Skocz do zawartości

Cupra


DoLeCk

Rekomendowane odpowiedzi

Moi drodzy,

Jeździłem, bawiłem się ale to tylko chwilę w porównaniu do lat jakie się z autami z reguł spędza.

Czy ktoś posiada, użytkuje i może powiedzieć więcej o marce?

W przypadku 2.0 TFSi mam wieści, iż z reguły po 100 000km trzeba uszczelnić jeden plastikowy dekielek wraz z osłonami wałków (także plastikowymi) i w sumie więcej problemów nie sprawiają.

 

Można to potwierdzić?

Czekać na więcej a może wcześniej zaczynają przysparzać kłopotu?

 

 

Modelowo rozpatruję Ateca'ę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ateca to stara konstrukcja na tle konkurencji pojedzie gorzej jesli chodzi o zawias i naped. Mnie to Cuprowe 4x4 nie lezy wole swoja oske ale... jak popada to nie poupalam :phi: Spalanie w leonie mam srednie 9.5 z buda Ateki trzeba liczyc ponad 10. Plus za klasyczne multimedia w tych nowych VAG mozna ocipiec np w Formentorze.

 

W nowych Cuprach wylacza sie cylinder i wlacza zeglowanie nawet w trybie comfort trzeba sprawdzic czy w Atece po FL tez tak jest. U mnie to dziala tylko w Eco. Nie pamieta trybow po wylaczeniu silnika. Fotele slabo trzymaja a znow te sportowe ograniczaja widocznosc tym z tylu.

 

Serwis zdecydowanie za drogi ale plus, ze nie ogarniaja to nie wykrywaja modow. Standardowo IC nie wyrabia wiec pare razy przegazujesz i juz moc ucina plus, ze tunerskie graty sa plug and play. 

 

Cenowo to oszaleli ponizej 250 ciezko kupic ale z drugiej strony konkurencja jeszcze drozsza.

 

Ja mam niecale 50kkm w Leonie i narazie nic sie nie popsulo, lubi ubyc plynu ale to po przegladzie, zastanawiam czy nie odkrecaja korka jak jest goracy i im kipi :hehe: Zreszta 5 lat gwarancji wiec calkiem sporo.

 

Wraz z prowadzeniem GPF usuneli posredni wtrysk na wolnych obrotach wiec ja bym sie spodziewal nagaru ale to juz problem kolejnego wlasciciela.

Edytowane przez wujek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, DoLeCk napisał:

Nowe po 250 to taki standard.

Mam możliwość z 16000km nalotem odkupić dwulatkę, rok produkcji 2019.

To nie powinna być zajechaną.

Auto już z przed FL. Silnik raczej z tych pancernych i lubi czipsy . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minutes ago, DoLeCk said:

Nowe po 250 to taki standard.

Mam możliwość z 16000km nalotem odkupić dwulatkę, rok produkcji 2019.

 

Jesli cena dobra, auto pewne i nie przeszkadza Ci dosc absurdalna koncepcja "SUVa" w wersji Cupra to brac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, DoLeCk napisał:

Moi drodzy,

Jeździłem, bawiłem się ale to tylko chwilę w porównaniu do lat jakie się z autami z reguł spędza.

Czy ktoś posiada, użytkuje i może powiedzieć więcej o marce?

W przypadku 2.0 TFSi mam wieści, iż z reguły po 100 000km trzeba uszczelnić jeden plastikowy dekielek wraz z osłonami wałków (także plastikowymi) i w sumie więcej problemów nie sprawiają.

 

Można to potwierdzić?

Czekać na więcej a może wcześniej zaczynają przysparzać kłopotu?

 

 

Modelowo rozpatruję Ateca'ę.

Mam Atece ale Seata z 1.4 wiec silnikowo nie pomoge. Ale ogolnie jestem bardzo zadowolony z auta, niedlugo stuknie mu 5lat i 80kkm, na razie 0 problemow. Niedawno zalozylem LPG :bzik:, zamierzam potrzymac jeszcze 3-4 lata, bo auto jak nowe :serducha:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena wyjściowa tego modelu dla mnie 170 000.

To co poniżej zostało zweryfikowane nie tylko przeze mnie.

 

MARKACupra

MODELAteca

ROK PRODUKCJI2019

PRZEBIEG14 000km

WERSJA2.0 TSI 4Drive DSG

SILNIK1 984cm3

MOC300KM

SKRZYNIA BIEGÓWAutomatyczna DSG, 7-stopniowa

PALIWOBenzyna

NAPĘD4x4 4Drive

NADWOZIESUV

HISTORIA

KRAJ POCHODZENIAPolska

PIERWSZY WŁAŚCICIELTak

BEZWYPADKOWYTak

PIERWSZA REJESTRACJA28/08/2020

GWARANCJA

 

Pakiet serwisowy CUPRA na 5 lat lub       100 000 km - bezpłatne przeglądy w dowolnym ASO

Gwarancja producenta aktywna przez           5 lat lub do osiągniecia limitu 100 000 km

 

SERWIS ASOTak

 

Lakier - Velvet Red

Tapicerka - czarna Alcantara łączona ze skórą

Koła letnie (na zdjęciach) - felgi aluminiowe 19-calowe Exclusive 36/3 Machined 

Koła zimowe 18-calowe - dostępne za dopłatą

Wykończenie wnętrza - elementy deski rozdzielczej w kolorze chromu, czarna podsufitka

Pakiet wspomagania jazdy Comfort Assistant Plus

Elektrycznie i bezdotykowo otwierana pokrywa bagażnika z systemem KESSY

Reflektory przednie LED

Światła do jazdy dziennej LED

Tylne światła LED

Beats Audio - system audio klasy premium o mocy 300W: 9 głośników, wzmaczniacz, subwoofer

Zawieszenie CUPRA oraz adaptacyjne zawieszenie (DCC)

System kamer 360

Wirtualny kokpit - ekran o przekątnej 10,25"

Klimatyzacja automatyczna Climatronic, dwustrefowa

CUPRA Drive Profile: wybór spośród 6 profili jazdy: Normal, Sport, CUPRA, Individual, Snow, Off-Road

XDS - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego

Asystent zjazdu ze wzniesienia

Asystent podjazdu (Hill Hold Control)

Asystent parkowania

Czujniki parkowania przednie i tylne

Sportowa wielofunkcyjna kierownica, z manetkami do zmiany przełożeń

Sportowe fotele z Alcantary z logo CUPRA i przeszyciami w kolorze miedzi

Ładowarka bezprzewodowa ze wzmacniaczem sygnału

Zewnętrzny pakiet CUPRA:

elementy ochronne nadkoli

progi, klamki, spoiler CUPRA lakierowane na kolor nadwozia

dedykowane zderzaki

spoilery z tyłu, osłona chłodnicy, osłony lusterek lakierowane na czarno na wysoki połysk

słupki B i C lakierowane na czarno na wysoki połysk

Pakiet praktyczny:

czujnik deszczu

czujnik zmierzchu

Coming and Leaving Home

automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne

Pakiet zimowy:

ogrzewane fotele przednie

podgrzewany płyn do spryskiwaczy

Alarm z funkcją SAFE

Lampki LED do czytania

18-calowe koło dojazdowe

Gniazdo 12V

System rozpoznawania zmęczenia

Aluminiowe nakładki na pedały

Podświetlane nakładki progowe

Dwie podwójne końcówki układu wydechowego, chromowane

7 poduszek powietrznych: przednie, boczne, kurtyny, poduszka kolanowa kierowcy

Przyciemniane szyby

Zaciski hamulców lakierowane na czarno z logo CUPRA

Fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia odcinka lędźwiowego

Podłokietnik z przodu, regulowany, ze schowkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zinger napisał:

Mam Atece ale Seata z 1.4 wiec silnikowo nie pomoge. Ale ogolnie jestem bardzo zadowolony z auta, niedlugo stuknie mu 5lat i 80kkm, na razie 0 problemow. Niedawno zalozylem LPG :bzik:, zamierzam potrzymac jeszcze 3-4 lata, bo auto jak nowe :serducha:

Ile kasy za instalke,jaką i jak to śmiga i ile benzyny wciąga 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odważna teza. Haldex nie jest super sportowym rozwiązaniem, aczkolwiek VAG z powodzeniem stosuje go w autach sportowych i usportowionych, kwestia odpowiedniego zestrojenia. 

W przypadku Cupry wyjątkiem jest Formentor 2.5 z innym rodzajem napędu. 

Edytowane przez vavoom
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, vavoom napisał:

 

W przypadku Cupry wyjątkiem jest Formentor 2.5 z innym rodzajem napędu. 

Bo to napęd z RS3 😎

 

2 godziny temu, wujek napisał:

Dla fanów wciskania gazu na mokrej prostej idealne do jazdy po torze i szybkich zakrętów się nie nadaje.

To auto nie jest na tor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minutes ago, DoLeCk said:

Ale ten spesial edyszyn Formentor to chyba od 400 startował i była to limitowana produkcja coś kojarzę...

Nie no nie jest az tak drogi - VZ5 jedynie 320 k w podstawie ;) . Znajomy zeszłej jesieni zamówił ze wszystkimi opcjami jakie się da dokupić (skórzane kubełki, lakier matowy, pakiet przeglądów) i zmieścił się w 330k. Cena szokowała w dniu premiery - dziś już nie szokuje. VZ (310KM) wtedy zaczynał się ok 190k, dziś ok 230.

Produkcja limitowana bo jest odgórnie wskazane że powstanie ich 7000 szt. Na razie pula niewyczerpana, bo jeszcze aut nie ma 😆. W PL jest ponoć tylko jedna sztuka, która jest we flocie prasowej VGP. Rozmawiałem ze znajomym w lipcu, to jeszcze auta nie miał i nie wiedział kiedy dostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, DoLeCk napisał:

Ale ten spesial edyszyn Formentor to chyba od 400 startował i była to limitowana produkcja coś kojarzę...

Kosztuje prawie tyle co RSQ3 ot po prostu taki pokaz, ze Seat moze :phi: Jednak multimedia takie Audi ma 100 razy lepsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, DoLeCk said:

@Manx Widziałem w tym tygodniu białego ;)

ale VZ5? Bo formentorów to jest już jak mrówków. Koło mnie jest sporo małych firm i widzę, że Formentory (nawet te VZ 310KM - można je odróżnic po wydechach) stały się popularnym autem w małych firmach :) 

 

A żeby nie było OT. Mam Leona Cupre ST 4 drive czyli 2.0 TSI z tym mamym napędem i skrzynią co w Cuprze Atece. Zaraz będzie 2,5 roku i 50 000 km. Nic się nie psuje, nic nie trzeszczy jakby się miało rozpaść. Jedyne co mogę wypunktować, to że raz w roku trzeba mu płynu chłodniczego dolać - taka przypadłość 2.0 TSI.

Co do napędu haldexa - robi z auta świetne auto na codzień, na każde warunki, bo trakcja jest zawsze (szczególna radocha jest zimą kiedy przysypie, a drogowcy nie nadążają), ale to 4x4 jest tu nie po to by się nim bawić, tylko żeby auto zawsze jechało jak po szynach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, DoLeCk said:

VZ5, owszem był biały ale z takim oznaczeniem właśnie.

To dziwne bo w palecie VZ5 nie ma koloru białego 8] (miały być Midnight black i Taiga Grey w wersji limitowanej, do tego opcjonalne matowe Magnetic Tech i Petrol blue). To chyba jakieś przebieraniec musiał być :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.09.2022 o 12:26, Manx napisał:

To dziwne bo w palecie VZ5 nie ma koloru białego 8] (miały być Midnight black i Taiga Grey w wersji limitowanej, do tego opcjonalne matowe Magnetic Tech i Petrol blue). To chyba jakieś przebieraniec musiał być :hmm:

To dziwne, bo biały był na "spocie" we Wrocławiu:

305078398_509063364556428_86859451487647

 

https://www.facebook.com/Carolewskipl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minutes ago, pakuu1 said:

To dziwne, bo biały był na "spocie" we Wrocławiu:

 

 

https://www.facebook.com/Carolewskipl

No to już wiem co to za twór.

To jest VZ5 (znaczek, końcówki wydechu, felg i nie pozostawiają wątpliwości), tyle że on nie jest biały. To jest kolor Taiga Grey, a ten egzemplarz ze zdjęc, to auto prasowe VGP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Manx napisał:

No to już wiem co to za twór.

To jest VZ5 (znaczek, końcówki wydechu, felg i nie pozostawiają wątpliwości), tyle że on nie jest biały. To jest kolor Taiga Grey, a ten egzemplarz ze zdjęc, to auto prasowe VGP.

Ten VGP co to za prasa ? Ze się buja takimi furami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waham się jeszcze między Cuprą a VW Tiguanem Allspace...

Tym drugim jeździłem blisko pół roku i trochę ciągnie w jego stronę także.

Osiągi to dla mnie całkowicie sprawa drugorzędna jak nie dalej, mam już swój pocisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minutes ago, DoLeCk said:

Waham się jeszcze między Cuprą a VW Tiguanem Allspace...

Tym drugim jeździłem blisko pół roku i trochę ciągnie w jego stronę także.

Osiągi to dla mnie całkowicie sprawa drugorzędna jak nie dalej, mam już swój pocisk.

 

Rozmiarowo to chyba 2 kompletnie rozne auta ;]

Wiec pytanie na czym Ci zalezy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, DoLeCk napisał:

Waham się jeszcze między Cuprą a VW Tiguanem Allspace...

Tym drugim jeździłem blisko pół roku i trochę ciągnie w jego stronę także.

Osiągi to dla mnie całkowicie sprawa drugorzędna jak nie dalej, mam już swój pocisk.

Ateca do zwykly Tiguan, Allspace to odpowiednik Kodiaqa, wiec porownujesz auta z roznych segmentow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem i nie porównuję a biję się z myślami ;)

Cupra jest ładniejsza, Tiguan pojemniejszy.

 

A, iż o tej pierwszej marce posiadam mniej jak więcej informacji, stąd pytanie do użytkowników by móc dokonać jakiegoś swojego porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minutes ago, DoLeCk said:

Wiem i nie porównuję a biję się z myślami ;)

Cupra jest ładniejsza, Tiguan pojemniejszy.

 

A, iż o tej pierwszej marce posiadam mniej jak więcej informacji, stąd pytanie do użytkowników by móc dokonać jakiegoś swojego porównania.

Tiguan Allspace jest do bólu poprawnym autem - nie można mu nic zarzucić, ale jest cokolwiek nudny. Myślałem o jego zakupie 2 lata temu, ale czegoś mi w nim brakowało.

Cupra Ateca też jest praktycznym autem, ale ma do tego jeszcze jakiś fun-factor, bo ma dobre osiągi. Bagażnika ma nieco mniej, ale za to czasem można przycisnąć do podłogi i wyrywa jak szalona.

Jeśli samochód jest dla Ciebie tylko narzędziem do przemieszczania się i przewożenia bagaży, to bierz Tiguana, a jeśli czasem lubisz się bawić jazdą i lubisz jeździć, to weź Cuprę Atecę. Za kilka lat nie będziemy mieć takiego wyboru - wszyscy będziemy jeździć bezszelestnie ciężkimi elektrykami.

Racjonalnie to rozważając - Ateca powinna mieć jeszcze 2 lata gwaranacji i jeśli Tiguan też będzie 2.0 TSI z 4 motion, to spalanie będzie praktycznie takie samo :phi:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minutes ago, wujek said:

Oj chiba nie Ateca to poprzedni Tiguan a nowa plyte ma tylko VW :hmm: 

Ateca i Tiguan II bazują na tej samej II generacji platformy MQB, tyle że różniącej się wymiarami. Ateca to wariant A1 (tak jak T-roc, Karoq), a Tiguan i Tiguan Allspace to wariant  A2 (jak Kodiaq czy Tarraco). Nową generację,  tj. MQB evo, z SUVów grupy VW póki co ma tylko Formentor i będzie miał kolejny Tiguan (2024) i Kodiaq (2023)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, DoLeCk said:

Nie ma :(

 

Nie ma Cupry Tarraco i nie będzie. Jest całkiem sensowny Seat Tarraco FR 2.0TSI 4motion. Też fajne auto, nieco tańsze od odpowiednika VW i z dłuższą gwarancją niż w VW... ale Cupra Ateca też jest od niego ciekawsza, jeśli bagażnik nie jest dla Ciebie najważniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze muszę Terraco wymacać w jakim salonie.

Szkoda, że nie ma gdyż zapewne by to był wybór ostateczny w moim przypadku.

 

Niestety bagażnik jest właśnie najważniejszy, auto ma być całkowicie rodzinne. Aczkolwiek ciągnie wilka do lasu i chciało by się coś więcej :]

Wrażenia i wór bez dna już posiadam :drive:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, DoLeCk napisał:

To jeszcze muszę Terraco wymacać w jakim salonie.

Szkoda, że nie ma gdyż zapewne by to był wybór ostateczny w moim przypadku.

 

Niestety bagażnik jest właśnie najważniejszy, auto ma być całkowicie rodzinne. Aczkolwiek ciągnie wilka do lasu i chciało by się coś więcej :]

Wrażenia i wór bez dna już posiadam :drive:

Obejrzyj tarraco bo w porownaniu do formentora to to jest autobus 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.