awruK Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 (edytowane) Pierwszy. W auto Świecie pokazał się test na 100 000 km BMW I3 z range extenderem. W ciągu 100 kkm padły dwa kable do szybkiego ładowania oraz ładowarka domowa. Na koniec testu pojemnośc aku wynosiła 82% pierwotnej. Auto otrzymało ocenę 4- i zajęło zaszczytne trzecie miejsce. Od końca. Auta nie rozbierali i planują nim zrobić kolejne 100 kkm. Edytowane 28 Lutego 2019 przez Lupus 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 2 Marca 2019 Udostępnij Napisano 2 Marca 2019 Dnia 28.02.2019 o 17:21, Lupus napisał: W ciągu 100 kkm padły dwa kable do szybkiego ładowania oraz ładowarka domowa. W perspektywie dłuższego użytkowania EV właśnie to mnie zastanawia. Zanim kupiłem Ioniqa rozpatrywałem zakup Mercedesa B-klasse EV. Jak zadzwoniłem do serwisu, to się okazało, że gniazdo ładowania miał 2 czy 3 razy dłubane w serwisie w Polsce. Nie wiadomo jak w Norwegii skąd był sprowadzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 4 Marca 2019 Udostępnij Napisano 4 Marca 2019 Dnia 2019-02-28 o 17:21, Lupus napisał: W auto Świecie pokazał się test na 100 000 km BMW I3 z range extenderem. W ciągu 100 kkm padły dwa kable do szybkiego ładowania oraz ładowarka domowa. Na koniec testu pojemnośc aku wynosiła 82% pierwotnej. Auto otrzymało ocenę 4- i zajęło zaszczytne trzecie miejsce. Od końca. Auta nie rozbierali i planują nim zrobić kolejne 100 kkm. To powyzsze to nic, ale koszt 'paliwa' (zarowno prund jak i bena) wyszedl ponad 20 tys. czyli na 100km koszt wyszedl ponad 20 zeta. Troche duzo. Auto na LPG spokojnie robi takie koszta. Albo ten range extender z ekonomia nie ma nic wspolnego albo .... jezdzili wiecej na benie niz na prad. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 Dnia 28.02.2019 o 17:21, Lupus napisał: Pierwszy. W auto Świecie pokazał się test na 100 000 km BMW I3 z range extenderem. W ciągu 100 kkm padły dwa kable do szybkiego ładowania oraz ładowarka domowa. Na koniec testu pojemnośc aku wynosiła 82% pierwotnej. Auto otrzymało ocenę 4- i zajęło zaszczytne trzecie miejsce. Od końca. Auta nie rozbierali i planują nim zrobić kolejne 100 kkm. Fatalny stan baterii, coś tu nie gra. Może głównie katowali na generatorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 4 minuty temu, mrBEAN napisał: Fatalny stan baterii, coś tu nie gra. Może głównie katowali na generatorze Jak szukałem EV to zwróciłem uwagę na to, że i3 z przebiegami 70-80 tyś z reguły miały już jakieś poważne naprawy na gwarancji (typu wymiana silnika, czy baterii). Z mojej perspektywy było tego zdecydowanie za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 Dobra, wygooglowałem ten test. "W tamtą stronę nawet udało się dojechać, bo korzystaliśmy prawie cały czas ze spalinowego generatora (co zresztą nie było do końca zgodne ze sztuką, jednak... o tym sza!)" Myślę, że bateria miała z nimi ciężko Zresztą jak już pisałem kiedyś, REX to nieporozumienie, choć wydaje się być super opcją. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 1 minutę temu, Maxit napisał: Jak szukałem EV to zwróciłem uwagę na to, że i3 z przebiegami 70-80 tyś z reguły miały już jakieś poważne naprawy na gwarancji (typu wymiana silnika, czy baterii). Z mojej perspektywy było tego zdecydowanie za dużo. BMW ogólnie w ostatnich latach ma dużo grubych problemów, jak przegląda się fora. Auta nowe z salonów za grube $$, a sypią się jak Sasha Grey. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 1 minutę temu, mrBEAN napisał: BMW ogólnie w ostatnich latach ma dużo grubych problemów, jak przegląda się fora. Auta nowe z salonów za grube $$, a sypią się jak Sasha Grey. Sasha przestała, BMW nie... Mi ostatnio wymieniali wał napędowy w ramach akcji serwisowej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 Dnia 4.03.2019 o 11:25, gregoryj napisał: To powyzsze to nic, ale koszt 'paliwa' (zarowno prund jak i bena) wyszedl ponad 20 tys. czyli na 100km koszt wyszedl ponad 20 zeta. Troche duzo. Auto na LPG spokojnie robi takie koszta. Albo ten range extender z ekonomia nie ma nic wspolnego albo .... jezdzili wiecej na benie niz na prad. Po prostu używali auta w warunkach, do jakich nie został stworzony. Zużycie paliwa powinno być w ułamkach, a mają prawie 2 l na 100 km. Gdyby jeździło po mieście i okolicach, ładując się z domowego gniazdka, to koszt za paliwo byłby w okolicach 5 zł za 100 km, a nie 20 zł. Test tak czy inaczej ciekawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 Teraz jeszcze zobaczyłem ceny przeglądów 10.000 zł za 100.000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 5 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 1 godzinę temu, Maxit napisał: Sasha przestała I wszyscy tego żałują 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 5 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, mrBEAN napisał: Teraz jeszcze zobaczyłem ceny przeglądów 10.000 zł za 100.000 km Gdzie to widziałeś? Mi tam wychodzi niecałe 7 kpln: Edytowane 5 Marca 2019 przez Lupus 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 2 minuty temu, Lupus napisał: Gdzie to widziałeś? Mi tam wychodzi niecałe 7 kpln: Faktycznie, coś na szybko pokręciłem. Tak czy inaczej wychodzi ok. 800 zł za każde 10000 km, czyli bardzo dużo. REX pewnie podbija ceny przeglądów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 5 Marca 2019 Udostępnij Napisano 5 Marca 2019 4 minuty temu, mrBEAN napisał: REX pewnie podbija ceny przeglądów. I zabiera przywileje, bo według prawa to zwykła hybryda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2019 Kolega wziął BMW i pojechał z Warszawy do Gdyni. Korzystał z darmowych ładowarek na stacjach Lotos przy A2 i A1. 4 os. na pokładzie - w tym 3 nastoletnich dzieci. Jechał raczej wolno utrzymując około 100 km/h. Klima włączona. Podróż w każdą stronę trwała po 7 h. Po 3 szybkie ładowania w każdą stronę. Podsumował, że pierwsza podróż elektrykiem tak długą trasę była bardzo stresująca. Szczególnie jeśli chodzi o niepewność ładowania - ładowarki bywają uszkodzone, lub nie chcą zaskoczyć z danym autem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 18 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2019 Dnia 17.06.2019 o 15:14, rwIcIk napisał: Kolega wziął BMW i pojechał z Warszawy do Gdyni. Korzystał z darmowych ładowarek na stacjach Lotos przy A2 i A1. 4 os. na pokładzie - w tym 3 nastoletnich dzieci. Jechał raczej wolno utrzymując około 100 km/h. Klima włączona. Podróż w każdą stronę trwała po 7 h. Po 3 szybkie ładowania w każdą stronę. Podsumował, że pierwsza podróż elektrykiem tak długą trasę była bardzo stresująca. Szczególnie jeśli chodzi o niepewność ładowania - ładowarki bywają uszkodzone, lub nie chcą zaskoczyć z danym autem. Z infrastrukturą mogą być przeboje, bo to wszystko na razie w fazie mniejszych lub większych testów. Orlen i Lotos to ogólnie porażka jak na razie, i w ogóle uczą się o co z tym wszystkim chodzi. Lotos zamówił ładowarki chińskie Setec, koszmarnie awaryjne, bo choćby słabo zabezpieczone przed konkretnym deszczem, a jak wiemy prąd z wodą lubią się średnio. Tak naprawdę jedyny już opierzony operator w PL to Greenway, choć i tak jeszcze wiele przed nimi. Orlen i Lotos nawet nie mają choćby konkretnej interaktywnej mapy swoich ładowarek (których jest jak na lekarstwo na razie). O sprawdzeniu statusu ładowarki można w ogóle zapomnieć. Jedyny plus, to są darmowe na razie, bo wszystko w fazie testów i analizy, o co to w ogóle w tym wszystkim chodzi Jest dziko, i przez to jest fajnie. Podróże spalinowym zrobiły się nudne jak flaki z olejem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2019 (edytowane) 17 godzin temu, mrBEAN napisał: Jest dziko, i przez to jest fajnie. Podróże spalinowym zrobiły się nudne jak flaki z olejem Podsunales mi chyba pomysl na biznes Oboz (Podroz) przetrwania - tydzien w EV po PL Edytowane 19 Czerwca 2019 przez zinger 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 17 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2019 Dnia 18.06.2019 o 17:07, mrBEAN napisał: Podróże spalinowym zrobiły się nudne jak flaki z olejem konik brawurowo sobie radzi z tym problemem 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 18 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2019 18 godzin temu, SorenLorenson napisał: konik brawurowo sobie radzi z tym problemem I to jest właśnie potwierdzenie tej reguły 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2020 Mój dobry kolega kupił takie i3 żonie (miało rok i 23tyś mil) i dosłownie miesiąc przed końcem gwarancji padła przekładnia (skrzynią biegów chyba tego nazwać nie można) i została wymieniona na gwarancji. Padła drugi raz po kolejnym roku i BMW zaproponowało pokrycie kosztu części, ale nie robocizny. Wyszło trochę ponad 1500 funtów. Do tego przegląd okresowy prawie 500 funciaków. Zmienili na qashqaia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2020 10 godzin temu, doominik napisał: Mój dobry kolega kupił takie i3 żonie (miało rok i 23tyś mil) i dosłownie miesiąc przed końcem gwarancji padła przekładnia (skrzynią biegów chyba tego nazwać nie można) i została wymieniona na gwarancji. Padła drugi raz po kolejnym roku i BMW zaproponowało pokrycie kosztu części, ale nie robocizny. Wyszło trochę ponad 1500 funtów. Do tego przegląd okresowy prawie 500 funciaków. Zmienili na qashqaia Musiała dużo driftować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2020 11 godzin temu, doominik napisał: Do tego przegląd okresowy prawie 500 funciaków. Ojoj uważaj, tutaj jest taka teza, że EV są bezobsługowe i bezkosztowe, bo nie trzeba oleju i filtrów zmieniać. Więc już nie wymyślaj tych niestworzonych historii 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2020 11 godzin temu, iwik napisał: Ojoj uważaj, tutaj jest taka teza, że EV są bezobsługowe i bezkosztowe, bo nie trzeba oleju i filtrów zmieniać. Więc już nie wymyślaj tych niestworzonych historii O klockach i tarczach zapomniałeś 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 18 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2020 Dnia 15.04.2020 o 09:51, mrBEAN napisał: Musiała dużo driftować Podobno to pierwsza taka awaria w UK... 2x w jednym aucie. Jak auta elektryczne robią na mnie wrażenie, tak przez to ich bmw się zniechęciłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 18 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2020 Dnia 15.04.2020 o 10:39, iwik napisał: Ojoj uważaj, tutaj jest taka teza, że EV są bezobsługowe i bezkosztowe, bo nie trzeba oleju i filtrów zmieniać. Więc już nie wymyślaj tych niestworzonych historii Do tego do zwykłych modeli można dostać papierową książkę serwisową, a do tych "i" takich nie wydają. Warto wspomnieć jeszcze o dosyć drogich oponach, które znikają w mgnieniu oka, a wybory modeli praktycznie nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2020 20 godzin temu, doominik napisał: Warto wspomnieć jeszcze o dosyć drogich oponach, które znikają w mgnieniu oka, a wybory modeli praktycznie nie ma. Ale to dotyczy BMW i3, a nie wszystkich EV 20 godzin temu, doominik napisał: Podobno to pierwsza taka awaria w UK... 2x w jednym aucie. Jak auta elektryczne robią na mnie wrażenie, tak przez to ich bmw się zniechęciłem. I całe szczęście. Nie będziesz przynajmniej ludzi truł tymi elektrykami 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2020 2 godziny temu, mrBEAN napisał: Ale to dotyczy BMW i3, a nie wszystkich EV Tak, ja cały czas o i3 pisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.