HanYs Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja Jak pewnie wszyscy czytaliśmy koszty wymiany baterii w EV to ~$20k . “Ciach” Przykładowa wymiana silnika w Audi S to ~$30k Zapytacie pewnie kto wymienia silnik a Audi ? Okazuje się, że TFSI z 2022 roku padają jak muchy i Audi nie uznaje naprawy na gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja Ale słyszałeś że (tak jak baterie zresztą) piece się naprawia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja Co? Nerwa masz? 6 godzin temu, HanYs napisał(a): Przykładowa wymiana silnika w Audi S to ~$30k U nas przykładowo jakieś 3k plnów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja 2 godziny temu, G.O.A.T. napisał(a): Co? Nerwa masz? U nas przykładowo jakieś 3k plnów. Tak, jak masz silnik 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja 40 minut temu, komor napisał(a): Tak, jak masz silnik Ojtam ojtam, można kupić przecież kultowe TDI niewiele drożej i wstawić po godzinach ze szwagrem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja 11 minut temu, sherif napisał(a): Ojtam ojtam, można kupić przecież kultowe TDI niewiele drożej i wstawić po godzinach ze szwagrem Ostatnio widziałem na jakiejś grupie jak ktoś szukał używanych klocków hamulcowych Już mnie chyba nic nie zdziwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 6 Maja Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 4 godziny temu, format napisał(a): Ale słyszałeś że (tak jak baterie zresztą) piece się naprawia? Oczywiście ale porównałem wymianę, a nie naprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja Teraz, HanYs napisał(a): Oczywiście ale porównałem wymianę, a nie naprawę. Konkretnie to porównałeś wymianę pieca na nowy vs wymianę baterii na refurba. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 6 Maja Autor Udostępnij Napisano 6 Maja Godzinę temu, komor napisał(a): Tak, jak masz silnik Cicho, bo go spłoszysz 1 minutę temu, format napisał(a): Konkretnie to porównałeś wymianę pieca na nowy vs wymianę baterii na refurba. Faktycznie niepotrzebnie wspomniałem o refurbie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja 13 godzin temu, HanYs napisał(a): Jak pewnie wszyscy czytaliśmy koszty wymiany baterii w EV to ~$20k . “Ciach” Przykładowa wymiana silnika w Audi S to ~$30k Zapytacie pewnie kto wymienia silnik a Audi ? Okazuje się, że TFSI z 2022 roku padają jak muchy i Audi nie uznaje naprawy na gwarancji. Co to za silnik? 1.4? 2.0? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 6 Maja Autor Udostępnij Napisano 6 Maja Godzinę temu, lucash napisał(a): Co to za silnik? 1.4? 2.0? 3.0L T V6 w S5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja 1 minutę temu, HanYs napisał(a): 3.0L T V6 w S5 u nas takich nie ma Poza tym silnik z 2022 to jeszcze jakieś warranty period ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 6 Maja Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 55 minut temu, lucash napisał(a): u nas takich nie ma Poza tym silnik z 2022 to jeszcze jakieś warranty period ma. Audi USA zwala winę na użytkowników. Poszukaj sobie informacji o CWGD/EA839. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 6 Maja Udostępnij Napisano 6 Maja Jak pewnie wszyscy czytaliśmy koszty wymiany baterii w EV to ~$20k . “Ciach” Przykładowa wymiana silnika w Audi S to ~$30k Zapytacie pewnie kto wymienia silnik a Audi ? Okazuje się, że TFSI z 2022 roku padają jak muchy i Audi nie uznaje naprawy na gwarancji. EV ma baterie i ma też silnik. A ile kosztuje wymiana silnika EV ?Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 6 Maja Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 22 minuty temu, Raku napisał(a): EV ma baterie i ma też silnik. A ile kosztuje wymiana silnika EV ? ~$6k czyli podobnie jak skrzynia biegów w przeciętnym kopciuszku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja ~$6k czyli podobnie jak skrzynia biegów w przeciętnym kopciuszku A ile takich silników jest ?Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja 2 godziny temu, Raku napisał(a): A ile takich silników jest ? 1 albo 2 albo 3 albo 4 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja 16 minut temu, G.O.A.T. napisał(a): 1 albo 2 albo 3 albo 4 $6k x 2 lub x3 lub x 4 już nie wyglądają tak fajnie. Czyli jeśli by zsumować wartość baterii i silników to stanowi ok 100% wartości auta, reszta wiec jest warta 0 ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 7 Maja Autor Udostępnij Napisano 7 Maja Godzinę temu, Raku napisał(a): $6k x 2 lub x3 lub x 4 już nie wyglądają tak fajnie. Czyli jeśli by zsumować wartość baterii i silników to stanowi ok 100% wartości auta, reszta wiec jest warta 0 ? A teraz porównaj gwarancje i przebiegi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 7 Maja Udostępnij Napisano 7 Maja (edytowane) Godzinę temu, HanYs napisał(a): A teraz porównaj gwarancje i przebiegi W firmie dieselki robią po 500-600kkm bez dotykania silnika, czy skrzyni, tylko baterie, twu... akumulatory się wymienia i jeździ a potem do ludzi albo na wschód Edytowane 7 Maja przez G.O.A.T. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 18 godzin temu, G.O.A.T. napisał(a): W firmie dieselki robią po 500-600kkm bez dotykania silnika, czy skrzyni, tylko baterie, twu... akumulatory się wymienia i jeździ a potem do ludzi albo na wschód Porownujesz Forda Transita do Tesli? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 6 minut temu, kravitz napisał(a): Porownujesz Forda Transita do Tesli? W sumie nie widze różnicy 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja Porownujesz Forda Transita do Tesli? A ma porównywać z lokomotywami ?Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 1 minutę temu, Raku napisał(a): A ma porównywać z lokomotywami ? Bardziej pasuje. Tesla i Parowóz jeżdżą na węgiel 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja A teraz porównaj gwarancje i przebiegi Na 4 wymiany akumulatorów, 13 wymian silnika więc nie klep głupot. https://otoev.pl/2-miliony-kilometrow-tesla-model-s--to-rekord-swiata.htmlNależy zauważyć, że w trakcie swojej podróży wynoszącej prawie 2 miliony kilometrów Model S otrzymał kilka wymian akumulatorów i silników elektrycznych. Jak zauważył Gemmingen-Hornberg w listopadzie w jednym z wywiadów, jego Model S jeździ obecnie na czwartym akumulatorze i trzynastym silniku elektrycznym. Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 7 minut temu, Raku napisał(a): Na 4 wymiany akumulatorów, 13 wymian silnika więc nie klep głupot. https://otoev.pl/2-miliony-kilometrow-tesla-model-s--to-rekord-swiata.html Należy zauważyć, że w trakcie swojej podróży wynoszącej prawie 2 miliony kilometrów Model S otrzymał kilka wymian akumulatorów i silników elektrycznych. Jak zauważył Gemmingen-Hornberg w listopadzie w jednym z wywiadów, jego Model S jeździ obecnie na czwartym akumulatorze i trzynastym silniku elektrycznym. Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka Juz zostało ustalone, że Model S to był prototyp. Następne modele są lepsze. Dokładnie tak zawsze twierdzili fani Fiata. Te stare to złe, ale te nowe lepsze 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 10 minut temu, kravitz napisał(a): Juz zostało ustalone, że Model S to był prototyp. Następne modele są lepsze. Dokładnie tak zawsze twierdzili fani Fiata. Te stare to złe, ale te nowe lepsze i te wszystkie 13 silników było prototypowe ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja Teraz, Raku napisał(a): i te wszystkie 13 silników było prototypowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja (edytowane) Do silników czasami może się popsuć ich system chłodzenia. To nie odkurzacz, gdzie wymiana silnika będzie trwała z godzinę i po problemie. Zerknijcie sobie, że układ chłodzenia silników elektrycznych trochę części zawiera, więc wymiana silnika w Tesli to nie będzie kosztowało 150 PLN, a kwoty tych wszystkich czeście tez nie są jak do Fiata : https://ev-parts.pl/uklad-chlodzenia-silnika,c11,pl.html Przykładowa rurka za 100 PLN model 3 ma zresztą droższe rurki Edytowane 8 Maja przez Raku 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 8 Maja Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 4 godziny temu, kravitz napisał(a): Porownujesz Forda Transita do Tesli? Rozmawiasz z gościem który nie rozumie czytanego tekstu Czas gwarancji i przebieg który gwarantuje to nie są łatwe sprawy 4 godziny temu, Raku napisał(a): A ma porównywać z lokomotywami ? Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka Oczywiście 3 godziny temu, kravitz napisał(a): Juz zostało ustalone, że Model S to był prototyp. Następne modele są lepsze. Dokładnie tak zawsze twierdzili fani Fiata. Te stare to złe, ale te nowe lepsze Nowe są gorsze i się palą ! 3 godziny temu, Raku napisał(a): Do silników czasami może się popsuć ich system chłodzenia. To nie odkurzacz, gdzie wymiana silnika będzie trwała z godzinę i po problemie. Zerknijcie sobie, że układ chłodzenia silników elektrycznych trochę części zawiera, więc wymiana silnika w Tesli to nie będzie kosztowało 150 PLN, a kwoty tych wszystkich czeście tez nie są jak do Fiata : https://ev-parts.pl/uklad-chlodzenia-silnika,c11,pl.html Przykładowa rurka za 100 PLN model 3 ma zresztą droższe rurki Przenieśliście się z tego głupiego wątku na HP tutaj ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 43 minuty temu, HanYs napisał(a): Rozmawiasz z gościem który nie rozumie czytanego tekstu Czas gwarancji i przebieg który gwarantuje to nie są łatwe sprawy Oczywiście Nowe są gorsze i się palą ! Przenieśliście się z tego głupiego wątku na HP tutaj ? Nie ja zacząłem .... czyli to miałabyć taka wyrzutka dla EV fan boyów - aby masturbowali się do twojego porównania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja Szukamy kącika diselka i tam będziemy im wmawiać ze nie mogą jeździć po mieście tymi złomami Napewno wezmą nas za normalnych ludzi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 8 Maja Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 31 minut temu, Raku napisał(a): Nie ja zacząłem .... czyli to miałabyć taka wyrzutka dla EV fan boyów - aby masturbowali się do twojego porównania To bardzo zwykłe porównanie jak to ICE jest tani w naprawie. Oczywiście nie jest to łatwe do pojęcia i zlecieliście się żeby wymyślić argumenty na Wasze wyssane z dużego palca u nogi teorie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja 39 minut temu, HanYs napisał(a): To bardzo zwykłe porównanie jak to ICE jest tani w naprawie. Oczywiście nie jest to łatwe do pojęcia i zlecieliście się żeby wymyślić argumenty na Wasze wyssane z dużego palca u nogi teorie Porównując elektryka z autem spalinowym najważniejsze i najbardziej kosztowne elementy do naprawy w spalinowym to: silnik oraz cały jego osprzęt i skrzynia biegów, a także przeniesienie napędu. Elektryczny zaś ma baterię i silnik(i). Dodatkowo posiada system chłodzenia zarówno baterii jak i silników EV. Wiec takie porównanie to jakbym porównał wymianę silnika w EV do wymiany silnika ... nawiewu wewnętrznego klimatyzacji w spalinówce. I to i to to silniki elektryczne, a koszt w EV jest duży w spalinówce mały. Porównanie elementów zużywających się ma sens ale wszystkich. Jak pisałeś, że baterie się wymienia rzadko, bo EV kręcą miliony kilometrów, ale jakoś zapomniałeś, że w tym aucie silnik elektryczny był wymieniony 3 razy częściej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 8 Maja Autor Udostępnij Napisano 8 Maja Godzinę temu, Raku napisał(a): Porównując elektryka z autem spalinowym najważniejsze i najbardziej kosztowne elementy do naprawy w spalinowym to: silnik oraz cały jego osprzęt i skrzynia biegów, a także przeniesienie napędu. Elektryczny zaś ma baterię i silnik(i). Dodatkowo posiada system chłodzenia zarówno baterii jak i silników EV. Wiec takie porównanie to jakbym porównał wymianę silnika w EV do wymiany silnika ... nawiewu wewnętrznego klimatyzacji w spalinówce. I to i to to silniki elektryczne, a koszt w EV jest duży w spalinówce mały. Porównanie elementów zużywających się ma sens ale wszystkich. Jak pisałeś, że baterie się wymienia rzadko, bo EV kręcą miliony kilometrów, ale jakoś zapomniałeś, że w tym aucie silnik elektryczny był wymieniony 3 razy częściej. Wybrałeś sobie jeden z pierwszych egzemplarzy Tesli więc się nie dziw. Obecnie Tesle robią setki tysięcy MIL bez wymiany silników więc bardzo trafnie porównałeś $6k vs $30k Nie słyszałem nic o problemach z systemem chłodzenia w Tesli ani o dużych kosztach naprawy czy problemach z naprawianiem. Audi o którym pisałem nawet gdyby nie było fabrycznie wadliwe to koszty eksploatacji są w nim gigantyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 8 Maja Udostępnij Napisano 8 Maja Wybrałeś sobie jeden z pierwszych egzemplarzy Tesli więc się nie dziw. Obecnie Tesle robią setki tysięcy MIL bez wymiany silników więc bardzo trafnie porównałeś $6k vs $30k Nie słyszałem nic o problemach z systemem chłodzenia w Tesli ani o dużych kosztach naprawy czy problemach z naprawianiem. Audi o którym pisałem nawet gdyby nie było fabrycznie wadliwe to koszty eksploatacji są w nim gigantyczne. Ile z nich przejechało miliony kilometrów ?Wrzuć jakieś posty, bo pewnie właściciele dzielą się tą radosną informacja ze światem.To nie ja pisałem o porównaniu przebiegów.Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka A tu przykład, że awarie silnika EV są i się zdarzają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 8 Maja Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 10 minut temu, Raku napisał(a): Ile z nich przejechało miliony kilometrów ? Wrzuć jakieś posty, bo pewnie właściciele dzielą się tą radosną informacja ze światem. To nie ja pisałem o porównaniu przebiegów. Jeśli Cię to interesuje to sam sobie poszukaj. Jeśli potrafisz znaleźć negatywne wiadomości to powinieneś potrafić i w drugą stronę. No chyba, że Ty to tylko bezwiednie powtarzasz. Żeby było jasne to pisałem o gwarancji i przebiegu. Przykładowo Tesla : 8 lat i 120 tysięcy mil na układ napędowy. Nie ile w całym “życiu” auta ktoś przejechał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 9 Maja Udostępnij Napisano 9 Maja 16 godzin temu, Raku napisał(a): Ile z nich przejechało miliony kilometrów ? czlowieku jestesmy na AK, nikt normalny nie jezdzi autem dluzej niz 2 lata a to siezko zrobic milion Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.