angrius Napisano 18 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2020 Mam zjechaną prawą przednią oponę od strony zewnętrznej. Pierwsze kroki skierowałem na geometrię. Przed badaniem mechanik zobaczywszy oponę stwierdził, że napewno coś że zbieżnością. Zatem podpiął auto i mnie woła. Pokazuje, że geometria jest w porządku. Wszystkie kąty są w normie, wszystko na zielono się świeciło. I on nie wie dlaczego przy dobrej geometrii aż tak ścięło oponę (zostało może z 2 mm w najcieńszym miejscu). Lewa opona ok, tył ok. Są to opony zimowe. W sezonie zimowym (nie widziały ani razu śniegu) przejechałem na nich ok 15kkm Teraz chcę założyć letnie i boję się, że je też tak zjedzie. Gdzie może być przyczyna? W zawieszeniu wszystko jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 18 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2020 @angrius a badał na tych ściętych oponach czy nowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 18 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2020 12 minut temu, AstraC napisał: @angrius a badał na tych ściętych oponach czy nowych? Na ściętych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 18 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2020 za szybko po rondach na niskim ciśnieniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 18 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2020 5 minut temu, Cinos napisał: za szybko po rondach na niskim ciśnieniu Biorąc pod uwagę że to nauka jazdy to tak... Masz rację. Kursanci zapi**** po rondzie, aż się muszę trzymać fotela, bo pasy nie dają rady 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 18 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2020 kiedys taki przypadek zauwazylem w aucie „L” opony zdzieraly sie w ten sposob przez trenowanie kursantow na łuku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 18 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2020 8 minut temu, SebeKK napisał: kiedys taki przypadek zauwazylem w aucie „L” opony zdzieraly sie w ten sposob przez trenowanie kursantow na łuku Jeździłem nie jedną eLka i nie zauważyłem tego. Zresztą myślisz, że na łuku przejechane jest np 10kkm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 18 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2020 19 minut temu, angrius napisał: Biorąc pod uwagę że to nauka jazdy to tak... Masz rację. Kursanci zapi**** po rondzie, aż się muszę trzymać fotela, bo pasy nie dają rady a sprawdził pełną całą geometrie czy tylko zbieżność kół? sprawdziłbym amorka prawe koło najbardziej dostaje od studzieniek, dziur, krawężników tylko Ty tym autem jeździsz czy ktoś inny też? zjechać koło prawe od zewnątrz na balonie jest dość łatwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 18 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2020 5 minut temu, Cinos napisał: a sprawdził pełną całą geometrie czy tylko zbieżność kół? sprawdziłbym amorka prawe koło najbardziej dostaje od studzieniek, dziur, krawężników tylko Ty tym autem jeździsz czy ktoś inny też? zjechać koło prawe od zewnątrz na balonie jest dość łatwo Całą geometrie sprawdził. Tylko ja, nie licząc kursantów. Ciśnienie sprawdzane raczej regularnie i rzadko kiedy jest dobijane. Amortyzator raczej w porządku. Na przeglądzie tłumienie wyszło idealnie z obu stron Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 18 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2020 51 minut temu, angrius napisał: Na ściętych Założył bym dobre i sprawdził wtedy. Ścięte są bo mogły sie ułożyć do walniętej geometrii. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2020 Sprawdź stan zawieszenia czy na pewno nie ma gdzieś luzów, przy pewnych warunkach ruchu jeśli gdzieś będzie luz to np na łuku będzie następowała zmiana geometrii tego koła i będzie problem. Stacjonarnie geometria może wyjść w porządku przy kołach ustawionych na wprost i bez obciążeń w zawieszeniu wynikających z dynamiki ruchu pojazdu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2020 21 minut temu, steyr napisał: stan zawieszenia czy na pewno nie ma gdzieś luzów, przy pewnych warunkach ruchu jeśli gdzieś będzie luz to np na łuku będzie następowała zmiana geometrii tego koła i będzie problem Popieram. To chyba jedyna, sensowna możliwość w tym przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 19 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2020 a obejrzał czy opona nie jest "walnięta " . podnieść to koło ze 3 mm nad ziemię , zakręcić kołem i obserwować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilu Napisano 20 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2020 (edytowane) sprawdź tuleje na wahaczu. Nie musi być luzu, wystarczą oberwane gumy i przesuwa się lewo-prawo. Kiedyś dawno w fiacei doblo zaczeło ciąć Poprawiłem zbieżność i nic. Kolejny pomiar i znowu była, żle. Co ciekawe auto prowadziło się dobrze, ale na mokrej drodze wjeżdżając na pasy (przejścia) jak najechałem na malowane to auto uciekało w bok czuć było uślizg przedniej osi Edytowane 20 Kwietnia 2020 przez wilu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 10 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2020 @angrius u mnie na osi opona przy jeździe agresywnej wygląda tak Przyspieszanie agresywna jazda na łukach zakrętach itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.