Skocz do zawartości

7 m-cy 2018 r. i idziemy na rekord


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, zejk napisał:

Jak widzę te samochody na stacji benzynowej lub pod sklepem, to zazwyczaj wysiadają z nich ludzie w okolicach 60 lat. Pewnie kwestia wysokiej pozycji za kierownicą - łatwego wsiadania, co oszczędza stawy, prostych niezabijalnych napędów i 7 lat gwarancji. Dla ludzi w tym wieku to istotne, bo przy zakupie często uważają, że to ich ostatni nowy samochód, więc długa gwarancja i prosta technika pod maską, to szansa na bezproblemowe użytkowanie przez wiele lat.

Wszystko ok ale to ma 2 lata gwarancji reszta to sciema. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w Niemczech pierwsze 4 miejsca okupuje VW ;]

1. Volkswagen Golf: 138 299 sztuk
2. Volkswagen Tiguan: 51 174
3. Volkswagen Passat: 46 295
4. Volkswagen Polo: 44 371 
5. Audi A4: 41 665
6. Skoda Octavia: 37 904
7. Mercedes Klasy C 35 771
8. Ford Focus: 34 103
9. Audi A3: 32 848

Za Samar.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rwIcIk napisał:

A w Niemczech pierwsze 4 miejsca okupuje VW ;]

1. Volkswagen Golf: 138 299 sztuk
2. Volkswagen Tiguan: 51 174
3. Volkswagen Passat: 46 295
4. Volkswagen Polo: 44 371 
5. Audi A4: 41 665
6. Skoda Octavia: 37 904
7. Mercedes Klasy C 35 771
8. Ford Focus: 34 103
9. Audi A3: 32 848

Za Samar.pl

 

Ja bym powiedział nawet że VW zajmuje pierwszych 6 miejsc a nie 4 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2018‎-‎08‎-‎24 o 15:04, Jaruga napisał:

31. Nie kumam dlaczego megane się słabo sprzedaje. Jeden z najładniejszych kompaktów w dobrej cenie i dobrym wyposażeniem. :nie_wiem:

 

Wg mnie sie nie sprzedaje przez kompletnie bezsensowna game silnikowa...

Najpierw jest wolnossace 1.6, pozniej 1.2TCe 100KM i pierwszy godny uwagi silnik to dopiero 1,2TCe 130KM.

Przy czym cena za 130KM juz nie jest atrakcyjna wiec ludzie ida do konkurencji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Wg mnie sie nie sprzedaje przez kompletnie bezsensowna game silnikowa...

Najpierw jest wolnossace 1.6, pozniej 1.2TCe 100KM i pierwszy godny uwagi silnik to dopiero 1,2TCe 130KM.

Przy czym cena za 130KM juz nie jest atrakcyjna wiec ludzie ida do konkurencji...

 

Ze zwykłym radiem bez  tabletu można wyrwać taką z silnikiem 130KM za 64 tys. Moim zdaniem to atrakcyjna cena.

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-sl-limited-tce130-2018-od-reki-ID6AQ4MU.html#a0e8e488b2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Jaruga napisał:

 

Ze zwykłym radiem bez  tabletu można wyrwać taką z silnikiem 130KM za 64 tys. Moim zdaniem to atrakcyjna cena.

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-sl-limited-tce130-2018-od-reki-ID6AQ4MU.html#a0e8e488b2

 

 

Moze teraz, jak w zeszlym roku sie rozgladalem za autem to nie bylo takich ofert...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Europie też VW z przodu stawki ;]

1. Volkswagen Golf: 335 599 egzemplarzy (+6,3%)
2. Volkswagen Polo: 237 881 (+0,6%)
3. Renault Clio: 236 369 (+4,1%)
4. Volkswagen Tiguan: 188 158 (+16%)
5. Ford Fiesta: 181 954 (+2,8%)
6. Nissan Qashqai: 180 263 (+2,4%)
7. Skoda Octavia: 168 284 (+6,5%)
8. Peugeot 208: 152 509 (+0,3%)
9. Ford Focus: 147 340 (-6%)
10. Citroen C3: 140 050 (-0,8%)

https://www.samar.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Segmentami z pierwszej dziesiątki:

 

B - 947k - 5 modeli

C - 650k - 3 modele

C-SUV - 368k - 2 modele

 

Czyli w Europie segment B wciąż na czele. U nas 208 nie mieści się w 50-tce, a w EU jest 8 - interesujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, zejk napisał:

 

U nas 208 nie mieści się w 50-tce, a w EU jest 8 - interesujące.

 

Bo francuz i wstyd przed sąsiadem z passatem.

Bo mały i znowu wstyd przed sąsiadem z passatem ;]

W PL mamy specyficzny rynek oparty na stereotypach i kompleksach.

Bo prawdę mówiąc obecny rozmiar klasy B jest wystarczający dla 70% użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jaruga napisał:

 

Bo francuz i wstyd przed sąsiadem z passatem.

Bo mały i znowu wstyd przed sąsiadem z passatem ;]

W PL mamy specyficzny rynek oparty na stereotypach i kompleksach.

Bo prawdę mówiąc obecny rozmiar klasy B jest wystarczający dla 70% użytkowników.

Trzeba dodac, ze na tle konkurencji jest kontrowersyjne. A to zegary a to dotykowy panel idziesz do konkurencji i masz normalnie. Dodatkowo jest relatywnie male vs np Polo a czesto robi za 1sze i jedyne auto. Polityka cenowa nie zacheca a i finansowanie odstaje od konkurencji wiec jest jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, wujekcybul napisał:

Trzeba dodac, ze na tle konkurencji jest kontrowersyjne. A to zegary a to dotykowy panel idziesz do konkurencji i masz normalnie. Dodatkowo jest relatywnie male vs np Polo a czesto robi za 1sze i jedyne auto. Polityka cenowa nie zacheca a i finansowanie odstaje od konkurencji wiec jest jak jest.

No i utrata wartosci. Wez sprzedaj francuza szybko i w dobrej cenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Jaruga napisał:

 

Bo francuz i wstyd przed sąsiadem z passatem.

Bo mały i znowu wstyd przed sąsiadem z passatem ;]

W PL mamy specyficzny rynek oparty na stereotypach i kompleksach.

Bo prawdę mówiąc obecny rozmiar klasy B jest wystarczający dla 70% użytkowników.

Zgadza się, u nas kupują Fabię, bo to prawie Audi, w EU nie ma jej w pierwszej 10. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, zejk napisał:

Zgadza się, u nas kupują Fabię, bo to prawie Audi, w EU nie ma jej w pierwszej 10. 

A teraz wejdz na Skode i zobacz jakie finansowanie oferuja vs franuzy. I taka Fabia jest kombi wiec i rower czy sanki mozna wsadzic. Jak kupowalismy Seata na poczatku roku to zaden inny producent nie mial tak dobrej oferty. Koszt kredytu na 3 lata to wysokosc ubezpieczenia dilerskiego na pierwszy rok. Plus dodatki itd itp. W dwoch salonach Pezota bylem pustki. ze hej i pies z kulawa noga sie nie zainteresowal. :hehe: Plus w PL niestety masz racje ale Skoda to jest prawie Porshe nie Audi!!! Wiec nie ma co na sile kupowac francuzow skoro po 4 latach nikt tego nie bedzie chcial kupic. Co innego jak auto na dluzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, wujekcybul napisał:

Plus w PL niestety masz racje ale Skoda to jest prawie Porshe nie Audi!!! Wiec nie ma co na sile kupowac francuzow skoro po 4 latach nikt tego nie bedzie chcial kupic. Co innego jak auto na dluzej.

No widzisz, po 3-4 latach z krajowego rynku nie chcą ludzie kupować, a po 10-12 latach ciągną te samochody z zachodu. Zobacz ile jest na ulicach 206 czyli 2 generacje wstecz.

 

Tak jak piszesz, cena i warunki robią swoje. Finansowanie jest też dobre, bo VAGi mają dobrą wartość na rynku wtórnym, bo francuzy są fuj i koło się zamyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawie wygladaja preferencje Polakow odnosnie marek. Japonce rzadzo!!! % VAG'a nie ma wogole w rejestracjach dla fizoli. Ale juz na rynku wtornym nie ma nic lepszego od wypierdzianego passacika i audika. Byc moze po zmianach w odliczeniu VAT dla firm salony zaczna w koncu normalnie traktowac fizoli i to sie zmieni.

 

Poniżej ranking TOP30 nowych samochodów osobowych, które procentowo mają największy udział rejestracji w podziale na osoby fizyczne. Cytowane statystyki, wzięte z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, obejmują okres od stycznia do końca lipca bieżącego roku

1.  Suzuki Celerio – 285 szt. (z czego 85,7% rejestracji przypada na osoby fizyczne)
2. Hyundai ix20 – 712 szt. (82,2%)
3. Hyundai i10 – 430 szt. (80%)
4. Kia Venga – 1489 szt. (78,1%)
5. Opel Karl – 25 szt. (72%)
6. Opel Meriva – 156 szt. (71,8%)
7. Ssangyong Korando – 52 szt. (71,2%)
7. Suzuki Ignis – 239 szt. (71,2%)
9. Mitsubishi ASX – 1272 szt. (69,4%)
10. Dacia Logan – 343 szt. (68,9%)
11. Honda HR-V – 1232 szt. (68,7%)
12. Fiat Panda – 590 szt. (68,5%)
12. Kia Picanto – 783 szt. (68,5%)
14. Toyota Aygo – 2592 szt. (67,5%)
15. Ssangyong Tivoli – 133 szt. (67%)
16. Citroen C1 – 212 szt. (66,6%)
17. Honda Jazz – 388 szt. (64%)
18. Mitsubishi Space Star – 110 szt. (63,7%)
18. Suzuki Jimny – 11 szt. (63,7%)
20. Opel Crossland X – 706 szt. (63,6%)
21. Suzuki Vitara – 2539 szt. (63,5%)
22. Nissan Micra – 779 szt. (63,1%)
22. Suzuki Swift – 420 szt. (63,1%)
24. Citroen C4 – 40 szt. (62,5%)
24. Hyundai Elantra – 656 szt. (62,5%)
26. Kia Stonic – 1482 szt. (62,5%)
27. Fiat Punto – 199 szt. (62,4%)
28. Kia Carens – 474 szt. (61%)
29. Opel Adam – 74 szt. (59,5%)
30. Hyundai i20 – 2660 szt. (57%)

 

zrodlo samar https://www.samar.pl/__/3/3.a/99904/Ranking-modeli-TOP30--Tutaj-rządzi-Kowalski-i-basta-.html?locale=pl_PL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wujekcybul napisał:

Bardzo ciekawie wygladaja preferencje Polakow odnosnie marek. Japonce rzadzo!!! % VAG'a nie ma wogole w rejestracjach dla fizoli. Ale juz na rynku wtornym nie ma nic lepszego od wypierdzianego passacika i audika. Byc moze po zmianach w odliczeniu VAT dla firm salony zaczna w koncu normalnie traktowac fizoli i to sie zmieni.

 

A co sie zmienia w odliczeniach VAT? :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wujekcybul napisał:

Slyszalem o limitach na odliczenie kosztow tylko 50% a nie 100% i cos o VAT gadali ale to nie wiadomo co jeszcze dobra zmiana wymysli.

Ma być też limit do 150.000zł. Powyżej tego nie wrzucasz w koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.08.2018 o 10:45, zejk napisał:

U nas 208 nie mieści się w 50-tce, a w EU jest 8 - interesujące.

w PL nie mamy dojrzałego rynku motoryzacyjnego, kierujemy się głównie stereotypami. Pug dodatkowo nie jest tani (co jest w pewnym stopniu uzasadnione), a w PL koreańczyk, francuz = tani. Lepiej przepłacić za Skodę, bo to przecież tak naprawdę VW z innym logo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.08.2018 o 10:56, wujekcybul napisał:

Bardzo ciekawie wygladaja preferencje Polakow odnosnie marek. Japonce rzadzo!!! % VAG'a nie ma wogole w rejestracjach dla fizoli. Ale juz na rynku wtornym nie ma nic lepszego od wypierdzianego passacika i audika. Byc moze po zmianach w odliczeniu VAT dla firm salony zaczna w koncu normalnie traktowac fizoli i to sie zmieni.

 

Poniżej ranking TOP30 nowych samochodów osobowych, które procentowo mają największy udział rejestracji w podziale na osoby fizyczne. Cytowane statystyki, wzięte z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, obejmują okres od stycznia do końca lipca bieżącego roku

1.  Suzuki Celerio – 285 szt. (z czego 85,7% rejestracji przypada na osoby fizyczne)
2. Hyundai ix20 – 712 szt. (82,2%)
3. Hyundai i10 – 430 szt. (80%)
4. Kia Venga – 1489 szt. (78,1%)
5. Opel Karl – 25 szt. (72%)
6. Opel Meriva – 156 szt. (71,8%)
7. Ssangyong Korando – 52 szt. (71,2%)
7. Suzuki Ignis – 239 szt. (71,2%)
9. Mitsubishi ASX – 1272 szt. (69,4%)
10. Dacia Logan – 343 szt. (68,9%)
11. Honda HR-V – 1232 szt. (68,7%)
12. Fiat Panda – 590 szt. (68,5%)
12. Kia Picanto – 783 szt. (68,5%)
14. Toyota Aygo – 2592 szt. (67,5%)
15. Ssangyong Tivoli – 133 szt. (67%)
16. Citroen C1 – 212 szt. (66,6%)
17. Honda Jazz – 388 szt. (64%)
18. Mitsubishi Space Star – 110 szt. (63,7%)
18. Suzuki Jimny – 11 szt. (63,7%)
20. Opel Crossland X – 706 szt. (63,6%)
21. Suzuki Vitara – 2539 szt. (63,5%)
22. Nissan Micra – 779 szt. (63,1%)
22. Suzuki Swift – 420 szt. (63,1%)
24. Citroen C4 – 40 szt. (62,5%)
24. Hyundai Elantra – 656 szt. (62,5%)
26. Kia Stonic – 1482 szt. (62,5%)
27. Fiat Punto – 199 szt. (62,4%)
28. Kia Carens – 474 szt. (61%)
29. Opel Adam – 74 szt. (59,5%)
30. Hyundai i20 – 2660 szt. (57%)

 

zrodlo samar https://www.samar.pl/__/3/3.a/99904/Ranking-modeli-TOP30--Tutaj-rządzi-Kowalski-i-basta-.html?locale=pl_PL

 

Generalnie bez sensu zestawienie. Pokazuje raczej których modeli nie kupują firmy, a nie modele które kupują najchętniej fizyczni.

Nie ma tu tipo ani astry ani fabii które najczęściej kupują fizyczni.

Jest na przykład suzuki Jimny którego sprzedało się całe 11 sztuk, czyli firmy kupiły ze 4. Czyli cała sprzedaż to ok. 15 sztuk w PL... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.08.2018 o 10:56, wujekcybul napisał:

Poniżej ranking TOP30 nowych samochodów osobowych, które procentowo mają największy udział rejestracji w podziale na osoby fizyczne.

Do czego taka statystyka ma służyć? Jak jakaś firma zakupi 30 citroenów c4, to się tabelka przetasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Jaruga napisał:

Generalnie bez sensu zestawienie. Pokazuje raczej których modeli nie kupują firmy, a nie modele które kupują najchętniej fizyczni.

Nie ma tu tipo ani astry ani fabii które najczęściej kupują fizyczni.

Jest na przykład suzuki Jimny którego sprzedało się całe 11 sztuk, czyli firmy kupiły ze 4. Czyli cała sprzedaż to ok. 15 sztuk w PL... 

Wlasnie dlatego IMO jest ciekawe. Pokazuje to czego nie kupuja firmy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.