Joki Napisano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2017 Skoro już wymieniłem 10-letni olej w Speed-ym przyszło mi na myśl przedłużenie żywota silnika w Trevis-ie. Silnik EJ-VE chociaż całkowicie niezawodny słynie z niskiej trwałości. Dociąga najwyżej do 200tys.km. Później zaczyna brać olej na potęgę przez pierścienie. Nie wiem co jest przyczyną. Albo plastelinowe pierścienie i/lub tuleje cylindrów albo mała ilość oleju w silniku. To tylko 2,3 litra a między min a max jest prawie litr różnicy, więc przy stanie minimalnym jest tylko nieco ponad litr oleju w silniku. Być może z tego powodu się przegrzewa? To tylko moja teoria nie poparta faktami. Producent zaleca 5W30 A3/B3 SH lub wyższy. Co lać żeby przedłużyć życie tego, litrowego: "potwora"? Jakimi parametrami z kart katalogowych oleji się kierować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2017 Valvoline 5w50 VR , walczę z podobną przypadłością w nissanowym vq35de który od fabryki żre oleum . Powiem ci że zaczynam widzieć różnice . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 14 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2017 Ale one nie żrą od fabryki. Zaczynają tak gdzieś po 150tys. km. Bardziej interesuje mnie jakimi parametrami się kierować? Często padają tutaj skróty TBN itp. Na które zwracać uwagę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2017 Norma ACEA A3/B4, API co najmniej SM, SAE najlepiej w okolicy 5W40. To tak na razie, dopóki nie bierze oleju. Możesz wspomóc jakimś modyfikatorem tarcia, np AR 9200V2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 9 godzin temu, Joki napisał: Ale one nie żrą od fabryki. Zaczynają tak gdzieś po 150tys. km. Bardziej interesuje mnie jakimi parametrami się kierować? Często padają tutaj skróty TBN itp. Na które zwracać uwagę? nissan teoretycznie tez nie bierze w nowym ale czym większy nalot to wszystkie Z350 i inne co maja ten silnik potrzebują "oleju do jazdy" . powiem Ci że trochę tych testów "garażowych " poczytałem obejrzałem na YT i ten valvoline wypada bardzo dobrze , tak profilaktycznie przed wymianą zrób płukanie silnika może to pierscienie już są zapieczone i puszczają ten olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 Zalej olej o jak największej klasie temperatury, typu 10w60 10w50,5w50 ten olej ma duże opory przy wysokich temperaturach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 4 minuty temu, Vulcanor napisał: Zalej olej o jak największej klasie temperatury, typu 10w60 10w50,5w50 ten olej ma duże opory przy wysokich temperaturach. Ale czemu 10W? Lepiej zalać coś 5W, np. 5W50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 11 godzin temu, Joki napisał: To tylko 2,3 litra a między min a max jest prawie litr różnicy, więc przy stanie minimalnym jest tylko nieco ponad litr oleju w silniku. Być może z tego powodu się przegrzewa? To tylko moja teoria nie poparta faktami. Pilnowałbym górnego poziomu. Czy się przegrzewa to byś musiał zamontować czujnik temperatury oleju. Można też pomyśleć o większej misce olejowej, jeśli coś podpasuje z większego silnika Nie znam Daihatsu/Toyoty, więc musisz sam poszukać Co do oleju - lałbym 0W40/5W40 z wysokim HTHS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 5w40 na pełnym syntetyku z dużo ilością PAO np. Ravenol i Archoil 9100 lub 9200v2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 15 godzin temu, Joki napisał: Co lać żeby przedłużyć życie tego, litrowego: "potwora"? Jakimi parametrami z kart katalogowych oleji się kierować? 0W40 ew zostać przy 5w30 ale szukać najlepszej opcji+dobre modyfikatory. Jak najwyższy indeks lepkości, jak najlepsza baza (PAO+estry), możliwie wysoki HTHS i niskie opory na zimnym. TBN możesz podnieść dodatkami albo ogarniać płukanką co 2-3 wymiany oleju, zresztą przy dobrej bazie niewiele będzie do czyszczenia. No i dbać o stan 2/3-3/4 ani blisko MIN ani MAX bo skrajne wartości nie są najlepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 12 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 W weekend będę wymieniał uszczelkę miski olejowej, od 3 lat było niewielkie zapocenie, uszczelka leży dobre półtora roku, więc już zmienię, bo w końcu gdzieś zginie jak będzie potrzebna. W związku z tym kupiłem Ravenola Z filtrem już nie cudowałem, wziąłem Manna ze sklepu, który ten olej sprzedawał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 12 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 1 godzinę temu, analyzer64 napisał: W związku z tym kupiłem Ravenola W Speed-ym już od jesieni pracuje. Bardzo aksamitnie trzeba przyznać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gandw Napisano 12 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 Ja ostatnio przesiadłem się z filtrów Mann'a na Purfluxa, sprawiają wrażenie lepszego wykonania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 14 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2018 Do mojego silnika purflux wygląda tak: Mann i inne maja tradycyjnie prosto załamaną warstwę filtrującą. Taki układ ma moim zdaniem większą powierzchnię filtrującą, więc mniejsze opory przepływu. Tylko czy za tak finezyjnym kształtem nie idzie gorsza jakośc materiału filtrującego? Ale wygląda rzeczywiście lepiej i taki dali mu w fabryce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 15 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 10 godzin temu, marus napisał: Mann i inne maja tradycyjnie prosto załamaną warstwę filtrującą. Taki układ ma moim zdaniem większą powierzchnię filtrującą, więc mniejsze opory przepływu. Tylko czy za tak finezyjnym kształtem nie idzie gorsza jakośc materiału filtrującego? Ale wygląda rzeczywiście lepiej i taki dali mu w fabryce. zdolność filtracyjna jest sumą materiału i jego powierzchni. Filtr ma mieć określoną zdolność i zależnie w którą stronę producent pójdzie to inaczej będzie filtr wyglądał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.