Skocz do zawartości

Czajniki atakuja - czyli auta Made in China osiagnely 15% rynku w 2023.


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Stalo sie - zacznijmy moze od tego, ze Czajniki  wlasnie staly sie najwiekszym exporterem na swiecie aut za rok 2023.

 

Tak, te  'niebezpieczne', 'smiecie', 'buble', nie dorownujace 3 ramiennej sfffastyce, ulepy Made in China., jak ten na drodze ponizej ..

 

EOdPYXP.jpg

 

A czy wlasnie auta Made in China, takie sa?

 


Dam przyklad ze swojego smietnika, wyraze potem swoje opinie, ale wezmy najpierw same fakty.


Fun fakt #1 - pierwszym importowanym autem Made in China na tym kontynecie byl Volkswagen Polo w 2004.


A wiec zacznijmy moze, ze sprzedaz w 2023 roku -nowych aut, bez ciezarowek, autobusow etc.


Lud poszedl i kupil 1,216,780 sztuk nowych aut (milion dwiescie).... -


Popatrzy sobie na ten lud ... czyli zakupy wg rejestracji ze wszystkich stanow i terutorium.


Prywatny lud - 630,297 sztuk
Business - 429,634
Rental - czyli wypozyczalnie, Hertz, Avis etc - kupily sobie 71,274 sztuk
Goverment - czyli wszelkie rzady od federalnego, po stanowy, po faceta z mojego lokalnego pierdziolka, ktory mi dzis trawnik przed domem kosil - 33,803 sztuk


Zobaczmy kraj pochodzenia -  czyli gdzie ten metal zostal wyklepany i poskladany (Top 10)


1. Japan: 345,071 sztuk 🇯🇵
2. Thailand: 264,253 sztuk 🇹🇭
3. China: 193,433 sztuk  🇨🇳
4. Korea: 161,614 sztuk 🇰🇷
5. Germany: 56,850 sztuk 🇩🇪
6. US – 35,875 🇺🇸
7. UK – 17,973  🇬🇧
8. Mexico – 16,218 🇲🇽
9. Spain – 14,421 🇪🇸
10. South Africa 🇿🇦

Znaczna czesc produkcji Toyota, Mitsubishi, Isuzu, Honda, Ford w Asia - Pacific pochodzi wlasnie z Tajlandi, a tu taka niespodzianka, ze China ich goni.


Czyli mozna wyciagnac wniosek, ze auta Made in China sa juz powszechne - 15.9% nowych aut sprzedanych
w 2023 bylo Made in China
.... skoro (teoretycznie - o tym za chwile) wyprzedzily juz auta Made in Korea....


Popatrzmy wiec na modele... w Top 20 mamy 2 modele SAIC - czyli typowe Chinskiej marki i 4 modele Made in China
(Tesla Y +3).


O tym za chwile z wyzej: czy Czajniki wyprzedzily Korea - IMVHO (jeszcze nie - zrobia to w tym roku 2024 albo 2025)
bo nie licze aut od Elona jako Czajnikowych aut...) ale jest to tylko moja opinia, a nie fakt. Liczby nie klamia...


Numer #1 sprzedazy, Ford Ranger V6. 63,356 sztuk


7 letni #1 spadl na drugie (2) miejsce, Toyota Hilux 61,111 sztuk


Wyglada, ze Ford lepiej logistyke zorganizowal, z 9-12 miesiecy czekania na Ranger, skrocili do plac -3 miesiace., dzieki np flocie "wlasnych statkow'.


Dalej idzie tak:

3. Isuzu D-max 31,202

4. Toyota RAV4 29,627

5. Made in China 🇨🇳 - MG ZS 29,258

uOI7ECg.jpg

 

 

spacer.png

 

6. Made in China 🇨🇳 Cos co masturbatoruf elektrycznego Hezusa zaInteresuje - Tesla Y - czyli Tesla stasla sie 'nowa Camry" a nie 3 jest najpopularniejsza Tesla... 28,769

7. Mitsubishi Outlander 24,263

8. Mazda CX-5 23,083

9. Hyundai Tucson 21,224

10. Toyota Prado (aka Land Cruiser 150 series) 20,710


11. Hyundai i30 aka Elantra: 20,626
12. Toyota Corolla: 19,986
13. Mazda BT-50: 17,526
14. Made in China 🇨🇳 Tesla Model 3: 17,347
15. Mitsubishi Triton: 16,641
16. Subaru Forester: 16,381
17. Mazda CX-3: 15,776
18. Made in China 🇨🇳 MG 3: 15,430

 

jtGCT7y.jpg

 


19. Kia Sportage: 15,747
20. Ford Everest: 15,071

 

 

 

Wniosek ze sprzedazy:

Recesja? Jaka recesja???? Sam kupilem, rynek w gore 12.5% w porownaniu do 2022...


Jesli popatrzymy na marki to w pierwszej 20 tce sa 3 Czajnikowe marki (znow nie licze Tesla). Ba, byly by 4 ale BYD i Tesla mial pecha.  5,000 sztuk na pokladzie i  statek nie rozladowali i zawrocili w grudniu 2023. Powod: robale na statku znalezli - a jak robale sa, to nie wolno rozladowac i tyle...


Toyota 21 raz(czyli 21 lat z rzedu) jest Numero Uno #1.


215,240 sztuk, i to dalej czekajac na RAV4 12 miesiecy, Camry 12-18, Land Cruiser (300) czy Prado 9 miesiecy, a o Land Cruiser 70 series nie wspominajac - 24+  miesiace, dalej cierpliwie czekam....


#2 Mazda 100,008
#3 Ford 87,800
#4 Kia 76,120
#5 Hyundai 75,183
#6 Mitsubishi 63,511


#7 I dochodzimy do pierwszego Made in China 🇨🇳  - czyli SAIC z MG 58,346


#8 Tesla 46,116 - (🇨🇳  Made in China tez 😁)
#9 Subaru 46,114
#10 Isuzu 45,341

13 rynek na swiecie pod wzgledem sprzedazy, ot kochamy auta... i nie da sie bez nich zyc. (= 💩 transport publiczny poza samolotami).


#11 Volkswagen    43,821    
#12 Nissan    39,376   


I dochodzimy do nastepnego Czajnika - czyli Wielki Mur Motors

#13 GWM    36,397    45.3% w gore vs rok poprzedni)


#14 Mercedes-Benz    28,853   


#15 BMW    26,184    15.4%


Zaszczytne 16 miejsce znow SAIC z LDV tym razem- 30.9% w gore vs 2022
#16 LDV    21,298

 

3cVRPu0.jpg

 

a70wqLI.jpg

 

tjMmlYg.jpg

 


#17 Audi    19,039
#18 Suzuki    17,078    
#19 Lexus    15,192    
#20 Honda    13,734    


Czajnikowa konkurencja dla elektrycznego hezusa -czyli Build Your Dreams (BYD) 488.6% w gore
#21 BYD    12,438    

 

Jqiresc.jpg

 

 

zMspiiU.jpg

 

 


#22 Volvo Car    11,128    
#23 Land Rover    8425    
#24 Renault (Samsung)    8024
#25 Skoda    7999    (hurrra udalo sie w tym roku wyprzedzili w koncu Porsche)
#26 Ram    6833
#27 Porsche    6052   
#28 SsangYong    5966   


Wisnia Made in China - debiutant 2023, ktory odpadl z rynku na 1 szej generacji (2014-15 jesli dobrze pamietam) - powrocil jako 'operacja fabryczna" czyli nie dystrybutor a fabryka rzadzi (czesci, service, gwarancja + sprzedaz) znowa generacja aut.
Jak na pare miesiecy sprzedazy, IMVHO niezle

#29 Chery    5890  

 

9AaPzIG.jpg

 

TVA4BIC.jpg

 


#30 Jeep    4634


#31 Mini    4289    
#32 Cupra    3765
#33 Chevrolet (czyli Silverado)    3703    (I jak tu wierzyc GM .... 'Dumnie klepany w Melbourne' - tylko, ze zapomnieli
klamczyszki dodac, ze przychodza cale Made in USA, kabina w gore, 398 czesci zmieniaja z LHD na RHD i dumnie klepany... )


#34 Peugeot    2516   

 
#35 Polestar    2463    Made in China
#36 Fiat    2062    czyli mamy 500 i jakies VAN na camper
#37 Genesis    1916    
#38 Alfa Romeo    716    
#39 Maserati    638    

#40 Jaguar    581    


#41 Lamborghini    241    
#42 Bentley    229    
#43 Citroen    228    -23.0% a jednak im kibicuje, kiedys, DS klepali je lokalnie, a mimo, tego ze walcza
z Bentley i Ferrari o miejsce na liscie sprzedazy, to sklepu nie zamkneli .... Viva la France!
#44 Ferrari    215
#45 Lotus    183    
#46 Aston Martin 157    
#47 McLaren    85    
#48 Rolls-Royce    49

Jesli popatrzy sie na % sprzedaz aut Made in China (wlaczajac Tesla) to mamy przez ostatnie 7 lat sprzedaz podwajaca sie co 12-18 miesiecy...


Sprzedaz aut Made in China na przestrzeni lat


Rok / Ilosc sztuk Made in China  /   % wielkosci rynku (roczna sprzedaz nowych aut)
2009    1907    0.2 %
2010    6690    0.7 %
2011    10,487    1.03 %
2012    12,139    1.09 %
2013    7092    0.62 %
2014    4154    0.37 %
2015    2320    0.2 %
2016    2927    0.24 %
2017    4689    0.39 %
2018    10,489    0.9 %
2019    17,957    1.68 %
2020    30,696    3.34 %
2021    76,262    7.26 %
2022    122,845    11.35 %
2023    193,433    15.9 %


Marka Made in China -   sprzedaz w 2023 (szt)   /  % wzrost do 2022

MG    58,346    +17.7 %
Tesla    46,116    +135.4 %
GWM    36,397    +45.3 %
LDV    21,298    +30.9 %
BYD    12,438    +488.6 %
Chery    5,890  Powrot po latach ... = 0%
Polestar    2463    +61.6 %


Tyle suchych faktow... teraz moje wypociny o tym.


Czyli zobaczmy co wlasciwie po tych ulicach jezdzi, staralem sie uzyc swoich pix, a nie jakich folderow od klepaczy...

Akurat u mnie na wsi GMW jest (subiektywnie) IMVHO tak ok 2x bardziej popularny niz MG.


Przyczyna prosta, MG nie ma pick up w ofercie. (to znaczy ma, jako LDV).


Wuhan Express czyli GWM Ute bedzie numerem #1 w autach jakie widze wszedzie na co dzien.

 

CeMUre8.jpg

 


#2 Haval H6 - widze to wszedzie, szczegolnie w nocy, charakterystyczne swiatala z tylu...

 

4YiNOz0.jpg

 

 

AwPPOhs.jpg

 

 


#3 nie potrafie okreslic, albo bedzie to MG ZS albo Haval Jolion patrzac na auta w okolo.

 

 

tIoCBVp.jpg


#4 Czolg 300 - czyli Tank 300 - Ostatnie miesiace to absolutny wysyp tego. Wejdziesz do sklepu, to czeka i sie patrzy .... pojdziesz na kawe, czi sie na kazdym rogu ....

 

rVseM3H.jpg

 

 

#5 MG 3 - szczegolnie malolaty - 16-21 i tanie wypozyczalnie, kolo lotniska - szereg za szeregiem stoi....


#6 BYD - ogolnie widze tak 3-4 dziennie,za kolkiem spedzilem 80km 🙂 dokladnie 86km. Nie Zbudowalem Swoich Marzen, ale znam osobiscie ludzi nowej religii, ktorzy opchali Tesla 3, i zamowili sobie Morswina z niebieska skora od BYD.


Jak to sie wszystko stalo...


Wskrocie, nie moja opinia, tylko jakis bankowych/finansowych filozofow, co sie na akcjach znaja.


3 rzeczy:


1. Chytrosci

2. Pracowitosci

3. Wsparciu parti


Chytrosci 'zachodnich korporacji' - tu szczegolnie nalezy podziekowac Germancom z VeeDud czy BMW za zbudowanie przemyslu moto Made in China.


Tania sila miala klepac, D mialo sprzedawac i sie bogacic.


A tym czasem rewolucja zjadla wlasne dziecko, tania sila, najpierw skopiowala, potem wlasna kadre wyksztalcila, a ze jest pracowita i madra, przy ogromnym $$$ wsparciu Partii/Panstwa wyprzedzila D i kopnela w tyleczek...


Ten sam model ekspanji zastosowano przy sprzedazy.


Generacja pierwsza aut - marek Made in China, ktore przypelzly na ten kontynent, w 2009 byla slabo poskladana, brzydka czy wrecz nijaka. Jednym z importerow byl facet co ma siec wypozyczalni, i tam je wepchal - nikt ich nie chcial 🙂


Ale ... byla tania i to tak 50%, na tyle tania, ze niektorzy w zasadzie gotowi byli jakies ryzyko podjac i kupic...


Sprzedaz byla przez dystrubutorow, jako 5 czy 7 marka. Magazyn czesci byl gdzies tam w China .. walnales blotnik, albo filter oleju sie zachcialo ... 2 tygodnie czekania, ... a moze 4, jak dobrze poszlo to i 6 miesiecy ( tak na marginesie - Mahindra Made in India w 2023 - 9 miesiecy czekania na panele po wypadku 🙂 ... te same problemy co Czajniki w 2009)


Gwarancja generalnie byla dobra, ale nie czarujmy sie pierwsza od konca marka jakiegos dystrubutora wiele uwagi nie ma ...  szczyt pierwszej generacji byl ok 2012 roku ...


Lud kupil, pojezdzil, wyrzucil - bo takie czasy - i poszedl znow gdzie indziej ...


Druga generacja ... spalinowa.

 

 


Pamietam jak Missus Ozi odebrala nowego Mustang w 2017... 'Dumnie wyklepany w Flat Rock - Mitchigen, USA". Wkladam lape pod siedzenie - po portfel upadl, wyciagam przecieta (wykonczenie typowe jak Ford 🙂 - goffniane ostre szyny od foteli nie zabezpieczone, bo 20c plastik by kosztowal...) ale nie o tym, jak sie schylilem, to wszystko a to wszystko mialo naklejke Made in China... zastanowilo mnie to, i okazalo sie, ze Made in China 'wklad' w Ford Mustang jest na poziomie ok 46-48% - czyli spelnia dalej Federalne wymogi, zeby byc Made in USA 🙂


Minelo pare lat - produkt sie w China polepszyl, kadra sie udoskonalila, zaczely sie wlasne projekty .... nastapila Druga generacja... - czyli juz odrobila lekcje ...


Pierwsza rzecz jaka zrobiono przed sprzedaza czegos to 'uprowadzili' ludzi od Toyota, GM czy Ford.
Generalnie dystrybutorom kazano isc na drzewo. MG np jest 'operacja fabryczna'. Zbudowano masywne hale, z zapasowymi czesciami. Wklepano sie w siec finansowa,j ak stare marki 'Wielki Mur da ci kredyt na 0% tylko idz i kup.


Dealer to juz nie jakis ukryty znak gdzies tam za Honda na placu, tylko powierzchnia dorownujacy Toyota.

Plac tez, stoi - wchodzisz, kupujesz, wyjezdzasz... co szegolnie po Covid bylo widoczne, nikt nic nie mial, a GWM plac pelny i szly...

 

0kgbc7U.jpg

 

 

dG8sACn.jpg

 

e8ErqDY.jpg

 

 


Nastapila nowa generacja modeli, ktore zanim zaczeto je 'dokladnie' jesc, nie roznia sie od starych graczy. W miedzy czasie nastapila expansja i np twoj nowy MG juz nie musial byc Made in China, tylko moze przyjsc z (bylej juz fabryki GM) w Tajlandi.

 

iZzi2Ir.jpg


Skopiowano obsluge klienta z Toyota - i MG do ciebie krzyczy 777 - 7 lat gwarancji bez limitu km, 7 lat road side assistance, 7 lat service w stalej cenie ...


Rozwalisz dzis MG, nie ma problemu - panele na jutro beda, filt oleju ? Chcesz 10, czy 20.


Siedzenie ci trzeszczy, rozbieramy, patrzymy - wymieniamy.


Czyli, mamy juz ludzi ktorzy maja w domu np GMW Ute, i Haval jako drugie auto... znaczy, ze na pierwszym sie nie spalili...


3 generacja + EV


Nastepuje 3 generacja, gdzie po prostu Made in China, szczegolnie w EV jest lata przed tymi 'zachodnimi' markami... MG4 jest np tego przykladem ... cena vs. to co dostajesz i jak sie toba opiekuja...


Tam gdzie generalnie EU marki opuszczja, bo od 2035 czas na  tramwaj i rower  🙂 rynek - Made in China czeka za drzwami,
bo ideologia tego typu ze 500 mil luda w EU zabroni ludziom w Asia/Afrykja/Ameryka Pld autem na spaliny jezdzic, jakos nie trafia ...


EU produkty generalnie 'wycenija' sie z rynku. Golf 7 & 7.5 z 90kW kosztowal nieprzerwanie jakies $22,900 przed covid, dzis Golf 8 ceni sie wiecej niz Camry, chyba $38 patoli, zeby na ulice to wyprowadzic. Z reszta, nie tylko EU produkty, tam gdzie dawniej Corolla kosztowala niesmierttelne $19,990, to nie w 2023.

 

Natomiast, klient, ktory jest ograniczony finansowo, lub nie widzi sensu w wydawaniu wiecej $$$ 'na to samo' pojdzie i sobie kupi MG czy GWM Haval. Jak jest wyznawca nowej religii, to BYD Alto 3 czeka...

 

Marzenia zielonych oszolomow, ze czlowiek bedzie rowerem i piechota chodzil, rynek (sztucznie nie regulowany) nie zaakceptuje. Czyli, tam gdzie starzy gracze opuscili, nowi wycinaja wszystkich 🙂


Wiec, co wlasciwie mozna sobie kupic zamiast Golf? Albo Corolla ?

 

Aha! MG5 mozna sobie kupic, isc na plac wybrac jeden z dwoch modeli, i kolorow ktore na placu maja, i wyjechac, 7 letnia gwarancja a podejscie do klienta typu Toyota, zapewnij spokoj ....

 

USyURdH.jpg


Oczywiscie, z tego co czytam, (moge sie mylic), EU rynek konkurencji nie doswiadczy - ale IMVHO China to znokautuje...  Zbuduj Swoje (mokre) Marzenia bedzie Made in Hungary, i znow podejrzewam, ze cenowo, ( i mam nadzieje) przy podejsciu do klienta spusci 'D' na drzewo. Kosztowo, skala produktu jest.  


Wniosek: Jesli przepisowo auta/Marki Made in China sztucznie nie zostana ograniczone w EU, to czeka was to samo, co my juz przeszlismy.

 

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Polaków stać żeby jeździć chińczykami?

Oczywiście. Szczególnie, że chińskie marki w Polsce wprowadzają duże sieci dealerskie. Więc jak dostaniesz gwarancję to nie ryzykujesz, że ASO prowadzi Kazik z rozsypan żwirkiem na placu i kioskiem jako punktem sprzedaży a masz normalnego dealera, który obok na placu ma Forda lub inne marki, więc nie boisz się, że z autem w razie awarii zostaniesz sam.
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Polaków stać żeby jeździć chińczykami?
To nie pytanie do mnie...

Pytanie moze byc:

- przyszlosciowo - nie majac wyboru (bo nie wolno) wyskakujesz z 150k PLN - czy ile tam Tesla 3 w PL kosztuje, czy kupujesz MG4 za marketingowe '99k PLN'?

e015367e1b46bd3bf6e5509fa7ddfa96.jpg

Analogicznie, dzis.

Rynek nie toleruje prozni. Jesli mam tylko $20-25k (50-55k PLN), albo nawet nie mam, i staje przed wyborem...
- nowe,
- z dobrym wsparciem z fabryki,
- juz potwierdzona renoma,
- tak ma swoje drobne problemy(np.brak przyciskow i wszystko przez LCD)

Vs. uzywane - to co biore?

Rynek twierdzi, ze jest popyt na te auta, czyli stosunek jakosci produktu + wsparcia klienta, vs. cena zostal zaakceptowy - co potwierdza prawie 60,000 tych sprzedanych MG.

7e61a70a233ed7f9a083ebe2e1bee374.jpg

Kazda konkurencja jest dobra..



Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OZI, wg mnie mieszasz dwie kluczowe kwestie... Auta wyprodukowane w Chinach, to nie to samo co auta marek chinskich.

Analogicznie jak z elektronika, pewnie 100% Iphone jest wyklepane w Chinach, ale nikt nie twierdzi, ze to chinskie telefony ;)

Drugie miejsce u Was zajmuja auta z Tajladnii, ktora nawet nie ma jednej marki produkujacej samochody.

O dominacji chinczykow bedzie mozna mowic, jak ich wlasne marki zaczna okupowac pierwsze miejsca rankingow.

W tej chwili w pierwszej 20-ce sa raptem dwa model MG.

PS. W PL sprzedalo sie w 2023 ok 500 tys nowych aut, z czego ok 20% to zakupy prywatne ;]

 

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, OZI napisał(a):

Wniosek: Jesli przepisowo auta/Marki Made in China sztucznie nie zostana ograniczone w EU, to czeka was to samo, co my juz przeszlismy.

image.png.ab1cf4293ed667b9c9f708285cfd69bd.png

*czyli od 60000 zł 

 

U nas cenniki ZS zaczynają się od 80000, a za tyle mozna kupić już jakieś Dacie i Renault, więc chińska oferta nie wyrywa z kapci. Poza tym jest sporo niewiadomych - za ile da sie sprzedać takiego MG za te 5-7 lat na rynku wtórnym? Czy będą części zamienne na miejscu dostępne itp.

Dacia wiadomo już, że trzyma ładnie cenę i łatwo będzie odsprzedać. 

Jeśli będą chcieli wejść na poważnie to myślę, że sobie z dostępnością części i serwisów poradzą, awaryjność też obstawiam na poziomie nie gorszym od aut z EU, bo technika prostsza (np wolnossace 1.5), ale bonus za nową markę musi być większy. 

Edytowane przez iwik
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, iwik napisał(a):

image.png.ab1cf4293ed667b9c9f708285cfd69bd.png

*czyli od 60000 zł 

 

U nas cenniki ZS zaczynają się od 80000, a za tyle mozna kupić już jakieś Dacie i Renault, więc chińska oferta nie wyrywa z kapci. Poza tym jest sporo niewiadomych - za ile da sie sprzedać takiego MG za te 5-7 lat na rynku wtórnym? Czy będą części zamienne na miejscu dostępne itp.

Dacia wiadomo już, że trzyma ładnie cenę i łatwo będzie odsprzedać. 

Jeśli będą chcieli wejść na poważnie to myślę, że sobie z dostępnością części i serwisów poradzą, awaryjność też obstawiam na poziomie nie gorszym od aut z EU, bo technika prostsza (np wolnossace 1.5), ale bonus za nową markę musi być większy. 

Plus że to MG jest wyposażone pod korek. IMO na EU powinni mieć coś gorzej wyposażonego ale przez to tańszego. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, OZI napisał(a):

Rynek nie toleruje prozni. Jesli mam tylko $20-25k (50-55k PLN), albo nawet nie mam, i staje przed wyborem...
- nowe,
- z dobrym wsparciem z fabryki,
- juz potwierdzona renoma,
- tak ma swoje drobne problemy(np.brak przyciskow i wszystko przez LCD)

Vs. uzywane - to co biore?

 

Ja bym kupił czajnik, no przynajmniej mają ładne kolory. A nie tylko 50 shades of gray.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kadu napisał(a):

Moim zdaniem nie ma się z czego cieszyć, raczej należy się bać. Spora część przemysłu Europejskiego to motoryzacja. W Polsce również (podwykonawcy).

Trzeba nowy rynek podwykonawców stworzyć... np zamienniki lepszej jakości niż oryginał ;) 

Ja się tylko zastanawiam co takiego się wydarzyło w ostatnim czasie że chińskie marki weszły do EU. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

@OZI, wg mnie mieszasz dwie kluczowe kwestie... Auta wyprodukowane w Chinach, to nie to samo co auta marek chinskich.

Analogicznie jak z elektronika, pewnie 100% Iphone jest wyklepane w Chinach, ale nikt nie twierdzi, ze to chinskie telefony ;)

Drugie miejsce u Was zajmuja auta z Tajladnii, ktora nawet nie ma jednej marki produkujacej samochody.

O dominacji chinczykow bedzie mozna mowic, jak ich wlasne marki zaczna okupowac pierwsze miejsca rankingow.

W tej chwili w pierwszej 20-ce sa raptem dwa model MG.

PS. W PL sprzedalo sie w 2023 ok 500 tys nowych aut, z czego ok 20% to zakupy prywatne ;]

 

 

Czesciowo sie zgadzamy. 🙂

 

Czyli, ja nie uwazam, ze Tesla mozna do tego (tych tabelek) zaliczyc, ale...

 

1. Tak jak z iphone, (ludzie glosujacy portfelami, a nie 'piszacy opinie') zaakceptowali Tesla Made in China. Ba! Moja (a dokladnie Mrs Ozi) byla z Freemont, raju demokracji i jakosci wyklepania... 🤡 i widze dotykiem i okiem, ze te z Shanghai sa lepiej poskladane i to znaczaco....

 

2. Dlaczego napisalem historie Ford, bo malo kogos przeciez obchodzi, czy przecialem paluchy czy nie....

 

Dlatego, ze maja baza 'Made in China' ma zbudowane zaplecze, a co za tym idzie 'know-how' i $$$ na R+D. I to widac w kazdym nowym modelu jaki jest wypuszczany na rynek.

 

Te same czesci co klepia w fabryce do Ford, sprzedaja do Haval, Maxus, Tank,  czy innej lokalnej marce...

 

Tak, cena jest dalej nizsza, ale NIEadekwatnie nizsza do jakosci i ilosci materialow + poskladania.

 

Czyli, mowiac dosadnie, Chinczyk zarobi mniej niz 'ustabilizowana' marka, a chce wypchac wiecej.

 

Czy 'ich' auta sa doskonale?

 

Nie, ale przy cenach jak sie stare marki zacznaja sie cenic i pedzie do EV - ktory NIE jest tani.. to za 1/3 mniej da sie np. przelknac calkowicie fiutowe menu zeby sobie zydle podgrzac, gdzies upchane po 10 pod menu 💩🙊🙈...

 

...czy jakis LKA ktory musisz wylaczyc za kazdym razem jak uruchamiasz auto (bo jedna wersja oprogramowania na EU i Asia-Pacific 🙉.

 

A dealer jest jak cos pojdzie nie tak, nie rozni sie w obsludze od Nissan czy Hyundai....

 

I ja im kibicuje, tak jak kiedys Korea zeby obecnym (producentom)  dali po d00pie👍 bo na tym zyska klient, czyli ja.

 

Ba, ludzie mojego pokroju (ustabilizowani finansowo, sredni wiek) tez sie nie zastanawiaja, czy nie schowac 1/3 forsy do kieszeni i kupic cos co daje ci 'bang for your buck'...

 

 

Wezmy ten nieszczesliwy 'Czolg 300'. Ja wiem, ze to moze nie Europejskie auto i nie mialo by szansy na Top 20 🙂 w EU...

 

G1RQJPN.jpg

 

 

Czy to wnetrze jest zle? Czy design jest zly?

 

YQcEl3X.jpg

 

62dfaIi.jpg

 

Fk6xVsM.jpg

 

 

 

H6xQol8.jpg

 

P6bNEHk.jpg

 

 

 


Materialy na poziomie Hyundai/Kia.
Poskladanie tez.

 

Akcesoria juz sa, a w tej cenie to Fortuner od Toyota nie kupisz....

 

Mam kolege - juz jak sam mowi - ma dwa czajniki w domu, przedtem bylo BMW X5 i Jeep ... jest Tesla Y i Czolg... - jak twierdzi koszt zakupu vs co auto oferuje, jest nie do pobicia .... 🙂

 

 

SPtuMeD.jpg

 

cNm42yS.jpg

 

oG0yKmt.jpg

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, lukaszek1207 napisał(a):

Oglądałem ostatnio pojazdy marki Baic

 

[..]

 

Nie zachwyciłem się. Zwłaszcza Beijing3 przypomina mi chiński skuter. Z daleka wszystko pięknie i ładnie, a z bliska szału nie ma.

Z calego BAIC - oprocz widzenia w China - znam tylko jedna marke.

 

Foton.

 

Lokalnie przedstawiciel - miedzy pierwsza a druga generacja. Jakosc do ceny byla ok, ale zdechlo. Dlaczego? Ceny byly jak na tamte lata za wysokie. Planuja powrot, ale jak im pojdzie tez nie wiem. Z 1,000 osob na ulicy - zgaduje ze moze jak dobrze pojdzie tylko jedna bedzie wiedziala co to jest FOTON....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, bielaPL napisał(a):

Trzeba nowy rynek podwykonawców stworzyć... np zamienniki lepszej jakości niż oryginał ;) 

Ja się tylko zastanawiam co takiego się wydarzyło w ostatnim czasie że chińskie marki weszły do EU. 

 

Dokładnie to samo, co wcześniej Japonia, a później Korea.

 

Nauczyli się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, iwik napisał(a):

 

*czyli od 60000 zł 

 

U nas cenniki ZS zaczynają się od 80000, a za tyle mozna kupić już jakieś Dacie i Renault, więc chińska oferta nie wyrywa z kapci. Poza tym jest sporo niewiadomych - za ile da sie sprzedać takiego MG za te 5-7 lat na rynku wtórnym? Czy będą części zamienne na miejscu dostępne itp.

Dacia wiadomo już, że trzyma ładnie cenę i łatwo będzie odsprzedać. 

Jeśli będą chcieli wejść na poważnie to myślę, że sobie z dostępnością części i serwisów poradzą, awaryjność też obstawiam na poziomie nie gorszym od aut z EU, bo technika prostsza (np wolnossace 1.5), ale bonus za nową markę musi być większy. 

Nie wzialem Dacia pod uwage, ale wydaje mi sie, ze jesli to ma w spalinowej wersji odniesc jakis sukces w EU, to albo musza odpowiednio dostosowac cene, albo najpierw stworzyc zaplecze....

 

Cena

 

Jest nizsza - drive away, czyli z ubezpieczeniem, tablicami, rocznym podatkiem etc. ..

 

Wartosc

 

Byly takie same obawy poczatkowo z MG... czyli, ile dostane jak MG trzeba sprzedac. Skutecznie zniwelowali to przez obstawienie wszystkich wypozyczalni, czyli byl okres, ze miales jakies MG w Hertz i Avis ... a potem byl okres, ze miales prawie TYLKO MG w Hertz i Avis 🙂

 

Dogadali sie, i zostaly AFAIK wykupione po gwarantowanej cenie, zanim zostaly wrzucone na aukcje. Rynek wystartowal.

 

Czesci

 

Jesli nauka nie poszla w las - to bedzie musial byc lokalny magazyn.

 

,Wspomnialem India z Mahindra. Auto udane IMVHO - jest u mnie na wsi nawet dealer - sprzedaje Isuzu  (z tego glownie zyje), SsangYong - tez z tego zyje, a teraz dolaczyla Mahindra.

 

Klienci na to sa -  bo technologicznie i jakosciow wydaje sie byc nastepna generacja (premiera 2023), ale co z tego jak wsparcie jak tak ....owe, ze jesli ktos odrabia lekcje to sie wycofuje...

 

wjFWpTK.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kadu napisał(a):

Moim zdaniem nie ma się z czego cieszyć, raczej należy się bać. Spora część przemysłu Europejskiego to motoryzacja. W Polsce również (podwykonawcy).

Cieszyc moze nie, ale destrukcja postepuje.

 

Juz kiedys pisalem, nie ze my tutaj jestesmy jacys madrzy, z 3 masywnych klapaczy aut (Toyota + Ford + GM) zostaly montownie RAM i GM. Mozna powiedziec, ze sami zarznelismy 150,000 dobrze platnego luda - tak politycy sa IDIOTAMI.

 

Ale, w pewnym sensie to samo czeka EU, a IMVHO szczegolnie D przemysl moto, moze nie na taka skale, ze wszystko zniknie, ale to teraz przewaga kosztowa i technologiczna idzie w strone Made in China ....

 

Zobaczymy jak EU fabryka BYD pojdzie, jesli rynek czyli klinet zaakceptuje a kosztowo napewno Niemcow popbija - to ciecie zatrudnienia w D jest tylko kwestia czasu ...

 

 

spacer.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, grogi napisał(a):

 

Dokładnie to samo, co wcześniej Japonia, a później Korea.

 

Nauczyli się.

... i sa znacznie szybsi ... skoro teraz I J i Korea sie ich obawia...

 

Po cholere masz isc kupic Santa Fe jak mozesz miec Tank 🙂

 

U mnie na wsi sa na przeciwko siebie, i to widac, komu sie powodzi lepiej ...

 

g9qssn7.jpg

X4EvWwk.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

W tej chwili w pierwszej 20-ce sa raptem dwa model MG.

 

...które też trochę zyskują dzięki temu, że sama marka nie jest chińska a tylko kupiona przez Chińczyków.

 

 

 

 

 

* Tak, wiem, został z niej tylko znaczek ale jednak w świadomości ludzi coś jeszcze zostało. Bo przecież dlatego właśnie ten znaczek kupili.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, OZI napisał(a):

1. Tak jak z iphone, (ludzie glosujacy portfelami, a nie 'piszacy opinie') zaakceptowali Tesla Made in China. Ba! Moja (a dokladnie Mrs Ozi) byla z Freemont, raju demokracji i jakosci wyklepania... 🤡 i widze dotykiem i okiem, ze te z Shanghai sa lepiej poskladane i to znaczaco....

 

Tu się nie do końca zgodzę, bo poza Teslanami, u których jakość jest loterią i rzeczywiście zależy od miejsca gdzie i kto im auto poskładał to większość ludzi w ogóle nie wie i nie interesuje się gdzie ich auto poskładano. Ja o tym, ze mój Ford pochodzi z RSA dowiedziałem się przypadkiem, równie dobrze mógłby być z Tajlandii, Chin czy nawet San Escobar. Kupiłem go dlatego, że jest Fordem, gdyby nazywał się GWM to nawet bym na niego nie spojrzał, choćby pochodziły z tej samej fabryki.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, OZI napisał(a):

Po cholere masz isc kupic Santa Fe jak mozesz miec Tank 🙂

 

No ale ten Tank wygląda jak w latach dziewięćdziesiątych chińskie Adidasy z literówką i jednym paskiem w logo więcej, Raebooki czy pseudoPumy z kulawym kotem. To jest przecież podróbka wszystkiego naraz. Naprawdę Wam to nie przeszkadza?

:O

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ryb napisał(a):

 

Tu się nie do końca zgodzę, bo poza Teslanami, u których jakość jest loterią i rzeczywiście zależy od miejsca gdzie i kto im auto poskładał to większość ludzi w ogóle nie wie i nie interesuje się gdzie ich auto poskładano. Ja o tym, ze mój Ford pochodzi z RSA dowiedziałem się przypadkiem, równie dobrze mógłby być z Tajlandii, Chin czy nawet San Escobar. Kupiłem go dlatego, że jest Fordem, gdyby nazywał się GWM to nawet bym na niego nie spojrzał, choćby pochodziły z tej samej fabryki.

 

Bylbys jak Jaguar 🙂  - czyli ciekawosc zabila kota....

 

Poszedlbys zobaczyc 'co to je', a potem dotknal, i powiedzial 'a nie jest takie fuj' jak myslalem.

 

Potem bys popatrzyl i zobaczyl, ze jest ich troche, poobserwowal, co wlasciciele mowia, jakie sa problemy, jak rozwiazywane... etc.

 

Minie pare lat, idziesz kupowac Ranger ... i odkrywasz, ze "WIelki Mur" ma wiekszy salon 🙂 , idziesz dotykasz, patrysz na cene - patrzysz na gwarancje 'boom' - decydujesz sie... W 2015 roku kupilem napakowanego Hilux 'ze wszystkim' za $45k, dzis - 9 lat pozniej -  kosztuje - ten SAM model - po ktoryms tam facelift $60k...

 

'Wielki mur' aka Wuhan Express zostawia ci dzis $17k w kieszeni, a po 3 latach czy 5 jak kto woli i tak puscisz do ludzi....

 

Tak to wlasnie wyglada 🙂

 

Twoj przeciwnik jest niebezpieczny, i ma twoj portfel, tylko ty o tym (jeszcze) nie wiesz .... i tak ludzie staja sie wlascicielami tych aut ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, OZI napisał(a):

Bylbys jak Jaguar 🙂  - czyli ciekawosc zabila kota....

Poszedlbys zobaczyc 'co to je', a potem dotknal, i powiedzial 'a nie jest takie fuj' jak myslalem.

Potem bys popatrzyl i zobaczyl, ze jest ich troche, poobserwowal, co wlasciciele mowia, jakie sa problemy, jak rozwiazywane... etc.

Minie pare lat, idziesz kupowac Ranger ... i odkrywasz, ze "WIelki Mur" ma wiekszy salon 🙂 , idziesz dotykasz, patrysz na cene - patrzysz na gwarancje 'boom' - decydujesz sie... W 2015 roku kupilem napakowanego Hilux 'ze wszystkim' za $45k, dzis - 9 lat pozniej -  kosztuje - ten SAM model - po ktoryms tam facelift $60k...

'Wielki mur' aka Wuhan Express zostawia ci dzis $17k w kieszeni, a po 3 latach czy 5 jak kto woli i tak puscisz do ludzi....

Tak to wlasnie wyglada 🙂

Twoj przeciwnik jest niebezpieczny, i ma twoj portfel, tylko ty o tym (jeszcze) nie wiesz .... i tak ludzie staja sie wlascicielami tych aut ...

 

Ok, być może gdybym szukał auta do roboty to kupowałbym ceną. Kupując weekendową zabawkę to nie miało znaczenia. Więc trochę się zgadzam - jestem niereprezentatywny.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Ryb napisał(a):

 

No ale ten Tank wygląda jak w latach dziewięćdziesiątych chińskie Adidasy z literówką i jednym paskiem w logo więcej, Raebooki czy pseudoPumy z kulawym kotem. To jest przecież podróbka wszystkiego naraz. Naprawdę Wam to nie przeszkadza?

:O

 

 

 

Taki trend... Do akademi sztuk musimy sie razem zapisac 🙂 

 

Nowe Santa Fe przypelzy,, 'Wielki Mur' juz mial ten design pare lat wczesniej - treraz Korea od China kradnie desing 🙂

 

jak przechodze obok nowego Santa Fe, to cegla jest przy tym piekna 🙂

 

WtlXsl5.jpg

 

 

 

 

Z reszta,  ja sie szybko przywyczaje -  masa ich bedzie, -  Hultaj Police Pack do nich wklepal - widzialem juz na transporterze jednego do testow - , bede je ogladal na rowni z Sonata - podstawowe taczki kazdego departamentu policji ...

 

 

7R3Maax.jpg

 

nRmAM2k.jpg

 

B9FnzUx.jpg

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, OZI napisał(a):

 

Taki trend... Do akademi sztuk musimy sie razem zapisac 🙂 

 

Nowe Santa Fe przypelzy,, 'Wielki Mur' juz mial ten design pare lat wczesniej - treraz Korea od China kradnie desing 🙂

 

jak przechodze obok nowego Santa Fe, to cegla jest przy tym piekna 🙂

 

WtlXsl5.jpg

 

 

 

 

Z reszta,  ja sie szybko przywyczaje -  masa ich bedzie, -  Hultaj Police Pack do nich wklepal - widzialem juz na transporterze jednego do testow - , bede je ogladal na rowni z Sonata - podstawowe taczki kazdego departamentu policji ...

 

 

7R3Maax.jpg

 

nRmAM2k.jpg

 

B9FnzUx.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fakt, Santa Fe wygląda obrzydliwie. Ale żeby oddać Chińczykom sprawiedliwość, taki np. Zeekr wygląda świetnie. Pierwsze chińskie auto, które mi się podoba.

 

Z3M6Ly9hdXRvYm9vbS1pbWFnZXMvMDAwLzAwMC8y

 

 

Edytowane przez Ryb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Ryb napisał(a):

 

...które też trochę zyskują dzięki temu, że sama marka nie jest chińska a tylko kupiona przez Chińczyków.

 

 

 

 

 

* Tak, wiem, został z niej tylko znaczek ale jednak w świadomości ludzi coś jeszcze zostało. Bo przecież dlatego właśnie ten znaczek kupili.

 

 

Tez tak myslalem, ale okazuje sie , ze wiekszosc tych, ktorzy MG ZS kupuja - 20 cos tam pare lat, nigdy o MG i ich rodowodzie nie slyszalo 🙂

 

Jakby to, nie wiem, "Hermenegilda" czy DJ Motors nazwali, to by im nie robilo roznicy.

 

Jakies focus groups gdzies robili, liczylo sie:

 

-  cena,

- 7 lat gwarancji,

- oooo salon duzy 🙂

- Widzialem pare na ulicy!

- jak sa u Hertz/Avis/cokolwiek, to musza byc dobre, bo jezdzilem przez jeden dzien..

 

Ktos tu - o kolorach pisal - jak bede przejezdzal obok placu mojego wsiowego dealera, to spokojnie (na 150 tysiecy luda wies) ich stoi na placy 150-180 - chcialem policzyc nie tak dawno, wiekszosc bedzie w niebieski, zolty, czerwony etc  - czyli najwazniejsza rzecz! - LAdnie wyglada 🙂

 

 

Ora jest dla ciebie 🙂

 

jcIQVo3.jpg

 

 

 

fM6ZW4B.jpg

 

 

 

Vj7Vj9r.jpg

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Ryb napisał(a):

 

 

 

Fakt, Santa Fe wygląda obrzydliwie. Ale żeby oddać Chińczykom sprawiedliwość, taki np. Zeekr wygląda świetnie. Pierwsze chińskie auto, które mi się podoba.

 

 

 

 

Wyglada ja EV6 ..

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, OZI napisał(a):

 

Tez tak myslalem, ale okazuje sie , ze wiekszosc tych, ktorzy MG ZS kupuja - 20 cos tam pare lat, nigdy o MG i ich rodowodzie nie slyszalo 🙂

 

Ale mają google, który im powie, że to szanowana brytyjska marka z tradycjami. Pomijam też, że te chińskie wynalazki mają po prostu brzydko i obco brzmiące nazwy. Chciałbyś jeździć czymś, co się nazywa Hongqui?

 

 

 

29 minut temu, OZI napisał(a):

Jakby to, nie wiem, "Hermenegilda" czy DJ Motors nazwali, to by im nie robilo roznicy.

 

Jakies focus groups gdzies robili, liczylo sie:

 

-  cena,

- 7 lat gwarancji,

- oooo salon duzy 🙂

- Widzialem pare na ulicy!

- jak sa u Hertz/Avis/cokolwiek, to musza byc dobre, bo jezdzilem przez jeden dzien..

 

Ktos tu - o kolorach pisal - jak bede przejezdzal obok placu mojego wsiowego dealera, to spokojnie (na 150 tysiecy luda wies) ich stoi na placy 150-180 - chcialem policzyc nie tak dawno, wiekszosc bedzie w niebieski, zolty, czerwony etc  - czyli najwazniejsza rzecz! - LAdnie wyglada 🙂

 

 

Ora jest dla ciebie 🙂

 

jcIQVo3.jpg

 

 

 

fM6ZW4B.jpg

 

 

 

Vj7Vj9r.jpg

 

 

 

 

 

Masakra. Da się to jakoś odzobaczyć?

;l

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Ryb napisał(a):

Chciałbyś jeździć czymś, co się nazywa Hongq

Mysle, że w takim społeczeństwie multikulti malo to komu robi znaczenie. My w EU, szczególnie w PL mamy inne podejście do AGD, a q szczególności ludzie tacy jak np Ty, którzy nie mają dylematu czy kupić pełnoletniego Paśćca, czy moze Sandero w korbotroniku. Zarabiasz dobrze, chcesz wydawac na droższe i znane rzeczy i to jest normalne. W AU zwykly fizol, nie ma pewnie takich dylematow, bo pewnie woli kupić chinola, niz kilku letniego Golfa, ktorwgo i tak nie kupuje na wiele lat i nie musi sie spuszczać na auto, by cos sobie, czy innym udowadniac? U nas nawet ten chinczyk dla większości ludzi to kosmos cenowy.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
 
Masakra. Da się to jakoś odzobaczyć?
;l
 
Widzisz dalej obaj nie mamy gustu...


Moja sekretarka, pardon to sie teraz 'team assistant' nazywa - mowi, ze to piekne..., ze to 'taki nowoczesny garbus'

24 letnia laska... pardon kobieta



Hongqi bym chcial jezdzic , ale chyba kierowca mi potrzebny, bo z tyly chce ...



f4aab292f392b7ce937787ab0b6d44fb.jpg

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




.

W AU zwykly fizol, nie ma pewnie takich dylematow, bo pewnie woli kupić chinola, niz kilku letniego Golfa, ktorwgo i tak nie kupuje na wiele lat i nie musi sie spuszczać na auto, by cos sobie, czy innym udowadniac? U nas nawet ten chinczyk dla większości ludzi to kosmos cenowy.


MG ZS gdzie bylo zwanym - 'autem tysiaca godzin'


Czyli, najnizsza stawka (ustalana federalnie) na godzine za prace jest obecnie $23.23 (w 2023 roku.).

MG ZS kosztuje cie powiedzmy te $23,000 zeby go na ulice wystawic (cena auta, ubezpieczen, tablic, podatkow etc).

Czyli, musisz pracowac (i nic nie jesc) te 1,000h zeby go miec.

Trzeba by zobaczyc, jakby to sie na PL warunki mialo, i wtedy zobaczyc, teoretycznie - ze przy zakladanej pracy 1,000h takie auto by sie sprzedawalo czy nie...



Sent from my SM-S918B using Tapatalk


  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, OZI napisał(a):

Trzeba by zobaczyc, jakby to sie na PL warunki mialo, i wtedy zobaczyc, teoretycznie - ze przy zakladanej pracy 1,000h takie auto by sie sprzedawalo czy nie...

 

 

W Polsce na najtansze MG ZS trzeba wydac rownowartoc ok 12 srednich, miesiecznych wynagrodzen. 

Jesli chodzi o minimalne wynagrodzenia to pewnie z 24-30 miesiecznych ;]

U nas zakup nowego auta to nadal ogromny wydatek, dla zdecydowanej wiekszosci spoleczenstwa.

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Rado_ napisał(a):

Mysle, że w takim społeczeństwie multikulti malo to komu robi znaczenie. My w EU, szczególnie w PL mamy inne podejście do AGD, a q szczególności ludzie tacy jak np Ty, którzy nie mają dylematu czy kupić pełnoletniego Paśćca, czy moze Sandero w korbotroniku. Zarabiasz dobrze, chcesz wydawac na droższe i znane rzeczy i to jest normalne. W AU zwykly fizol, nie ma pewnie takich dylematow, bo pewnie woli kupić chinola, niz kilku letniego Golfa, ktorwgo i tak nie kupuje na wiele lat i nie musi sie spuszczać na auto, by cos sobie, czy innym udowadniac? U nas nawet ten chinczyk dla większości ludzi to kosmos cenowy.

 

Coś w tym jest. Nadal uważam, że marki premium się obronią, bo te kupuje się z powodu znaczka ale w przypadku marek, które kupuje się ceną to może być problem. Inna rzecz, że w EU cłami można hamować ekspansję Chińczyków. Co nie jest takie złe, bo przecież europejscy robotnicy muszą skądś mieć pieniądze na to, żeby te auta kupować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, OZI napisał(a):

Widzisz dalej obaj nie mamy gustu... emoji1.png


Moja sekretarka, pardon to sie teraz 'team assistant' nazywa - mowi, ze to piekne..., ze to 'taki nowoczesny garbus' emoji108.png

24 letnia laska... pardon kobieta emoji151.png



Hongqi bym chcial jezdzic emoji854.png, ale chyba kierowca mi potrzebny, bo z tyly chce ...



f4aab292f392b7ce937787ab0b6d44fb.jpg

Sent from my SM-S918B using Tapatalk
 

 

Siedziałem w tym:

 

ehs9_002.jpg

 

 

 

Jest dość ładnie ale prawdziwe premium robią detale, a tutaj Chińczykom jeszcze daleko. Za to alternatywą dla VW czy Mazdy mógłby być. Problem w tym, że oni to plasują cenowo znacznie wyżej.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, iwik napisał(a):

W PL "auto tysiąca godzin" musiałoby kosztować circa 25000 PLN :hehe:

27 700, a od lipca 28 100 zł ;]

Jeśli liczyć po minimalnej.

Ale trzeba było się uczyć kafelki wykładać - i wtedy to już jest 125 000 zł 8]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ryb napisał(a):

 

Coś w tym jest. Nadal uważam, że marki premium się obronią, bo te kupuje się z powodu znaczka ale w przypadku marek, które kupuje się ceną to może być problem. Inna rzecz, że w EU cłami można hamować ekspansję Chińczyków. Co nie jest takie złe, bo przecież europejscy robotnicy muszą skądś mieć pieniądze na to, żeby te auta kupować.

 

Nie każdy tak wybiera auto, ale zgodzę się że im droższe auta tym trudniej będzie konkurować chińczykom. Póki co część producentów z EU w szczególności przy EV sami sobie strzelają w stopę, jak często wspominany tu VW. EU już zapowiedziała, że przyjrzy się dokładnie cenom:

Komisja wszczyna dochodzenie antysubsydyjne w sprawie pojazdów elektrycznych pochodzących z Chin – ogłosiła 13 września szefowa Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen.

https://www.green-news.pl/3663-ursula-von-der-leyen-ke-ue-chiny-samochody-elektryczne

W trosce o rodzimy interes EU dość szybko mogą ich zgasić cłami. Dodatkowo chińczycy mogą sobie nagrabić politycznie typu wsparcie rosji czy atak na Tajwan. Wtedy jeszcze szybciej ich zgaszą.

Póki co wyścig trwa i dobrze, dla nas konsumentów. Może część marek się przebije i znajdzie grupę klientów docelowych, nawet mimo ceł. Z drugiej strony producenci z EU niech też wyciągną wnioski, bo za kilka lat moga już nie mieć co sprzedawać.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, sherif napisał(a):

Nie każdy tak wybiera auto, ale zgodzę się że im droższe auta tym trudniej będzie konkurować chińczykom.

 

W markach premium to jest jednak ciągle znaczek. Ale jeśli miałbym kupić Opla czy Forda to wybieram między nimi głównie pod kątem ceny a wtedy chińskie auto jest w tej grze graczem równym pozostałym. Jeśli da więcej za mniej i nie będzie obawy, że się zawiną z rynku za kilka minut pozostawiając użytkownika bez wsparcia to czemu nie?

 

 

1 minutę temu, sherif napisał(a):

Póki co część producentów z EU w szczególności przy EV sami sobie strzelają w stopę, jak często wspominany tu VW. EU już zapowiedziała, że przyjrzy się dokładnie cenom:

Komisja wszczyna dochodzenie antysubsydyjne w sprawie pojazdów elektrycznych pochodzących z Chin – ogłosiła 13 września szefowa Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen.

https://www.green-news.pl/3663-ursula-von-der-leyen-ke-ue-chiny-samochody-elektryczne

W trosce o rodzimy interes EU dość szybko mogą ich zgasić cłami. Dodatkowo chińczycy mogą sobie nagrabić politycznie typu wsparcie rosji czy atak na Tajwan. Wtedy jeszcze szybciej ich zgaszą.

 

To by też nie było głupie strategicznie, nie czekając na Rosję czy Tajwan. Wiemy już, że jak pozwolimy Chińczykom na wsadzenie ręki pod kołderkę to nagle może się okazać, że trzymają nas za jaja.

;]

 

 

1 minutę temu, sherif napisał(a):

Póki co wyścig trwa i dobrze, dla nas konsumentów. Może część marek się przebije i znajdzie grupę klientów docelowych, nawet mimo ceł. Z drugiej strony producenci z EU niech też wyciągną wnioski, bo za kilka lat moga już nie mieć co sprzedawać.

 

Producenci z EU nie są głupi i mają obraz sytuacji ale nadal im to niewiele daje. Bo Chińczycy mają tak dramatycznie niższe koszty produkcji (supertania siła robocza, brak ochrony wynalazków i możliwość nieograniczonej zabawy w reverse engineering rozwiązań konkurencji bez ponoszenia nakładów na R&D), że nie da się z tym konkurować bez przeniesienia choćby produkcji do nich. Ale wtedy nie dość, że wpadną w te same cła to jeszcze sprzedadzą kopa własnej sile nabywczej. To jest sytuacja patowa, gdzie trzeba się bronić cłami i polityką.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Ryb napisał(a):

W markach premium to jest jednak ciągle znaczek. Ale jeśli miałbym kupić Opla czy Forda to wybieram między nimi głównie pod kątem ceny a wtedy chińskie auto jest w tej grze graczem równym pozostałym. Jeśli da więcej za mniej i nie będzie obawy, że się zawiną z rynku za kilka minut pozostawiając użytkownika bez wsparcia to czemu nie?

Nie da, jak sam piszesz bo chodzi o szczegóły. Siedziałem w kilku droższych autach z CHRL, w tym także ala RR ale to jednak nie to. Przynajmniej na dziś dzień ta różnica jest. Co innego w kategorii aut budżetowych. Z zawinięciem z rynku też to jedna niewiadoma obecnie.

 

14 minut temu, Ryb napisał(a):

Producenci z EU nie są głupi i mają obraz sytuacji ale nadal im to niewiele daje. Bo Chińczycy mają tak dramatycznie niższe koszty produkcji (supertania siła robocza, brak ochrony wynalazków i możliwość nieograniczonej zabawy w reverse engineering rozwiązań konkurencji bez ponoszenia nakładów na R&D), że nie da się z tym konkurować bez przeniesienia choćby produkcji do nich. Ale wtedy nie dość, że wpadną w te same cła to jeszcze sprzedadzą kopa własnej sile nabywczej. To jest sytuacja patowa, gdzie trzeba się bronić cłami i polityką.

Chińczycy się szybko bogacą, a czasy taniej produkcji się kończą. IMO ich plan jest taki, żeby uderzyć w rynek dopracowanym i tanim produktem, a jak już wykroją kawałek tortu to ceny wzrosną. Tak jak to było w przypadku Korei. Także bardziej liczę iż te produkty będą jednak dopracowane (z czasem) niż tanie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Ryb napisał(a):

Wiemy już, że jak pozwolimy Chińczykom na wsadzenie ręki pod kołderkę to nagle może się okazać, że trzymają nas za jaja.

Przecież już trzymają.

Może jeszcze nie w motoryzacji choć i tutaj sporo komponentów jest chińskich i przy 100% embargu byłaby tragedia-auta jak z Rosji-bez ABS-u, airbagów i multimediów🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, volf6 napisał(a):

Przecież już trzymają.

 

 

I to bardzo mocno. Jeżeli europejski rynek motoryzacyjny zostanie zamnkęty dla samochodów z Chin, to Chiny tego nawet zbytnio nie zauważą. Natomiast jeżeli w odpowiedzi zamkną swój rynek dla europejskich aut, to producenci po prostu padną, to byłby śmiertelny cios. Nie wspominając już o tym, że Europa w ogóle żyje dzięki kolejnym kredytom (sprzedaż obligacji skarbowych) i finansują to właśnie Chiny i mogą przestać, a wtedy problemy koncernów samochodowych będą najmniejszym z problemów. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2024 o 06:36, kadu napisał(a):

Moim zdaniem nie ma się z czego cieszyć, raczej należy się bać. Spora część przemysłu Europejskiego to motoryzacja. W Polsce również (podwykonawcy).

 

zgadza się, tylko co robi EU rynek ? lobbuje za EV w którym nie mają szans z ChRL ?

uwala tanie marki jak skoda/seat, GM jako opel miał serie classic (astra) potem taniego chevrolet'a, dziś ma być premium 

w sumie została dacia i jak widać cenowo może konkurować z chińskimi autami 

może nie każdy chce wydziwianego DS'a a syatrzcy mu prosta corolla (która też się dobrze sprzedaje)

 

Najpopularniejsze modele samochodów w 2023 roku w Polsce 

Toyota Corolla – 18 405 sztuk,

Toyota Yaris – 11 513 sztuk,

Škoda Octavia – 11 437 sztuk,

Toyota Yaris Cross – 9812 sztuk,

Kia Sportage – 9184 sztuki,

Toyota C-HR – 7602 sztuki,

Hyundai Tucson – 7554 sztuki,

Dacia Duster – 6896 sztuk,

w większości to są zwykłe auta poza kilkoma wyjątkami, w sensownej cenie 

Edytowane przez Koonrad
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Koonrad napisał(a):

 

zgadza się, tylko co robi EU rynek ? lobbuje za EV w którym nie mają szans z ChRL ?

uwala tanie marki jak skoda/seat, GM jako opel miał serie classic (astra) potem taniego chevrolet'a, dziś ma być premium 

w sumie została dacia i jak widać cenowo może konkurować z chińskimi autami 

może nie każdy chce wydziwianego DS'a a syatrzcy mu prosta corolla (która też się dobrze sprzedaje)

 

Najpopularniejsze modele samochodów w 2023 roku w Polsce 

Toyota Corolla – 18 405 sztuk,

Toyota Yaris – 11 513 sztuk,

Škoda Octavia – 11 437 sztuk,

Toyota Yaris Cross – 9812 sztuk,

Kia Sportage – 9184 sztuki,

Toyota C-HR – 7602 sztuki,

Hyundai Tucson – 7554 sztuki,

Dacia Duster – 6896 sztuk,

w większości to są zwykłe auta poza kilkoma wyjątkami, w sensownej cenie 

 

Najzabawniejsze jest to, ze w zeszym roku Porsche sprzedalo wiecej aut niz Fiat :hehe:

Ogolnie u nas rynek aut premium to juz prawie 1/4 sprzedazy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Najzabawniejsze jest to, ze w zeszym roku Porsche sprzedalo wiecej aut niz Fiat :hehe:

Ogolnie u nas rynek aut premium to juz prawie 1/4 sprzedazy.

 

a fiat to coś ma w ofercie poza dostawczakami ?

już nawet pizza jeździ dacią czy skoda ;)

 

a tipo kosztuje tyle co corolla :hmm:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2024 o 10:52, Ryb napisał(a):

 

Ale mają google, który im powie, że to szanowana brytyjska marka z tradycjami.

Może sprawdzą, może nie.

Jeżeli auta miały wypożyczalnie i przypadły do gustu części wynajmujących, to jakiś % z nich to kupił.

Zaczęły pojawiać się w większej ilości na drogach, pojawiły się dobre opinie, serwis, to ludzie zaczęli głosować portfelem.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Koonrad napisał(a):

 

a fiat to coś ma w ofercie poza dostawczakami ?

już nawet pizza jeździ dacią czy skoda ;)

 

a tipo kosztuje tyle co corolla :hmm:

 

 

Cos tam niby maja, ale na dobra sprawe same starocie...

500, Panda, 500X, Tipo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2024 o 10:21, OZI napisał(a):

 

Tez tak myslalem, ale okazuje sie , ze wiekszosc tych, ktorzy MG ZS kupuja - 20 cos tam pare lat, nigdy o MG i ich rodowodzie nie slyszalo 🙂

 

Jakby to, nie wiem, "Hermenegilda" czy DJ Motors nazwali, to by im nie robilo roznicy.

 

Jakies focus groups gdzies robili, liczylo sie:

 

-  cena,

- 7 lat gwarancji,

- oooo salon duzy 🙂

- Widzialem pare na ulicy!

- jak sa u Hertz/Avis/cokolwiek, to musza byc dobre, bo jezdzilem przez jeden dzien..

 

Ktos tu - o kolorach pisal - jak bede przejezdzal obok placu mojego wsiowego dealera, to spokojnie (na 150 tysiecy luda wies) ich stoi na placy 150-180 - chcialem policzyc nie tak dawno, wiekszosc bedzie w niebieski, zolty, czerwony etc  - czyli najwazniejsza rzecz! - LAdnie wyglada 🙂

 

 

Ora jest dla ciebie 🙂

 

jcIQVo3.jpg

 

 

 

fM6ZW4B.jpg

 

 

 

Vj7Vj9r.jpg

 

 

 

 

Widziałem to w PL, na niemieckich blachach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2024 o 11:26, OZI napisał(a):

Trzeba by zobaczyc, jakby to sie na PL warunki mialo, i wtedy zobaczyc, teoretycznie - ze przy zakladanej pracy 1,000h takie auto by sie sprzedawalo czy nie...

Weź nas nie poniżaj.

Minimalna krajowa teraz to chyba 27,50zł/h, do ręki jakieś 70% z tego x1000h, a cena zdaje się startuje od 80000kzł = tragedia i przepaść do OZIlandu.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wladmar napisał(a):

Natomiast jeżeli w odpowiedzi zamkną swój rynek dla europejskich aut, to producenci po prostu padną, to byłby śmiertelny cios. 

 

Europejscy producenci (i zresztą nie tylko europejscy) sprzedają tam auta wytwarzane lokalnie przez JV z Chinczykami. I oczywiscie poniekąd cel osiągnięty - dług technologiczny zniwelowany. Ale ciezko mi powiedziec jaki byłby wpływ na ich gospodarke. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
I to bardzo mocno.[..]. Natomiast jeżeli w odpowiedzi zamkną swój rynek dla europejskich aut, to producenci po prostu padną, to byłby śmiertelny cios. […]


W sztucznie wymuszonej transformacji EU na EV to już widać.

‘Hu-too’ (taki lud na wymarciu ;-) sobie postrzelało do statków i mamy:

- przerwa w Tesla, bez baterii Made in China ani rusz…

- przerwa w Volvo - bez skrzyń biegów z China - EU fabryka stoi,

- Stellantis pakuje kontenery na Boeing i płaci x 4 żeby fabryki w Eu szły….

544890018b27e6dd23c4962b5465e326.jpg

To o czym oficjalnie wiemy. VeeDud to samo, ale ‘mamy inny plan operacyjno - awaryjny’

Czyli wygląda, że nie da się auta bez części, które są made in China dziś w EU wyklepać….

Chytry dwa razy traci…


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.