Skocz do zawartości

segment D poszukiwany do 100k


Chooper

Rekomendowane odpowiedzi

Znajoma na koniec roku przymierza się do zmiany auta

 

wymagania:

- segment D

- sedan 

- nowy (np z wyprzedaży rocznika) lub max 2-3 lata

- silnik raczej benzyna (przebiegi max 20 tys rocznie)

- automat 

- budżet max ok 100 tys.

- im mocniejszy tym lepiej - w mojej ocenie w 1.4 będzie się męczyć bo czasem robi długie trasy

Jeżdzi teraz Civic'iem MK9 z jakimś małym silnikiem i marudzi

 

wstępnie wytypowałem, że chciałbym przymierzyć ją do  Superb, Optimy, Mazdy 6, ewentualnie pug'a 508

 

Czy jest coś jeszcze na czym warto zawiesić oko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Chooper napisał:

Znajoma na koniec roku przymierza się do zmiany auta

 

wymagania:

- segment D

- sedan 

- nowy (np z wyprzedaży rocznika) lub max 2-3 lata

- silnik raczej benzyna (przebiegi max 20 tys rocznie)

- automat 

- budżet max ok 100 tys.

- im mocniejszy tym lepiej - w mojej ocenie w 1.4 będzie się męczyć bo czasem robi długie trasy

Jeżdzi teraz Civic'iem MK9 z jakimś małym silnikiem i marudzi

 

wstępnie wytypowałem, że chciałbym przymierzyć ją do  Superb, Optimy, Mazdy 6, ewentualnie pug'a 508

 

Czy jest coś jeszcze na czym warto zawiesić oko?

Netto starczy,  jak to brutto to za mało na D, 100 starcza  na dobrze wyposażonego Golfa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajoma na koniec roku przymierza się do zmiany auta
 
wymagania:
- segment D
- sedan 
- nowy (np z wyprzedaży rocznika) lub max 2-3 lata
- silnik raczej benzyna (przebiegi max 20 tys rocznie)
- automat 
- budżet max ok 100 tys.
- im mocniejszy tym lepiej - w mojej ocenie w 1.4 będzie się męczyć bo czasem robi długie trasy
Jeżdzi teraz Civic'iem MK9 z jakimś małym silnikiem i marudzi
 
wstępnie wytypowałem, że chciałbym przymierzyć ją do  Superb, Optimy, Mazdy 6, ewentualnie pug'a 508
 
Czy jest coś jeszcze na czym warto zawiesić oko?
Na wyprzedaż rocznika za bardzo bym się nie nastawial. Sprzedaż aut ponownie ruszyła a fabryki miały parzy covidowe, co może ograniczyć wybór na koniec roku.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 100 k zł to bym odpuścił D. Nowego nie kupi, a 2-3 letni używany, jeśli nie jest demo, to będzie bardzo podejrzany, bo mało kto sprzedaje dobre auto po takim okresie.

Jeśli ma być sedan w tym budżecie, to bym pozostał przy kompaktowych sedanach i ew. liftback (Octavia). Warto poszukać jakiegoś dobrze wyposażonego demo np. Octavii - nie będzie łatwo, ale szanse znacząco większe. Octavia 2.0 190 KM będzie na pewno lepiej wyciszona niż Civic i prawdopodobnie sporo bardziej dynamiczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Manx napisał:

Za 100 k zł to bym odpuścił D. Nowego nie kupi, a 2-3 letni używany, jeśli nie jest demo, to będzie bardzo podejrzany, bo mało kto sprzedaje dobre auto po takim okresie.

Jeśli ma być sedan w tym budżecie, to bym pozostał przy kompaktowych sedanach i ew. liftback (Octavia). Warto poszukać jakiegoś dobrze wyposażonego demo np. Octavii - nie będzie łatwo, ale szanse znacząco większe. Octavia 2.0 190 KM będzie na pewno lepiej wyciszona niż Civic i prawdopodobnie sporo bardziej dynamiczna.

Kupi wersje otwierająca cennik. Brak info czy netto czy brutto.

 

Duze tanie i nie biedne Optima tyko schodzi z rynku.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Manx napisał:

Za 100 k zł to bym odpuścił D. Nowego nie kupi, a 2-3 letni używany, jeśli nie jest demo, to będzie bardzo podejrzany, bo mało kto sprzedaje dobre auto po takim okresie.

Jeśli ma być sedan w tym budżecie, to bym pozostał przy kompaktowych sedanach i ew. liftback (Octavia). Warto poszukać jakiegoś dobrze wyposażonego demo np. Octavii - nie będzie łatwo, ale szanse znacząco większe. Octavia 2.0 190 KM będzie na pewno lepiej wyciszona niż Civic i prawdopodobnie sporo bardziej dynamiczna.

używana O z demo za 100 tys? słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, sdss napisał:

Kupi wersje otwierająca cennik. Brak info czy netto czy brutto.

 

Tak - przy nowej za 100 będzie bieda - w ogóle nie ma na co patrzeć, bo za 100 będzie 1.5 z manualem i przecietnym wyposażeniem. Nie ma póki co mocnej benzyny, nie ma opcji benzyna + DSG.

 

Doprecyzuję swoją wypowiedź - miałem na myśli Octavię III 2.0 190 KM - demówki lub lekko używane egzemplarze 2018-2019 r (silnik zniknął z oferty w okolicach wakacji ub.r).  Wyposażenie miały OK (m.in ACC, satnav, LEDy, DSG) W maju widziałem, że jeszcze takie egzemplarze istniały na placach dealerów i kosztowały ok 100 000 zł brutto. Było ich mało, bo wersja niepopularna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Chooper napisał:

Znajoma na koniec roku przymierza się do zmiany auta

 

wymagania:

- segment D

- sedan 

- nowy (np z wyprzedaży rocznika) lub max 2-3 lata

- silnik raczej benzyna (przebiegi max 20 tys rocznie)

- automat 

- budżet max ok 100 tys.

- im mocniejszy tym lepiej - w mojej ocenie w 1.4 będzie się męczyć bo czasem robi długie trasy

Jeżdzi teraz Civic'iem MK9 z jakimś małym silnikiem i marudzi

 

wstępnie wytypowałem, że chciałbym przymierzyć ją do  Superb, Optimy, Mazdy 6, ewentualnie pug'a 508

 

Czy jest coś jeszcze na czym warto zawiesić oko?

 

Nie ma co odkrywać ameryki, król segmentu jest jeden...
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-essence-dodatkowe-pakiety-1-5-tsi-150-km-dsg7-od-reki-ID6D0gwg.html#d32bf9a10e

a 1.5tsi dsg  w pasku ma 8,7s 0-100km/h wiec nie ma mowy o męczeniu w trasie, chyba że te trasy to ciągłe 150+km/h
Osobiście wybrałbym wersje o poziom wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Chooper napisał:

wstępnie wytypowałem, że chciałbym przymierzyć ją do  Superb, Optimy, Mazdy 6, ewentualnie pug'a 508

Czy jest coś jeszcze na czym warto zawiesić oko?

 

Wszystkie auta które wymieniasz to nie w tym budżecie. Da się kupić superba za 100 pare klocków, ale to golas z silnikiem 1.5T i manualem.

Nowy Pug też kosztuje krocie. Optima może się złapać chyba jako jedyna. Z klasy D zostaje jeszcze Mondeo, silnik w tej cenie to raczej 1.5T albo może i się trafi 2.0 TDCi, ale również wersja bardziej biedna. Jak dobrze poszukasz to i poniżej 90 k PLN są jeszcze mondeo do wzięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, komor napisał:

 

Wszystkie auta które wymieniasz to nie w tym budżecie. Da się kupić superba za 100 pare klocków, ale to golas z silnikiem 1.5T i manualem.

Nowy Pug też kosztuje krocie. Optima może się złapać chyba jako jedyna. Z klasy D zostaje jeszcze Mondeo, silnik w tej cenie to raczej 1.5T albo może i się trafi 2.0 TDCi, ale również wersja bardziej biedna. Jak dobrze poszukasz to i poniżej 90 k PLN są jeszcze mondeo do wzięcia.

 

Dokladnie Mondeo albo Insignia 1.5T powinno sie znalezc spokojnie :ok:

Ewentualnie jakies demo Passata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Chooper napisał:

Znajoma na koniec roku przymierza się do zmiany auta

 

wymagania:

- segment D

- sedan 

- nowy (np z wyprzedaży rocznika) lub max 2-3 lata

- silnik raczej benzyna (przebiegi max 20 tys rocznie)

- automat 

- budżet max ok 100 tys.

- im mocniejszy tym lepiej - w mojej ocenie w 1.4 będzie się męczyć bo czasem robi długie trasy

Jeżdzi teraz Civic'iem MK9 z jakimś małym silnikiem i marudzi

 

wstępnie wytypowałem, że chciałbym przymierzyć ją do  Superb, Optimy, Mazdy 6, ewentualnie pug'a 508

 

Czy jest coś jeszcze na czym warto zawiesić oko?

 

Jak nowy nie będzie pasował, to w PL jest już całkiem spory rynek aut 3 letnich po leasingu.

Tego typu auta zazwyczaj są już normalnie użytkowane przez osoby na stanowiskach kierowniczych.

https://www.master1.pl/

 

3 lata przejeździłem Mondeo i choć wcześniej były to zazwyczaj lepsze auta, bardzo sobie chwaliłem ten samochód.

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-mondeo-oferta-specjalna-titanium-hybrid-automat-ID6CSn4g.html#681a4e3393

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będę stał w styczniu przed podobnym wyborem i widzę dwie drogi:

 

Albo lekko używane po jakieś wypożyczalni, leasingu najczęściej można trafić 2 letnie - dużo obecnie widać Insignia 1,5 automat za koło 72-76tyś zł.

 

Kilka miesięcy temu kolega kupił nową optimę 1,6 automat, w wersji L za 104000zł brutto także się da - a w tej wersji już całkiem sensownie wyposażona.

 

Jak może być 100 + vat to dołożyłbym jeszcze dychę i brał arteona za  około 135 brutto wersję essence - 2.0 dsg 190km - to już starczy jak ktoś nie ma parcia na ficzery typu automatyczna klapa czy virtual cocpit.

Edytowane przez goden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bnow napisał:

 

Jak nowy nie będzie pasował, to w PL jest już całkiem spory rynek aut 3 letnich po leasingu.

Tego typu auta zazwyczaj są już normalnie użytkowane przez osoby na stanowiskach kierowniczych.

https://www.master1.pl/

 

3 lata przejeździłem Mondeo i choć wcześniej były to zazwyczaj lepsze auta, bardzo sobie chwaliłem ten samochód.

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-mondeo-oferta-specjalna-titanium-hybrid-automat-ID6CSn4g.html#681a4e3393

 

Z tym normalnie to .... wymiana oleju co 30 tys. Takie auta lekko nie maja. Ryzyko jak przy każdym używanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Chooper napisał:

Znajoma na koniec roku przymierza się do zmiany auta

 

wymagania:

- segment D

- sedan 

- nowy (np z wyprzedaży rocznika) lub max 2-3 lata

- silnik raczej benzyna (przebiegi max 20 tys rocznie)

- automat 

- budżet max ok 100 tys.

- im mocniejszy tym lepiej - w mojej ocenie w 1.4 będzie się męczyć bo czasem robi długie trasy

Jeżdzi teraz Civic'iem MK9 z jakimś małym silnikiem i marudzi

 

wstępnie wytypowałem, że chciałbym przymierzyć ją do  Superb, Optimy, Mazdy 6, ewentualnie pug'a 508

 

Czy jest coś jeszcze na czym warto zawiesić oko?

ostatnio koledze pomagałem przy zakupie Insigni. 1,5 165 KM za 99 tysięcy, całkiem dobrze wyposażony.

 

Jest jedno ale - nie jest to sedan - dla mnie akurat to zaleta, ale każdy ma własne zdanie. Dla kobiety Mazda 6 będzie fajnym autem, chociaż mnie osobiście rozczarowała, ale w 100 koła raczej nie ma szans się zmieścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, sdss napisał:

Z tym normalnie to .... wymiana oleju co 30 tys. Takie auta lekko nie maja. Ryzyko jak przy każdym używanym.

 

Niestety tak, widziałem już raporty techniczne Renault Megane, które miało adnotacje serwisu, "brak oleju - uzupełnione" czy jakoś podobnie, co oznacza, że użytkownik nawet nie zajrzy do silnika między przeglądami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

30tys km zrobione w rok na jednym oleju to zaden problem, szczegolnie jak to noPB gdzie olej sie tak nie syfi jak w dieslu...

Turbo benzyny gdzie temperatura pracy jest sporo wyższa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, sdss napisał:

Turbo benzyny gdzie temperatura pracy jest sporo wyższa. 

 

Byc moze, w kazdym razie dla mnie to zaden problem :ok:

Nie interesuje mnie czy silnik przejedzie 400 czy moze 500kkm, dzieki wymianie czesciej niz zaleca producent.

A do tych 200-300 dociagnie kazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Byc moze, w kazdym razie dla mnie to zaden problem :ok:

Nie interesuje mnie czy silnik przejedzie 400 czy moze 500kkm, dzieki wymianie czesciej niz zaleca producent.

A do tych 200-300 dociagnie kazdy.

No właśnie nie , z obserwacji floty wynika ze pomiędzy 150 a 200 silniki idą na żyletki. Osprzęt nadmierne branie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, sdss napisał:

No właśnie nie , z obserwacji floty wynika ze pomiędzy 150 a 200 silniki idą na żyletki. Osprzęt nadmierne branie oleju.

 

Nie wiem jaka flote obserwujesz ale z tego co widze, to raczej auta poflotowe z takimi przebiegami schodza jak cieple bulki :hehe:

Co ma niby wymiana oleju do osprzetu (poza turbo)? A nawet jak padnie turbo to wydatek 2-4kPLN raz na 200kkm raczej ciezko nazwac pojsciem na zyletki...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Nie wiem jaka flote obserwujesz ale z tego co widze, to raczej auta poflotowe z takimi przebiegami schodza jak cieple bulki :hehe:

Co ma niby wymiana oleju do osprzetu (poza turbo)? A nawet jak padnie turbo to wydatek 2-4kPLN raz na 200kkm raczej ciezko nazwac pojsciem na zyletki...

Być może , ja takiego auta bym nie kupił, poprzednio Ople, Skoda teraz Kia/Hyundai.   Przy 150 200 turbo, wytryski, sprzęgło, zawias I inne duperele naprawy nie opłacalne. Pan Czesio w garażu pewnie naprawi za 1/3, ASO woła górę pieniędzy i auto idzie na żyletki. Potem kupuje Janusz i śmigają złomki na łysych oponach z zasłona dymna za sobą.

 

Oczywiście można kupić coś z niskim przebiegiem i się  cieszyć. 
 

Co do oleju to norma jest nie sprawdzanie albo dolewanie jak zapali się kontrolka.

Edytowane przez sdss
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Maciej__ napisał:

Nie wiem jaka flote obserwujesz

może Fiat :hehe:

 

6 godzin temu, sdss napisał:

No właśnie nie , z obserwacji floty wynika ze pomiędzy 150 a 200 silniki idą na żyletki. Osprzęt nadmierne branie oleju.

no weź bajek nie opowiadaj :hehe: 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, bergerac napisał:

no dobra, przyjmijmy, że flotowiec, który poszedł w Koreę jest sam sobie winien ;)

Czysta eksploatacja... poza tym ludzie nie dbają bo to  nie moje.

Edytowane przez sdss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, sdss napisał:

Turbo benzyny gdzie temperatura pracy jest sporo wyższa. 

Też, jak używana normalnie co za problem. Ostatnio robiłem pierwszy przeglad po 30k w Volvo (2.0t), przed przegladem spr olej i był ładny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.