robert2609 Napisano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2018 Witam jako,że raz do roku w okolicach wakacji poleruje(woskuje) autko,właśnie wczoraj wylewałem poty przy polerce.Robię to ręcznie jest co machać i tak sobie pomyślałem nad kupnem maszyny poleskiej,znaną stronę wklepałem i pierwsze co wyskoczyło to polerka oscylacyjna BassPolska ZA 90pln. Warto to w to się pchać profesjonalistą nie jestem ale zawsze to cieszy błyszczący lakier i przytarcie rys.Resztę sprzętu to już takie przypominające większe szlifiery kątowe i droższe gdzie w moim przypadku zakup mija się z celem gdy użyję raz no może dwa razy w roku.Ktoś użytkuje taką maszynkę jakieś podpowiedzi za i przeciw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2018 badziew to jest. To co się nadaje z tej firmy to DA ale to koszt rzędu 300 zł. Ręcznie to się mija z celem. Zrobienie auta polerką mechaniczną to co najmniej 8 godzin pracy. Nie wiem ile robisz to ręcznie. Możesz też kupić normalną rotację a nie ten wynalazek - będzie 100kę tańsza ale tym trzeba wiedzieć jak pracować żeby nie zrobić gorzej niż było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2018 Dołoż do Dual Action jakiegoś. Dużo łatwiej się robi niż taką polerką zwykła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2018 Kup dual action. Tylko nie wiem nic o jakości tych z Lidla czy Biedry. Ja kupowałem na showcarshine.pl Pytanie jakl często polerujesz. Moim zdaniem warto zainwestować ale trzeba też zarezerwować jakieś 2 dni bo to nie jest takie proste. Obklejenie samochodu zajmuje trochę czasu. Ale efekt - więcej niz bombowy Ręką w życiu nie wypolerujesz auta choćbyś się us...ał. Pytanie w jakim stanie masz teraz lakier. Piszesz że więcej nie chcesz dać niż 100 zł. Maszyne kupisz na kilka lat. Na ile cenisz machanie ręką? Moim zdaniem warto zainwestować o ile masz budżet. Dolicz do tego dobre pasty (np. Menzerna), pady (różne rozmiary bo nie wszędzie dużym wjedziesz; np koło relingów), glinkę, pianę do mycia, alkohol IPA, coś do usuwania smoły, cleaner. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2018 Polecam na forum kosmetykaaut sie zapytać. Tam nawet ludzie kupowali jakieś na aliexpress i były spoko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert2609 Napisano 17 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2018 Panowie ze mnie zaden tam expert od polerki~ja tylko "znęcam się"z pastą tempo nad nadwoziem! Lakier ok jak na swój wiek auta, było kilka elementów lakierowanych ponieważ nie lubię wgnieceń,przycierek itp.Chcę sobie ulżyć by nie machać łapą i dlatego zastanawiam się nad jakimś niedrogim sprzętem.Profesjonalnie to wiem ile taka robota kosztuje$$ i jaki czas pochłania ale efekt to szacun!Ja to taki garażowy Janusz hehe! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 17 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2018 7 minut temu, robert2609 napisał: Panowie ze mnie zaden tam expert od polerki~ja tylko "znęcam się"z pastą tempo nad nadwoziem! Lakier ok jak na swój wiek auta, było kilka elementów lakierowanych ponieważ nie lubię wgnieceń,przycierek itp.Chcę sobie ulżyć by nie machać łapą i dlatego zastanawiam się nad jakimś niedrogim sprzętem.Profesjonalnie to wiem ile taka robota kosztuje$$ i jaki czas pochłania ale efekt to szacun!Ja to taki garażowy Janusz hehe! Jak chcesz absolutnie budżetowo, to sobie kup pady na wiertarkę. np. https://www.aliexpress.com/item/CARPRIE-2018-Car-Polish-Tool-Economical-Washed-Re-use-1Set-Sponges-Waves-Plate-Compound-Auto-Polishing/32853401993.html A jak porządnie, to tylko jakiś DA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
docent11 Napisano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2018 Zaczynałem na takim klamocie i z 5 aut zrobiłem. https://allegro.pl/polerka-samochodowa-do-lakieru-600-3000-obr-min-i7420064829.html Ale jak ty polerujesz pasta tempo to dluga droga do podstawowej wiedzy o polerowaniu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2018 Dnia 17.08.2018 o 12:15, robert2609 napisał: Witam jako,że raz do roku w okolicach wakacji poleruje(woskuje) autko,właśnie wczoraj wylewałem poty przy polerce.Robię to ręcznie jest co machać i tak sobie pomyślałem nad kupnem maszyny poleskiej,znaną stronę wklepałem i pierwsze co wyskoczyło to polerka oscylacyjna BassPolska ZA 90pln. Warto to w to się pchać profesjonalistą nie jestem ale zawsze to cieszy błyszczący lakier i przytarcie rys.Resztę sprzętu to już takie przypominające większe szlifiery kątowe i droższe gdzie w moim przypadku zakup mija się z celem gdy użyję raz no może dwa razy w roku.Ktoś użytkuje taką maszynkę jakieś podpowiedzi za i przeciw? Trochę konkretów mało w wypowiedziach to spróbuję coś tam 1. To na czym wylewasz poty machając ręcznie z doprowadzeniem lakieru do porządku ma raczej malutko wspólnego. To bardziej jak sam napisałeś woskowanie/nabłyszczanie/maskowanie rys. Krótkotrwałe. 2. Porządnie wypolerować lakier dasz radę maszyną nawet za 99zł. Nawet jeżeli to jest 'badziew'. Im droższa ona sama i akcesoria tym wygodniej/szybciej. 3. Polecaną będziesz miał często polerkę DA (oscylacyjno-obrotowa) bo nią jest dużo trudniej coś spieprzyć, a to w przypadku lajkonika ważne Minus taki, że czasowo schodzi sporo dłużej niż zwykłą rotacją. Dalej nie wiem... dopytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2018 @robert2609 podstawowa rzecz jeżeli rozbija się o polerkę rotacyjną to po pierwsze musi mieć regulację obrotów, dobrze jeżeli będzie miała wolny start co ułatwia aplikację pasty na elemencie. Co do samej techniki. Maszynę należy prowadzić w taki sposób jaki wymusza ona ruch, a nie walczyć z nią. Pasty nie nakładasz za dużo, bo po pierwsze jej nie "wypracujesz", dwa zapchasz nią pada na pierwszym elemencie. Z kolei jak dasz za mało pasty to zaraz pad będzie skakał. Stosuj się do zaleceń producenta pasty w kwestii obrotów Co do przegrzania/przypalania lakieru. Jak nie będziesz próbował usunąć rysy trzymając maszynę w jednym miejscu to nie ma szans żeby narobić diabła. Na początek przygody nie kupuj padów/gąbek polerskich o dużej średnicy takich od 150 cm w górę, trzeba nabrać trochę wprawy w prowadzeniu maszyny. Na YT jest sporo filmów jak prowadzić rotację. Nie zaczynaj też polerowania od najbardziej agresywnej pasty i najtwardszego pada, rób odwrotnie, od najłagodniejszego. Zmyj i zobacz efekt, zawsze możesz poprawić albo agresywniej potraktować. Jak zrobisz odwrotnie nie ma powrotu. Zainwestuj 20-30 zł w element ze złomu i sobie poćwicz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2018 jak coś jet podejrzanie tanie, to tak jak przy wszytskim - lepiej odpuścić. Dobra polerka DA kosztuje ok 700 zł i na pewno starczy na lata. Taka za 90 to musi być szmelc. Bardzo dobrze napisał r1sender Kluczowe by polerka miała: - wolny start - regulację i stabilizację obrotów - dość długi kabel - jak nie będzie ciężka jak z ołowiu, to ręce będą Ci wdzięczne po paru godzinach pracy z nią. Niedawno pewna firma produkująca kosmetyki samochodowe wypuściłą polerki - droższe niż 90 zł, ale to też chińsczyzna. Wyglądają nieźle, nie wiadomo na razie jak z trwałością. Jeśli nie chcesz inwestować 700 w przyzwoity sprzęt, to IMO z dwojga złego to już lepsza opcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2018 jak ma być niedrogo, a w miarę dobrze to mogę polecić to co sam używam. Jest to Lare epl 52, rotacja, kosztowała coś koło 300-400zł. Mam ją już kilka lat, kilkadziesiąt aut obskoczyła i jeszcze się nie rozsypała. Wolny start, regulacja obrotów, stabilizacja obrotów, blokada włącznika. Nie najlżejsza ale dla mnie ok. nie trzeba mocno dociskać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert2609 Napisano 21 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2018 Może temat jednak odpuszczę,zrobię zakupy za jakieś tam $$ i albo to użyje jak wyżej pisałem 1 -2 razy w roku.Jakby nie było dzięki za wypowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 21 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2018 jeśli potrzebujesz do takich spraw jak piszesz (bardziej do nakładania past niż polerowania) to idź do marketu budowlanego i kup przystawkę do wiertarki i pady polerskie. Zakładaj najlepiej na wkrętarkę akumulatorową z małymi obrotami. Ja tez robię swoje samochody od lat i się sprawdza. W twoim przypadku i polerowania pastą tempo, podobny efekt uzyskasz bez polerowania (ew, możesz użyć jakiejś bardzo delikatnej, lekko-ściernej pasty na początek) - jedynie cleaner + jakiś dobry, twardy wosk. Przynajmniej nie porysujesz lakieru. ... i przestań używać pasty tempo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 21 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2018 Ręcznie to można nawoskować lakier, ewentualnie bawić się ręcznie Meguiars Ultimate Compound, maszyna pokazuje przepaść między zabawą ręczną a uzyskaniem godnego efektu niedawno testowałem maszynę noname za 90zł i daje radę na małych padach. Masner droższa ale za to z wolnym startem itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.