Chooper Napisano 13 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2020 Znajoma na koniec roku przymierza się do zmiany auta wymagania: - segment D - sedan - nowy (np z wyprzedaży rocznika) lub max 2-3 lata - silnik raczej benzyna (przebiegi max 20 tys rocznie) - automat - budżet max ok 100 tys. - im mocniejszy tym lepiej - w mojej ocenie w 1.4 będzie się męczyć bo czasem robi długie trasy Jeżdzi teraz Civic'iem MK9 z jakimś małym silnikiem i marudzi wstępnie wytypowałem, że chciałbym przymierzyć ją do Superb, Optimy, Mazdy 6, ewentualnie pug'a 508 Czy jest coś jeszcze na czym warto zawiesić oko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 13 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2020 Giulia ale jakieś 20% cza dorzucić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2020 50 minut temu, Chooper napisał: Czy jest coś jeszcze na czym warto zawiesić oko? Insignia? Tylko, ze to liftback a nie sedan... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 13 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2020 1 godzinę temu, Chooper napisał: Znajoma na koniec roku przymierza się do zmiany auta wymagania: - segment D - sedan - nowy (np z wyprzedaży rocznika) lub max 2-3 lata - silnik raczej benzyna (przebiegi max 20 tys rocznie) - automat - budżet max ok 100 tys. - im mocniejszy tym lepiej - w mojej ocenie w 1.4 będzie się męczyć bo czasem robi długie trasy Jeżdzi teraz Civic'iem MK9 z jakimś małym silnikiem i marudzi wstępnie wytypowałem, że chciałbym przymierzyć ją do Superb, Optimy, Mazdy 6, ewentualnie pug'a 508 Czy jest coś jeszcze na czym warto zawiesić oko? Netto starczy, jak to brutto to za mało na D, 100 starcza na dobrze wyposażonego Golfa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 13 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2020 Znajoma na koniec roku przymierza się do zmiany auta wymagania: - segment D - sedan - nowy (np z wyprzedaży rocznika) lub max 2-3 lata - silnik raczej benzyna (przebiegi max 20 tys rocznie) - automat - budżet max ok 100 tys. - im mocniejszy tym lepiej - w mojej ocenie w 1.4 będzie się męczyć bo czasem robi długie trasy Jeżdzi teraz Civic'iem MK9 z jakimś małym silnikiem i marudzi wstępnie wytypowałem, że chciałbym przymierzyć ją do Superb, Optimy, Mazdy 6, ewentualnie pug'a 508 Czy jest coś jeszcze na czym warto zawiesić oko?Na wyprzedaż rocznika za bardzo bym się nie nastawial. Sprzedaż aut ponownie ruszyła a fabryki miały parzy covidowe, co może ograniczyć wybór na koniec roku.Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 13 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2020 Godzinę temu, Dareek napisał: Giulia ale jakieś 20% cza dorzucić Netto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 Za 100 netto to nie poszaleje przefiltrowac w otomoto odrzucic sprowadzone i kupic co sie podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 Za 100 k zł to bym odpuścił D. Nowego nie kupi, a 2-3 letni używany, jeśli nie jest demo, to będzie bardzo podejrzany, bo mało kto sprzedaje dobre auto po takim okresie. Jeśli ma być sedan w tym budżecie, to bym pozostał przy kompaktowych sedanach i ew. liftback (Octavia). Warto poszukać jakiegoś dobrze wyposażonego demo np. Octavii - nie będzie łatwo, ale szanse znacząco większe. Octavia 2.0 190 KM będzie na pewno lepiej wyciszona niż Civic i prawdopodobnie sporo bardziej dynamiczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 11 minut temu, Manx napisał: Za 100 k zł to bym odpuścił D. Nowego nie kupi, a 2-3 letni używany, jeśli nie jest demo, to będzie bardzo podejrzany, bo mało kto sprzedaje dobre auto po takim okresie. Jeśli ma być sedan w tym budżecie, to bym pozostał przy kompaktowych sedanach i ew. liftback (Octavia). Warto poszukać jakiegoś dobrze wyposażonego demo np. Octavii - nie będzie łatwo, ale szanse znacząco większe. Octavia 2.0 190 KM będzie na pewno lepiej wyciszona niż Civic i prawdopodobnie sporo bardziej dynamiczna. Kupi wersje otwierająca cennik. Brak info czy netto czy brutto. Duze tanie i nie biedne Optima tyko schodzi z rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 13 minut temu, Manx napisał: Za 100 k zł to bym odpuścił D. Nowego nie kupi, a 2-3 letni używany, jeśli nie jest demo, to będzie bardzo podejrzany, bo mało kto sprzedaje dobre auto po takim okresie. Jeśli ma być sedan w tym budżecie, to bym pozostał przy kompaktowych sedanach i ew. liftback (Octavia). Warto poszukać jakiegoś dobrze wyposażonego demo np. Octavii - nie będzie łatwo, ale szanse znacząco większe. Octavia 2.0 190 KM będzie na pewno lepiej wyciszona niż Civic i prawdopodobnie sporo bardziej dynamiczna. używana O z demo za 100 tys? słabo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 3 minuty temu, sdss napisał: Kupi wersje otwierająca cennik. Brak info czy netto czy brutto. Tak - przy nowej za 100 będzie bieda - w ogóle nie ma na co patrzeć, bo za 100 będzie 1.5 z manualem i przecietnym wyposażeniem. Nie ma póki co mocnej benzyny, nie ma opcji benzyna + DSG. Doprecyzuję swoją wypowiedź - miałem na myśli Octavię III 2.0 190 KM - demówki lub lekko używane egzemplarze 2018-2019 r (silnik zniknął z oferty w okolicach wakacji ub.r). Wyposażenie miały OK (m.in ACC, satnav, LEDy, DSG) W maju widziałem, że jeszcze takie egzemplarze istniały na placach dealerów i kosztowały ok 100 000 zł brutto. Było ich mało, bo wersja niepopularna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 13 godzin temu, Chooper napisał: Znajoma na koniec roku przymierza się do zmiany auta wymagania: - segment D - sedan - nowy (np z wyprzedaży rocznika) lub max 2-3 lata - silnik raczej benzyna (przebiegi max 20 tys rocznie) - automat - budżet max ok 100 tys. - im mocniejszy tym lepiej - w mojej ocenie w 1.4 będzie się męczyć bo czasem robi długie trasy Jeżdzi teraz Civic'iem MK9 z jakimś małym silnikiem i marudzi wstępnie wytypowałem, że chciałbym przymierzyć ją do Superb, Optimy, Mazdy 6, ewentualnie pug'a 508 Czy jest coś jeszcze na czym warto zawiesić oko? Nie ma co odkrywać ameryki, król segmentu jest jeden... https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-essence-dodatkowe-pakiety-1-5-tsi-150-km-dsg7-od-reki-ID6D0gwg.html#d32bf9a10e a 1.5tsi dsg w pasku ma 8,7s 0-100km/h wiec nie ma mowy o męczeniu w trasie, chyba że te trasy to ciągłe 150+km/h Osobiście wybrałbym wersje o poziom wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 13 godzin temu, Chooper napisał: wstępnie wytypowałem, że chciałbym przymierzyć ją do Superb, Optimy, Mazdy 6, ewentualnie pug'a 508 Czy jest coś jeszcze na czym warto zawiesić oko? Wszystkie auta które wymieniasz to nie w tym budżecie. Da się kupić superba za 100 pare klocków, ale to golas z silnikiem 1.5T i manualem. Nowy Pug też kosztuje krocie. Optima może się złapać chyba jako jedyna. Z klasy D zostaje jeszcze Mondeo, silnik w tej cenie to raczej 1.5T albo może i się trafi 2.0 TDCi, ale również wersja bardziej biedna. Jak dobrze poszukasz to i poniżej 90 k PLN są jeszcze mondeo do wzięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 20 minut temu, komor napisał: Wszystkie auta które wymieniasz to nie w tym budżecie. Da się kupić superba za 100 pare klocków, ale to golas z silnikiem 1.5T i manualem. Nowy Pug też kosztuje krocie. Optima może się złapać chyba jako jedyna. Z klasy D zostaje jeszcze Mondeo, silnik w tej cenie to raczej 1.5T albo może i się trafi 2.0 TDCi, ale również wersja bardziej biedna. Jak dobrze poszukasz to i poniżej 90 k PLN są jeszcze mondeo do wzięcia. Dokladnie Mondeo albo Insignia 1.5T powinno sie znalezc spokojnie Ewentualnie jakies demo Passata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 optimę niech dziabie, po otomoto wygląda że sporo maja tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bnow Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 14 godzin temu, Chooper napisał: Znajoma na koniec roku przymierza się do zmiany auta wymagania: - segment D - sedan - nowy (np z wyprzedaży rocznika) lub max 2-3 lata - silnik raczej benzyna (przebiegi max 20 tys rocznie) - automat - budżet max ok 100 tys. - im mocniejszy tym lepiej - w mojej ocenie w 1.4 będzie się męczyć bo czasem robi długie trasy Jeżdzi teraz Civic'iem MK9 z jakimś małym silnikiem i marudzi wstępnie wytypowałem, że chciałbym przymierzyć ją do Superb, Optimy, Mazdy 6, ewentualnie pug'a 508 Czy jest coś jeszcze na czym warto zawiesić oko? Jak nowy nie będzie pasował, to w PL jest już całkiem spory rynek aut 3 letnich po leasingu. Tego typu auta zazwyczaj są już normalnie użytkowane przez osoby na stanowiskach kierowniczych. https://www.master1.pl/ 3 lata przejeździłem Mondeo i choć wcześniej były to zazwyczaj lepsze auta, bardzo sobie chwaliłem ten samochód. https://www.otomoto.pl/oferta/ford-mondeo-oferta-specjalna-titanium-hybrid-automat-ID6CSn4g.html#681a4e3393 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 (edytowane) Ja będę stał w styczniu przed podobnym wyborem i widzę dwie drogi: Albo lekko używane po jakieś wypożyczalni, leasingu najczęściej można trafić 2 letnie - dużo obecnie widać Insignia 1,5 automat za koło 72-76tyś zł. Kilka miesięcy temu kolega kupił nową optimę 1,6 automat, w wersji L za 104000zł brutto także się da - a w tej wersji już całkiem sensownie wyposażona. Jak może być 100 + vat to dołożyłbym jeszcze dychę i brał arteona za około 135 brutto wersję essence - 2.0 dsg 190km - to już starczy jak ktoś nie ma parcia na ficzery typu automatyczna klapa czy virtual cocpit. Edytowane 14 Lipca 2020 przez goden Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 1 godzinę temu, bnow napisał: Jak nowy nie będzie pasował, to w PL jest już całkiem spory rynek aut 3 letnich po leasingu. Tego typu auta zazwyczaj są już normalnie użytkowane przez osoby na stanowiskach kierowniczych. https://www.master1.pl/ 3 lata przejeździłem Mondeo i choć wcześniej były to zazwyczaj lepsze auta, bardzo sobie chwaliłem ten samochód. https://www.otomoto.pl/oferta/ford-mondeo-oferta-specjalna-titanium-hybrid-automat-ID6CSn4g.html#681a4e3393 Z tym normalnie to .... wymiana oleju co 30 tys. Takie auta lekko nie maja. Ryzyko jak przy każdym używanym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 16 godzin temu, Chooper napisał: Znajoma na koniec roku przymierza się do zmiany auta wymagania: - segment D - sedan - nowy (np z wyprzedaży rocznika) lub max 2-3 lata - silnik raczej benzyna (przebiegi max 20 tys rocznie) - automat - budżet max ok 100 tys. - im mocniejszy tym lepiej - w mojej ocenie w 1.4 będzie się męczyć bo czasem robi długie trasy Jeżdzi teraz Civic'iem MK9 z jakimś małym silnikiem i marudzi wstępnie wytypowałem, że chciałbym przymierzyć ją do Superb, Optimy, Mazdy 6, ewentualnie pug'a 508 Czy jest coś jeszcze na czym warto zawiesić oko? ostatnio koledze pomagałem przy zakupie Insigni. 1,5 165 KM za 99 tysięcy, całkiem dobrze wyposażony. Jest jedno ale - nie jest to sedan - dla mnie akurat to zaleta, ale każdy ma własne zdanie. Dla kobiety Mazda 6 będzie fajnym autem, chociaż mnie osobiście rozczarowała, ale w 100 koła raczej nie ma szans się zmieścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 4 minuty temu, sdss napisał: Z tym normalnie to .... wymiana oleju co 30 tys. Takie auta lekko nie maja. Ryzyko jak przy każdym używanym. Niestety tak, widziałem już raporty techniczne Renault Megane, które miało adnotacje serwisu, "brak oleju - uzupełnione" czy jakoś podobnie, co oznacza, że użytkownik nawet nie zajrzy do silnika między przeglądami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 1 godzinę temu, sdss napisał: Z tym normalnie to .... wymiana oleju co 30 tys. 30tys km zrobione w rok na jednym oleju to zaden problem, szczegolnie jak to noPB gdzie olej sie tak nie syfi jak w dieslu... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 4 minuty temu, Maciej__ napisał: 30tys km zrobione w rok na jednym oleju to zaden problem, szczegolnie jak to noPB gdzie olej sie tak nie syfi jak w dieslu... Turbo benzyny gdzie temperatura pracy jest sporo wyższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 1 minutę temu, sdss napisał: Turbo benzyny gdzie temperatura pracy jest sporo wyższa. Byc moze, w kazdym razie dla mnie to zaden problem Nie interesuje mnie czy silnik przejedzie 400 czy moze 500kkm, dzieki wymianie czesciej niz zaleca producent. A do tych 200-300 dociagnie kazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 6 minut temu, Maciej__ napisał: Byc moze, w kazdym razie dla mnie to zaden problem Nie interesuje mnie czy silnik przejedzie 400 czy moze 500kkm, dzieki wymianie czesciej niz zaleca producent. A do tych 200-300 dociagnie kazdy. No właśnie nie , z obserwacji floty wynika ze pomiędzy 150 a 200 silniki idą na żyletki. Osprzęt nadmierne branie oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 1 minutę temu, sdss napisał: No właśnie nie , z obserwacji floty wynika ze pomiędzy 150 a 200 silniki idą na żyletki. Osprzęt nadmierne branie oleju. Nie wiem jaka flote obserwujesz ale z tego co widze, to raczej auta poflotowe z takimi przebiegami schodza jak cieple bulki Co ma niby wymiana oleju do osprzetu (poza turbo)? A nawet jak padnie turbo to wydatek 2-4kPLN raz na 200kkm raczej ciezko nazwac pojsciem na zyletki... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 (edytowane) 35 minut temu, Maciej__ napisał: Nie wiem jaka flote obserwujesz ale z tego co widze, to raczej auta poflotowe z takimi przebiegami schodza jak cieple bulki Co ma niby wymiana oleju do osprzetu (poza turbo)? A nawet jak padnie turbo to wydatek 2-4kPLN raz na 200kkm raczej ciezko nazwac pojsciem na zyletki... Być może , ja takiego auta bym nie kupił, poprzednio Ople, Skoda teraz Kia/Hyundai. Przy 150 200 turbo, wytryski, sprzęgło, zawias I inne duperele naprawy nie opłacalne. Pan Czesio w garażu pewnie naprawi za 1/3, ASO woła górę pieniędzy i auto idzie na żyletki. Potem kupuje Janusz i śmigają złomki na łysych oponach z zasłona dymna za sobą. Oczywiście można kupić coś z niskim przebiegiem i się cieszyć. Co do oleju to norma jest nie sprawdzanie albo dolewanie jak zapali się kontrolka. Edytowane 14 Lipca 2020 przez sdss 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 6 godzin temu, Maciej__ napisał: Nie wiem jaka flote obserwujesz może Fiat 6 godzin temu, sdss napisał: No właśnie nie , z obserwacji floty wynika ze pomiędzy 150 a 200 silniki idą na żyletki. Osprzęt nadmierne branie oleju. no weź bajek nie opowiadaj 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 14 minut temu, bergerac napisał: może Fiat no weź bajek nie opowiadaj Żadne bajki Hyundai Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 1 minutę temu, sdss napisał: Żadne bajki Hyundai no dobra, przyjmijmy, że flotowiec, który poszedł w Koreę jest sam sobie winien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 14 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2020 (edytowane) 20 godzin temu, bergerac napisał: no dobra, przyjmijmy, że flotowiec, który poszedł w Koreę jest sam sobie winien Czysta eksploatacja... poza tym ludzie nie dbają bo to nie moje. Edytowane 15 Lipca 2020 przez sdss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2020 22 godziny temu, sdss napisał: Turbo benzyny gdzie temperatura pracy jest sporo wyższa. Też, jak używana normalnie co za problem. Ostatnio robiłem pierwszy przeglad po 30k w Volvo (2.0t), przed przegladem spr olej i był ładny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.