Skocz do zawartości

Olej specyfikacja 229.1


Grzaniec

Rekomendowane odpowiedzi

W instrukcji piszą, że mój silnik powinien być zalany olejem, który ma specyfikację MB 229.1. Olej ma być 5W40. I tak patrzę na oleje, i znalazłem tylko jakiegoś Castrola, który faktycznie ma specyfikację MB. 

Auto nie jest nowe, silnik to zwykłe benzynowe, wolnossące V6. Ta specyfikacja jest taka ważna, czy wystarczy po prostu jakiś dobry olej 5W40 ???

Ktoś podlinkuje listę olei, które mają tę specyfikację? Nie potrafię tego znaleźć...8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzięki za linki, ale generalnie to faktycznie to jest temat do bezwzględnego przestrzegania ta specyfikacja? Czy dużo się ryzykuje zalewając silnik olejem, który nie spełnia akurat tej specyfikacji? 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Grzaniec napisał:

OK, dzięki za linki, ale generalnie to faktycznie to jest temat do bezwzględnego przestrzegania ta specyfikacja? Czy dużo się ryzykuje zalewając silnik olejem, który nie spełnia akurat tej specyfikacji? 8-)

 

Obstawiam, że nie, pewnie w tym więcej polityki niż jakiś technicznych aspektów. Jako ciekawostka Chevrolet sprzedawał kiedyś auta z silnikiem 2.0 diesel i wymagał oleju o specyfikacji którego nie było w kraju. Nalewali tam więc Dexos 5W30 i auta jeździły, nikt nie skarżył się na problemy z silnikami. Dopiero po jakimś czasie Castrol EDGE i bodajże Magnatec dostały normy wymagane przez Chevroleta. Jak kupowałem od dealera jego własną używkę to przez pierwsze dwa lata zalewali go w ASO Dexosem, dopiero ja zalałem Castrolem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie....i teraz mam dylemat, czy szukać koniecznie oleju z tą specyfikacją czy po prostu zalać olej o odpowiedniej lepkości. Kupiłem auto pół roku temu, z pewnym przebiegiem, ale sprzedający nie był pewny jaki olej jest zalany. Po zakupie wymieniłem wszystkie płyny, wlałem olej nie spełniający normy 229.1.....fakt, silnik pod moją nogą zaczął jeździć zdecydowanie dynamiczniej niż u poprzedniego właściciela - auto jeździło mało, sporadycznie jeździła nim kobieta...

...właśnie dziś przywiozłem drugi używany silnik do mojego auta :phi::phi: bo ten co siedzi w samochodzie zaczął stukać przy dodaniu gazu...być może panewka się dobija :phi:. Silnik, który zamierzam wsadzić do auta muszę zalać nowym olejem....i teraz się zastanawiam, czy powodem stukania obecnego motoru jest to, że zalałem go olejem bez specyfikacji, czy po prostu poprzednicy nie wymieniali wcale oleju :phi:

 

Nie bardzo chciałbym wymieniać sobie silnik co pół roku ;]

 

Aha - przeczytałem chyba cały internet i nie znalazłem tematu dotyczącego panewki w takim silniku...jestem chyba pierwszy na świecie, który ma z tym problem ;]

Edytowane przez Grzaniec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Grzaniec napisał:

W instrukcji piszą, że mój silnik powinien być zalany olejem, który ma specyfikację MB 229.1. Olej ma być 5W40.

 

Miałem W202 gdzie w instrukcji było napisane aby używać oleju w specyfikacji MB 229.1 lub wyższej.

Stosowałem z powodzeniem Lotos syntetic który ma specyfikacje bodajże MB 229.5 .

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też podejrzewam, że stukanie w moim silniku, to nie problem zalanego przeze mnie oleju. Bardziej podejrzewam, że zaniedbanie poprzednika lub po prostu zbieg okoliczności. Kupiłem drugi silnik, bo prościej i szybciej przełożyć to żelastwo niż szukać przyczyny. Swój silnik z ciekawości sam rozbiorę i jak "nowy" okaże się taki sobie, to wyremontuję i przełożę raz jeszcze. Ale o olej wolałem zapytać, bo kto wie - może brak specyfikacji ugotował mój piec i lepiej nie ugotować drugiego :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Grzaniec napisał:

W instrukcji piszą, że mój silnik powinien być zalany olejem, który ma specyfikację MB 229.1. Olej ma być 5W40. I tak patrzę na oleje, i znalazłem tylko jakiegoś Castrola, który faktycznie ma specyfikację MB. 

Auto nie jest nowe, silnik to zwykłe benzynowe, wolnossące V6. Ta specyfikacja jest taka ważna, czy wystarczy po prostu jakiś dobry olej 5W40 ???

Ktoś podlinkuje listę olei, które mają tę specyfikację? Nie potrafię tego znaleźć...8-)

W instrukcji pisali lata temu 229.1, później napisaliby 229.5 i tego się trzymaj. Mercedes wprowadził 229.5 dla silników benzynowych i jest to bardzo wyśrubowana norma pod kątem ochrony silników, nawet tych starszych.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kaczorek79 napisał:

W instrukcji pisali lata temu 229.1, później napisaliby 229.5 i tego się trzymaj. Mercedes wprowadził 229.5 dla silników benzynowych i jest to bardzo wyśrubowana norma pod kątem ochrony silników, nawet tych starszych.

Właśnie miałem pisać.....wziąłem do ręki instrukcję i nie wiem czemu wcześniej sądziłem że pisali o 229.1. Otóż nie- teraz doczytałem, że jest to 229.5 !!! I co ciekawe, olej w moim obecnym silniku spełniał taka normę. Czyli popsuł się raczej nie przez moją wymianę oleju :). 

Miałem zalany Total Quartz 9000 5w40. Nie wiem, zalewac to samo? Silnik, który kupiłem podobno ma ok. 200 kkm ale kto to wie. Do silnika wchodzi 8 litrów, nie koniecznie chciałbym zalewac olej, który kosztuje 50zl za litr, zwłaszcza, że nie znam praktycznie stanu silnika. Jak okaże się w kiepskim stanie wystarczy, że pojeździ do czasu aż zrobię generalny remont swojego pieca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój błąd. Instrukcja mówi o 229.5. Kupiłem dziś 10l Total Quartz 9000 5w40, 12 litrów płynu do chłodnicy i w sobotę zaprowadzam auto na wymianę silnika. 

Kupując olej, sprzedawca też się zdziwił, że wymieniam silnik w MLu....jestem chyba pierwszy, który popsuł ten piec :). Ale jest też plus, silniki się nie psują, więc nie ma na nie popytu, więc są tanie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padnie,ale nie od momentu wlania do niego przez Ciebie oleju tylko pewnie z zaniedbań czy przebiegu +100-200kkm.

Total do normalnej jazdy wystarczający-ten w lepkości 5w40-średnia półka.

Edytowane przez Pawel1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg jest pewny. W tej chwili 153000 mil. Czyli nie zbyt dużo. Stawiam na zaniedbania serwisowe poprzednika. Mogło być też tak, że pojeździli np. bez oleju albo z niskim stanem. Autem powozila często kobieta :). Nic...Właśnie odprowadzam klamota na przeszczep serca :D

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.02.2018 o 15:05, Grzaniec napisał:

No właśnie....i teraz mam dylemat, czy szukać koniecznie oleju z tą specyfikacją czy po prostu zalać olej o odpowiedniej lepkości. Kupiłem auto pół roku temu, z pewnym przebiegiem, ale sprzedający nie był pewny jaki olej jest zalany. Po zakupie wymieniłem wszystkie płyny, wlałem olej nie spełniający normy 229.1.....fakt, silnik pod moją nogą zaczął jeździć zdecydowanie dynamiczniej niż u poprzedniego właściciela - auto jeździło mało, sporadycznie jeździła nim kobieta...

...właśnie dziś przywiozłem drugi używany silnik do mojego auta :phi::phi: bo ten co siedzi w samochodzie zaczął stukać przy dodaniu gazu...być może panewka się dobija :phi:. Silnik, który zamierzam wsadzić do auta muszę zalać nowym olejem....i teraz się zastanawiam, czy powodem stukania obecnego motoru jest to, że zalałem go olejem bez specyfikacji, czy po prostu poprzednicy nie wymieniali wcale oleju :phi:

 

Nie bardzo chciałbym wymieniać sobie silnik co pół roku ;]

 

Aha - przeczytałem chyba cały internet i nie znalazłem tematu dotyczącego panewki w takim silniku...jestem chyba pierwszy na świecie, który ma z tym problem ;]

M112? Obojętnie jak nie zaczniesz cyrkowac z olejami to i tak zacznie pukać. Te silniki maja to do siebie, ze powyżej 300kkm wyciąga się rozrząd, piją olej i na koniec zaczynaja pukać. Nie ma lekarstwa. Zjawisko było bardzo częste pare lat temu, teraz tych aut jezdzi coraz mniej to i wyczytać o tym możesz mieć problem. Polecam sprzedać i kupić inny silnik;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, atlantic napisał:

M112? Obojętnie jak nie zaczniesz cyrkowac z olejami to i tak zacznie pukać. Te silniki maja to do siebie, ze powyżej 300kkm wyciąga się rozrząd, piją olej i na koniec zaczynaja pukać. Nie ma lekarstwa. Zjawisko było bardzo częste pare lat temu, teraz tych aut jezdzi coraz mniej to i wyczytać o tym możesz mieć problem. Polecam sprzedać i kupić inny silnik;]

 

112.970. Zanim trafił na transplantację serca ;] zajrzałem pod pokrywę jednej głowicy. Łańcuch jak nowy, ślizgi bez śladów wytarcia. Do 300 kkm mu trochę brakuje...A inny silnik chciałem kupić :phi: np. 113.980 albo 113.986 :swinka: ale o ile sam silnik pasowałby pod maskę plug/play to z elektroniką by było trochę zabawy, a ja nie bardzo mam gdzie się bawić...bo jak wjadę autem do swojego garażu, to zostaje mi 0,5m przed maską :(

 

edit - pomyliłem chyba numery - te co podałem to zdaje się 4.3 - ja przez chwilę szukałem 5.0 albo 5,5 ;] - to 2 cylindry więcej niż u mnie i moc też już w miarę ;)

Edytowane przez Grzaniec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest szansa, ze ktoś już do łańcucha kiedys zaglądał. To jest bardzo słaby punkt tych silników tak samo jak m113 v8. W V8 padają jeszcze szybciej około 200kkm. Takie realia kolego. Miałem 55amg i w Szwajcarii wymieniali mu łańcuch przy przebiegu poniżej 200kkm. Jednak mimo wszystko jak się zestawi to z m5 e39 to i tak silnik jest śmiesznie tani w utrzymaniu.

 

ps. Jak masz to 3.2 w budzie mla to już w ogóle nie zazdroszczę. Napędy i opory powietrza tylko przyspieszają zużycie tego silnika.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.