prebek Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego Razem z autem otrzymałem - kostkę, czyli ładowarkę podróżną. Jakie plusy daje walbox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego Godzinę temu, prebek napisał(a): Razem z autem otrzymałem - kostkę, czyli ładowarkę podróżną. Jakie plusy daje walbox Wygodę, wchodzisz do domu, podpinasz wystający ze ściany kabel i voila. Aha, większość aut dostaje w zestawie EVSE jednofazowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego 1 godzinę temu, prebek napisał(a): Razem z autem otrzymałem - kostkę, czyli ładowarkę podróżną. Jakie plusy daje walbox Z reguły większa moc ładowania. Nawet jak jest pod jedną fazę podpięty to pewnie daje 3.5kW, a nie 2.3kW jak cegiełka od producenta. Może tez dawać pewną autoryzację, tzn naładujesz się jak przyłożysz "pestkę", więc jak masz w garażu podziemnym, to nie każdy sąsiad się naładuje na Twój koszt. Ja zamiast wallboxa, wybrałem większą cegiełkę pod gniazdo siłowe. Wpięta jest zawsze, gniazdko siłowe ma wyłącznik. W razie czego mogę zabrać ze sobą. Moja cegiełka daje maks 11kW na 3 fazy. Jedna rzecz która dotyczy zarówno wallboxa i mocniejszej cegiełki. Ładowanie większą mocą jest bardziej efektywne, masz mniejsze straty. A przy ładowaniu tą cegiełką od producenta, straty moga być nawet i wysokie kilkanaście procent. Ważne, jeśli płacisz za prąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego 1 godzinę temu, prebek napisał(a): Razem z autem otrzymałem - kostkę, czyli ładowarkę podróżną. Jakie plusy daje walbox Szybkość ładowania, wygodę i bezpieczeństwo. Ja kiedyś stopiłem wtyczkę od ładowarki podróżnej ładując pheva. Do tej pory nie wiem, dlaczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego 30 minut temu, HelixSv napisał(a): Szybkość ładowania, wygodę i bezpieczeństwo. Ja kiedyś stopiłem wtyczkę od ładowarki podróżnej ładując pheva. Do tej pory nie wiem, dlaczego. Wsadziłeś do jakiegoś kiepskiego gniazdka lub już bardzo wyrobionego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego (edytowane) 15 minut temu, kravitz napisał(a): Wsadziłeś do jakiegoś kiepskiego gniazdka lub już bardzo wyrobionego. Rqczej nieprawda. Nowa instalacja w nowym domu. Podejrzewam, że kostka była od Mini a ja ładowałem Passata (nie powinno mieć znaczenia). A pasek podczas ładowania nagrzewał też kabinę. Na szczęście w porę zauważyłem sprawę. Wymieniłem wtyczkę, gniazdko. Mam wallboxa, przeszłość, nie muszę się już tym interesować. Edytowane 15 Lutego przez HelixSv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego 6 minut temu, HelixSv napisał(a): Rqczej nieprawda. Nowa instalacja w nowym domu. Podejrzewam, że kostka była od Mini a ja ładowałem Passata (nie powinno mieć znaczenia). A pasek podczas ładowania nagrzewał też kabinę. Na szczęście w porę zauważyłem sprawę. Wymieniłem wtyczkę, gniazdko. Mam wallboxa, przeszłość, nie muszę się już tym interesować. Specem od elektryki nie jestem, ale grzanie Passka nie powinno mieć znaczenia, bo cegiełka i tak maks bierze 10A (tak przypuszczam że taka właśnie była), obojętnie czy ładujesz auto czy też je równocześnie grzejesz. Przy grzaniu, wtedy do baterii idzie mniej prądu i tyle. A gniazdko w ścianie może być nowe, ale jednak jakaś blaszka w nim kiepsko stykać, czy być zagięta i te 10A rozgrzewa punkt styku, bolce we wtyczce i całą wtyczkę. Gniazdko może też zwyczajnie nie być dostosowane do 10A, ale to może mniej prawdopodobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego Wallbox daje poza tym co wyżej zwykle możliwość pewnej automatyzacji. Możesz sobie nastawiać kiedy ma się zacząć ładowania, kiedy skończyć, z jaka mocą, itp. Zdalny dostęp, statystyki itp gadgety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego 2 godziny temu, kravitz napisał(a): Jedna rzecz która dotyczy zarówno wallboxa i mocniejszej cegiełki. Ładowanie większą mocą jest bardziej efektywne, masz mniejsze straty. A przy ładowaniu tą cegiełką od producenta, straty moga być nawet i wysokie kilkanaście procent. Ważne, jeśli płacisz za prąd to cos czego sie nauczylem na AK , teraz jade maksem a wczesniej jakies ograniczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego Godzinę temu, Kiwal napisał(a): Wallbox daje poza tym co wyżej zwykle możliwość pewnej automatyzacji. Możesz sobie nastawiać kiedy ma się zacząć ładowania, kiedy skończyć, z jaka mocą, itp. Zdalny dostęp, statystyki itp gadgety. to akurat ma tesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego Ale nie każdy ma tesle 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 15 Lutego Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 6 godzin temu, Kiwal napisał(a): Wallbox daje poza tym co wyżej zwykle możliwość pewnej automatyzacji. Możesz sobie nastawiać kiedy ma się zacząć ładowania, kiedy skończyć, z jaka mocą, itp. Zdalny dostęp, statystyki itp gadgety. W obu autach (BMW X5 oraz i4) wszystko to jest wbudowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Lutego Udostępnij Napisano 15 Lutego 24 minuty temu, prebek napisał(a): W obu autach (BMW X5 oraz i4) wszystko to jest wbudowane Możesz sobie mocą ładowania sterować ? Choć w przypadku 2.2kW to i tak bez sensu. Samo rozpoczęcie, zakończenie łądowania, planowanie ładowania z wyprzedzeniem, grzanie, itd to chyba każdy EV ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 15 Lutego Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 4 minuty temu, sherif napisał(a): Możesz sobie mocą ładowania sterować ? Choć w przypadku 2.2kW to i tak bez sensu. Samo rozpoczęcie, zakończenie łądowania, planowanie ładowania z wyprzedzeniem, grzanie, itd to chyba każdy EV ma. tak w i4 mogę nawet moc ładowania ustalać w X5 jest stała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego 16 godzin temu, prebek napisał(a): tak w i4 mogę nawet moc ładowania ustalać w X5 jest stała A mazes ustawić ładowanie jeśli swieci słońce i dolary produkują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 16 Lutego Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 19 minut temu, Kiwal napisał(a): A mazes ustawić ładowanie jeśli swieci słońce i dolary produkują? no nie dolarów ze słoneczka nie produkuję ( jak na razie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 16 Lutego Udostępnij Napisano 16 Lutego 17 godzin temu, prebek napisał(a): W obu autach (BMW X5 oraz i4) wszystko to jest wbudowane Nie używam tego w VW, ale jestem pewny że w eGolfie w menu też widziałem jakieś ustawienia, ile maks ładować i godziny ładowania. Mam płaską stawkę za prąd, więc mi to lotto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.