eryko Napisano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 5 godzin temu, wladmar napisał: Bez problemu wylaczysz. Przelacznik z AUTO na OFF. no w toyocie sie nie da albo auto albo pozycje albo mijania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 Teraz, Polarny napisał: A bez zakładania jak jest, a przy faktycznym braniu pod uwagę realnych mocy, taki akumulator wystarczy na 20 godzin świecenia. A dlaczego miałby starczyć na 20 skoro starczy na 96? Jesteś w stanie to jakoś uzasadnić? Teraz, Polarny napisał: Oczywiście można go osłabiać bez sensu o 1/3, w dodatku że jeszcze działa trochę innych urządzeń. Osłabienie go o 1/3 nastąpiłoby po 32 godzinach. To jest naprawdę prosta matematyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 38 minut temu, Ryb napisał: A dlaczego miałby starczyć na 20 skoro starczy na 96? Jesteś w stanie to jakoś uzasadnić? Bo 2 x 21 W wystarczy na 20 godzin. Napisałem wcześniej, że twoje ZAŁOŻENIE co do poboru mocy przez żarówki to tylko założenie, a niekoniecznie rzeczywistość. Skoro już o prostej matematyce mowa, pojemność akumulatora 70 Ah wyrażona w normalny sposób to 840 Wh. Dzieląc to przez moc żarówek (42 W) mamy czas świecenia. Można to też policzyć z amperów, jak ktoś lubi - 42 W w 12V układzie to 3,5 A. Czyli 70 Ah / 3.5 A = 20 h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 19 minut temu, Polarny napisał: Bo 2 x 21 W wystarczy na 20 godzin. Napisałem wcześniej, że twoje ZAŁOŻENIE co do poboru mocy przez żarówki to tylko założenie, a niekoniecznie rzeczywistość. Skoro już o prostej matematyce mowa, pojemność akumulatora 70 Ah wyrażona w normalny sposób to 840 Wh. Dzieląc to przez moc żarówek (42 W) mamy czas świecenia. Można to też policzyć z amperów, jak ktoś lubi - 42 W w 12V układzie to 3,5 A. Czyli 70 Ah / 3.5 A = 20 h. Tyle że ledy biorą 5x mniej prądu. Po to je wymyślono. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 9 minut temu, Ryb napisał: Tyle że ledy biorą 5x mniej prądu. Po to je wymyślono. Myślisz, że moje żarówki biorą to pod uwagę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 3 godziny temu, Maciej__ napisał: Swiatla dzienne to by dosc dlugo wyladowywaly taki akumulator Dzienne światła LED to jest minimum 20 - 30 watów, czyli jakieś 2,5A załatwia przeciętny akumulator w 20 godzin . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 16 minut temu, Polarny napisał: Myślisz, że moje żarówki biorą to pod uwagę? No i fajnie. Więc niniejszym udowodniono, że odłączanie serwisowe świateł dziennych może mieć sens przy żarówkach. Natomiast przy ledach go nie ma, bo te biorą od kilku do kilkunastu watów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 Godzinę temu, Polarny napisał: Bo 2 x 21 W wystarczy na 20 godzin. Napisałem wcześniej, że twoje ZAŁOŻENIE co do poboru mocy przez żarówki to tylko założenie, a niekoniecznie rzeczywistość. Skoro już o prostej matematyce mowa, pojemność akumulatora 70 Ah wyrażona w normalny sposób to 840 Wh. Dzieląc to przez moc żarówek (42 W) mamy czas świecenia. Można to też policzyć z amperów, jak ktoś lubi - 42 W w 12V układzie to 3,5 A. Czyli 70 Ah / 3.5 A = 20 h. Jeszcze raz zwracam uwagę, że pobór prądu nawet przez żarówki P21W to pikuś przy poborze przez graty auta, które aku wykończą w maks 6h! Przez 6h rozładowuje akumulator 54Ah Grande Punto z wyłączonymi światłami, a włączonym "tylko" zapłonem - sprawdzone przez głupotę organoleptycznie Ewentualnie w aucie typu goła blacha (np. PF 126P rocznik 1985), to może i tydzień chiński led jeden z drugim świecić Pomijam sprawy typu grzanie cewki zapłonowej itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 23 minuty temu, Ryb napisał: No i fajnie. Więc niniejszym udowodniono, że odłączanie serwisowe świateł dziennych może mieć sens przy żarówkach. Natomiast przy ledach go nie ma, bo te biorą od kilku do kilkunastu watów. W celach serwisowych wyłączanie P21W też nie ma sensu - kasowanie inspekcji serwisowej, czy ustawienie flagi wymiany oleju trwa maks 3min. Do tego plus 5 sprawdzenie logów ze wszystkich gratów. Przy bezkluczykowym, jeżeli trzeba coś robić ponad 20min, to i tak trzeba uruchomić silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 Godzinę temu, krowka napisał: Jeszcze raz zwracam uwagę, że pobór prądu nawet przez żarówki P21W to pikuś przy poborze przez graty auta, które aku wykończą w maks 6h! Przez 6h rozładowuje akumulator 54Ah Grande Punto z wyłączonymi światłami, a włączonym "tylko" zapłonem - sprawdzone przez głupotę organoleptycznie Ewentualnie w aucie typu goła blacha (np. PF 126P rocznik 1985), to może i tydzień chiński led jeden z drugim świecić Pomijam sprawy typu grzanie cewki zapłonowej itd. Ale ja wszelkie radia i inne pierdoły wyłączam. Tylko nadmuch zostaje, bo jest potrzebny do ozonowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 Godzinę temu, krowka napisał: kasowanie inspekcji serwisowej, czy ustawienie flagi wymiany oleju trwa maks 3min. Mowa o czymś dużo bardziej czasochłonnym niż ustawianie flag. Do tego gratis pozostawienie auta na kilka godzin, bo mechanik ma inną robotę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 16 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2018 14 godzin temu, rwIcIk napisał: Umnie dzienne świecą nawet w pozycji 0. U mnie w obydwu autach tez ale da to się wyłączyć z komputera grzebiąc głębiej w menu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.