Skocz do zawartości

Świece zapłonowe Kamoka


PavvelM

Rekomendowane odpowiedzi

Chce wymienić w Nissan Juke 1.6 190km świece zaplonowe. Świece NGK, Denso są od 45 zł w górę a Kamoka mogę kupić za ok 22zł, więc sporą różnica.

Miał ktoś z Was do czynienia ze świecami zapłonowymi Kamoka? Świeca która siedzi w aucie jest irydowa o symbolu dilkar7c9h. Kamoka praktycznie nie ma opini na znanym portalu sprzedażowym ;)

Za wszelkie informacje będę wdzięczny.

 

Edytowane przez PavvelM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, PavvelM napisał(a):

Chce wymienić w Nissan Juke 1.6 190km świece zaplonowe. Świece NGK, Denso są od 45 zł w górę a Kamoka mogę kupić za ok 22zł, więc sporą różnica.

Miał ktoś z Was do czynienia ze świecami zapłonowymi Kamoka? Świeca która siedzi w aucie jest irydowa o symbolu dilkar7c9h. Kamoka praktycznie nie ma opini na znanym portalu sprzedażowym ;)

Za wszelkie informacje będę wdzięczny.

 

I za 92 zł chcesz na sobie eksperymentować? 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, analyzer64 napisał(a):

NGK kup, ewentualnie OEM. Filtry Kamoka robi średnie, ale ze świecami to bym nie zaryzykował.

Też bym nie wsadzał Kamoki dlanparu złotych oszczędności. Mam nawet złe doświadczenie z NGK, w której ukruszyl się kawałek izolatora i porysował cylinder. Świece sam montowałem, oryginalnie zapakowane, na pewno nie spadły ani nigdzie nie uderzyłem przy montażu. Może jakieś podrabiane były.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam ponieważ nie zawsze warto przepłacać. A że ze świecami Kamoka nie mam doświadczenia to postanowiłem poznać opinie/doświadczenia innych coby nie być świnka doświadczalna ;)

Temat można uznać za zamknięty kupię coś z polecanych firm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiły się Kamoki w mojej hurtowni dobry rok temu. Cena często 50% NGK, mówimy o tych droższych, irydowych itp. Nigdy się nie zdecydowałem na zakup dla klienta, nawet, jak było mówione: "ma być tanio". Podpytałem w hurtowni, jak im to schodzi, mówią, że nie schodzi.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kaczorek79 napisał(a):

Pojawiły się Kamoki w mojej hurtowni dobry rok temu. Cena często 50% NGK, mówimy o tych droższych, irydowych itp. Nigdy się nie zdecydowałem na zakup dla klienta, nawet, jak było mówione: "ma być tanio". Podpytałem w hurtowni, jak im to schodzi, mówią, że nie schodzi.

Gorzej jak by schodziły a potem wracały na reklamacje a tak to nawet nie wiadomo czy są złe czy dobre. 

Opony chińskie mają coraz lepsze opinie a kiedyś auta japońskie uważano za padlinę;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, volf6 napisał(a):

 

Opony chińskie mają coraz lepsze opinie 

Ja się z tymi opiniami nie zgadzam. Zadowoleni są raczej ci, co im się cena zgadza.

Ze świecami chińskimi jest jednak trochę ryzyka, odpadnie elektroda, czy kawałek porcelany (tak wiem, chińska porcelana the best) i współczesny silnik idzie na śmietnik, bo nikt nie będzie naprawiał nienaprawialnych silników.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

Ja się z tymi opiniami nie zgadzam. Zadowoleni są raczej ci, co im się cena zgadza.

Ze świecami chińskimi jest jednak trochę ryzyka, odpadnie elektroda, czy kawałek porcelany (tak wiem, chińska porcelana the best) i współczesny silnik idzie na śmietnik, bo nikt nie będzie naprawiał nienaprawialnych silników.

Tylko takie ''odpadnięcia'' zdarzają się też wśród markowych produktów i nie sądzę co by producent świecy płacił za nowy silnik. 

Napinacze rozrządu INY (made in Romania) też się rozpadają a firma renomowana:chory:

Chyba o tym słyszałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, volf6 napisał(a):

Tylko takie ''odpadnięcia'' zdarzają się też wśród markowych produktów i nie sądzę co by producent świecy płacił za nowy silnik. 

Napinacze rozrządu INY (made in Romania) też się rozpadają a firma renomowana:chory:

Chyba o tym słyszałeś?

Świece owszem, zdarzają się, ale są to błędy montażowe, lub niechlujny transport. Izolatory mogą pękać po zbyt mocnym dokręceniu świecy i nie od razu, a po kilku tys km, elektrody mogą pękać od zbyt słabego dokręcenia świecy i też po czasie. Świece czasem upadają w magazynie, a pudełka nie zawsze chronią w 100%. Mechanicy potrafią "wrzucać" świecę w gniazdo głowicy, co jest kategorycznym błędem. Na ilość stosowanych markowych świec, typu NGK, Bosch, Denso, takie wtopy zdarzają się bardzo rzadko, mnie nigdy się nie zdarzyły, ale zawsze dokładnie oglądam przed montażem, sprawdzam w palcach osadzenie izolatora w korpusie, a świece w pogniecionych pudełkach od razu zwracam. Chińskich świec nie będę testował.

Absolutnie nigdy nie słyszałem o rozpadających się napinaczach INA, a są one dla mnie na 1 miejscu w wyborze. Obecnie taki napinacz siedzi u mnie Golfie, bo w zestawie Contitech była właśnie INA, oraz cały kit rozrządu INA w Mito mojej żony. Nie mam obaw.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

Absolutnie nigdy nie słyszałem o rozpadających się napinaczach INA, a są one dla mnie na 1 miejscu w wyborze. Obecnie taki napinacz siedzi u mnie Golfie, bo w zestawie Contitech była właśnie INA, oraz cały kit rozrządu INA w Mito mojej żony. Nie mam obaw.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kaczorek79 napisał(a):

Pojawiły się Kamoki w mojej hurtowni dobry rok temu. Cena często 50% NGK, mówimy o tych droższych, irydowych itp. Nigdy się nie zdecydowałem na zakup dla klienta, nawet, jak było mówione: "ma być tanio". Podpytałem w hurtowni, jak im to schodzi, mówią, że nie schodzi.

 

Z jednej strony masz racje, z drugiej to raz ze kamoka przeciez tych świec pewnie nie robi sama, a dwa że świętości typu bosch, ngk czy denso już dawno upadły bo z każdej tej firmy widziałem dziadowskie i nietrwale kable czy świece. Więc tak naprawdę to wszystko loteria teraz, takie czasy ;]

Ja sam kupiłem świece kamoka do Sunaru H6. Kosztowały 1/3 ceny denso za komplet. A kupiłem je dlatego że denso się skończyły po miesiącu i byłem naprawdę zly. Kamoka przejeździła kilka miesięcy u mnie i jeździ dalej u kumpla już z półtora roku łącznie. Inna sprawa że dzięki tej akcji nauczyłem się zmieniać świece w H6 ślizgając silnik na misce po odpuszczeniu poduszek i wydechu, a internety każą silnik rwać ;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@koNik Mogą sami robić te świece. Co prawda ich nie oglądałem, ale widziałem podróbki chińskie świec OE VW do tsi. U nas taka świeca kosztuje 75zł/szt po mega rabatach, na aliexpress jeszcze niedawno były po 9zł/szt. Ciężko odróżnić wizualnie, aczkolwiek oryginały bez problemu wytrzymują 60 kkm, a podróbki kończą się po 15-20 kkm. Ludzie z forum kupują je z dużą polską przybitką (200 zł kpl 4 szt) na allegro i potem narzekają, że zapłon nie działa. Chińczyk wszystko podrobi, nawet wieżę Eiffla. Kamoka jest typową chińską firmą, mogę zaufać jedynie filtrom kabinowym, ale filtra oleju już nie wstawię klientowi. Jako monter i sprzedawca części czasami wolę nie podejmować ryzyka.

Edytowane przez kaczorek79
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

@koNik Mogą sami robić te świece. Co prawda ich nie oglądałem, ale widziałem podróbki chińskie świec OE VW do tsi. U nas taka świeca kosztuje 75zł/szt po mega rabatach, na aliexpress jeszcze niedawno były po 9zł/szt. Ciężko odróżnić wizualnie, aczkolwiek oryginały bez problemu wytrzymują 60 kkm, a podróbki kończą się po 15-20 kkm. Ludzie z forum kupują je z dużą polską przybitką (200 zł kpl 4 szt) na allegro i potem narzekają, że zapłon nie działa. Chińczyk wszystko podrobi, nawet wieżę Eiffla. Kamoka jest typową chińską firmą, mogę zaufać jedynie filtrom kabinowym, ale filtra oleju już nie wstawię klientowi. Jako monter i sprzedawca części czasami wolę nie podejmować ryzyka.

 

To samo jest ze swiecami do Mazdy... Te najtansze padaja po 10-20kkm, a oryginal przelata 120kkm.

OEM robil dla nich NGK i tez jest cala masa podrobek.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

To samo jest ze swiecami do Mazdy... Te najtansze padaja po 10-20kkm, a oryginal przelata 120kkm.

OEM robil dla nich NGK i tez jest cala masa podrobek.

Otóż to, o ile Kamoki nikt nie podrabia, to firma można powiedzieć sama w sobie jest chińską, legalną podróbką. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, koNik napisał(a):

Inna sprawa że dzięki tej akcji nauczyłem się zmieniać świece w H6 ślizgając silnik na misce po odpuszczeniu poduszek i wydechu, a internety każą silnik rwać ;]

Mój mechanik też u mnie ogarnął bez wyciągania silnika. W większości się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie Kamoka, ale Magneti Marelli made in PRC zalożyłem do 1,4 t-jet i zauważyłem jakby większe spalanie.

Irydowe. Ale zaraz będę wymieniał na NGK albo Bosch. Różnica w cenie 96 zł na promo do ok. 200 za NGK - komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.