Skocz do zawartości

E mobilność - negatywne efekty


HanYs

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, HanYs napisał(a):

 

Jest już dawno wątek o tym modelu i nawet wzmianka o tym "problemie" ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kravitz napisał(a):

 

Jest już dawno wątek o tym modelu i nawet wzmianka o tym "problemie" ;)

 

 

Nie chodzi o ten samochód tylko o wypowiedź faceta z filmu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, HanYs napisał(a):

Nie chodzi o ten samochód tylko o wypowiedź faceta z filmu. 

 

OK, rozumiem.

Nie sądzę że chodzi o to, że się nie psują, ale że naprawa jest nieopłacalna i nie ma drobnych części.

Nie masz alternatorów, cewek zapłonowych świec, kabli, chłodnic, itp, które są częściami drobnymi i mozliwymi do produkcji przez firmy trzecie.

Jak cos padnie, to na grubo i producent życzy sobie pierdyliard gazylionów. Auto na smietnik.

Nawet jakieś przyciski czy liczniki, zostały zastąpione przez jeden ekran. To nie dotyczy tylko elektryków.

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.04.2024 o 12:30, kravitz napisał(a):

 

OK, rozumiem.

Nie sądzę że chodzi o to, że się nie psują, ale że naprawa jest nieopłacalna i nie ma drobnych części.

Nie masz alternatorów, cewek zapłonowych świec, kabli, chłodnic, itp, które są częściami drobnymi i mozliwymi do produkcji przez firmy trzecie.

Jak cos padnie, to na grubo i producent życzy sobie pierdyliard gazylionów. Auto na smietnik.

Nawet jakieś przyciski czy liczniki, zostały zastąpione przez jeden ekran. To nie dotyczy tylko elektryków.

 

W tej chwili większość elektryków jest na tyle młoda, że nie zdążyła się jeszcze popsuć specjalnie, do tego jest ich tak mało, że poza hobbystami nikt się nie bawi. Ale jeśli rzeczywiście będzie rósł ich udział w rynku, to i firmy się znajdą.

Jadąc do mamy mijam baner Przezwajanie Silników - być może z czasem jakieś firmy zaczną regenerować i silniki samochodów, pojawią się też zakłady regenerujące baterie. Jak będzie jakiś popyt na części, to te pojawią się na rynku.

W spalinowych samochodach, jak trzeba robić silnik czy skrzynie, to w ASO też kosztuje to perdyliard, a w warsztatach niezależnych jest taniej i wychodzą na swoje.

 

Ale fakt, w elektrykach jest mniej potencjalnych drobnych/średnich awarii, które ogarnie garażowy warsztat przysłowiowego pana Miecia.

 

Ech, zobaczymy jak to będzie ....

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.04.2024 o 12:30, kravitz napisał(a):

 

OK, rozumiem.

Nie sądzę że chodzi o to, że się nie psują, ale że naprawa jest nieopłacalna i nie ma drobnych części.

Nie masz alternatorów, cewek zapłonowych świec, kabli, chłodnic, itp, które są częściami drobnymi i mozliwymi do produkcji przez firmy trzecie.

Jak cos padnie, to na grubo i producent życzy sobie pierdyliard gazylionów. Auto na smietnik.

Nawet jakieś przyciski czy liczniki, zostały zastąpione przez jeden ekran. To nie dotyczy tylko elektryków.

Dlatego ASO wymyślają jak na nich zarobić. Ostatnio byłem na przeglądzie Skody i dowiedziałem się np, że cena roboczogodziny jest znacznie wyższa niż zwykłego auta bo wymaga specjalistów :skromny:. Nie chcieli mnie tez z hali wypuścić bo mam "cieknące" cylinderki hamulcowe które zagrażają życiu. Sładów wycieku ani ubytku płynu pan nie skomentował. Cylinderków w ASO na stanie nie ma - bo są specjalne do wersji EV !!!

Oczywiście nie dałem im zarobić. Cylinderki wg kodu są od całej gamy 1.6 (Golf, A4, Octavia, itd), wymienione u mechanika, który skwitował że jest to bezsensu skoro nie widać uszkodzeń ...

Auta oczywiście nawet nie podładowali ;).

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, sherif napisał(a):

Dlatego ASO wymyślają jak na nich zarobić. Ostatnio byłem na przeglądzie Skody i dowiedziałem się np, że cena roboczogodziny jest znacznie wyższa niż zwykłego auta bo wymaga specjalistów :skromny:. Nie chcieli mnie tez z hali wypuścić bo mam "cieknące" cylinderki hamulcowe które zagrażają życiu. Sładów wycieku ani ubytku płynu pan nie skomentował. Cylinderków w ASO na stanie nie ma - bo są specjalne do wersji EV !!!

Oczywiście nie dałem im zarobić. Cylinderki wg kodu są od całej gamy 1.6 (Golf, A4, Octavia, itd), wymienione u mechanika, który skwitował że jest to bezsensu skoro nie widać uszkodzeń ...

Auta oczywiście nawet nie podładowali ;).

W USA jest sporo lokalnych nieTeslowych mobilnych serwisów EV.

Naprawiają prawie wszystko. 

Roczny serwis 3/Y to ~$250 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, HanYs napisał(a):

W USA jest sporo lokalnych nieTeslowych mobilnych serwisów EV.

Naprawiają prawie wszystko. 

Roczny serwis 3/Y to ~$250 

Tutaj podobnie, szczególnie że taka Skoda czy eGolf to zwykłe auto z innym napędem. Tyle, że aby zachować gwarancję wypadałoby robić przeglądy w ASO. U siebie zrobiłem tylnie hamulce + przetoczenie przodu + wymiana gumek stabilizatorów wyszło 500zł. ASO chciało ok 3kzł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sherif napisał(a):

Tutaj podobnie, szczególnie że taka Skoda czy eGolf to zwykłe auto z innym napędem. Tyle, że aby zachować gwarancję wypadałoby robić przeglądy w ASO. U siebie zrobiłem tylnie hamulce + przetoczenie przodu + wymiana gumek stabilizatorów wyszło 500zł. ASO chciało ok 3kzł.

 

Nawet w przypadku Skody czy Golfa, nadal wymieniałeś proste graty. W Tesli najpewniej też możliwe garażowo.

Ale co jak np w Tesli będziesz chciał "u Pana Zdzicha" wymienić baterie? :)

Soft nie powie "ni ch..a"?

Silnik w Tesli czy Golfie się naprawia? Czy to część zamienna? Najpewniej nie za 2PLN ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.04.2024 o 23:22, HanYs napisał(a):

Jeszcze ....

 

p.s.

Właśnie przeczytałem ten wątek - każde inne auto by się wyklepało, wymieniło to i owo, nawet cały przód i silnik .... a tu dobry przykład na to, że prawie nic się nie popsuło ... bo nie ma co naprawiać 

 

 

 

 

 


Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez Raku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Raku napisał(a):

Jeszcze ....

 

p.s.

Właśnie przeczytałem ten wątek - każde inne auto by się wyklepało, wymieniło to i owo, nawet cały przód i silnik .... a tu dobry przykład na to, że prawie nic się nie popsuło ... bo nie ma co naprawiać 

 

 

 

 

 


Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka
 

Masz rację. 25 letnich jeszcze nie ma. 


Widziałeś kiedyś ile Ferrari się spaliło? 😁

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.04.2024 o 12:25, sherif napisał(a):

Dlatego ASO wymyślają jak na nich zarobić. Ostatnio byłem na przeglądzie Skody i dowiedziałem się np, że cena roboczogodziny jest znacznie wyższa niż zwykłego auta bo wymaga specjalistów :skromny:. Nie chcieli mnie tez z hali wypuścić bo mam "cieknące" cylinderki hamulcowe które zagrażają życiu. Sładów wycieku ani ubytku płynu pan nie skomentował. Cylinderków w ASO na stanie nie ma - bo są specjalne do wersji EV !!!

Oczywiście nie dałem im zarobić. Cylinderki wg kodu są od całej gamy 1.6 (Golf, A4, Octavia, itd), wymienione u mechanika, który skwitował że jest to bezsensu skoro nie widać uszkodzeń ...

Auta oczywiście nawet nie podładowali ;).

Byłeś na przegladzie po 60kkm? U mnie niedługo stuknie 60 właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, kravitz napisał(a):

 

Nawet w przypadku Skody czy Golfa, nadal wymieniałeś proste graty. W Tesli najpewniej też możliwe garażowo.

Ale co jak np w Tesli będziesz chciał "u Pana Zdzicha" wymienić baterie? :)

Soft nie powie "ni ch..a"?

Silnik w Tesli czy Golfie się naprawia? Czy to część zamienna? Najpewniej nie za 2PLN ;)

ZTCW to nie, kiedyś na kanale prof Chrisa był w serwisie od elektryków, co ogarniał m.in Teslę i baterie. Wiadomo, że z hamulcami, zawieszeniem można do zwykłego mechanika pojechać a baterie, silnik do dedykowanego. Tych dedykowanych jest coraz więcej. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał(a):

Nie, bo ma niecałe 40kkm. Byłem na przeglądzie po 4latach (drugim).

U mnie się to zbiegnie akurat, bo mam 57kkm a w listopadzie 4 lata stukna. Akurat się na ostatni darmowy załapie, bo miałem w pakiecie z autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, zinger napisał(a):

U mnie się to zbiegnie akurat, bo mam 57kkm a w listopadzie 4 lata stukna. Akurat się na ostatni darmowy załapie, bo miałem w pakiecie z autem.

Ja podobnie. Tzn wg sprzedawcy darmowy miał być tylko po 2latach, ale w aso okazało się, że pakiet jest na 4lata. Warunek to nieprzekroczenie terminu 4lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.04.2024 o 15:28, kravitz napisał(a):

Silnik w Tesli czy Golfie się naprawia? Czy to część zamienna? Najpewniej nie za 2PLN ;)

Wymienia się bardzo łatwo. Ceny przystępne. 

Naprawić też można, kwestia ekonomicznej opłacalności.

Fachowców niezależnych przybywa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.