Skocz do zawartości

Nowa służbówka - jak żyć ?


Kovic

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Kovic napisał:


Mi cały czas uparcie po głowie chodzi ten Renegade. 
Kilka - kilkanaście razy w roku muszę przewieść namiot o długości po złożeniu jakieś 160 cm, już miałem argument że się nie zmieści i iść za zdrowym rozsądkiem - jednak okazało się że po złożeniu siedzeń ma po podłodze 175 do przedniego siedzenia. 

 

 

Wiesz że to technicznie jest Fiat 500x ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzycylindrowe 1.2 turbo we francuskich Oplach to tragedia, mam ten piec w służbówce i bardzo nie polecam. Silnik mały, mało produkuje, więc turbo nie wstaje, a jak już wstanie to puchnie po chwili, trzeba bez przerwy wachlować skrzynią by trzymać samochód na obrotach w miarę nadających się do jazdy. Bierz kurę z DSG :oki:
To może być zarówno 1.2 od gm jak i od psa :old:

A to podobnież jeździ zupełnie różnie.

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 2/15/2022 at 10:31 PM, iwik said:
Scenariusz ten pasuje do większości popularnych aut z ostatnich 3-5 lat. 

Taka charakterystykę z mi znanych miał tylko 1.3 Turbo Jet z fiata w punto2 :rzygi: tym się naprawdę kiepsko <---- taki eufemizm jeździlo 

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez mokrii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kovic napisał:

Kobita ma Octavię 1.0 ;)

Octavia bardziej opływowa , 20cm niższa i 170kg lżejsza więc do spokojnej jazdy taki 1.0 wystarczy a i na autostradzie da radę płynnie ( niekoniecznie przepisowo ) pojechać 

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/skoda/octavia/iv/liftback/silnik-benzynowy-1.0-tsi-evo-110km-od-2020/?vs=jeep%2Frenegade%2Fsuv-facelifting%2Fsilnik-benzynowy-1.0-gse-t3-turbo-120km-od-2018&c1=31517&c2=29896

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, mmaciejosss said:

Octavia bardziej opływowa , 20cm niższa i 170kg lżejsza więc do spokojnej jazdy taki 1.0 wystarczy a i na autostradzie da radę płynnie ( niekoniecznie przepisowo ) pojechać 

 

https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/porownanie/skoda/octavia/iv/liftback/silnik-benzynowy-1.0-tsi-evo-110km-od-2020/?vs=jeep%2Frenegade%2Fsuv-facelifting%2Fsilnik-benzynowy-1.0-gse-t3-turbo-120km-od-2018&c1=31517&c2=29896

Nie da rady. To tak jak z Merivą mojego taty, 1.4 90KM, pomysł był żeby był to samochód miejsko-podmiejski na niewielkie odległości, a nie do ganiania po A/S.
Tutaj jest podobnie, dla mnie np. Focus 1.0 to jak ktoś nie jeździ przez pół Polski, bo wtedy lepiej wziąć 1.5. Zresztą kupując Grand'a wziąłem 1.5 Trenda, zamiast 1.0T/1.6N/A Edition albo nawet Titanium, bo właśnie miałem w planach jazdę w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, AstraC napisał:

Nie da rady. To tak jak z Merivą mojego taty, 1.4 90KM, pomysł był żeby był to samochód miejsko-podmiejski na niewielkie odległości, a nie do ganiania po A/S.
Tutaj jest podobnie, dla mnie np. Focus 1.0 to jak ktoś nie jeździ przez pół Polski, bo wtedy lepiej wziąć 1.5. Zresztą kupując Grand'a wziąłem 1.5 Trenda, zamiast 1.0T/1.6N/A Edition albo nawet Titanium, bo właśnie miałem w planach jazdę w trasie.

Uwierz mi da radę . Kilka lat temu byłem Rapidem w 5 osób ( 4+1 syn  dość szczupły ) w Czarnogórze . Silnik 1.0 95km całkiem sprawnie na autostradzie się sprawdzał i bez problemu na liczniku było 160km/h . Ale przy 180 już jakiś "kaganiec" chyba założyli . Spalanie mega niskie przy średniej 122km/h i pełnym załadowaniu o klimie nie wspominając,  a taki Rapid dużo lżejszy  nie jest od Octavii

 

 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, mmaciejosss said:

Uwierz mi da radę . Kilka lat temu byłem Rapidem w 5 osób ( 4+1 syn  dość szczupły ) w Czarnogórze . Silnik 1.0 95km całkiem sprawnie na autostradzie się sprawdzał i bez problemu na liczniku było 160km/h . Ale przy 180 już jakiś "kaganiec" chyba założyli . Spalanie mega niskie przy średniej 122km/h i pełnym załadowaniu o klimie nie wspominając,  a taki Rapid dużo lżejszy  nie jest od Octavii

Nikt nie mówi, że nie da.
Ale jak może nie muszę mieć 300KM, tak jednak w takiej konfiguracji 1.0 to jest męczarnia dla silnika i człowieka. Te 150KM w Grandzie było optymalne, ale 1.0 125KM mogło by już nie być komfortowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam O3 z 1.0 115Km TSI.

Oczywiście - zwykle lepiej jest mieć więcej KM niż mniej, ale w takiej konfiguracji O3 115KM daje rade. 

Zejście w trasie krajowej poniżej 5L/100KM nie jest wyczynem. Jest w miarę cicha. tylko te papierowe głośniki :)

image.png.534ea28b5f293f46e269939e739b4102.png

  • Lubię to 1
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minutes ago, woksio2 said:

Mam O3 z 1.0 115Km TSI.

Oczywiście - zwykle lepiej jest mieć więcej KM niż mniej, ale w takiej konfiguracji O3 115KM daje rade. 

Zejście w trasie krajowej poniżej 5L/100KM nie jest wyczynem. Jest w miarę cicha. tylko te papierowe głośniki :)

image.png.534ea28b5f293f46e269939e739b4102.png

Spoko, ale jak jechałem 1600km pod Paryż na raz, w 6 osób i z boksem na dachu, to te 150KM to takie absolutne minimum było. A myślę że 70% mojej jazdy to S i A, do tego raczej obciążony, bo a to rowery, narty, boksy, jakbym musiał to bym tym 1.6 czy 1.0T też zajechał, ale raczej nie spodziewał bym się niższego spalania, ani komfortowej jazdy z prędkościami dopuszczalnymi na A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, woksio2 napisał:

Mam O3 z 1.0 115Km TSI.

Oczywiście - zwykle lepiej jest mieć więcej KM niż mniej, ale w takiej konfiguracji O3 115KM daje rade. 

Zejście w trasie krajowej poniżej 5L/100KM nie jest wyczynem. Jest w miarę cicha. tylko te papierowe głośniki :)

image.png.534ea28b5f293f46e269939e739b4102.png

IMG_20210316_201557.jpg.fa05d3fa6e3bedc30f4ecc3a499b7aa6.jpg

 

W dniu 20.08.2021 o 14:05, Pito napisał:

Wczoraj udało się potestować Vitarę 2WD 6 M/T przez całe popołudnie. Wrażenia:

- pali super mało - myślę że na trasie do sklepu i przedszkola to będzie max 5.5 litra, w takim trybie mieszanym z obwodnicą krakowa - bliżej 5.7-5.8. Testowałem teraz T-roca 1.5 TSI i spalanie w podobnych warunkach bliżej 7.5-8 l. Trochę mnie to zszokowało, bo niwwiele więcej niż T-Roc spalała nam firmowa  Skoda Superb z 1.8 TSI.

- jedno co mnie odpycha od Vitary - to jakiś dziwny świst w okolicach bocznych drzwi. Na tyle denerwujący, że łamię się z wyborem. Podobnie świszczy bagażnik rowerowy jaki mam na Astrze. Najgorsze, że nie bardzo jest z tym co zrobić, bo podłogę, nadkola, drzwi można wyciszyć (zresztą nie bardzo mi przeszkadzają, ale można), z szybą i świstem za oknem nic nie zrobię

- jeździłem też automatem - nie jest to taka padaka jak CVT w Aurisie, którym jeździlem parę lat temu, ale spodziwałem się czegoś lepszego, wręcz lepiej mi się jeździło z manualem. Za to za DSG w T-rocu - byłbym skłonny dopłacić te kilka tysięcy. W Vitarze wręcz przeciwnie, nawet się ucieszyłem że mi się nie podoba, bo trochę taniej wyjdzie

- w sumie to auto nie ma konkurencji - T-Roc - mały, drogi (110 k), dostępność w przyszłym roku. Quashkai - fajny, jeszcze droższy (od 120 k) choć to inna klasa i zrozumiale, niedostępny, poza tym za duży. Kamiq - droższy, mniejszy, niedostępny. Seat - mały, niedostępny. Hyunday Tuscon - ten starszy bardzo nam się podobał, tan nowy połamany - no nie, to nie dla mnie. Poza tym inna klasa, więc drogi i za duży.

- wracając do Vitary- obecnie została jedna sztuka w kolorze jaki chcemy.... po gradobiciu (z tym to w ogóle ostatnio masakra). Dadzą zniżkę 2000 zł 😂. Może być do produkcji, na pażdziernik/listopad, ale w sumie nie wiadomo, czy Suzuki będzie jeszcze je produkowało, więc może się okazać w październiku, że jednak ni ma i co pan nam zrobisz....Są 2 sztuki w innym kolorze u tego dilera (jedna właśnie na produkcji, do odbioru w połowie września) i 0 u drugiego... (ma dwa w automacie, z czego jedno po gradobiciu - wersja Premium za 90 kzł - też zniżka nie powala, poza tym chyba czerwona, więc nie chcę)

- patrzę jeszcze na Stonic, ale nawet nieda się skonfigurować na stronie

 

Ehh, jak żyć...

 

 

Na krajowych ( Zakopane - A1 ) to 1.4T MH w wyższej budzie (Vitara) tyle spali  340km

Edytowane przez mmaciejosss
Dodanie opisu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, mmaciejosss napisał:

IMG_20210316_201557.jpg.fa05d3fa6e3bedc30f4ecc3a499b7aa6.jpg

 

Na krajowych ( Zakopane - A1 ) to 1.4T MH w wyższej budzie (Vitara) tyle spali  340km

Średnia z ok 5000 km wychodzi mi ok. 6 l. Ostatnio trochę cieplej i garażuje, to nawet 5.9 z ostatnich 400 km. 

Ostatnio zamulalem autostradą, bo dzieci spały i chciałem żeby posapaly dłużej, podczepilem się pod jakąś ciężarówkę 90 km/h, to nie wiem ile spalało, pewnie z 5, bo średnia mi zleciała na 5.6. Bardzo oszczędne auto jak na swoją masę, moc i kształt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.