Tre-Bor Napisano 23 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 (edytowane) Kumpel chce kupić nową Ładę w salonie w De, pomińmy kwestię dlaczego? Na moje pytanie dlaczego nie Dacia Logan MCV odpowiedział, że jeździł obydwoma i Łada mu bardziej podpasowała oraz że ma silnik bez turbo do LPG (może w PL zamontować BRC z homologacją na DE) oraz że w tym budżecie niczego nowego w combi nie znajdzie. Na co dzień pracuje w De ale ma meldunek w PL i jest polskim rezydentem podatkowym. Do Pl on tym autem będzie przyjeżdżał tylko na urlop raz na kwartał na 7 dni, więc serwis ma w DE i bez problemu ogarniają. Teraz pytanie natury podatkowej. Kupuje w DE jako osoba prywatna w cenie brutto i w PL idzie opłacać akcyzę 3,1%. Od jakiej wartości UC policzy akcyzę? od kwoty zakupu w DE, bo w polskim eurotaksie chyba nie ma Łady Vesty? Samochód jest już z niemieckim briefem ale praktycznie bez przebiegu, wartość zakupu ok 11000 euro. Np. taki: https://www.mobile.de/pl/Samochod/Lada-Vesta-SW-STANDARD-1.6-16V-KLIMA/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:14400_18_,prx:11000,vcg:estatecar/pg:vipcar/310878702.html Edytowane 23 Listopada 2020 przez robciolas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 23 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 2 minuty temu, robciolas napisał: Kumpel chce kupić nową Ładę w salonie w De, pomińmy kwestię dlaczego? Na moje pytanie dlaczego nie Dacia Logan MCV odpowiedział, że jeździł obydwoma i Łada mu bardziej podpasowała oraz że ma silnik bez turbo do LPG (może w PL zamontować BRC z homologacją na DE) oraz że w tym budżecie niczego nowego w combi nie znajdzie. Na co dzień pracuje w De ale ma meldunek w PL i jest polskim rezydentem podatkowym. Do Pl on tym autem będzie przyjeżdżał tylko na urlop raz na kwartał na 7 dni, więc serwis ma w DE i bez problemu ogarniają. Teraz pytanie natury podatkowej. Kupuje w DE jako osoba prywatna w cenie brutto i w PL idzie opłacać akcyzę 3,1%. Od jakiej wartości UC policzy akcyzę? od kwoty zakupu w DE, bo w polskim eurotaksie chyba nie ma Łady Vesty? Samochód jest już z niemieckim briefem ale praktycznie bez przebiegu, wartość zakupu ok 11000 euro. Np. taki: https://www.mobile.de/pl/Samochod/Lada-Vesta-SW-STANDARD-1.6-16V-KLIMA/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:14400_18_,prx:11000,vcg:estatecar/pg:vipcar/310878702.html Ja bym się bardziej martwił podwójnym VAT'em. Niech kolega poszuka sobie jakiegoś komisu który kupi to auto w cenie netto i sprowadzi do PL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 23 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 2 godziny temu, Piotrus napisał: bym się bardziej martwił podwójnym VAT'em No nie, raz zapłacony VAT na terenie UE obowiązuje wszędzie. Przecież samochody z USA czy Japonii sprowadza się do Niemiec żeby zapłacić niższy VAT a potem tylko akcyza w Pl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 23 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 Teraz, ccLot napisał: No nie, raz zapłacony VAT na terenie UE obowiązuje wszędzie. Przecież samochody z USA czy Japonii sprowadza się do Niemiec żeby zapłacić niższy VAT a potem tylko akcyza w Pl. A jednak tak. Słowo klucz "nowe" auto 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 23 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 Faktycznie. Teoretycznie można się zwrócić o zwrot... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 23 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 Nowe ale zarejestrowane już na dealera z niemieckim brief, prawdopodobnie przed nową normą spalin euro. Zanim dojedzie do Pl do zarejestrowania to już pewno będzie z jakiś tam przebiegiem. Jako osoba fizyczna kupuje z niemieckim rachunkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 23 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 Wg przepisów nowe to takie które ma <6 miesięcy od I rejestracji lub <6000 km, także będzie z tym problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 23 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 2 minuty temu, Piotrus napisał: Wg przepisów nowe to takie które ma <6 miesięcy od I rejestracji lub <6000 km, także będzie z tym problem. >6000 km przejechać to nie problem, musi sprawdzić w brief kiedy zarejestrowany lub zasugeruje aby poszukał demówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 23 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 5 hours ago, robciolas said: Na co dzień pracuje w De ale ma meldunek w PL i jest polskim rezydentem podatkowym. Do Pl on tym autem będzie przyjeżdżał tylko na urlop raz na kwartał na 7 dni, więc serwis ma w DE i bez problemu ogarniają. To mi się coś nie zgadza. Jeśli mieszka w Niemczech oraz tam pracuje, a do Polski przyjezdza raz na kwartał na 7 dni, to skąd pomysł, że jest polskim rezydentem podatkowym? Bo raczej wszystko by wskazywało iż jest rezydentem niemieckim, i chyba najprościej by było to auto zarejestrować na siebie w Niemczech i jezdzić na niemieckich blachach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 23 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2020 1 godzinę temu, robciolas napisał: >6000 km przejechać to nie problem, musi sprawdzić w brief kiedy zarejestrowany lub zasugeruje aby poszukał demówki. Niech kolega dobrze przypilnuje dat, o ile obowiązek akcyzowy powstanie w momencie importu do PL, to kwestia VAT o ile na szybko dobrze wyczytałem, powstaje w momencie zakupu i jeśli na fakturze będzie przebieg <6000 to ma pozamiatane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 24 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2020 (edytowane) 8 godzin temu, CiniO napisał: To mi się coś nie zgadza. Jeśli mieszka w Niemczech oraz tam pracuje, a do Polski przyjezdza raz na kwartał na 7 dni, to skąd pomysł, że jest polskim rezydentem podatkowym? Bo raczej wszystko by wskazywało iż jest rezydentem niemieckim, i chyba najprościej by było to auto zarejestrować na siebie w Niemczech i jezdzić na niemieckich blachach. Nie znasz kreatywności polskich biznesmenów. Bo ma polską umowę zlecenie i jest delegowany, bo tak zarobi 2x więcej. Edytowane 24 Listopada 2020 przez robciolas 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 24 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2020 Tez chetnie poczytam, bo po obecnej obnizce MwSt auta sa tansze niz w PL, ale jak policzylem cene netto i dodalem PL VAT i akcyze to wyszlo to samo co w PL 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 28 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2020 nie w temacie,ale... podoba mi się ta LADA:) ja bym kupił za tą kasę;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 28 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2020 42 minuty temu, 62545tomasz napisał: nie w temacie,ale... podoba mi się ta LADA:) ja bym kupił za tą kasę;) To jedź do DE i kup, będziesz beta testerem. W pl może być problem z naprawą w razie stłuczki, mechanicznie to Renault/Dacia. Więc prostota i tanie, dostępne części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
29 Napisano 28 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2020 On 11/23/2020 at 4:49 PM, robciolas said: Kumpel chce kupić nową Ładę w salonie w De... A nie bedzie taniej w Kaliningradzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 29 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2020 18 godzin temu, 29 napisał: A nie bedzie taniej w Kaliningradzie? Nie policz sobie do ceny dolicz 10%cło, 23%vat,3,1%akcyza. I brak gwarancji w De oraz pewno gorsze wyposażenie, no i może być inna jakość wykonania na rynek DE. https://www.avito.ru/sankt-peterburg/avtomobili/lada_vesta_2020_2002243576 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 3 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2020 (edytowane) W dniu 28.11.2020 o 16:44, 29 napisał: A nie bedzie taniej w Kaliningradzie? Z Rosji chyba opłaca się sprowadzić Renault Arkana, który dopiero będzie wchodził do Pl w 2021 https://www.avito.ru/cherepovets/avtomobili/renault_arkana_2020_2031190057 Za +/- 60 tyś pln po opłatach 4 WD z silnikiem wolnossącym pod LPG, to przy obecnych cenach aut w PL można by rozważyć. Ale to chyba w kredycie jest? Edytowane 3 Grudnia 2020 przez robciolas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
29 Napisano 3 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2020 Ten Arkana fajny jest Kiedys patrzylem na ichniego Captura dla brata. AWD, prosty 2.0 N/A, 4AT (ale 4ty bieg dlugi jak w 7/8-biegowych automatach), wiekszy przeswit i wzmocnione zawieszenie Dlaczego w EU tego nie ma, tylko jakies skomplikowane wydmuszki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 3 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2020 (edytowane) W dniu 3.12.2020 o 15:48, 29 napisał: Ten Arkana fajny jest Kiedys patrzylem na ichniego Captura dla brata. AWD, prosty 2.0 N/A, 4AT (ale 4ty bieg dlugi jak w 7/8-biegowych automatach), wiekszy przeswit i wzmocnione zawieszenie Dlaczego w EU tego nie ma, tylko jakies skomplikowane wydmuszki? Arkana też mi się podoba ale u nas to on będzie kosztował ok 20 tyś euro chyba na wyjściu. Jakoś stylistycznie mi się kojarzy z BMW X6 na plus Edytowane 4 Grudnia 2020 przez robciolas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 3 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2020 Wątpie żeby auto z Rosji spełniało aktualne normy jakie są w UE. Czyli problem a właściwie brak możliwości zarejestrowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 4 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 13 godzin temu, Danielpoz. napisał: Wątpie żeby auto z Rosji spełniało aktualne normy jakie są w UE. Czyli problem a właściwie brak możliwości zarejestrowania. Pitolicie Hipolicie. Tak jak pisali wcześniej, najkorzystniej kupić używane 6 miesięczne >5000km. Ale podatkowo z Ru to się nie opłaca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 2 minuty temu, robciolas napisał: Pitolicie Hipolicie. Tak jak pisali wcześniej, najkorzystniej kupić używane 6 miesięczne >5000km. Ale podatkowo z Ru to się nie opłaca. Chcesz powiedzieć że można kupować nowe auta bez obowiazujacej normy i je spokojnie zarejestrowac w PL? Jesli tak to rob interesy zycia bo auta tylko czekaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 2 minuty temu, Danielpoz. napisał: Chcesz powiedzieć że można kupować nowe auta bez obowiazujacej normy i je spokojnie zarejestrowac w PL? Jesli tak to rob interesy zycia bo auta tylko czekaja A przeszłaby rejestracja w Rosji na salon i import jako używane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 40 minutes ago, spad said: A przeszłaby rejestracja w Rosji na salon i import jako używane? Pewnie mozna kupic uzywke w Rosji, tylko ze to sie raczej nie oplaca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 4 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 Godzinę temu, Danielpoz. napisał: Chcesz powiedzieć że można kupować nowe auta bez obowiazujacej normy i je spokojnie zarejestrowac w PL? Jesli tak to rob interesy zycia bo auta tylko czekaja Nowe bez przebiegu pewno będzie nieopłacalne ze względu na podatki. Już pisali wcześniej w tym wątku, że do cła musi mieć ponad pół roku i powyżej 5 tyś km przebiegu. Znajomy ściąga z USA auta 2020/2019 rocznik uszkodzone, czasami przebiegi symboliczne. Opłaca wymagane daniny, naprawia, rejestruje bez problemu i wywozi do DE bo tam można sprzedać drożej. Tylko to są używane auta i nikt normą euro przy rejestracji się nie przejmuje. Dalej można kupić w PL ciągniki rolnicze Massey Ferguson z euro3 i go zarejestrować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 7 minutes ago, robciolas said: Nowe bez przebiegu pewno będzie nieopłacalne ze względu na podatki. Już pisali wcześniej w tym wątku, że do cła musi mieć ponad pół roku i powyżej 5 tyś km przebiegu. Znajomy ściąga z USA auta 2020/2019 rocznik uszkodzone, czasami przebiegi symboliczne. Opłaca wymagane daniny, naprawia, rejestruje bez problemu i wywozi do DE bo tam można sprzedać drożej. Tylko to są używane auta i nikt normą euro przy rejestracji się nie przejmuje. Dalej można kupić w PL ciągniki rolnicze Massey Ferguson z euro3 i go zarejestrować. I to jest najwiekszy absurd tych przepisow... Import uzywek spoza strefy EU powinien podlegac tym samym regulacjom odnosnie norm spalin co rejestracja nowych aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
29 Napisano 4 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2020 10 hours ago, Maciej__ said: I to jest najwiekszy absurd tych przepisow... Import uzywek spoza strefy EU powinien podlegac tym samym regulacjom odnosnie norm spalin co rejestracja nowych aut. Pies ogrodnika? Idac tym tokiem myslenia wnosze o zezlomowanie wszystkich pojazdow ponizej EURO 5, bo one truja i zabijaja On 12/3/2020 at 7:13 PM, robciolas said: Arkana też mi się podoba ale u nas to on będzie kosztował ok 20 tyś euro chyba na wyjściu. Ale bedzie spelnial europejskie normy - to kosztuje Zmniejszy sie przeswit, obetnie 4x4 i zdalne uruchamianie silnika, doda EDC i bedzie jewropejski wypasss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 5 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2020 19 godzin temu, 29 napisał: Ale bedzie spelnial europejskie normy - to kosztuje Zmniejszy sie przeswit, obetnie 4x4 i zdalne uruchamianie silnika, doda EDC i bedzie jewropejski wypasss W EU pismaki piszą, że Arkana ma być na innej płycie podłogowej niż w Rosji. Tam jest na Dusterze. No i silniki z miękką hybrydą i elektryk. A to faktycznie kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.