiany  na  nowy  znam :sciana:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem, nie polecam.

Przed regeneracją konwertera skrzynia pracowała bardzo dobrze, jedyny objaw to przy porannym rozruchu dziwne dźwięki przez ok. 2 km.

Po regeneracji skrzynia szarpie, a dziwne dźwięki przy porannych rozruchu wróciły po ok. 10 tys km.

Oczywiście jest gwarancja, ale jakoś nie mam ochoty po raz kolejny wyciągać skrzyni, inwestować w 12 litrów oleju, wymianę dynamiczną, później znowu olej ... i liczyć, że tym razem fachowcom się udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dałem auto do naprawy, z wyjęciem skrzyni, nowym olejem i filtrem zapłaciłem w 2tyś. Automat 4HP22. Ja byłem zadowolony z regenracji, nic nie tłukło ani nie powodowało wibracji:oki:Nie wiem w gdzie mechanik to regenerował:oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, grogi napisał:

 

A co tam się psuje? Konwerter to przecież dwie odpowiednio ukształtowane tarcze...

 

Nie tylko. Jest jeszcze tarczka z okładzinami ciernymi do tzw "overdrive" czyli zapięcia na sztywno bez poślizgu (coś jak nadbieg). I to ona najczęściej ulega zużyciu, dlatego regeneruje się konwertery - objawy to właśnie poślizgi przy nadbiegu.

 

Jeżeli chodzi o zakład, to w którymś odcinku kup i zrób widziałem dobry zakład. Własnych doświadczeń nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem przy okazji naprawy skrzyni. Zostawiłem auto mechanikowi, który zawsze mi serwisuje automaty. Jego zmartwieniem było co i skąd. Konwerter był chyba z SAMKO. Po miesiącu miałem problem znowu ze skrzynią, okazało się że problem był z pompą oleju. Mechanik na własny koszt wszystko zrobił. Skrzynia 5hp22 ze skody superb. Poprzednio robiłem u niego Voyagera, skrzynię z koparki. Sam na własną rekę napewno nie bawiłbym się w zbieranie części, olejów, filtrów. Kuzyn w tym samym czasie robił też skrzynię od superba (moja miała 420kkm jego 180kkm) Chciał zrobić taniej i pojechał do pracownika który odszedł z zakładu w którym ja robiłem. Ja byłem zadowolony, on niestety nie. Robił 2 razy i zapłacił 2x tyle co ja:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zet napisał:

Nie tylko. Jest jeszcze tarczka z okładzinami ciernymi do tzw "overdrive" czyli zapięcia na sztywno bez poślizgu (coś jak nadbieg). I to ona najczęściej ulega zużyciu, dlatego regeneruje się konwertery - objawy to właśnie poślizgi przy nadbiegu.

 

Jeśli już to tarcza sprzęgła lock-up - https://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter#Lock-up_torque_converters. Faktycznie może się zużyć. Jest jeszcze stator... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, niedal napisał:

Ja wymieniałem przy okazji naprawy skrzyni. Zostawiłem auto mechanikowi, który zawsze mi serwisuje automaty. Jego zmartwieniem było co i skąd. Konwerter był chyba z SAMKO. Po miesiącu miałem problem znowu ze skrzynią, okazało się że problem był z pompą oleju. Mechanik na własny koszt wszystko zrobił. Skrzynia 5hp22 ze skody superb. Poprzednio robiłem u niego Voyagera, skrzynię z koparki. Sam na własną rekę napewno nie bawiłbym się w zbieranie części, olejów, filtrów. Kuzyn w tym samym czasie robił też skrzynię od superba (moja miała 420kkm jego 180kkm) Chciał zrobić taniej i pojechał do pracownika który odszedł z zakładu w którym ja robiłem. Ja byłem zadowolony, on niestety nie. Robił 2 razy i zapłacił 2x tyle co ja:facepalm:

 

To co - regenerujemy konwerter czy naprawiamy skrzynię? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, grogi napisał:

 

A co tam się psuje? Konwerter to przecież dwie odpowiednio ukształtowane tarcze...

i jeszcze trochę. Jak oddawałem swoje auto widziałem rozłożony konwenter którego tarcze przypominały jakby ktoś je z plasteliny zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, grogi napisał:

 

To co - regenerujemy konwerter czy naprawiamy skrzynię? 

Ja robiłem kompleks. Skrzynia miała duży przebieg, padła w trasie i przy okazji miała wymianę konwertera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jeśli już to tarcza sprzęgła lock-up - https://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter#Lock-up_torque_converters. Faktycznie może się zużyć. Jest jeszcze stator... 



Tam jest znacznie więcej sprzęgieł niż tylko to do lock up. Są jeszcze sprzęgła do zmiany biegów.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mokrii napisał:

No jaki? Bo jak widac tylko ty masz z tym problem :hmm:

 

Pytasz o "Regeneracja konwertera AT" . 

 

W konwerterze nie ma przecież sprzęgieł przełożeń, nie ma koszy, nie ma przekładni planetarnej. Jak chcesz pytać o regenerację/naprawę skrzyni, to spytaj o regenerację klasycznej skrzyni automatycznej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat najczęstszym problemem w klasycznych automatach są sprzęgła załączające poszczególne biegi a nie blokada konwertera. Taki typowy zestaw naprawczy:
https://m.summitracing.com/parts/pio-751061?seid=srese1&cm_mmc=pla-google-_-shopping-_-srese1-_-pioneer-automotive&gclid=CjwKEAjwjunJBRDzl6iCpoKS4G0SJACJAx-VGSPNFZs3tWMvlEqDVoxLU19vVxUC6sai9jJ-z8bjLRoC9WTw_wcB

Przede wszystkim uszczelki i sprzęgła blokujące koła planetarne.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.