FrugOs Napisano 6 Maja 2022 Udostępnij Napisano 6 Maja 2022 Ponieważ forum gazowe zdaje się być zdechnięte zapytam tu. Jest instalacja BRC w leciwym Mondeo 1.8. Coś trafił szlag i po odpaleniu na PB dusi się i gaśnie. Pompa paliwa nowa, filtr czysty. Dwa razy udało się go zagrzać i przełączył się na gaz i już pojechał. Jak ostygł - znowu lipa. Trza dojechać do mechanika, ale ciężko odpalić. Wg instalatora tego akurat modelu awaryjnie (na gazie) nie da się odpalić. Czy jest jakiś sposób na odpalenie tego na gazie mimo wszystko? Zna ktoś jakieś triki? Bo laweta droga! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 6 Maja 2022 Udostępnij Napisano 6 Maja 2022 (edytowane) 1 minutę temu, FrugOs napisał: Trza dojechać do mechanika, ale ciężko odpalić. Zakręć gaz na butli i spróbuj odpalić na noPB - objawy sugerują pracę na 2ch paliwach jednocześnie, tak jakby zawór gazu przepuszczał go podczas pracy na benzynie. Edytowane 6 Maja 2022 przez el_guapo 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 6 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2022 Teraz, el_guapo napisał: Zakręć gaz na butli i spróbuj odpalić na noPB - objawy sugerują pracę na 2ch paliwach jednocześnie. Tak zrobię, bo co mi szkodzi, ale dopytam - po czym wnosisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 6 Maja 2022 Udostępnij Napisano 6 Maja 2022 tu coś pisali 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 6 Maja 2022 Udostępnij Napisano 6 Maja 2022 11 minut temu, FrugOs napisał: po czym wnosisz? Miałem podobne objawy - tj. ksztuszenie się/duszenie na noPB (ale zawsze, nie tylko podczas rozgrzewania) i wynny okazał się zawór LPG/npPB - lekko przepuszczał LPG przy pracy na noPB, więc silnik pracował na mieszance paliwowo-powietrzno-LPG. Z tym, że ja mogłem wymusić odpalenie na LPG. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 6 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2022 Godzinę temu, el_guapo napisał: Miałem podobne objawy - tj. ksztuszenie się/duszenie na noPB (ale zawsze, nie tylko podczas rozgrzewania) i wynny okazał się zawór LPG/npPB - lekko przepuszczał LPG przy pracy na noPB, więc silnik pracował na mieszance paliwowo-powietrzno-LPG. Z tym, że ja mogłem wymusić odpalenie na LPG. Nic to nie dało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 6 Maja 2022 Udostępnij Napisano 6 Maja 2022 Ja chyba miałem kiedyś BRC light i dało się to odpalić na gazie ale po pewnym czasie osiągnąłem limit prób. Pójdź tym tropem, co @bielaPL podrzucił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 6 Maja 2022 Udostępnij Napisano 6 Maja 2022 Może korekty benzynowe rozjechały się w kosmos. Rzecz do zrobienia albo interfejsem, albo zdaje się odłączenie aku na parę godzin powinno wyzerować korekty. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 6 Maja 2022 Udostępnij Napisano 6 Maja 2022 1 godzinę temu, FrugOs napisał: Ponieważ forum gazowe zdaje się być zdechnięte zapytam tu. Jest instalacja BRC w leciwym Mondeo 1.8. Coś trafił szlag i po odpaleniu na PB dusi się i gaśnie. Pompa paliwa nowa, filtr czysty. Dwa razy udało się go zagrzać i przełączył się na gaz i już pojechał. Jak ostygł - znowu lipa. Trza dojechać do mechanika, ale ciężko odpalić. Wg instalatora tego akurat modelu awaryjnie (na gazie) nie da się odpalić. Czy jest jakiś sposób na odpalenie tego na gazie mimo wszystko? Zna ktoś jakieś triki? Bo laweta droga! Moze mapy sie rozjechaly. W instrukcji powinno brc byc jak odpalic na gazie. W stagu trzeba bodajze przytrzymac przy odpalaniu guzik od instalki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 6 Maja 2022 Udostępnij Napisano 6 Maja 2022 6 minut temu, Igorek napisał: Ja chyba miałem kiedyś BRC light i dało się to odpalić na gazie ale po pewnym czasie osiągnąłem limit prób. Pójdź tym tropem, co @bielaPL podrzucił 5 razy. Można to zresetować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 6 Maja 2022 Udostępnij Napisano 6 Maja 2022 2 godziny temu, el_guapo napisał: Zakręć gaz na butli i spróbuj odpalić na noPB - objawy sugerują pracę na 2ch paliwach jednocześnie, tak jakby zawór gazu przepuszczał go podczas pracy na benzynie. tylko że to się robi takna pracującym silniku zasilanym LPG idziemy i zakręcamy butle, silnik dość długo jeszcze będzie pracował zanim wypali lpg z układu, lub druga opcja zakręcamy butle i odkręcamy powoli nakrętkę od wymiany filtra fazy ciekłej i gaz też zejdzie 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 6 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2022 1 godzinę temu, marcindzieg napisał: 5 razy. Można to zresetować. No właśnie ponoć nie. Warsztat montujący (Czakram Tarnów) potwierdził, że ten model nie ma awaryjnego odpalania. Anyway - dziękuje wszystkim. Kręciliśmy 40 minut i jakoś zagadał. Pojechał do mechanika o własnych siłach 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marko33 Napisano 2 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2022 W dniu 6.05.2022 o 10:42, FrugOs napisał: Ponieważ forum gazowe zdaje się być zdechnięte zapytam tu. Jest instalacja BRC w leciwym Mondeo 1.8. Coś trafił szlag i po odpaleniu na PB dusi się i gaśnie. Pompa paliwa nowa, filtr czysty. Dwa razy udało się go zagrzać i przełączył się na gaz i już pojechał. Jak ostygł - znowu lipa. Trza dojechać do mechanika, ale ciężko odpalić. Wg instalatora tego akurat modelu awaryjnie (na gazie) nie da się odpalić. Czy jest jakiś sposób na odpalenie tego na gazie mimo wszystko? Zna ktoś jakieś triki? Bo laweta droga! Miałem kiedyś Forda Galaxy VR6 z gazem (never again!) i tam był przełącznik od gazu w postaci nie przycisku a "pstryczka". Trzeba go było 2 raz szybko przełączyć w obie strony i wtedy odpalało się na gazie. Musiałem tak robić przez chwilę jak zatarłem pompę paliwa w zbiorniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fisherman Napisano 2 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2022 Najczęściej trzeba wcisnąć i trzymać przycisk LPG i odpalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2022 Ja pamiętam miałem w SC 1.1 instalację II generacji, to miałem przełącznik na stałe ustawiony tylko na gaz i odpalałem z gazu zawsze Nic się nie działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 20 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2022 16 godzin temu, twinsen napisał: Ja pamiętam miałem w SC 1.1 instalację II generacji, to miałem przełącznik na stałe ustawiony tylko na gaz i odpalałem z gazu zawsze Nic się nie działo. Wiesz - w Skodzie Favorit miałem 1 generacje. Przez 50 kkm przejechanych odpalałem na benzynie może ze 3x przy największych mrozach. Najbardziej bezproblemowa instalacja jaką miałem (chyba jedyna bezproblemowa ). Ale piszemy o nowoczesnych. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esol Napisano 23 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2022 (edytowane) W dniu 6.05.2022 o 14:44, FrugOs napisał: No właśnie ponoć nie Tak już dla informacji. w tym modelu właśnie ponoć tak . Ten sam sposób stosowałem w innym BRC do limitu 25odpaleń. Naprawisz to wypróbuj. Cytat "SQ 24 Light można awaryjnie uruchomić na gazie. Trzeba wcisnąć i trzymać przycisk na przełączniku, następnie załączyć zapłon i czekać aż na przełączniku zaświeci zielona kontrolka wskazująca rodzaj paliwa i buzer da nam sygnał dźwiękowy, wtedy zaczynamy kręcić rozrusznikiem i w tym samym momencie puszczamy przycisk A i jeszcze jedno... jeżeli fatycznie w tym sterowniku lpg jest limit odpaleń awaryjnych to warto podłączyć kompa w warsztacie lpg i zwiększyć limit do max lub zdjąć całkiem. Skuteczność zależy od wgranego softu sterownika. Co to daje? Ano da się jechać przy padniętej pompie paliwa czy innych usterkach układu Pb, albo całkiem na LPG cebulując. Przy jednoczesnym ustawieniu minimalnej temperatury przełączania na LPG da się jeździć w ogóle bez Pb nawet przy -20 (mój rekord -28)... ale to już inna historia na inny wątek. Edytowane 23 Czerwca 2022 przez Esol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 23 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2022 1 godzinę temu, Esol napisał: Tak już dla informacji. w tym modelu właśnie ponoć tak Naprawisz to wypróbuj Warsztat montujący stwierdził, że nie. Nigdy się już tego nie dowiemy. Auto sprzedane tydzień temu 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 28 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2022 W dniu 20.06.2022 o 11:59, marcindzieg napisał: Najbardziej bezproblemowa instalacja jaką miałem (chyba jedyna bezproblemowa ). Ale piszemy o nowoczesnych. To jest w sumie nawet śmieszne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.