Skocz do zawartości

Zamówienie Tesla


akisel

Rekomendowane odpowiedzi

Po raz kolejny „podchodzę” do zakupu elektryka

rozważam tesla3

teraz w dofinansowaniu sie mieści LR

Tak naprawdę, na zasięgu aż tak mi nie zależy (nie pierwszy samochod w radzinie i, raczej napewno, nie bedzie służył do wyjazdów dluzszych

ale, chodzi mi o napęd tył / 4x4

jak sie sprawuje ten z tylnym napędem w zimę? Czy te systemy wspomagające ma w miarę zaawansowane?

Mlody kierowca poradzi sobie, w razie czego?

i drugie pytanie

Na czym polega ten summon / inteligentne summon i czy warto do tego dopłacać?

No bo nawigacja, chyba tez aż tak bardzo nie jest potrzebna

Z góry dziękuje za wszelkie komentarze i sugestie   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, akisel napisał(a):

Po raz kolejny „podchodzę” do zakupu elektryka

rozważam tesla3

teraz w dofinansowaniu sie mieści LR

 

 

To podnieśli limit powyżej 225 k PLN?

 

Obecnie tylko 3 Standard i Y standard się mogłyby się załapać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, komor napisał(a):

 

To podnieśli limit powyżej 225 k PLN?

 

Obecnie tylko 3 Standard i Y standard się mogłyby się załapać.

W przypadku JDG 225 +VAT (jesli używamy nie tylko do DG, to połowa VAT) jesli dobrze zrozumiałem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, PawelWaw napisał(a):

 

bedzie

Super chlop sie zapytal konkretnie a tu jak zwykle smieszki usmieszki. Sam bym sie dowiedzial czy warto te 40k do systemow doplacac ale tu jak zwykle podniecanie sie zasiegiem i jazda 90 na 140. :facepalm: 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, wujek napisał(a):

Super chlop sie zapytal konkretnie a tu jak zwykle smieszki usmieszki. Sam bym sie dowiedzial czy warto te 40k do systemow doplacac ale tu jak zwykle podniecanie sie zasiegiem i jazda 90 na 140. :facepalm: 

 

 

Screenshot_20230419_100851_Chrome.jpg

  • Lubię to 1
  • bakłażan 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wujek napisał(a):

Super chlop sie zapytal konkretnie a tu jak zwykle smieszki usmieszki. Sam bym sie dowiedzial czy warto te 40k do systemow doplacac ale tu jak zwykle podniecanie sie zasiegiem i jazda 90 na 140. :facepalm: 

 

Ale ty ostatnio sztywny chodzisz ;]

Moja odpowiedź akurat przypadkowo była merytoryczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, wujek napisał(a):

Super chlop sie zapytal konkretnie a tu jak zwykle smieszki usmieszki. Sam bym sie dowiedzial czy warto te 40k do systemow doplacac ale tu jak zwykle podniecanie sie zasiegiem i jazda 90 na 140. :facepalm: 

Raz, ze śmieszki tez czasami są potrzebne ;)

dwa, szczerze mówiąc, tez dużo nie wniosłeś ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, akisel napisał(a):

Ale ja jestem, i pytania sformułowałem „pod” swój przypadek 

wszystkim dzieki, jeszcze z tym napędem na tyl

ktos sie wypowie?

 

Systemy są zaawansowane ale to nadal RWD ze wszystkimi wadami swoimi, bo zalet jest mało w stosunku do AWD. 
 

W EV, napęd RWD ma dość dobrą trakcję, bo zazwyczaj mają rozkład masy 50/50 i lepiej jest dociśnięta tylna oś, niż w spalinowym z silnikiem z przodu. 
 

Ludzie jeżdżą i raczej chwalą, aniżeli narzekają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.04.2023 o 07:59, mrBEAN napisał(a):

Systemy są zaawansowane ale to nadal RWD ze wszystkimi wadami swoimi, bo zalet jest mało w stosunku do AWD. 
 

W EV, napęd RWD ma dość dobrą trakcję, bo zazwyczaj mają rozkład masy 50/50 i lepiej jest dociśnięta tylna oś, niż w spalinowym z silnikiem z przodu. 
 

Ludzie jeżdżą i raczej chwalą, aniżeli narzekają. 

One sie roznia dzialaniem w EU vs USA? Czy to w praktyce takie Audi, ze samo zahamuje, ruszy i zmieni pas ale nadal nie jest to jazda autonomiczna? W PL poza zwyklymi drogami podmiejskimi nie uzywam wspomagaczy bo nie ogarniaja pytanie czy ten tesli za 40k jest lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.04.2023 o 05:40, akisel napisał:

Ale ja jestem, i pytania sformułowałem „pod” swój przypadek 

wszystkim dzieki, jeszcze z tym napędem na tyl

ktos sie wypowie?

 

,

Widzisz, kiedys nie bylo napedu na przod, nie bylo opon zimowych i zimy byly zimami z mrozami i sniegiem. I wszyscy jezdzili. Tyle, ze uzywali do jezdy mozgow ! Potem weszly przednionapedowe, asystenty i ludzie przestali myslec. 

 

Do miasta elektryk jest OK, pod warunkiem, ze nie jezzdisz zawodowo.

 

Zrobisz jak bedziesz uwazal. Nie zapomnij dokupic opon zimowych i powinno byc OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Patryk SL napisał(a):

,

Widzisz, kiedys nie bylo napedu na przod, nie bylo opon zimowych i zimy byly zimami z mrozami i sniegiem. I wszyscy jezdzili. Tyle, ze uzywali do jezdy mozgow ! Potem weszly przednionapedowe, asystenty i ludzie przestali myslec. 

 

Do miasta elektryk jest OK, pod warunkiem, ze nie jezzdisz zawodowo.

 

Zrobisz jak bedziesz uwazal. Nie zapomnij dokupic opon zimowych i powinno byc OK.

Oho, dziekuje za wykład ;)

drukne  i powieszę na tablet, jesli kupie tesle, żeby syn, ktory juz ma PJ i córka, ktora niedługo skończy 18, czytali przed startem ;)

a na poważnie, wszystko sie zgadza, tylko jest jeden drobny szczegół, 

KIDYS, bylo ciężko znaliezc samochod z takimi osiągami jak tesla3 z tylnym napędem 

 

 

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, akisel napisał(a):

KIDYS, bylo ciężko znaliezc samochod z takimi osiągami jak tesla3 z tylnym napędem 

wydaje mi sie, ze to nawet nie tylko o to chodzi
pamietam jak w latach 80tych rodzice mieli zaporozca, ktorego kilka razy trzeba bylo wyciagac, bo sie gdzies tam zakopal (i to nawet niekoniecznie w sniegu)

pozniej kupili trabanta i problemy zniknely (chyba tylko raz w ciagu kilkunastu lat sie gdzies nim zakopalismy)

to pewnie dzieki tym asystentom :)

Edytowane przez komandos80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, akisel napisał:

Oho, dziekuje za wykład ;)

drukne  i powieszę na tablet, jesli kupie tesle, żeby syn, ktory juz ma PJ i córka, ktora niedługo skończy 18, czytali przed startem ;)

a na poważnie, wszystko sie zgadza, tylko jest jeden drobny szczegół, 

KIDYS, bylo ciężko znaliezc samochod z takimi osiągami jak tesla3 z tylnym napędem 

 

Widzisz problem w tym, ze dobry kierowca nie potrzebuje mocy, ta jest drugorzedna. No ale zawsze mozesz mnie poinformowac, do czego potrzebujesz w miescie 150 KM + ? 😆 

 

Wysune smiala teze, ze donormalnej jazdy wszystko ponad 50 KM to przerost formy nad trescia  😁 Moge sie tez zgodzic, ze te 50KM moze okazac sie za malo jezeli fura wazy 2 czy wiecej ton.  😆

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Patryk SL napisał(a):

Wysune smiala teze, ze donormalnej jazdy wszystko ponad 50 KM to przerost formy nad trescia  


Skąd założenie ze tu ludzie jeżdżą normalnie albo ze w ogóle są normalni? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, wujek napisał(a):

One sie roznia dzialaniem w EU vs USA? Czy to w praktyce takie Audi, ze samo zahamuje, ruszy i zmieni pas ale nadal nie jest to jazda autonomiczna? W PL poza zwyklymi drogami podmiejskimi nie uzywam wspomagaczy bo nie ogarniaja pytanie czy ten tesli za 40k jest lepszy.

 

Ze względów prawnych jazda autonomiczna w Europie nie istnieje. Nie przeszkadza to Tesli sprzedawać aut przygotowanych pod taką jazdę w zamian za obietnicę jej włączenia, kiedy będzie to prawnie możliwe. 

 

Aktualnie w nowych autach można kupić też rozszerzony autopilot, ktory nabyłem i który daje:

- Nawigacja na Autopilocie (czytałem opis kilka razy i nie wiem, co mają na myśli, bo aktywny tempomat i utrzymywanie na pasie ruchu jest w standardzie. Przejechalem, ze 2000 km po autostradach i szału nie ma)

- Funkcja zmiany pasa ruchu (bajer, trudny, wolnodziłający, przewrażliwiony i bezużyteczny)

- Automatyczne parkowanie (nie działa)

- Summon (nie działa)

- Inteligentne Summon (nie działa)

 

Reasumując, nie kupować żadnych dodatkowych systemów. Nie warto. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, HelixSv napisał(a):

 

Ze względów prawnych jazda autonomiczna w Europie nie istnieje. Nie przeszkadza to Tesli sprzedawać aut przygotowanych pod taką jazdę w zamian za obietnicę jej włączenia, kiedy będzie to prawnie możliwe. 

 

Aktualnie w nowych autach można kupić też rozszerzony autopilot, ktory nabyłem i który daje:

- Nawigacja na Autopilocie (czytałem opis kilka razy i nie wiem, co mają na myśli, bo aktywny tempomat i utrzymywanie na pasie ruchu jest w standardzie. Przejechalem, ze 2000 km po autostradach i szału nie ma)

- Funkcja zmiany pasa ruchu (bajer, trudny, wolnodziłający, przewrażliwiony i bezużyteczny)

- Automatyczne parkowanie (nie działa)

- Summon (nie działa)

- Inteligentne Summon (nie działa)

 

Reasumując, nie kupować żadnych dodatkowych systemów. Nie warto. 

Wow jakby to 4K kosztowało to w dupie z tym ale za40k to grubo. Dzięki za info :Ok:  czyli oni to musza w EU wyłączać i pewnie nigdy nie włącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wujek napisał(a):

Wow jakby to 4K kosztowało to w dupie z tym ale za40k to grubo. Dzięki za info :Ok:  czyli oni to musza w EU wyłączać i pewnie nigdy nie włącza.

 

Myślę, że kiedyś włączą. Ale możliwe, że nie za życia aktualnie sprzedawanych samochodów. ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.04.2023 o 19:00, Patryk SL napisał(a):

 

Widzisz problem w tym, ze dobry kierowca nie potrzebuje mocy, ta jest drugorzedna. No ale zawsze mozesz mnie poinformowac, do czego potrzebujesz w miescie 150 KM + ? 😆 

 

Wysune smiala teze, ze donormalnej jazdy wszystko ponad 50 KM to przerost formy nad trescia  😁 Moge sie tez zgodzic, ze te 50KM moze okazac sie za malo jezeli fura wazy 2 czy wiecej ton.  😆

Sorry, ze zapytam

trzeźwy byłeś, jak to pisałeś?

Watek dotyczy TESLA

nawet najsłabszy ma ponad 150km

do tego, sposób oddawania mocy „trochę” sie różni od wspomnianych wyżej, nie wiem po co, zaporozcow i trabantów… a nawet mocnych V8 z tamtych czasów 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, akisel napisał:

Sorry, ze zapytam

trzeźwy byłeś, jak to pisałeś?

Watek dotyczy TESLA

nawet najsłabszy ma ponad 150km

do tego, sposób oddawania mocy „trochę” sie różni od wspomnianych wyżej, nie wiem po co, zaporozcow i trabantów… a nawet mocnych V8 z tamtych czasów 

 

 

A Ty ? 

 

Problemem jest, ze zamiast stawiac na zasieg, stawiaja na przyspieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Patryk SL napisał(a):

 

 

A Ty ? 

 

Problemem jest, ze zamiast stawiac na zasieg, stawiaja na przyspieszenie.

No nie w przypadku tesla 3

bo LR ma i większy zasięg i lepsze osiągi 

uscislajac

watek dotyczy najsłabszej, najtańszej tesli ;)

 

Edytowane przez akisel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.