angrius Napisano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2019 (edytowane) Dzisiaj będę wymieniał tarcze i klocki przednie w Yarisie 3. Czy smarować prowadnice zacisków? Bo co czytam to są różne szkoły. Raz że tak innym razem że nie. Jaka jest szkoła AK? A jeśli tak to czym? Edytowane 17 Sierpnia 2019 przez angrius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2019 7 minut temu, angrius napisał: Dzisiaj będę wymieniał tarcze i klocki przednie w Yarisie 3. Czy smarować prowadnice zacisków? Bo co czytam to są różne szkoły. Raz że tak innym razem że nie. Jaka jest szkoła AK? A jeśli tak to czym? Zależy jakie masz prowadnice, te z osłoną w kształcie harmonijki trzeba smarować a te typu ATE raczej nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2019 Używam tego smaru ATE: https://www.petrostar.pl/chemia/smary/ate/ate-bremszylinder-paste-smar-do-hamulcow-180g,p1067652112 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2019 Nie wiem jaka jest w yarisie ale te gumki jak sa harmonijka to sie smaruje, a jak jest w srodku taka z lamelami to nie, bo one wtedy dzialaja jak guma i cofaja 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 17 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2019 11 minut temu, volf6 napisał: Zależy jakie masz prowadnice, te z osłoną w kształcie harmonijki trzeba smarować a te typu ATE raczej nie Hamulce typu ATE tam są z tego co wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2019 Jak takie: https://allegro.pl/oferta/mazda-3-5-toyota-yaris-prowadnice-sruby-zacisku-8394304067 to się nie smaruje. Jak takie: https://allegro.pl/oferta/zestaw-prowadnic-zacisku-frenkit-subaru-trezia-8098098586 to tym: https://allegro.pl/oferta/bosch-superfit-smar-do-hamulcow-i-zaciskow-100ml-7076179889 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 17 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2019 1 godzinę temu, sebaM25 napisał: Jak takie: https://allegro.pl/oferta/mazda-3-5-toyota-yaris-prowadnice-sruby-zacisku-8394304067 to się nie smaruje. Jak takie: https://allegro.pl/oferta/zestaw-prowadnic-zacisku-frenkit-subaru-trezia-8098098586 to tym: https://allegro.pl/oferta/bosch-superfit-smar-do-hamulcow-i-zaciskow-100ml-7076179889 Dokładnie takie jak w 1 linku. Czyli nic nie smaruje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2019 4 godziny temu, angrius napisał: Dzisiaj będę wymieniał tarcze i klocki przednie w Yarisie 3. Czy smarować prowadnice zacisków? Bo co czytam to są różne szkoły. Raz że tak innym razem że nie. Jaka jest szkoła AK? A jeśli tak to czym? Jeśli Yaris Francja, to masz system ATE, jeśli Yaris Japonia, to system Akebono. Ja przekornie odpowiem, zawsze w systemie ATE smaruję prowadnice. Po jakimś tam przebiegu/czasie, powiedzmy po 40 kkm, czy dwóch latach, te prowadnice już nie pracują, na trzpieniach są czarne ślady gumy i przy wykręcaniu trzeba do końca gwintu używać klucza, żeby odkręcić. Zawsze oczyszczam metalowe trzpienie szczotką mosiężną (nie papierem ściernym), gumki wewnątrz psikam smarem silikonowym, który nie szkodzi gumie i trzpienie też zawsze popsikam. Po takim zabiegu trzpień wpada w gumkę, jak w masło, a nawet lepiej. Później można palcami do końca gwintu dokręcić zakładając bit imbusowy 7mm, na koniec lekko dociągnąć kluczem. Po takim zabiegu zacisk przesuwa się swobodnie przez kolejne lata, smar silikonowy nie wysycha, hamulce się nie grzeją. Jeśli mamy system Akebono, TRW, Bosch i te prowadnice z gumkami w harmonijkę, to moja praktyka wygląda tak: W miarę świeże auto, prowadnice lekko pracują, nic nie ruszam. Te gumki są zazwyczaj sklejone z prowadnicą na tyle, że żadna wilgoć tam nie wejdzie i prowadnica pracuje cały czas w smarze. Raz ruszysz, będziesz musiał smarować co roku, bo w miejscu styku gumki z prowadnicą robią się mikropory i później to już szczelne nie będzie. Jak przyjeżdża stare auto i widać, że już były ruszane prowadnice, to ładuję w środek smaru miedziowego i jest spokój, chyba że jest trzpień z gumową tulejką w środku, to wtedy smar syntetyczny. 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2019 @kaczorek79 wyleczyłem się jakieś 10 lat temu ze smaru miedziowego, zimą przy fest mrozie prowadnice "stanęły' tak zgęstniał smar, a jarzmo wypiaskowane, nowe gumki i prowadnice. Od tamtego czasu tylko dedykowane do hamulców smary, głównie to co @steyr podlinkował, ewentualnie smar textara. 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2019 Ja przestałem smarować jak mi gumowe tłumiki na prowadnicach popuchły (prawdopodobnie od smaru) w boschowskich zaciskach. Jedyne co teraz robię to poleruję prowadnice na "lustro" i zakładam na zacisk. Na razie wszystko w porządku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2019 2 godziny temu, bochumil napisał: Ja przestałem smarować jak mi gumowe tłumiki na prowadnicach popuchły (prawdopodobnie od smaru) w boschowskich zaciskach. Jedyne co teraz robię to poleruję prowadnice na "lustro" i zakładam na zacisk. Na razie wszystko w porządku. Te gumowe tulejki w Boschu puchną od smarów mineralnych. Od syntetycznych nie puchną i pracują, aż miło. 2 godziny temu, r1sender napisał: @kaczorek79 wyleczyłem się jakieś 10 lat temu ze smaru miedziowego, zimą przy fest mrozie prowadnice "stanęły' tak zgęstniał smar, a jarzmo wypiaskowane, nowe gumki i prowadnice. Od tamtego czasu tylko dedykowane do hamulców smary, głównie to co @steyr podlinkował, ewentualnie smar textara. Może też zależy od składu tego smaru. Ja używam tego w sprayu (firmy nie będę podawał) i jest on bardzo płynny, aż kapie. Nie zdarzyło mi się, żeby stwardniał, ale wierzę, że tak może być, w końcu to na bazie ropy naftowej robione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.