mokrii Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 jak w temacie automat klasyk hydrauliczny 4et robił ktoś ? poleca /nie poleca ? szacunkowy koszt ? polecana firma ? szacunkowy koszt wymiany na nowy znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norm4n Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 Robiłem, nie polecam. Przed regeneracją konwertera skrzynia pracowała bardzo dobrze, jedyny objaw to przy porannym rozruchu dziwne dźwięki przez ok. 2 km. Po regeneracji skrzynia szarpie, a dziwne dźwięki przy porannych rozruchu wróciły po ok. 10 tys km. Oczywiście jest gwarancja, ale jakoś nie mam ochoty po raz kolejny wyciągać skrzyni, inwestować w 12 litrów oleju, wymianę dynamiczną, później znowu olej ... i liczyć, że tym razem fachowcom się udało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 dałem auto do naprawy, z wyjęciem skrzyni, nowym olejem i filtrem zapłaciłem w 2tyś. Automat 4HP22. Ja byłem zadowolony z regenracji, nic nie tłukło ani nie powodowało wibracjiNie wiem w gdzie mechanik to regenerował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 10 godzin temu, mokrii napisał: jak w temacie A co tam się psuje? Konwerter to przecież dwie odpowiednio ukształtowane tarcze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 34 minuty temu, grogi napisał: A co tam się psuje? Konwerter to przecież dwie odpowiednio ukształtowane tarcze... Nie tylko. Jest jeszcze tarczka z okładzinami ciernymi do tzw "overdrive" czyli zapięcia na sztywno bez poślizgu (coś jak nadbieg). I to ona najczęściej ulega zużyciu, dlatego regeneruje się konwertery - objawy to właśnie poślizgi przy nadbiegu. Jeżeli chodzi o zakład, to w którymś odcinku kup i zrób widziałem dobry zakład. Własnych doświadczeń nie mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 Ja wymieniałem przy okazji naprawy skrzyni. Zostawiłem auto mechanikowi, który zawsze mi serwisuje automaty. Jego zmartwieniem było co i skąd. Konwerter był chyba z SAMKO. Po miesiącu miałem problem znowu ze skrzynią, okazało się że problem był z pompą oleju. Mechanik na własny koszt wszystko zrobił. Skrzynia 5hp22 ze skody superb. Poprzednio robiłem u niego Voyagera, skrzynię z koparki. Sam na własną rekę napewno nie bawiłbym się w zbieranie części, olejów, filtrów. Kuzyn w tym samym czasie robił też skrzynię od superba (moja miała 420kkm jego 180kkm) Chciał zrobić taniej i pojechał do pracownika który odszedł z zakładu w którym ja robiłem. Ja byłem zadowolony, on niestety nie. Robił 2 razy i zapłacił 2x tyle co ja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 Godzinę temu, zet napisał: Nie tylko. Jest jeszcze tarczka z okładzinami ciernymi do tzw "overdrive" czyli zapięcia na sztywno bez poślizgu (coś jak nadbieg). I to ona najczęściej ulega zużyciu, dlatego regeneruje się konwertery - objawy to właśnie poślizgi przy nadbiegu. Jeśli już to tarcza sprzęgła lock-up - https://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter#Lock-up_torque_converters. Faktycznie może się zużyć. Jest jeszcze stator... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 31 minut temu, niedal napisał: Ja wymieniałem przy okazji naprawy skrzyni. Zostawiłem auto mechanikowi, który zawsze mi serwisuje automaty. Jego zmartwieniem było co i skąd. Konwerter był chyba z SAMKO. Po miesiącu miałem problem znowu ze skrzynią, okazało się że problem był z pompą oleju. Mechanik na własny koszt wszystko zrobił. Skrzynia 5hp22 ze skody superb. Poprzednio robiłem u niego Voyagera, skrzynię z koparki. Sam na własną rekę napewno nie bawiłbym się w zbieranie części, olejów, filtrów. Kuzyn w tym samym czasie robił też skrzynię od superba (moja miała 420kkm jego 180kkm) Chciał zrobić taniej i pojechał do pracownika który odszedł z zakładu w którym ja robiłem. Ja byłem zadowolony, on niestety nie. Robił 2 razy i zapłacił 2x tyle co ja To co - regenerujemy konwerter czy naprawiamy skrzynię? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 2 godziny temu, grogi napisał: A co tam się psuje? Konwerter to przecież dwie odpowiednio ukształtowane tarcze... i jeszcze trochę. Jak oddawałem swoje auto widziałem rozłożony konwenter którego tarcze przypominały jakby ktoś je z plasteliny zrobił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 48 minut temu, grogi napisał: To co - regenerujemy konwerter czy naprawiamy skrzynię? Ja robiłem kompleks. Skrzynia miała duży przebieg, padła w trasie i przy okazji miała wymianę konwertera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 Robiłem w Samko. 62TE z Chryslera i 6HP19 z BMW. Polecam. Kosztów już nie pamiętam. 650 i 800 chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 Jeśli już to tarcza sprzęgła lock-up - https://en.wikipedia.org/wiki/Torque_converter#Lock-up_torque_converters. Faktycznie może się zużyć. Jest jeszcze stator... Tam jest znacznie więcej sprzęgieł niż tylko to do lock up. Są jeszcze sprzęgła do zmiany biegów. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 W konwerterze (eng. Torque Converter)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 W konwerterze (eng. Torque Converter)?W automatycznej skrzyni biegów. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 45 minut temu, Florydziak napisał: W automatycznej skrzyni biegów. To teraz Pan przeczyta jaki tytuł ma ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 9 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 To teraz Pan przeczyta jaki tytuł ma ten temat. No jaki? Bo jak widac tylko ty masz z tym problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 1 minutę temu, mokrii napisał: No jaki? Bo jak widac tylko ty masz z tym problem Pytasz o "Regeneracja konwertera AT" . W konwerterze nie ma przecież sprzęgieł przełożeń, nie ma koszy, nie ma przekładni planetarnej. Jak chcesz pytać o regenerację/naprawę skrzyni, to spytaj o regenerację klasycznej skrzyni automatycznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 9 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 Pytasz o "Regeneracja konwertera AT" . . BByć może nie zrozumiałeś, sama skrzynia jest zwykle bezawaryjna, pada to co jest na jej 'koncu' https://www.centrumsprzegla.com/artykuly/problematyczny-konwerter,48/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 9 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2017 Akurat najczęstszym problemem w klasycznych automatach są sprzęgła załączające poszczególne biegi a nie blokada konwertera. Taki typowy zestaw naprawczy:https://m.summitracing.com/parts/pio-751061?seid=srese1&cm_mmc=pla-google-_-shopping-_-srese1-_-pioneer-automotive&gclid=CjwKEAjwjunJBRDzl6iCpoKS4G0SJACJAx-VGSPNFZs3tWMvlEqDVoxLU19vVxUC6sai9jJ-z8bjLRoC9WTw_wcBPrzede wszystkim uszczelki i sprzęgła blokujące koła planetarne. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2017 Dnia 8.06.2017 o 22:12, grogi napisał: To co - regenerujemy konwerter czy naprawiamy skrzynię? konwenter był regenerowany, w skrzyni tylko olej + filtr, tak było w moim przypadku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.