Skocz do zawartości

Silnik po naprawie grzeje się


badyl1982

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, mrBEAN napisał(a):

Rozrząd się zerwał w nowym kolejnym silniku mądralo. 

Nowy to on był ale ćwierć wieku temu a zresztą chłodnica została pewnie ta sama i nie ważne czy stara czy badziewny nowy zamiennik-panie diagnosto sprzed klawiatury:old:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, volf6 napisał(a):

Nowy to on był ale ćwierć wieku temu a zresztą chłodnica została pewnie ta sama i nie ważne czy stara czy badziewny nowy zamiennik-panie diagnosto sprzed klawiatury:old:

Niesamowite jest to, że można się przypier...lić bez sensu, a później jeszcze palić głupa, gratulacje, jesteś w tym dobry 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, mrBEAN napisał(a):

Niesamowite jest to, że można się przypier...lić bez sensu, a później jeszcze palić głupa, gratulacje, jesteś w tym dobry 😅

Chłopie on wymienił już silnik na inny a Ty się dopiero obudziłeś czy czytasz tylko pierwszy post:hmm:

Uczepiłeś się tej chłodnicy jak nie powiem kto...

Po kiego ją wymieniać w ciemno jak można ją obejrzeć i zdiagnozować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, volf6 napisał(a):

Chłopie on wymienił już silnik na inny a Ty się dopiero obudziłeś czy czytasz tylko pierwszy post:hmm:

Uczepiłeś się tej chłodnicy jak nie powiem kto...

Po kiego ją wymieniać w ciemno jak można ją obejrzeć i zdiagnozować?

Czytaj ze zrozumieniem, tak to trudne. O chłodnicy pisałem odnośnie pierwszego silnika.

 

Gówno dają oględziny chłodnicy, i nawet to, że jest drożna, czyszczenia też uja dają. 

Sam już dwukrotnie to przerabiałem na sobie, wszystko wymieniane po kolei, no bo przecież chłodnica prima sort.

Na końcu wymiana chłodnicy i jak ręką odjął. 

Stąd takie rady, a nie inne, zresztą jak widać w tym wątku, nie tylko ja to doradzałem. 

 

I jeszcze raz. Wymiana chłodnicy była polecana do PIERWSZEGO PRZEGRZEWAJĄCEGO się silnika.

Dobrego wieczoru. 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, mrBEAN napisał(a):

Na końcu wymiana chłodnicy i jak ręką odjął. 

To samo miałem w starym Forku. Grzał się przy jeździe pod górę, wskazówka dochodziła do czerwonego pola. Chłodnica ładna, czysta, wszystko niby OK. Po wymianie jak ręką odjął.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, marcindzieg napisał(a):

To samo miałem w starym Forku. Grzał się przy jeździe pod górę, wskazówka dochodziła do czerwonego pola. Chłodnica ładna, czysta, wszystko niby OK. Po wymianie jak ręką odjął.

 

Jak w czasie eksploatacji dolewano twardej wody z kranu, to może być całkiem zatkana... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, grogi napisał(a):

 

Jak w czasie eksploatacji dolewano twardej wody z kranu, to może być całkiem zatkana... 

Mogło tak być. Oczywiście można się bawić w jakieś próby oczyszczenia. Jednak przy cenie 230 zł za chłodnicę z firmy na pierwszy montaż to mocno bez sensu.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, marcindzieg napisał(a):

Mogło tak być. Oczywiście można się bawić w jakieś próby oczyszczenia. Jednak przy cenie 230 zł za chłodnicę z firmy na pierwszy montaż to mocno bez sensu.

Właśnie jak tak się bawiłem. Oddałem do regeneracji, wyczyścili, pomalowali i sprawdzili szczelność. Ja dodatkowo zrobiłem kilka razy płukankę. Niestety auto się grzało, a malowanie odpadało płatami (mimo, że poprawiali). Dowiedziałem się, że czyścili jedynie poprzez płukanie. Jeszcze raz zrobiłem płukankę, plus zmieniłem uszczelkę pod głowicą i termostat. Niestety nie pomogło. Zmiana chłodnicy, na nową i większą rozwiązała problem.

U mnie było się o co bić, bo chłodnicę miałem OEM 50-letnią, niestety poległem. Podejrzewam, że większość kanałów miała niedrożne.

Jak czyścić to mechanicznie, poprzez rozebranie i ponowne lutowanie lub wymianę coru/żeberek. Jednak to ma sens w celu zachowania np zabytkowej chłodnicy. Kosztowo to się nijak nie spina.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz zostać z samymi tankami i do tego zachować historyczny rys, to powodzenia. Zawsze coś się nie będzie zgadzało.
Chyba że to auto z demoludu to często za granicą można kupić nowe części mające te dziesci lat.



Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.