Chalek Napisano 7 Stycznia Udostępnij Napisano 7 Stycznia Pacjent nissan Micra k12 1.2 benzyna 80km. Przebieg 45kkm. Tak, 45kkm. Rocznik 2008. Czyli 16 lat świece nie ruszane. Jak myślicie, ukreca się przy wykręcaniu? Bo wymiana banalna i nie wiem czy samemu dla sportu zmienić. Ale jak się ukręci to będzie laweta @kaczorek79 jak myślisz? Może psiknac najpierw jakimś penetratorem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 7 Stycznia Udostępnij Napisano 7 Stycznia Zagrzać silnik i do dzieła 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 7 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 17 minut temu, bob96 napisał(a): Zagrzać silnik i do dzieła Czemu na ciepłym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 7 Stycznia Udostępnij Napisano 7 Stycznia Z nagrzanego korpusu silnika łatwiej jest wykręcić świece. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtektoja Napisano 7 Stycznia Udostępnij Napisano 7 Stycznia Po to się rozgrzewa śruby nie do wykręcenia, żeby poszło łatwiej. Rozgrzej, jak Ci radzą i odkrecaj ostrożnie, z wyczuciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 7 Stycznia Udostępnij Napisano 7 Stycznia A co sądzicie o jakości produkowanych świec? Ostatnio trochę się zdziwiem oglądając elektrody popularnego producenta świec NGK, prosto z pudełka OEM FCA. Jakieś takie usmarkane na łączeniu elektrody bocznej Może tak ma być, a ja po prostu za długo jeździłem dieslem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 7 Stycznia Udostępnij Napisano 7 Stycznia 52 minuty temu, Chalek napisał(a): Pacjent nissan Micra k12 1.2 benzyna 80km. Przebieg 45kkm. Tak, 45kkm. Rocznik 2008. Czyli 16 lat świece nie ruszane. Jak myślicie, ukreca się przy wykręcaniu? Bo wymiana banalna i nie wiem czy samemu dla sportu zmienić. Ale jak się ukręci to będzie laweta @kaczorek79 jak myślisz? Może psiknac najpierw jakimś penetratorem? Nie powinno być żadnego problemu. Ciepły, ale nie gorący silnik, będziesz czuł pod ręką, czy idzie, choć wątpię, by były tak zapieczone, żeby ukręcić. Gdyby tak się zdarzyło, że używasz dużo siły, a tu nic nie drgnie, to zostaw, niech specjalista się tym zajmie. Zazwyczaj fabrycznie są wkręcone na tyle lekko, że tak samo lekko się odkręca. Kiedyś wymieniałem w VAGu 1.4 16V po 120 kkm fabryczne świece ( normalny interwał 30 kkm) i poszły lekko. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 7 Stycznia Udostępnij Napisano 7 Stycznia 5 minut temu, bochumil napisał(a): A co sądzicie o jakości produkowanych świec? Ostatnio trochę się zdziwiem oglądając elektrody popularnego producenta świec NGK, prosto z pudełka OEM FCA. Jakieś takie usmarkane na łączeniu elektrody bocznej Może tak ma być, a ja po prostu za długo jeździłem dieslem Taka jakość dzisiaj. Tu na zdjęciu masz dwie identyczne świece o tym samym numerze katalogowym, kupione jednocześnie w hurtowni. Po lewej produkcja Niemcy, po prawej kacapy. Zwróć uwagę ile Niemcy dają irydu na elektrodzie, a ile dają kacapy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekis Napisano 7 Stycznia Udostępnij Napisano 7 Stycznia (edytowane) No to jak to jest z wykręcaniem świec na zimnym/ciepłym/gorącym silniku? Skoro metal się rozszerza pod wpływem ciepła to na ciepłym/gorącym silniku na gwincie świeca/głowica robi się "ciaśniej" więc wykręcanie jest utrudnione. Osobiście z grzebaniem przy świecach zawsze czekam aż silnik całkiem wystygnie, najlepiej przez noc. Zimą, jak już muszę, to na lekko ciepłym żeby z kolei na mrozie nie robić. Edytowane 7 Stycznia przez bolekis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 7 Stycznia Udostępnij Napisano 7 Stycznia (edytowane) Aluminium rozszerza się mocniej niż stal. Pytanie, czy po rozgrzaniu bardziej poluzuje na średnicy, czy naciągnie na długość? Krakowskim targiem, zmieniaj na letnim! Edytowane 7 Stycznia przez gondoljerzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OPAL Napisano 7 Stycznia Udostępnij Napisano 7 Stycznia Ja bym psiknął dzień wczesniej wieczorem wd-40 dla świętego spokoju w okolice gwintów. Tak z robiłem przy żarowych i wyszły bez zająknięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 13 Stycznia Udostępnij Napisano 13 Stycznia W dniu 7.01.2024 o 12:52, Chalek napisał(a): Pacjent nissan Micra k12 1.2 benzyna 80km. Przebieg 45kkm. Tak, 45kkm. Rocznik 2008. Czyli 16 lat świece nie ruszane. Jak myślicie, ukreca się przy wykręcaniu? Bo wymiana banalna i nie wiem czy samemu dla sportu zmienić. Ale jak się ukręci to będzie laweta @kaczorek79 jak myślisz? Może psiknac najpierw jakimś penetratorem? Ja mam świece 15 letnie we fiacie żony. Raz chciałem wymienić, ale nowe okazały się badziewne i z powrotem dałem te fabryczne. Przebieg tak około 70 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 14 Stycznia Udostępnij Napisano 14 Stycznia W dniu 7.01.2024 o 12:52, Chalek napisał(a): Pacjent nissan Micra k12 1.2 benzyna 80km. Przebieg 45kkm. Tak, 45kkm. Rocznik 2008. Czyli 16 lat świece nie ruszane. Jak myślicie, ukreca się przy wykręcaniu? Bo wymiana banalna i nie wiem czy samemu dla sportu zmienić. Ale jak się ukręci to będzie laweta @kaczorek79 jak myślisz? Może psiknac najpierw jakimś penetratorem? A dlaczego mialyby sie ukrecic? Jesli juz to predzej wyjda z gwintem z glowicy 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.