Phil_ips Napisano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2020 Silnik 1.6 Megane I 75 kucy rocznik najlepszy bo `98 :). Śwagier wczoraj przyszedł z prośbą, żeby popatrzeć na jego auto zapasowe bo coś mu nie pasuje (totalnie nietechniczny jest - naukowiec :) ). No i faktycznie, po odpaleniu silnik przez chwilę pracował nierówno ale uspokoił się. Natomiast z rury wydechowej zaczęła lecieć woda. W dużych ilościach, tak że na ziemi przy wydechu zrobiła się spora kałuża. Dodatkowo z okolic kolektora wydechowego/rozrządu zaczął unosić się dym. W pierwszej chwili wyglądał jak spaliny ale IMO była to para wodna o zapachu syfu z silnika. Według zapewnień szwagra w zbiorniczku wyrównawczym jeszcze rano płyn chłodzący był pod max, a teraz jest ledwo na dnie. Na korku oleju brak masełka. I teraz pytanko mam - co to może być (UPG, pęknięta głowica, a może coś innego)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2020 (edytowane) 2 godziny temu, Phil_ips napisał: UPG, pęknięta głowica, a może coś innego Skoro płyn znika to to co wymieniłeś lub ewentualnie, w niektórych autach zdarza się, że kanał wodny ma króciec w kolektorze dolotowym lub jest nim zadeklowany. Wtedy jeśli uszczelka kolektora puści między kanałem wodnym a powietrznym efekt może być taki sam. Może też zwyczajnie cieknąć płyn z układu na nieszczelnym połączeniu i kapać na silnik bo w zależności ile tej wody z wydechu to może być normalne lub nie. Edytowane 24 Kwietnia 2020 przez Joki 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 27 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2020 @Phil_ips bez zdjęcia głowicy się nie obejdzie. Głowica do sprawdzenia pod kątem pęknięć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 28 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2020 Można zrobić test na obecność CO2 w układzie chłodniczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 28 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2020 [mention=152064]Phil_ips[/mention] bez zdjęcia głowicy się nie obejdzie. Głowica do sprawdzenia pod kątem pęknięć.Obawiam się, że jest to czynność bez uzasadnienia ekonomicznego Auto ma 23 lata. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 28 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2020 21 minut temu, Phil_ips napisał: Obawiam się, że jest to czynność bez uzasadnienia ekonomicznego Auto ma 23 lata. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka W taki aucie to można głowicę zdjąć na parkingu pod blokiem w ramach doświadczenia jeśli ma się średnie pojęcie o budowie silnika. Ja bym rwał 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 18 godzin temu, Phil_ips napisał: Obawiam się, że jest to czynność bez uzasadnienia ekonomicznego Auto ma 23 lata. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka To chyba zależy od stanu auta ewentualnie przywiązania do niego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 30 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2020 Dnia 28.04.2020 o 20:28, analyzer64 napisał: Można zrobić test na obecność CO2 w układzie chłodniczym. Ten test nie jest miarodajny, skuteczność można między książki włożyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 1 Maja 2020 Udostępnij Napisano 1 Maja 2020 @swienty znam przypadek Corsa B gdzie rano trzeba było świece wykręcić i zakręcić silnikiem, zeby woda wyleciała, pad UPG. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.