Skocz do zawartości

Awaryjne odpalenie na gazie


FrugOs

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ forum gazowe zdaje się być zdechnięte zapytam tu.

 

Jest instalacja BRC w leciwym Mondeo 1.8.

 

Screenshot_20220505-200355_WhatsApp.jpg.a0b31925ea4c9361d20eb5d9fcd22e61.jpg

 

Coś trafił szlag i po odpaleniu na PB dusi się i gaśnie. Pompa paliwa nowa, filtr czysty. Dwa razy udało się go zagrzać i przełączył się na gaz i już pojechał. Jak ostygł - znowu lipa. 

 

Trza dojechać do mechanika, ale ciężko odpalić. Wg instalatora tego akurat modelu awaryjnie (na gazie) nie da się odpalić. 

 

Czy jest jakiś sposób na odpalenie tego na gazie mimo wszystko? Zna ktoś jakieś triki? 

Bo laweta droga! :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, FrugOs napisał:

Trza dojechać do mechanika, ale ciężko odpalić.

 

Zakręć gaz na butli i spróbuj odpalić na noPB - objawy sugerują pracę na 2ch paliwach jednocześnie, tak jakby zawór gazu przepuszczał go podczas pracy na benzynie. 

Edytowane przez el_guapo
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, el_guapo napisał:

 

Zakręć gaz na butli i spróbuj odpalić na noPB - objawy sugerują pracę na 2ch paliwach jednocześnie. 

 

Tak zrobię, bo co mi szkodzi, ale dopytam - po czym wnosisz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, FrugOs napisał:

po czym wnosisz? 

 

Miałem podobne objawy - tj. ksztuszenie się/duszenie na noPB (ale zawsze, nie tylko podczas rozgrzewania) i wynny okazał się zawór LPG/npPB - lekko przepuszczał LPG przy pracy na noPB, więc silnik pracował na mieszance paliwowo-powietrzno-LPG.  Z tym, że ja mogłem wymusić odpalenie na LPG. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, el_guapo napisał:

 

Miałem podobne objawy - tj. ksztuszenie się/duszenie na noPB (ale zawsze, nie tylko podczas rozgrzewania) i wynny okazał się zawór LPG/npPB - lekko przepuszczał LPG przy pracy na noPB, więc silnik pracował na mieszance paliwowo-powietrzno-LPG.  Z tym, że ja mogłem wymusić odpalenie na LPG. 

 

Nic to nie dało :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, FrugOs napisał:

Ponieważ forum gazowe zdaje się być zdechnięte zapytam tu.

 

Jest instalacja BRC w leciwym Mondeo 1.8.

 

Screenshot_20220505-200355_WhatsApp.jpg.a0b31925ea4c9361d20eb5d9fcd22e61.jpg

 

Coś trafił szlag i po odpaleniu na PB dusi się i gaśnie. Pompa paliwa nowa, filtr czysty. Dwa razy udało się go zagrzać i przełączył się na gaz i już pojechał. Jak ostygł - znowu lipa. 

 

Trza dojechać do mechanika, ale ciężko odpalić. Wg instalatora tego akurat modelu awaryjnie (na gazie) nie da się odpalić. 

 

Czy jest jakiś sposób na odpalenie tego na gazie mimo wszystko? Zna ktoś jakieś triki? 

Bo laweta droga! :phi:

Moze mapy sie rozjechaly.

W instrukcji powinno brc byc jak odpalic na gazie. W stagu trzeba bodajze przytrzymac przy odpalaniu guzik od instalki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, el_guapo napisał:

 

Zakręć gaz na butli i spróbuj odpalić na noPB - objawy sugerują pracę na 2ch paliwach jednocześnie, tak jakby zawór gazu przepuszczał go podczas pracy na benzynie. 

tylko że to się robi tak:old:na pracującym silniku zasilanym LPG idziemy i zakręcamy butle, silnik dość długo jeszcze będzie pracował zanim wypali lpg z układu, lub druga opcja zakręcamy butle i odkręcamy powoli nakrętkę od wymiany filtra fazy ciekłej i gaz też zejdzie

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marcindzieg napisał:

5 razy. Można to zresetować.

 

No właśnie ponoć nie. Warsztat montujący (Czakram Tarnów) potwierdził, że ten model nie ma awaryjnego odpalania.

 

Anyway - dziękuje wszystkim. Kręciliśmy 40 minut i jakoś zagadał. Pojechał do mechanika o własnych siłach ;]

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 6.05.2022 o 10:42, FrugOs napisał:

Ponieważ forum gazowe zdaje się być zdechnięte zapytam tu.

 

Jest instalacja BRC w leciwym Mondeo 1.8.

 

Screenshot_20220505-200355_WhatsApp.jpg.a0b31925ea4c9361d20eb5d9fcd22e61.jpg

 

Coś trafił szlag i po odpaleniu na PB dusi się i gaśnie. Pompa paliwa nowa, filtr czysty. Dwa razy udało się go zagrzać i przełączył się na gaz i już pojechał. Jak ostygł - znowu lipa. 

 

Trza dojechać do mechanika, ale ciężko odpalić. Wg instalatora tego akurat modelu awaryjnie (na gazie) nie da się odpalić. 

 

Czy jest jakiś sposób na odpalenie tego na gazie mimo wszystko? Zna ktoś jakieś triki? 

Bo laweta droga! :phi:

 

Miałem kiedyś Forda Galaxy VR6 z gazem (never again!) i tam był przełącznik od gazu w postaci nie przycisku a "pstryczka". Trzeba go było 2 raz szybko przełączyć w obie strony i wtedy odpalało się na gazie.

Musiałem tak robić przez chwilę jak zatarłem pompę paliwa w zbiorniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
16 godzin temu, twinsen napisał:

Ja pamiętam miałem w SC 1.1 instalację II generacji, to miałem przełącznik na stałe ustawiony tylko na gaz i odpalałem z gazu zawsze ;] 

Nic się nie działo.

Wiesz - w Skodzie Favorit miałem 1 generacje. Przez 50 kkm przejechanych odpalałem na benzynie może ze 3x przy największych mrozach. Najbardziej bezproblemowa instalacja jaką miałem (chyba jedyna bezproblemowa ;] ). Ale piszemy o nowoczesnych.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2022 o 14:44, FrugOs napisał:

No właśnie ponoć nie

Tak już dla informacji. w tym modelu właśnie ponoć tak ;]. Ten sam sposób stosowałem w innym BRC do limitu 25odpaleń.

Naprawisz to wypróbuj. 

 

Cytat

"SQ 24 Light można awaryjnie uruchomić na gazie. Trzeba wcisnąć i trzymać przycisk na przełączniku, następnie załączyć zapłon i czekać aż na przełączniku zaświeci zielona kontrolka wskazująca rodzaj paliwa i buzer da nam sygnał dźwiękowy, wtedy zaczynamy kręcić rozrusznikiem i w tym samym momencie puszczamy przycisk

 

A i jeszcze jedno... jeżeli fatycznie w tym sterowniku lpg jest limit odpaleń awaryjnych to warto podłączyć kompa w warsztacie lpg i zwiększyć limit do max lub zdjąć całkiem.  Skuteczność zależy od wgranego softu sterownika.

 

Co to daje? Ano da się jechać przy padniętej pompie paliwa czy innych usterkach układu Pb, albo całkiem na LPG cebulując.

 

Przy jednoczesnym ustawieniu minimalnej temperatury przełączania na LPG da się jeździć w ogóle bez Pb nawet przy -20 (mój rekord -28)... ale to już inna historia na inny wątek. 

Edytowane przez Esol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Esol napisał:

Tak już dla informacji. w tym modelu właśnie ponoć tak

Naprawisz to wypróbuj

 

Warsztat montujący stwierdził, że nie. 

 

Nigdy się już tego nie dowiemy. Auto sprzedane tydzień temu ;]

 

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.