Maxit Napisano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2018 Wiem, że regeneracja felg to temat popularny, ale na mój problem lekarstwa nie znalazłem. Mam komplet felg AMG, które jakiś przemiły, czarnoskóry mieszkaniec USA pochromował. Wyglądają.... ciekawie, ale mi się nie podobają ani trochę. Chciałbym wrócić do oryginalnego wyglądu i tu rodzi się problem. Na chrom malować nie można, bo trzymać się nie będzie. Trzeba się tego chromu pozbyć. 1. Czy to jest możliwe, żeby pozbyć się chromu z felg? Jakaś galwanizernia? 2. Czy znacie firmę, która to robi uczciwie? 3. Jakie mogą być koszty "odchromowania" felg i czy ma to sens ekonomiczny, zakładając, że zregenerowane felgi tego typu są warte ze 3000pln? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2018 Jak ten chrom w dobrym stanie to może lepiej sprzedać za dobrą kasę a kupić takie jakie się chce Jak nie to piaskowanie/śrutowanie i lakier proszkowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 22 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2018 Ten chrom jest w średnim stanie. Widać wżery na walcu (na rotorze nie jest źle). Uczciwie mówiąc nie sądzę, żeby to się mogło komuś podobać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2018 Da się to wyśrutować. Tylko trwa to trochę dłużej niż zdzieranie farby. Po prostu zapytaj tam gdzie odnawiają felgi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2018 Da się to zrobić, ale jak ktoś weźmie stówę od sztuki to będzie bardzo tanio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2018 2 godziny temu, Maxit napisał: Wyglądają.... ciekawie, ale mi się nie podobają ani trochę. Kiedyś oddawałem na Woli (gdzies przy Olbrachta) felgę od Seicento do prostowania, to leżały tam własnie felgi do odnowienia. Chromowane właśnie. Nie jestem pewny, ale gośc chyba miał je zmatowić i pomalowac na normalny szarosrebrny kolor. Wnioskuję że się da. A nie zastanawiałeś się może nad zostawieniem tych felg i np zmianą stylu ubierania się? Może jest szansa zostac np "opiekunem" Felgi juz jakby masz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2018 Walnij je plastidipem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2018 Piaskowanie i malowanie załatwi temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 22 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2018 3 godziny temu, kravitz napisał: A nie zastanawiałeś się może nad zostawieniem tych felg i np zmianą stylu ubierania się? Może jest szansa zostac np "opiekunem" Felgi juz jakby masz W sumie to się nie zastanawiałem.... ...bo jakby mam nawet resztę od tych felg... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 10 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 Wiem już więcej, więc piszę. Może się przyda komuś na przyszłość. Chromowanie felg może mieć dwie formy. Chromu napylanego, albo galwanicznego. Jeśli chrom jest napylany, to nie ma problemu. Możemy się go pozbyć piaskowaniem i dalej droga jest jasna. Jeśli chrom jest galwaniczny, to trzeba go zdjąć galwanicznie, potem pozbyć się miedzi i dopiero potem piaskować i regenerować. Temat chromu galwanicznego jest trudny, praktycznie nikt nie chce się podjąć takiej zabawy - robią problemy lub zaporowe ceny. Na dziś udało mi się znaleźć jeden warsztat, który podjął się regeneracji. O efektach i cenie napiszę jak odbiorę kółka z naprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 10 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 7 godzin temu, Maxit napisał: Wiem już więcej, więc piszę. Może się przyda komuś na przyszłość. Chromowanie felg może mieć dwie formy. Chromu napylanego, albo galwanicznego. Jeśli chrom jest napylany, to nie ma problemu. Możemy się go pozbyć piaskowaniem i dalej droga jest jasna. Jeśli chrom jest galwaniczny, to trzeba go zdjąć galwanicznie, potem pozbyć się miedzi i dopiero potem piaskować i regenerować. Temat chromu galwanicznego jest trudny, praktycznie nikt nie chce się podjąć takiej zabawy - robią problemy lub zaporowe ceny. Na dziś udało mi się znaleźć jeden warsztat, który podjął się regeneracji. O efektach i cenie napiszę jak odbiorę kółka z naprawy. Wnioskuję, że tutaj zastosowano galwaniczny? Jaki czas takiej regeneracji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 10 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 32 minuty temu, sebaso napisał: Wnioskuję, że tutaj zastosowano galwaniczny? Jaki czas takiej regeneracji? Tak. Na moich felgach był chrom galwaniczny. Warsztat, do którego zawiozłem felgi korzysta z zewnętrznej galwanizerni, więc nie byli w stanie "obiecać" terminu. Mówią, że galwanizernia 1-2 tygodnie (w zależności od humoru właściciela), potem tydzień na resztę. Dam znać jak to się skończy, ile trwało i ile kosztowało. Podzielę się też fotkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 11 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2019 Temat skończony. Felgi zregenerowane są już u mnie. Jak założę na auto to będzie zdjęcie w pełnej krasie, teraz tylko fotki "z odbioru" Z technicznego punktu widzenia podobno po chromowaniu i wyszczerbieniu chromu bardzo szybko pojawiają się wżery. Tutaj były już poważne, więc według zeznań jest więcej proszku na feldze. Koniec końców regeneracja miała sens ekonomiczny, Żyję nadzieją, że felgi jeszcze posłużą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 11 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2019 Miałeś napisać ile kosztowało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 11 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2019 9 minut temu, volf6 napisał: Miałeś napisać ile kosztowało Ależ proszę: Regeneracja (4szt, 18"), spawanie rantu (1szt) i prostowanie (3szt) - 1440pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 11 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2019 1 minutę temu, Maxit napisał: Ależ proszę: Regeneracja (4szt, 18"), spawanie rantu (1szt) i prostowanie (3szt) - 1440pln Sporo ale to razem z tym usuwaniem chromu w tej galwanizerni czy sami sobie poradzili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 11 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2019 11 minut temu, volf6 napisał: Sporo ale to razem z tym usuwaniem chromu w tej galwanizerni czy sami sobie poradzili To całkowita kwota. Razem z kosztem usunięcia chromu w galwanizerni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 12 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2019 10 godzin temu, Maxit napisał: To całkowita kwota. Razem z kosztem usunięcia chromu w galwanizerni. Myślę, że cena adekwatna do usługi. Za najprostszą regenerację czterech aluminiowych felg 16" do Terrano zapłaciłem łącznie 550zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 12 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2019 1 minutę temu, fred77 napisał: Myślę, że cena adekwatna do usługi. Za najprostszą regenerację czterech aluminiowych felg 16" do Terrano zapłaciłem łącznie 550zł. Samo malowanie czy jakiś remont jeszcze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 12 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2019 16 minut temu, MarcG napisał: Samo malowanie czy jakiś remont jeszcze ? Wszystko. Oddałem brudne, podrapane, jedna z uszczerbionym trochę rantem i rozwierconym otworem na wentyl. Odebrałem jak nowe z naprawionymi uszkodzeniami. Zresztą są do sprzedania za 600zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 12 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2019 56 minut temu, fred77 napisał: Wszystko. Oddałem brudne, podrapane, jedna z uszczerbionym trochę rantem i rozwierconym otworem na wentyl. Odebrałem jak nowe z naprawionymi uszkodzeniami. Zresztą są do sprzedania za 600zł. Czyli kompletnie nie ma sensu remontować takich felg do sprzedaży. Lepiej sprzedać za grosze bez renowacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 12 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2019 56 minut temu, MarcG napisał: Czyli kompletnie nie ma sensu remontować takich felg do sprzedaży. Lepiej sprzedać za grosze bez renowacji. Dostałem je za darmo jakiś czas temu, dałem do renowacji i tak sobie leżą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 12 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2019 3 godziny temu, MarcG napisał: Czyli kompletnie nie ma sensu remontować takich felg do sprzedaży. Lepiej sprzedać za grosze bez renowacji. Całe 50 zeta zysku a tak oddałby na złom zamiast na renowację i wziąłby ze 250 zeta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 12 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2019 9 minut temu, volf6 napisał: Całe 50 zeta zysku a tak oddałby na złom zamiast na renowację i wziąłby ze 250 zeta Moje zimowe alu obłażą ale z tego co widzę to nie ma sensu regenerować na 2 lata. Taniej wyjdzie sprzedać w takim stanie a opony zmieniać na letnich felgach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 12 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2019 Teraz, MarcG napisał: Moje zimowe alu obłażą ale z tego co widzę to nie ma sensu regenerować na 2 lata. Taniej wyjdzie sprzedać w takim stanie a opony zmieniać na letnich felgach. Jak robisz dla siebie to jakoś można to przeżyć ale zrobić by zaraz sprzedać w cenie zrobienia to trochę bez sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 12 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2019 2 minuty temu, volf6 napisał: Jak robisz dla siebie to jakoś można to przeżyć ale zrobić by zaraz sprzedać w cenie zrobienia to trochę bez sensu Właśnie patrzyłem 1kg felgi to 5-6PLN, faktycznie lepiej oddać na złom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 12 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2019 5 godzin temu, fred77 napisał: Myślę, że cena adekwatna do usługi. Mówili mi, że zdjęcia chromu będzie kosztowało 400-600 pln za komplet (w zależności od humoru galwanizatora). Do tego spawanie peknięcia, prostowanie, malowanie proszkiem i klarem... IMO normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 12 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2019 5 godzin temu, volf6 napisał: Całe 50 zeta zysku a tak oddałby na złom zamiast na renowację i wziąłby ze 250 zeta Początkowo miałem dla nich zastosowanie ale potem zrezygnowałem i teraz tak sobie leżą i czekają na właściciela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 12 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2019 5 minut temu, fred77 napisał: Początkowo miałem dla nich zastosowanie ale potem zrezygnowałem i teraz tak sobie leżą i czekają na właściciela. Sprzedajesz Nissana czy zrezygnowałeś z 2 kompletów (zima/lato), bo przy zmianie sezonowej takie 2 komplety kół to spora wygoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 12 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2019 Teraz, volf6 napisał: Sprzedajesz Nissana czy zrezygnowałeś z 2 kompletów (zima/lato), bo przy zmianie sezonowej takie 2 komplety kół to spora wygoda Chciałem mieć dwa komplety ale potem stwierdziłem, że kupię wielosezonowe, bo wywalić 5000zł na dwa komplety opon to nie za bardzo mi się uśmiechało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.