Skocz do zawartości

Hyundai Ioniq 5


Ralph78

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, żeby rozruszać towarzystwo. Co myślicie o zakupie używanego? EV tracą w przeciągu 3 lat bardzo na wartości więc u mnie na wsi można za połowę ceny nowego mieć całkiem dobry egzemplarz. Mowa oczywiście o 73 kWh w wersji Executive Plus (nie wiem czy w PL nie było innej specyfikacji i nazewnictwa) z rocznika 2022. Wady to już wiem, waga co wiąże się z dużym zużyciem prądu, to że nie jest to Tesla to też już wiem :phi: Na plus to dobre wyciszenie, fajny design, sporo miejsca w środku, szybkie ładowanie w trasie, spory bagażnik itp. A jakieś konkretne wady? Przykładowe egzemplarze:

 

image.png.bcdbdd3d36e4378b37af2afcf4fb4895.png

 

image.png.2b55832c6a7510b0648e5a19f2bdbf1f.png

 

image.png.b3b7bafe256dbf63c8074e561dc95884.png

 

Biorąc pod uwagę, że w 2022 roku ceny takich nowych pewnie oscylowały w granicach 60k euro to po niecałych dwóch latach utrata wartości jest szokująca. Jest tego mnóstwo na rynku aut używanych, czy to świadczy o tym, że auto jest jakieś felerne i ma wady o których ludzie kupując jako nowe nie wiedzieli czy może to, że ciężko się pozbyć używanego auta elektrycznego?

Edytowane przez Ralph78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Ralph78 napisał(a):

Tak, żeby rozruszać towarzystwo. Co myślicie o zakupie używanego? EV tracą w przeciągu 3 lat bardzo na wartości więc u mnie na wsi można za połowę ceny nowego mieć całkiem dobry egzemplarz. Mowa oczywiście o 73 kWh w wersji Executive Plus (nie wiem czy w PL nie było innej specyfikacji i nazewnictwa) z rocznika 2022. Wady to już wiem, waga co wiąże się z dużym zużyciem prądu, to że nie jest to Tesla to też już wiem :phi: Na plus to dobre wyciszenie, fajny design, sporo miejsca w środku, szybkie ładowanie w trasie, spory bagażnik itp. A jakieś konkretne wady? Przykładowe egzemplarze:

 

https://www.carsireland.ie/3621746

 

https://www.carsireland.ie/3706122

 

https://www.carsireland.ie/3646067

 

Biorąc pod uwagę, że w 2022 roku ceny takich nowych pewnie oscylowały w granicach 60k euro to po niecałych dwóch latach utrata wartości jest szokująca. Jest tego mnóstwo na rynku aut używanych, czy to świadczy o tym, że auto jest jakieś felerne i ma wady o których ludzie kupując jako nowe nie wiedzieli czy może to, że ciężko się pozbyć używanego auta elektrycznego?

Kosztowało raczej trochę mniej przy debiucie, a później były duże wzrosty cen pandemoniczne ;) 

 

Bardzo dobry wóz ogólnie 👍 

Wady to ewentualne możliwe problemy z ICCU, ale są już na to akcje serwisowe. 
 

Waga jest normalna, to jest kawał wozu, zużycie też jest normalne, bo to nie wydmuszka. 
 

Obiektywnie jest to lepszy samochód od TMY ale jest gorszym komputerem, bo soft jest dość toporny ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mrBEAN napisał(a):

Kosztowało raczej trochę mniej przy debiucie, a później były duże wzrosty cen pandemoniczne ;) 

 

Bardzo dobry wóz ogólnie 👍 

Wady to ewentualne możliwe problemy z ICCU, ale są już na to akcje serwisowe. 
 

Waga jest normalna, to jest kawał wozu, zużycie też jest normalne, bo to nie wydmuszka. 
 

Obiektywnie jest to lepszy samochód od TMY ale jest gorszym komputerem, bo soft jest dość toporny ;) 

 

Czyli się nie bać? Co to jest ICCU i jakie były problemy? Co do softu to akurat mi to bardzo nie przeszkadza, oglądałem dzisiaj na YT prezentację i sporo osób się wypowiadało na plus w porównaniu do ID4 :phi: Mnie się bardzo podoba, że przy zmianie pasa na ekranie wyświetla się podgląd z kamery aby wyeliminować martwe pole:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ralph78 napisał(a):

 

Czyli się nie bać? Co to jest ICCU i jakie były problemy? Co do softu to akurat mi to bardzo nie przeszkadza, oglądałem dzisiaj na YT prezentację i sporo osób się wypowiadało na plus w porównaniu do ID4 :phi: Mnie się bardzo podoba, że przy zmianie pasa na ekranie wyświetla się podgląd z kamery aby wyeliminować martwe pole:ok:

Co do ICCU sobie pogooglaj ;) 

 

W ogóle na ten obraz z kamer nie spoglądam przy zmianie pasa 😁

Dla mnie zbędne w zasadzie ;) 

 

Fajny wóz, choć EV6 w mojej ocenie ma dużo przyjemniejsze wnętrze ale to już kwestia gustu zapewne. 

Z tamtych lat Ioniq 5/EV6 to najlepsze propozycje, do dzisiaj ciężko o coś lepszego obiektywnie, patrząc szerszym pryzmatem. 
 

Nie wiem jak u Was, ale Hyundai ma też świetną gwarancję, 5 lat bez limitu km. 


 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat raczej umrze bo żona właśnie wróciła do domu i jak jej pokazałem auto to się skrzywiła i powiedziała, że dawno takiego brzydkiego auta nie widziała. A właśnie wysiadła z Priusa więc powinna się już przyzwyczaić do brzydkich samochodów

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ralph78 napisał(a):

na ekranie wyświetla się podgląd z kamery aby wyeliminować martwe pole:ok:

to akurat standard w Kia/Hyundai. Z praktyki napisze, że fajny bajer, ale na codzien jednak w lusterka będziesz patrzył;) Od martwego pola jest osobny system.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ralph78 napisał(a):

Tak, żeby rozruszać towarzystwo. Co myślicie o zakupie używanego? EV tracą w przeciągu 3 lat bardzo na wartości więc u mnie na wsi można za połowę ceny nowego mieć całkiem dobry egzemplarz. Mowa oczywiście o 73 kWh w wersji Executive Plus (nie wiem czy w PL nie było innej specyfikacji i nazewnictwa) z rocznika 2022. Wady to już wiem, waga co wiąże się z dużym zużyciem prądu, to że nie jest to Tesla to też już wiem :phi: Na plus to dobre wyciszenie, fajny design, sporo miejsca w środku, szybkie ładowanie w trasie, spory bagażnik itp. A jakieś konkretne wady? Przykładowe egzemplarze:

 

image.png.bcdbdd3d36e4378b37af2afcf4fb4895.png

 

image.png.2b55832c6a7510b0648e5a19f2bdbf1f.png

 

image.png.b3b7bafe256dbf63c8074e561dc95884.png

 

Biorąc pod uwagę, że w 2022 roku ceny takich nowych pewnie oscylowały w granicach 60k euro to po niecałych dwóch latach utrata wartości jest szokująca. Jest tego mnóstwo na rynku aut używanych, czy to świadczy o tym, że auto jest jakieś felerne i ma wady o których ludzie kupując jako nowe nie wiedzieli czy może to, że ciężko się pozbyć używanego auta elektrycznego?

 

Nie ma co patrzeć, ile takie kosztowały nowe, raczej trzeba porównywać z aktualymi cenami nowych.

Jak pasuje, to brać.

 

Obiektywnie, to jest to gorszy samochód od TMY, mniejszy w każdą stronę, mniejszy bagażnik, gorszy soft, większe zużycie prądu, dużo gorsza i bardziej zawodna infrastruktura ładowania w terenie. Ale to i tak jeden z lepszych elektryków i nawet podoba mi sie wizualnie, a jak ma sie szczęście i trafi się na szybką, działającą i niezajętą ładowarkę, to bestia ładuje się bardzo szybko (ważne, jak komuś bardzo się spieszy).

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, HelixSv napisał(a):

a jak ma sie szczęście i trafi się na szybką, działającą i niezajętą ładowarkę

 

 

Podoba mi się ten fragment najbardziej 😁👍

  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, mrBEAN napisał(a):

Podoba mi się ten fragment najbardziej 😁👍

 

Nie brakuje mi tej niepewności. Nawet podjeżdżając do Ionity. Zawsze z duszą na ramieniu. Działa, nie działa, może spróbować tej z niedziałającym ekranem, a może raczej tej z niedziałającym światełkiem na górze, a czy jak się rozpędzi do max 40 kW, to tak zostawić, czy spróbować tej obok, bo powno być ponad 100 kW. Ciągłe przeparkowywanie i próbowanie. Na infolinie dzwoniłem ze 4 razy w trzech krajach (DK, PL, AT), ani razu nie mogli pomóc. Się normalnie czułem jak kierowca trzeciej kategorii. Oczywiście musiałem mieć wielkiego pecha.

 

Y ma nastukane 33 kkm, jazda do Norwegii, Polski, Niemiec. Ilość nieudanych sesji ładowania na SCh = 0. Innych operatorów DC nie próbowałem.

 

Jak ja bardzo nie tęsknię. ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nie brakuje mi tej niepewności. Nawet podjeżdżając do Ionity. Zawsze z duszą na ramieniu. Działa, nie działa, może spróbować tej z niedziałającym ekranem, a może raczej tej z niedziałającym światełkiem na górze, a czy jak się rozpędzi do max 40 kW, to tak zostawić, czy spróbować tej obok, bo powno być ponad 100 kW. Ciągłe przeparkowywanie i próbowanie. Na infolinie dzwoniłem ze 4 razy w trzech krajach (DK, PL, AT), ani razu nie mogli pomóc. Się normalnie czułem jak kierowca trzeciej kategorii. Oczywiście musiałem mieć wielkiego pecha.
 
Y ma nastukane 33 kkm, jazda do Norwegii, Polski, Niemiec. Ilość nieudanych sesji ładowania na SCh = 0. Innych operatorów DC nie próbowałem.
 
Jak ja bardzo nie tęsknię. ;]
Z ciekawości popatrzyłem na nową Teslę model Y i jest promocja na finance, 0 procent na cały okres kredytowania. Z drugiej strony bardzo mi się nie podoba styl Tesli w środku No i ta cena... Chyba nie nie stać

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, HelixSv napisał(a):

Y ma nastukane 33 kkm, jazda do Norwegii, Polski, Niemiec. Ilość nieudanych sesji ładowania na SCh = 0. Innych operatorów DC nie próbowałem.

EV6 ma 86 kkm, jazda po Niemczech, Czechach, Szwajcarii, Austrii, Słowenii, Włoszech, Francji, Hiszpanii. Jeden problem z Ionity. 

 

Natomiast jak przeglądam mapę SuC, to one w 50% są absurdalnie oddalone od autostrad i to ich główna wada, reszta 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Ralph78 napisał(a):

Z ciekawości popatrzyłem na nową Teslę model Y i jest promocja na finance, 0 procent na cały okres kredytowania. Z drugiej strony bardzo mi się nie podoba styl Tesli w środkuemoji107.png No i ta cena... Chyba nie nie staćemoji18.png

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka
 

 

Ten Hyundai nie jest zły. Ładowarek robi się w Europie zatrzęsienie, są sieci (jak FastNed), które poważnie traktują klientów. Hyundai/Kia robią wg mnie lepsze EV niż grupa VW, Merc, czy BMW.

Chodzi mi tylko o to, że prowadząc elektryczne bmw, kia, vw czułem się jak hobbysta, a w Tesli bardziej jak pełnoprawny kierowca. Mam na myśli dłuższe trasy, dookoła komina nie ma różnicy. 

 

 

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, HelixSv napisał(a):

Chodzi mi tylko o to, że prowadząc elektryczne bmw, kia, vw czułem się jak hobbysta, a w Tesli bardziej jak pełnoprawny kierowca.

Cofam to o SuC, że są daleko od tras.

Jednak są na trasach 😄

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 

 
Y ma nastukane 33 kkm, jazda do Norwegii, Polski, Niemiec. Ilość nieudanych sesji ładowania na SCh = 0. Innych operatorów DC nie próbowałem.
 
Jak ja bardzo nie tęsknię. ;]


Zobacz ile Tesla ma SC w Irlandii Ja bym i tak większość ładowań ogarnął w domu z fotowoltaiki plus smart taryfy do EV.

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EV6 ma 86 kkm, jazda po Niemczech, Czechach, Szwajcarii, Austrii, Słowenii, Włoszech, Francji, Hiszpanii. Jeden problem z Ionity. 
 
Natomiast jak przeglądam mapę SuC, to one w 50% są absurdalnie oddalone od autostrad i to ich główna wada, reszta 
Tak też patrzę na EV6 bo żona dała szlaban na Hyundaia. Podobne ceny, chyba lepsze wyposażenie w wersji podstawowej niż w Ioniq. No i mniej kosmiczny wygląd.
Postaram się ogarnąć jakąś jazdę testową

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ralph78 napisał(a):

Tak też patrzę na EV6 bo żona dała szlaban na Hyundaia. Podobne ceny, chyba lepsze wyposażenie w wersji podstawowej niż w Ioniq. No i mniej kosmiczny wygląd.
Postaram się ogarnąć jakąś jazdę testową emoji106.png

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka
 

 

EV6 na zywo wyglada nawet lepiej niz na zdjeciach...

W przeciwienstwie do Ioniq 5, ktory na zywo duzo traci i wyglada dramatycznie slabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

EV6 na zywo wyglada nawet lepiej niz na zdjeciach...

W przeciwienstwie do Ioniq 5, ktory na zywo duzo traci i wyglada dramatycznie slabo.

 

Kurczę, a mi się podoba bardziej ioniq 5. Przypomina klimaty gier komputerowych lat 80-tych. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
6 godzin temu, HelixSv napisał(a):

 

Kurczę, a mi się podoba bardziej ioniq 5. Przypomina klimaty gier komputerowych lat 80-tych. 

 

Mam dokładnie te same uczucia, ale moja żona ich nie podziela :phi:

 

Co myślicie o takim aucie? Jak na niecałe dwa lata to spory przebieg więc jest szansa, że któs często ładował na szybkich ładowarkach. To chyba niezbyt dobrze w długim okresie czasu dla baterii. Przynajmniej tak słyszałem:hmm: Dealer oczywiście zapewnia, że SoH baterii to 100%, ale wiadomo jak to jest, używane auto to nie nowe. Ma heat pump, wszystkie kable, ICCU i najnowszy software plus wszystkie recalls jeśli nie są, to będą ogarnięte przed sprzedażą.

 

image.png.fdcbb5ea3f95a08e23f90965cfc9deb5.pngimage.png.1b8b13a43f4f0bd885fe6d058d00e5f2.png

Edytowane przez Ralph78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Ralph78 napisał(a):

Co myślicie o takim aucie? Jak na niecałe dwa lata to spory przebieg więc jest szansa, że któs często ładował na szybkich ładowarkach. To chyba niezbyt dobrze w długim okresie czasu dla baterii. Przynajmniej tak słyszałem:hmm:

Bez znaczenia, Kia/Hundai są na to niewrażliwe, degradacja idzie z buforu. I dealer nie kłamie, będzie 100% komp pokazywał, moja ma taki przebieg właśnie ;) 

Pomijając, że degradacje są 5-10X mniejsze niż to ogłaszane wszem i wobec ;) 

 

Szukaj wersji najwyższej i AWD, u nas nazywa się GT-Line, dużo ładniejsza i ma mega przyjemne wentylowane fotele z zamszu. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, HelixSv napisał(a):

 

Kurczę, a mi się podoba bardziej ioniq 5. Przypomina klimaty gier komputerowych lat 80-tych. 

Ioniq 5 na żywo dużo zyskuje, ale tylko z zewnątrz. 

Środek niestety plastik fantastic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Bez znaczenia, Kia/Hundai są na to niewrażliwe, degradacja idzie z buforu. I dealer nie kłamie, będzie 100% komp pokazywał, moja ma taki przebieg właśnie  
Pomijając, że degradacje są 5-10X mniejsze niż to ogłaszane wszem i wobec  
 
Szukaj wersji najwyższej i AWD, u nas nazywa się GT-Line, dużo ładniejsza i ma mega przyjemne wentylowane fotele z zamszu. 
 
 


Dzięki Na GT mnie nie stać

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ralph78 napisał(a):


 

 


Dziękiemoji106.png Na GT mnie nie staćemoji6.png

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka
 

 

Nie GT tylko GT-line 325 KM.

GT nie polecam, niewygodne. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ralph78 napisał(a):

Na to też nie nie staćemoji23.png

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka
 

To podrzuć z ciekawości ceny od ilu się zaczynają na wersje 325 KM i GT-Line? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a):

Ioniq 5 na żywo dużo zyskuje, ale tylko z zewnątrz. 

Środek niestety plastik fantastic. 

 

W środku jest lepiej od ev6, bo prawie nie ma piano-black. Ale w nowej ev6 tej dżumy juz nie będzie, duży plus. :ok:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mrBEAN napisał(a):

@HelixSvtu jest jakiś hejter! 🤪

 

Szanuję opinię, jak nie pasuje, to lepiej się nie pchać, bo potem trzeba dokupowywać festyniarskie dodatki. ;]

 

Dla mnie wnętrze jest idealne. 🥰

 

Filtr kabinowy mógłby być lepiej dostępny. 40 minuty użerania się. A te plamy na schowku to wcale nie są od potu. ;] Właśnie skończyłem...

 

 

Screenshot_20240521_213305_Gallery.jpg

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, HelixSv napisał(a):

 

Szanuję opinię, jak nie pasuje, to lepiej się nie pchać, bo potem trzeba dokupowywać festyniarskie dodatki. ;]

 

Dla mnie wnętrze jest idealne. 🥰

 

Filtr kabinowy mógłby być lepiej dostępny. 40 minuty użerania się. A te plamy na schowku to wcale nie są od potu. ;] Właśnie skończyłem...

 

 

Screenshot_20240521_213305_Gallery.jpg

Młotek, młotka brakuje. Bez młota to nie robota ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, mrBEAN napisał(a):

@HelixSvtu jest jakiś hejter! 🤪

Gust jest jak dupa...A tak na serio to w Tesli jest dla mnie zbytnio minimalistyczne, jeden wielki tablet i tyle. Zresztą w EV6 jeszcze na żywo nie widziałem, może uda się w piątek zobaczyć. Jest szansa że też się nie spodoba. Mała ale zawsze jest:jump:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Ralph78 napisał(a):

Gust jest jak dupa...A tak na serio to w Tesli jest dla mnie zbytnio minimalistyczne, jeden wielki tablet i tyle. Zresztą w EV6 jeszcze na żywo nie widziałem, może uda się w piątek zobaczyć. Jest szansa że też się nie spodoba. Mała ale zawsze jest:jump:

Zdaj relację tu ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Ralph78 napisał(a):

Gust jest jak dupa...A tak na serio to w Tesli jest dla mnie zbytnio minimalistyczne, jeden wielki tablet i tyle. Zresztą w EV6 jeszcze na żywo nie widziałem, może uda się w piątek zobaczyć. Jest szansa że też się nie spodoba. Mała ale zawsze jest:jump:

 

EV6 w srodku piekna jak normalny samochod, tylko soft od VW chyba patrzac na ten od tesli :jem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Ralph78 napisał(a):

Jak na niecałe dwa lata to spory przebieg więc jest szansa, że któs często ładował na szybkich ładowarkach. To chyba niezbyt dobrze w długim okresie czasu dla baterii. Przynajmniej tak słyszałem

Ja w 99% używam SC i w porównaniu do floty Tesli degradacja baterii wacha się o jeden procent w dół i w górę. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaj relację tu  
Byłem i jeździłem. Zresztą żona również Bardzo przyzwoity samochód, myślałem, że przyspieszenie będzie lepsze, ale nie ma co narzekać. Zamiast rocznika 22 dostałem wersję demonstracyjną 24, ponieważ akurat ktoś gdzieś pojechał używanym samochodem. Była to dokładnie ta sama wersja wyposażenia, tylko w innym kolorze.
Kia EV6 Earth czyli irlandzka podstawowa wersja, nie wiem jak w Polsce ale tutaj jest w miarę dobrze wyposażona. Jest i pompa ciepła, pseudo skórzane fotele z grzaniem, ogrzewana kierownica, gniazdko 230V, czujniki cofania, ustawienia pamięci foteli i lusterek, kamera przód i tył. Jedyne czego brakuje to kamera 360 stopni i brak podglądu na wyświetlaczu przy zmianie pasa.
Jeśli chodzi o jazdę, to samochód wydaje się być ogromny, patrząc z zewnątrz, ale podczas prowadzenia wcale tego nie czuć. Podczas jazdy czułem się, jakbym prowadził znacznie mniejszy pojazd. Komfort resorowania jest przyjemny, a samochód jest dość dobrze wyciszony. System audio jest w porządku, a grafika interfejsu jest ładna. Dość szybko zorientowałem się, co, jak i gdzie, więc nie można narzekać na intuicyjność.
Jeśli chodzi o zużycie prądu, to jazda trwała około 15 minut, w tym w korkach miejskich, a na dwupasmówce przyspieszyłem do 130 km/h, aby sprawdzić, czy samochód jest dobrze wyciszony. Skończyło się na 19 kWh.
Potem żona się przesiadła, jazda też się jej podobała.
Na koniec wróciłem za kierownicę i spokojna jazda po mieście do dealera zakończyła się wynikiem 14 kWh. Chyba całkiem ok.
Potem rozmowa ze sprzedawcą, obiecał mi na poniedziałek zrobić ofertę. Jestem też w kontakcie z dwoma innymi dealerami więc chyba będzie kolejny elektryk na forum

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Ralph78 napisał(a):

Byłem i jeździłem. Zresztą żona również emoji16.png Bardzo przyzwoity samochód, myślałem, że przyspieszenie będzie lepsze, ale nie ma co narzekać. Zamiast rocznika 22 dostałem wersję demonstracyjną 24, ponieważ akurat ktoś gdzieś pojechał używanym samochodem. Była to dokładnie ta sama wersja wyposażenia, tylko w innym kolorze.
Kia EV6 Earth czyli irlandzka podstawowa wersja, nie wiem jak w Polsce ale tutaj jest w miarę dobrze wyposażona. Jest i pompa ciepła, pseudo skórzane fotele z grzaniem, ogrzewana kierownica, gniazdko 230V, czujniki cofania, ustawienia pamięci foteli i lusterek, kamera przód i tył. Jedyne czego brakuje to kamera 360 stopni i brak podglądu na wyświetlaczu przy zmianie pasa.
Jeśli chodzi o jazdę, to samochód wydaje się być ogromny, patrząc z zewnątrz, ale podczas prowadzenia wcale tego nie czuć. Podczas jazdy czułem się, jakbym prowadził znacznie mniejszy pojazd. Komfort resorowania jest przyjemny, a samochód jest dość dobrze wyciszony. System audio jest w porządku, a grafika interfejsu jest ładna. Dość szybko zorientowałem się, co, jak i gdzie, więc nie można narzekać na intuicyjność.
Jeśli chodzi o zużycie prądu, to jazda trwała około 15 minut, w tym w korkach miejskich, a na dwupasmówce przyspieszyłem do 130 km/h, aby sprawdzić, czy samochód jest dobrze wyciszony. Skończyło się na 19 kWh.
Potem żona się przesiadła, jazda też się jej podobała.
Na koniec wróciłem za kierownicę i spokojna jazda po mieście do dealera zakończyła się wynikiem 14 kWh. Chyba całkiem ok.
Potem rozmowa ze sprzedawcą, obiecał mi na poniedziałek zrobić ofertę. Jestem też w kontakcie z dwoma innymi dealerami więc chyba będzie kolejny elektryk na forumemoji2.png

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka
 

 

Super, także zaraz zobaczysz ile na forum jest spalinowych swirow  którzy  wpadają na kącik EV powiedzieć jak bardzo się mylilismy bo oni mają diselki :lol:

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Super, także zaraz zobaczysz ile na forum jest spalinowych swirow  którzy  wpadają na kącik EV powiedzieć jak bardzo się mylilismy bo oni mają diselki 
Ja tak tego nie traktuje, na forum zawsze były, są i będą utarczki. Ja mam opinie, że zarówno diesel jak i elektryk nie są dla każdego bo każdy ma inne potrzeby, styl życia czy pracę. Takie życie

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że Elon namaścił swoim ejakulatem sieć SC i mogę ewentualnie ładować bardziej plebejskie marki aut jak Kia na sieci Superchargers?

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Ralph78 napisał(a):

Rozumiem, że Elon namaścił swoim ejakulatem sieć SC i mogę ewentualnie ładować bardziej plebejskie marki aut jak Kia na sieci Superchargers?

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka
 

 

Nie wszedzie...

 

W Irlandii 4 z 8. Ta obok Galway jest dla wszystkich. 

 

https://supercharge.info/map

 

Ale nigdy nie wiadomo, czy Muskowi nie przeskoczy znowu jakas klepka i nie zamknie wszystkich SC dla nieTesli. 

...albo wręcz przeciwnie. ;]

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ralph78 napisał(a):

Rozumiem, że Elon namaścił swoim ejakulatem sieć SC i mogę ewentualnie ładować bardziej plebejskie marki aut jak Kia na sieci Superchargers?

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka
 

 

Tak można już korzystać z tego wzbogaconego geniuszem mozga pradziku nawet w popularnych plebejskich EV :jem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Tak można już korzystać z tego wzbogaconego geniuszem mozga pradziku nawet w popularnych plebejskich EV :jem:
A tak nawiasem, jest to ktoś u nas na forum który ma EV6?

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.