Skocz do zawartości

Akumulator EFB


steyr

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

szukam akumulatora EFB pod SS o pojemności ok 60Ah. Co sądzicie o Aku Jenox EFB? Zastanawiam się pomiędzy nim a Moll EFB, różnica w cenie Jenox EFB 320pln, Moll EFB 520pln. SS mam praktycznie zawsze wyłączony, mam tez Varte EFB 60Ah w drugim aucie i po prawie 2 latach stopień naładowania aku nie dochodzi więcej niż 60%. Mimo doładowywania Aku. SS jest aktywne i działa jak sprawność Aku jest min. 75%. Ta Varta jeździ na co dzień 2x20km i rocznie ok 30tkm. Więc nie tak mało. Jak mam co 3-4 lata zmieniać Aku to wolę Jenoxa, chyba że ten Moll rzeczywiście jest taki dobry.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tak dużej różnicy wziąłbym ten tańszy...
Jak auto z tych nowszych czyli z inteligetnym systemem ładowania to aku bywa niedoładowany...
Tak auto z inteligentnym alternatorem tj. Tipo. Wczoraj wyłączyłem na stałe SS kompem, ale nadal ładuje "inteligentnie". No właśnie czytałem o tych i inteligentnych ladowaniach i nie dziwi mnie że padł po 3,5r nagle org pod sklepem że nawet z kabli nie mogłem go odpalić. Na różnych forach czytałem i 3-4 lata w takich autach i Aku do wymiany, w Renault nawet po 2 latach padały org aku. Mogę ściągnąć kleme na - od SS, i wtedy ładowanie jest stale ale pojawia się komunikat o SS.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, steyr napisał(a):

Tak auto z inteligentnym alternatorem tj. Tipo. Wczoraj wyłączyłem na stałe SS kompem, ale nadal ładuje "inteligentnie". No właśnie czytałem o tych i inteligentnych ladowaniach i nie dziwi mnie że padł po 3,5r nagle org pod sklepem że nawet z kabli nie mogłem go odpalić. Na różnych forach czytałem i 3-4 lata w takich autach i Aku do wymiany, w Renault nawet po 2 latach padały org aku. Mogę ściągnąć kleme na - od SS, i wtedy ładowanie jest stale ale pojawia się komunikat o SS.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
 

potwierdzam renault mégane po 2 latach co róż pusty, prawie full opcja a miał koło 50Ah (auto u mnie od nowości).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, volf6 napisał(a):

Wymienili na gwarancji czy tam w geście dobrej woli czy musiałeś normalnie płacić?

normalnie, ponieważ naładowany odpalał a po 3 dniach znów dętka i tak na około a trzymałem w garażu gdzie zawsze około +15. Dałem se spokój i niebieskiego boscha lub warte 60 Ah i problem znikł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, steyr napisał(a):

 

Cześć,

 

szukam akumulatora EFB pod SS o pojemności ok 60Ah. Co sądzicie o Aku Jenox EFB? Zastanawiam się pomiędzy nim a Moll EFB, różnica w cenie Jenox EFB 320pln, Moll EFB 520pln. SS mam praktycznie zawsze wyłączony, mam tez Varte EFB 60Ah w drugim aucie i po prawie 2 latach stopień naładowania aku nie dochodzi więcej niż 60%. Mimo doładowywania Aku. SS jest aktywne i działa jak sprawność Aku jest min. 75%. Ta Varta jeździ na co dzień 2x20km i rocznie ok 30tkm. Więc nie tak mało. Jak mam co 3-4 lata zmieniać Aku to wolę Jenoxa, chyba że ten Moll rzeczywiście jest taki dobry.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Kupowalem ostatnio Jenoxa do Bravo ze S&S. Tez EFB, chyba tez 60Ah.

Od samego poczatku S&S nie dzialal zawsze, czasem trzeba bylo przejechac kilka kilometrow, zeby zadzialal, a nastepnego dnia wlaczal sie na pierwszych swiatlach.
Nie bylo tego jak kilka lat wczesniej kupowalem Varte.
Nie wiem jak z trwaloscia akumulatora, bo samochod sprzedalem po miesiacu od kupna akumulatora, ale wrazenia mam mieszane, tym bardziej, ze gdzies w internecie widzialem komentarz uzytkownika, ze z tym aku S&S nie dziala. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowalem ostatnio Jenoxa do Bravo ze S&S. Tez EFB, chyba tez 60Ah.
Od samego poczatku S&S nie dzialal zawsze, czasem trzeba bylo przejechac kilka kilometrow, zeby zadzialal, a nastepnego dnia wlaczal sie na pierwszych swiatlach.
Nie bylo tego jak kilka lat wczesniej kupowalem Varte.
Nie wiem jak z trwaloscia akumulatora, bo samochod sprzedalem po miesiacu od kupna akumulatora, ale wrazenia mam mieszane, tym bardziej, ze gdzies w internecie widzialem komentarz uzytkownika, ze z tym aku S&S nie dziala. 
Może trzeba go było podładować? Nie zawsze działa SS, do jego zadzialania musi być trochę czynników. U mnie na Varta jak jeździłem było podobnie, zresztą na org też.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, steyr napisał(a):

Może trzeba go było podładować? Nie zawsze działa SS, do jego zadzialania musi być trochę czynników. U mnie na Varta jak jeździłem było podobnie, zresztą na org też.

nie przyszlo mi do glowy, zeby ladowac nowy akumulator.

zreszta on czasem dzialal, wiec chyba bylo dobrze naladowany

a nastepnego dnia juz nie dzialal

z varta tak nie bylo, przez pierwszy rok, dwa S&S po prostu dzialal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, blue_ napisał(a):

Kolega w rocznym clio też w ostatnie mrozy nie odpalił,  ale wymienili mu w ramach gwarancji

TAK, ale to pewnie nie Gdańsk i nie monopolista na trójmiasto ZDUNEK.

Ludzie od nas jeżdżą już serwisować i kupować do Elbląga i Starogardu Gdańskiego niż płacić "złodziejowi" ZDUNEK.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.01.2023 o 10:35, steyr napisał(a):

...szukam akumulatora EFB pod SS o pojemności ok 60Ah.

Rok temu na podstawie rozkminiania  testów i opinii, w tej właśnie pojemności, również pod inteligentne ładowanie i S&S, wybrałem koreański, brandowany dla Specpart GROM EFB 60Ah,600A (koncern DN- DTR Automotive). Obecna cena ok. 450 czyli w połowie między tym Jenoxem a Mollem. Niebrandowane DTR-y można u nas znaleźć pod marką X-PRO. Opinii jeszcze nie zweryfikowałem- na razie przeżył zaledwie rok kręcenia, ale zachowuje się lepiej niż oryginalnie brandowana przez Renault Varta.

Edytowane przez Wasylek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.01.2023 o 12:20, steyr napisał(a):

Tak auto z inteligentnym alternatorem tj. Tipo. Wczoraj wyłączyłem na stałe SS kompem, ale nadal ładuje "inteligentnie". No właśnie czytałem o tych i inteligentnych ladowaniach i nie dziwi mnie że padł po 3,5r nagle org pod sklepem że nawet z kabli nie mogłem go odpalić. Na różnych forach czytałem i 3-4 lata w takich autach i Aku do wymiany, w Renault nawet po 2 latach padały org aku. Mogę ściągnąć kleme na - od SS, i wtedy ładowanie jest stale ale pojawia się komunikat o SS.
 

 

W dniu 10.01.2023 o 11:49, steyr napisał(a):

Postawiłem na tego Jenoxa w koncu. Wyłączyłem też w aucie to inteligentne ładowanie, i ładuje dużo lepiej.
 

 

Co masz na myśli pisząc inteligentny alternator i inteligentne ładowanie ? :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Skodzie cel podstawowy inteligentnego ładowania to jak najmniej CO2. Ogranicza do minimum ladowanie - max poziom naładowania akumulatora to 80%.Aku wiecznie nienaladowany.Jest niby rekuperacja przy hamowaniu silnikiem ale tylko na papierze.

Wypiąłem wtyczkę przy Aku i przy pierwszym odpaleniu pokazał komunikat usterki SS.po 10s zgasł i więcej sie nie pokazał.laduje jak w normalnym układzie 14.3v.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.