Skocz do zawartości

Czajniki atakuja - czyli auta Made in China osiagnely 15% rynku w 2023.


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, marcindzieg napisał(a):

Ja też. Tylko jak coś jest tanie to jest jakiś tego powód. Nie dlatego że ktoś nam chce zrobić prezent.

 

to prawda. Pytanie tylko czy to chińskie auta są tanie czy europejskie i japońskie są drogie, bo producenci przyzwyczaili nas do płacenia mnóstwa kasy za produkty coraz gorszej jakości

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, marcindzieg napisał(a):

Ja też. Tylko jak coś jest tanie to jest jakiś tego powód. Nie dlatego że ktoś nam chce zrobić prezent.

 

Oczywiście. Tania jest zarówno Dacia (zwłaszcza biorąc pod uwagę koszt pracy w Europie, nawet w Rumunii) jak i MG. To są po prostu tanie auta, gdzie producent oszczędza na wszystkim. Pytanie które z tych aut będzie lepsze, mając budżet 100 kzł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, marcindzieg napisał(a):

Są tanie bo rząd do nich dopłaca. Tylko tyle i aż tyle.

 

W Europie są drogie a też de facto do nich jakośtam dopłacamy - np poprzez systemy ulg i osłon dla inwestorów na budowe nowych fabryk, granty dotacje czy kryzysowe pakiety osłonowe

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, marcindzieg napisał(a):

Są tanie bo rząd do nich dopłaca. Tylko tyle i aż tyle.

 

ja jednak podchodzę z dystansem do takich informacji, zwłaszcza że funduje się nam ogromną bańkę informacyjną i propagandę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, maro_t napisał(a):

 

to prawda. Pytanie tylko czy to chińskie auta są tanie czy europejskie i japońskie są drogie, bo producenci przyzwyczaili nas do płacenia mnóstwa kasy za produkty coraz gorszej jakości

 

Europejskie auta są coraz droższe, bo klienci płacą za poważne błędy managementu producentów (dieselgate, nieudane przejście na elektryki i tak dalej). 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Filipfm napisał(a):

 

W Europie są drogie a też de facto do nich jakośtam dopłacamy - np poprzez systemy ulg i osłon dla inwestorów. 

 

Dopłaty do elektryków sa też formą wspierania producentów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał(a):

 

Dopłaty do elektryków sa też formą wspierania producentów. 

 

Tylko dopłaty nie ograniczają się do producentów lokalnych. Dopłaty są też na elektryki zrobione w USA czy Chinach. 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wladmar napisał(a):

 

Nie, nie produkuje. 

To niech będzie że robi nam prezent. Ciężko się z Tobą rozmawia. Ja przesyłki z ALi obłożono VATem, czyli tym co każda firma EU płaci, to nagle przestały być tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Filipfm napisał(a):

 

Tylko dopłaty nie ograniczają się do producentów lokalnych. Dopłaty są też na elektryki zrobione w USA czy Chinach. 

 

A jednak najmocniej wspierały producentów europejskich. Zresztą i tak wszystkie baterie są robione w Chinach, więc ostatecznie wspierają Chiny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wladmar napisał(a):

 

Europejskie auta są coraz droższe, bo klienci płacą za poważne błędy managementu producentów (dieselgate, nieudane przejście na elektryki i tak dalej). 

 

Też mam takie wrażenie. Pewnie wydaje im się że są za duzi żeby upaść i rządy będą ich ratować w nieskończoność, a oni nadal będą tworzyć coraz gorsze produkty za większe pieniądze. Tutaj dopiero dopłacamy do tego wszyscy. I ci co jeżdżą samochodami i nawet ci co nie jeżdżą. Trochę zimnego prysznica dobrze by im zrobiło, ale obawiam się że politycy do tego nie dopuszczą. Wymyślą jakieś kolejne cła, przepisy żeby faworyzować własne firmy i w efekcie będziemy jeszcze więcej płacić za jeszcze większe guano.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maro_t napisał(a):

 

Też mam takie wrażenie. Pewnie wydaje im się że są za duzi żeby upaść i rządy będą ich ratować w nieskończoność, a oni nadal będą tworzyć coraz gorsze produkty za większe pieniądze. Tutaj dopiero dopłacamy do tego wszyscy. I ci co jeżdżą samochodami i nawet ci co nie jeżdżą. Trochę zimnego prysznica dobrze by im zrobiło, ale obawiam się że politycy do tego nie dopuszczą. Wymyślą jakieś kolejne cła, przepisy żeby faworyzować własne firmy i w efekcie będziemy jeszcze więcej płacić za jeszcze większe guano.

 

Europejski przemysł motoryzacyjny degraduje i to bardzo szybko. Porównaj Golfa 7.5 z 8. Nowsza wersja jest gorsza (i tańsza w wykonaniu!) pod każdym wględem, a jednocześnie 30% droższa. Stellantis nie jest w stanie wyprodukować silnika spalinowego i tak dalej. Oczywiście, że zaraz wszyscy zrzucimy się na ratowanie producentów w podatkach, a potem samochody podrożeją jeszcze bardziej (a jakość będzie spadać) bo "trzeba nie dać się Chińczykom". Przy tym ci sami producenci inwestują miliardy w Chinach i nie widzą w tym problemu. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, maro_t napisał(a):

Wymyślą jakieś kolejne cła, przepisy żeby faworyzować własne firmy i w efekcie będziemy jeszcze więcej płacić za jeszcze większe guano.

Nic was pandemia nie nauczyła?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał(a):

Nic was pandemia nie nauczyła?

 

Korporacje wyciągnęły z pandemii wniosek, że trzeba jeszcze bardziej przenosić przemysł do Chin, a przynajmniej na to wskazują wszystkie dostępne dane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wladmar napisał(a):

 

Europejski przemysł motoryzacyjny degraduje i to bardzo szybko. Porównaj Golfa 7.5 z 8. Nowsza wersja jest gorsza (i tańsza w wykonaniu!) pod każdym wględem, a jednocześnie 30% droższa. Stellantis nie jest w stanie wyprodukować silnika spalinowego i tak dalej. Oczywiście, że zaraz wszyscy zrzucimy się na ratowanie producentów w podatkach, a potem samochody podrożeją jeszcze bardziej (a jakość będzie spadać) bo "trzeba nie dać się Chińczykom". Przy tym ci sami producenci inwestują miliardy w Chinach i nie widzą w tym problemu. 

 

Problem w tym, ze ta degradacja w duzej mierze wynika z odgornych wytycznych narzucanych przez wlodarzy UE ;)

Nikt by nie wymyslac PHEV czy mild hybrid, gdyby nie jakies WLTP czy fikcyjne limity na CO2 ;]

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wladmar napisał(a):

 

Korporacje wyciągnęły z pandemii wniosek, że trzeba jeszcze bardziej przenosić przemysł do Chin, a przynajmniej na to wskazują wszystkie dostępne dane. 

A skąd masz te dane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał(a):

Zawsze można ukraść Chińczykowi i będzie taniej, A nie - nie ma co ;]

 

ja nie lubię takich podziałów na nas i ich. To politycy dzielą ludzi swoimi interesami czy wojnami. Teraz jest ogromna negatywna kampania na Chińczyków bo urośli na tyle, że stali się zagrożeniem dla dominującej pozycji USA na świecie. Więc zaczęło się pompowanie bańki informacyjnej i szczucie.

Mnie jest wszystko jedno kto na czym zarabia jeśli robi to uczciwie. Czyli wytwarza coś albo świadczy usługi odpowiedniej jakości, warte swojej ceny. Produkty europejskiej motoryzacji już od jakiegoś czasu są niewarte swoich cen. Czy chińskie są, tego nie wiem, ale chciałbym żeby rynek to zweryfikował.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał(a):

A skąd masz te dane?

 

Volkswagen Group China has established 33 plants in Shanghai, Changchun, Dalian, Nanjing, Yizheng, Chengdu, Foshan, Ningbo, Changsha, Urumqi, Hefei and Tianjin to manufacture vehicles and components in China.

 

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/volkswagen-group-china-5897

 

W ciągu ostatnich dwóch lat, czyli już po pandemii, otworzyli cztery nowe fabryki w Chinach, nie zamknęli ani jednej. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

Problem w tym, ze ta degradacja w duzej mierze wynika z odgornych wytycznych narzucanych przez wlodarzy UE ;)

Nikt by nie wymyslac PHEV czy mild hybrid, gdyby nie jakies WLTP czy fikcyjne limity na CO2 ;]

 

 

I to jest powodem, że Stellantis nie może wyprodukować paska, który nie rozpuszcza się w oleju? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał(a):

 

Volkswagen Group China has established 33 plants in Shanghai, Changchun, Dalian, Nanjing, Yizheng, Chengdu, Foshan, Ningbo, Changsha, Urumqi, Hefei and Tianjin to manufacture vehicles and components in China.

 

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/volkswagen-group-china-5897

 

W ciągu ostatnich dwóch lat, czyli już po pandemii, otworzyli cztery nowe fabryki w Chinach, nie zamknęli ani jednej. 

 

Pytanie co robią te fabryki :) i na który rynek. Bo może jednak sporo na lokalny rynek? Żeby móc oferować serię ID za 1/3 ceny w EU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wladmar napisał(a):

 

I to jest powodem, że Stellantis nie może wyprodukować paska, który nie rozpuszcza się w oleju? 

 

wszystkie mądre głowy myślą nad tym jak połączyć te bateryjkę z kołami żeby jeszcze na tym zarobić, a pasek został do wymyslenia dla stażysty.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Filipfm napisał(a):

 

Pytanie co robią te fabryki :) i na który rynek. Bo może jednak sporo na lokalny rynek? Żeby móc oferować serię ID za 1/3 ceny w EU

 

Pytanie było jaki wniosek wyciągnął VAG z pandemii. Odpowiedź - więcej inwestować w Chiny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, maro_t napisał(a):

 

wszystkie mądre głowy myślą nad tym jak połączyć te bateryjkę z kołami żeby jeszcze na tym zarobić, a pasek został do wymyslenia dla stażysty.

 

No i póki myśleli, to weszła Tesla i pozamiatała ten droższy segment, a Chińczycy ten tańszy. Słąbo im idzie to myślenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał(a):

 

I to jest powodem, że Stellantis nie może wyprodukować paska, który nie rozpuszcza się w oleju? 

 

Sam fakt, ze pasek trafil do oleju to byla kwestia obnizenia o jakies setne ulamki % wewnetrznego tarcia i co za tym idzie emisji...

Z reszta Ford byl pierwszy z tym pomyslem i tez wdupil, tylko szybciej zrezygnowal.

W tej chwili zarowno Ford jak i PSA wrocilo do lancuchow w tych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wladmar napisał(a):

 

Pytanie było jaki wniosek wyciągnął VAG z pandemii. Odpowiedź - więcej inwestować w Chiny. 

Poczytaj może jak to działa. Nie sprzedasz tam niczego, co nie jest tam produkowane. Taki wymóg. Niech produkują w EU. Przy pomocy miejscowych robotników. I wtedy to będzie tak samo.

Edytowane przez marcindzieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał(a):

 

Sam fakt, ze pasek trafil do oleju to byla kwestia obnizenia o jakies setne ulamki % wewnetrznego tarcia i co za tym idzie emisji...

Z reszta Ford byl pierwszy z tym pomyslem i tez wdupil, tylko szybciej zrezygnowal.

W tej chwili zarowno Ford jak i PSA wrocilo do lancuchow w tych silnikach.

 

Czyli ok, przejściowe problemy, to już przeszłość, teraz będzie tylko dobrze ;] Brzmi jak Fiat ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał(a):

Poczytaj może jak to działa. Nie sprzedasz tam niczego, co nie jest tam produkowane. Taki wymóg.

 

To oczywiste. Ale te fabryki produkują podzespoły również globalnie. Ile fabryk półprzewodników powstało w Europie po pandemii? Gdzie są produkowane te wszystkie tablety VAG? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wladmar napisał(a):

 

Pytanie było jaki wniosek wyciągnął VAG z pandemii. Odpowiedź - więcej inwestować w Chiny. 

 

Chiny to obecnie największy rynek automotive na świecie. I to już o ponad 50% większy niż USA. i niedługo pewnie będzie większy niż USA i EU łącznie. 22 mln aut rocznie.

Też bym inwestował tam właśnie

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Filipfm napisał(a):

 

Chiny to obecnie największy rynek automotive na świecie. I to już o ponad 50% większy niż USA. i niedługo pewnie będzie większy niż USA i EU łącznie. 22 mln aut rocznie.

Też bym inwestował tam właśnie

 

Oczywiście. Bawi tylko stwierdzenie, że ktoś wyciągnął po pandemii wnioski inne, niż te, że kasa jest w Chinach i trzeba lokować fabryki i sprzedaż tam, nawet kosztem ewentualnego braku dostaw do innych lokalizacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Filipfm napisał(a):

 

Chiny to obecnie największy rynek automotive na świecie. I to już o ponad 50% większy niż USA. i niedługo pewnie będzie większy niż USA i EU łącznie. 22 mln aut rocznie.

Też bym inwestował tam właśnie

 

A w zasadzie po sasiedzku sa jeszcze Indie, ktore tez bardzo szybko sie rozwijaja :ok:

Akurat inwestycje w Azji nie powinny dziwic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał(a):

 

A w zasadzie po sasiedzku sa jeszcze Indie, ktore tez bardzo szybko sie rozwijaja :ok:

Akurat inwestycje w Azji nie powinny dziwic.

 

Nie powinny, a niektórych dziwią i łudzą się, że pandemia coś zmieniła. 

Jednocześnie dziwi jakaś pogarda do MG - ten producent sprzedaje w samych Chinach pewnie więcej aut, niż większość europejskich producentów na świecie. 

Nie jestem potencjalnym kupcem MG, w każdym razie nie teraz, ale doceniam postęp i cenę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

nie no Dacia wiocha a MG powazne auto 

oczywiście że MG to też (na razie) wiocha ale daje dużo wiecej w tej samej kasie i z duzo lepszych materiałów. Wygląda też lepiej ale to juz oczywiscie kwestia gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

A w zasadzie po sasiedzku sa jeszcze Indie, ktore tez bardzo szybko sie rozwijaja :ok:

Akurat inwestycje w Azji nie powinny dziwic.

 

True, Populacyjnie juz przegonili. Ale motoryzacyjnie są jeszcze daleko daleko i nie mają zbytnio swojego przemysłu za bardzo (pomijam Jaga @Ryb ). Natomiast popytowo będą na pewno rośli w szybkim tempie. Na razie oferta na rynek Indyjski jest mocno sterowana ceną, często nawet modelami dedykowanymi na ich rynek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Filipfm napisał(a):

 

True, Populacyjnie juz przegonili. Ale motoryzacyjnie są jeszcze daleko daleko i nie mają zbytnio swojego przemysłu za bardzo (pomijam Jaga @Ryb ). Natomiast popytowo będą na pewno rośli w szybkim tempie. Na razie oferta na rynek Indyjski jest mocno sterowana ceną, często nawet modelami dedykowanymi na ich rynek. 

 

Ja bym tu się bardzo mocno zastanowił czy niedocenianie koncernów Mahindra czy Tata to dobry pomysł. Może nie są znane w świecie ale trudno posądzić je o brak pieniędzy i możliwości. Mogą z dnia na dzień kupić jakąś markę i stać się pełnoprawnym graczem. Do tego Hindusi trzymają w garści przemysł stalowy.

Tak więc nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że Hindusi "nie mają zbytnio swojego przemysłu".

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, wladmar napisał(a):

Jednocześnie dziwi jakaś pogarda do MG - ten producent sprzedaje w samych Chinach pewnie więcej aut, niż większość europejskich producentów na świecie. 

Nie. Nie pogarda. Tylko równe szanse. Niech wchodzą dokładnie na takich samych warunkach. I dokładnie na takich samych warunkach co EU w Chinach. Chcą sprzedawać - niech produkują tutaj. Napisałem Ci wyżej przykład - jak przesyłki z ALI zostały ovatowane to nagle przestały być tanie.

Nie wiem co się tak onanizujecie nad chińskimi autami. Jak wykoszą konkurencje przez cenowy dumping to staną się droższe. I tyle

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał(a):

 

ja jednak podchodzę z dystansem do takich informacji, zwłaszcza że funduje się nam ogromną bańkę informacyjną i propagandę.

 

ALI przestało być tanie przez ovatowanie. A nie żadną propagandę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał(a):

Nie. Nie pogarda. Tylko równe szanse. Niech wchodzą dokładnie na takich samych warunkach. I dokładnie na takich samych warunkach co EU w Chinach. Chcą sprzedawać - niech produkują tutaj. Napisałem Ci wyżej przykład - jak przesyłki z ALI zostały ovatowane to nagle przestały być tanie.

Nie wiem co się tak onanizujecie nad chińskimi autami. Jak wykoszą konkurencje przez cenowy dumping to staną się droższe. I tyle

 

A tu się zgodzę, fajnie byłoby gdyby zbudowali fabryki w Europie. Ale to się nie wydarzy, bo jest nieopłacalne. Prędzej właściciele europejskich producentów przeniosą fabryki całkowicie do Chin zupełnie olewając Europę. I już wszystkie auta będą made in China, czy to MG czy Skoda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.