wojmar Napisano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2007 Włąśnie dostałem poleconym wezwanie na akcje "Sprężynową" I tak się właśnie zastanawiam dlaczego mają mi zakładać jakieś dodatkowe ustrojstwo na amortyzator Ja takiego auta nie kupowałem i nie życzę sobie wynalazków tego typu .Dobrze że przednia szyba nie wypada bo pewnie by ją łańcóchem do lusterek przykręcali. Czy ktoś może wie jak to pod względem prawnym wygląda -mogą taki badziew zakładać czy nie?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike Napisano 27 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2007 nie sądziłem - klubowicze się wykazali!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ampi89 Napisano 28 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2007 > nie sądziłem - klubowicze się wykazali!! 5000 spojrzenie należy do mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 28 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2007 no i mój ojciec dziś podjechał do ASO...fakt że z innym problemem bo mu pokazało mało płynu hamulcowego ale też już go umówili na założenie tego badziewia... a swoją drogą 70plnów za dolanie płynu i założenie jakiegoś oringu przez który płyn uciekał to jak na ASO chyba nie jest cena wygórowana? a no i wzięli samochód pomimo kolejki innych aut... a ASO to transus na połczyńskiej w wafce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fireman Napisano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2007 ciekawe kto mnie zawiadomi o tej akcji ?? bo jek widzę na stronie fiata mojego dealera z Torunia już nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek Napisano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2007 > ciekawe kto mnie zawiadomi o tej akcji ?? > bo jek widzę na stronie fiata mojego dealera z Torunia już nie ma sam musisz się zgłosić do ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cort2 Napisano 1 Maja 2007 Udostępnij Napisano 1 Maja 2007 Byłem na wymianie, trwała okolo 40minut. Zauwazylem cos ciekawego. Do tej pory (2 lata ), perawie od nowości auto jtd uderzało przednią osłonąpod silnikiem na każdej większej nierówności. Po jakim czasie np. na progach zwalniających przejezdżanych z prędkością 2 km/h samochód uderzał prawą stroną, tak, jakby amortyzator prawy z przodu był bardziej zużyty, albo sprężyna. Po założeniu kilka dni temu badziewia na amortyzatory, auto o nic nie zachacz, przy przejezdzaniu przez progi przechodzi gładko i równo. A podobno nic nie wymieniali. Jak to mozliwe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 Oficjalna instrukcja do Kampani 5044 MODEL/WERSJA; Fiat Stilo wszystkie typy CZĘŚCI ; Sprężyny zawieszenia przedniego ANOMALIA; Utlenianie NALEŻY ZAPOBIEC ; Utlenianiu sprężyn zawieszenia przedniego w pobliżu podparcia na misce amortyzatora i w krańcowych przypadkach jej pęknięcie. PRZYCZYNA TECHNICZNA; Przecieki wody i soli pomiędzy gwintem sprężyny a plastikową osłoną umieszczoną na jej końcówce dolnej w punkcie podparcia na misce amortyzatora i w konsekwencji działanie chemiczne na powierzchnię. Przedłużające sie w czasie działanie chemiczne powoduje zmniejszenie się przekroju zwoju sprężyny i w krańcowych przypadkach jej pęknięcie w miejscu największego naprężenia. INTERWENCJE W PRODUKCJI; Wprowadzenie nowych amortyzatorów/sprężyn. SPOSÓB INTERWENCJI INTERWENCJA WSTĘPNA; Nałożyć na amortyzatory przednie pierścień ograniczający i wyciąć nadkole, aby uniknąć ocierania spowodowanego większymi wymiarami. To jest cała procedura a jak by ktoś jeszcze był ciekaw to są dwa rozmiary tego ustrojstwa na amora o średnicy 52mm nr kat51792950 i na amora 45mm nr kat 51792951 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarlaf Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 > INTERWENCJE W PRODUKCJI; > Wprowadzenie nowych amortyzatorów/sprężyn. Hmm... Czyli interwencja ostateczna polegałaby na montażu powyższych. W ePer 20 znalazłem następującą notkę przy sprężynach i amortyzatorach Symbol modyfikacji 7985 Nazwa NOWA KONFIGURACJA ZAWIESZENIA PRZEDNIEGO I TYLNEGO DLA POPRAWY QUALITY TRACKING Aktywacja TEL 464023, TEL 468543, TEL 472585 Podgrupa 44301 44301/01 44305 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigra Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 Dzisiaj byłem umówiony na realizację kampanii 5044. Gdy usłyszałem, że: "operacja potrwa 2 godz. i założą osłony zapobiegające przedostawaniu się solanki do miejsca podparcia sprężyn" a przede wszystkim muszą: > wyciąć nadkole, aby uniknąć ocierania spowodowanego > większymi wymiarami. to grzecznie podziękowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 > to grzecznie podziękowałem. Ja tez wymiane odlozylem narazie ad acta Poczekam gdy zaczna wymieniac sprezyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maser Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 I ja poczekam na sprężyny. w pierwszym rzędzie muszę sprawdzić czy nie ma korozji na "starych". jeśli będzie, to w miarę możliwości powalczę o nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 > I ja poczekam na sprężyny. w pierwszym rzędzie muszę sprawdzić czy > nie ma korozji na "starych". jeśli będzie, to w miarę możliwości > powalczę o nowe. Tak sobie myśle że jak nic nie będziemy robić to to czekanie nic nie da.Może trzeba napisać jakiś zbiorowy protest przeciw takiemu traktowaniu Nas przez Fiata .Bo to się w głowie nie mieści żeby zamiast wymienić wadliwe części montowano nam "WOREK 'do którego te klamoty powpadają .Zapraszam tych bardziej biegłych w piśmie do zredagowania jakiegoś pisma W żadnym innym aucie nie ma takich patentów więc czemu my mamy się na to godzić .Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 Rzadko bywasz na kaciku i duzo spraw Ci umyka http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=278788789&an=0&page=0#Post278788789 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 > Rzadko bywasz na kaciku i duzo spraw Ci umyka > http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=278788789&an=0&page=0#Post278788789 A co mi niby umyka? Czytałem ten link -ty widać nie do końca bo byś zauważył mój tekst na końcu -nie było reakcji więc napisałem w tym wątku zdobyłem instrukcje serwisową co mają nam robić w autach a ty się ograniczasz do napisania że żadko zaglądam i co tym tekstem wniosłeś do sprawy kolejni naiwni dają sobie montować ten badziew .Ja proponuje zorganizowaną akcje bo tylko ona da jakis efekt .Więc jak nie jesteś tym zainteresowany to nie rozmydlaj tego tematu bo w gąszczu różnych tekstów umyka istota tematu Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 To czy ktos sobie da to zamontowac czy nie to jego prywatna sprawa a nie jest to naiwnosc jak piszesz Ja narazie sie wstrzymuje i jest to moj wybor Chcesz to zredaguj odezwe a nie czekaj ze ktos to zrobi i to jak najszybciej zeby istota sprawy nie umknela ani sie rozmydlila Kto bedzie chcial podpisze,wysle i moze zrobi sie wiekszy ruch niz dotychczas Trzymam za Ciebie kciuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 > To czy ktos sobie da to zamontowac czy nie to jego prywatna sprawa a > nie jest to naiwnosc jak piszesz > Ja narazie sie wstrzymuje i jest to moj wybor > Chcesz to zredaguj odezwe a nie czekaj ze ktos to zrobi i to jak > najszybciej zeby istota sprawy nie umknela ani sie rozmydlila > Kto bedzie chcial podpisze,wysle i moze zrobi sie wiekszy ruch niz > dotychczas Trzymam za Ciebie kciuki Jak byś uważnie przeczytał napisałem aby redaktorem tego pisma był ktoś kto lepiej sie czuje w pisaniu .A co sie tyczy prywatnej sprawy każdego użytkownika to przyznał bym ci racje gdybś jeździł sobie po prywatnym polu a nie po drodze po której (teoretycznie) ja też mogę jechać i nie chciałbym aby sprężyna pękła ci jak będziemy sie mijać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1rodro1 Napisano 2 Maja 2007 Udostępnij Napisano 2 Maja 2007 > Jak byś uważnie przeczytał napisałem aby redaktorem tego pisma był > ktoś kto lepiej sie czuje w pisaniu .A co sie tyczy prywatnej > sprawy każdego użytkownika to przyznał bym ci racje gdybś > jeździł sobie po prywatnym polu a nie po drodze po której > (teoretycznie) ja też mogę jechać i nie chciałbym aby sprężyna > pękła ci jak będziemy sie mijać Myślę , że ten spór nie ma wiekszego sensu. Skoro cała sprawa odbywała się za pośrednictwem UOKiK - tam kierowaliśmy zawiadomienia o produkcie niebezpiecznym, to należy ponownie powiadmić UOKiK o sposobie w jaki sposób Fiat rozwiązał problem pękających sprężyn i domagać się ich wymiany na wolne od tej niebezpiecznej przypadłości. A tak na marginesie - w moim stilo po zamontowaniu tych podpórek zawieszenie nieco się wyciszyło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 3 Maja 2007 Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 > Myślę , że ten spór nie ma wiekszego sensu. Skoro cała sprawa > odbywała się za pośrednictwem UOKiK - tam kierowaliśmy > zawiadomienia o produkcie niebezpiecznym, to należy ponownie > powiadmić UOKiK o sposobie w jaki sposób Fiat rozwiązał problem > pękających sprężyn i domagać się ich wymiany na wolne od tej > niebezpiecznej przypadłości. > A tak na marginesie - w moim stilo po zamontowaniu tych podpórek > zawieszenie nieco się wyciszyło. Oczywiście że nie ma sensu my się kłucimy a Fiat na tym kożysta.Co do pisma do UOKiK to masz racje mi chodzi o to żeby ktoś to ładnie stylistycznie napisał Jak to będzie fachowe pismo wysłane przez zorganizowaną grupe powinni to potraktować poważniej . A co się tyczy twojego zawieszeni to mogli ci przy okazji podokręcać pare śrubek albo nadkole dokładniej włożyli jak je wycinali dlatego czujesz poprawe Pozdrawiam PS.Jak tam u ciebie hamulce bo u mnie sie poprawiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel1 Napisano 3 Maja 2007 Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 > Ja tez wymiane odlozylem narazie ad acta > Poczekam gdy zaczna wymieniac sprezyny To tak jak ja Najpierw chyba zmienię amortyzatory. Czuję, że autko mimo 17'' nie trzyma się na nierównościach tak jak poprzedniego lata. zastanawiam się nad kayabą - ma ktoś jakieś doświadczenia z ich użytkowania w Stilo? BTW A może by zainteresować kampanią 5044 jakąś gazetę motoryzacyjną? Ma ktoś może jakiegoś znajomego pismaka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 3 Maja 2007 Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 > To tak jak ja Najpierw chyba zmienię amortyzatory. Ja i tak zawsze na wiosne odpłatnie wymieniałem sprężyny (ze względu na osiadanie przodu), więc - jeśli wporowadzono pozmianowe, odporniejsze na korozję - to już je mam. Tym mniejsze mam opory przed podręczeniem FAP w tej sprawie, bo wg. numeru nadwozia auto podlega kampanii. BTW. do nowych "niefabrycznych" amortyzatorów te cudowne zestawy "ratujące życie" montowane w ramach kampanii mogą w ogóle nie pasować - one są dostępne tylko w dwóch konkretnych średnicach. > zastanawiam się nad kayabą - ma ktoś jakieś doświadczenia z ich > użytkowania w Stilo? JaMi wymieniał przednie na KYB i chwalił - KLIK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1rodro1 Napisano 3 Maja 2007 Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 > Oczywiście że nie ma sensu my się kłucimy a Fiat na tym kożysta.Co do > pisma do UOKiK to masz racje mi chodzi o to żeby ktoś to ładnie > stylistycznie napisał Jak to będzie fachowe pismo wysłane przez > zorganizowaną grupe powinni to potraktować poważniej . > A co się tyczy twojego zawieszeni to mogli ci przy okazji podokręcać > pare śrubek albo nadkole dokładniej włożyli jak je wycinali > dlatego czujesz poprawe Pozdrawiam > PS.Jak tam u ciebie hamulce bo u mnie sie poprawiło. Byłem przy montażu - w moim stilo nie wycinali nadkoli i ograniczyli się tylko do założenia i solidnego przykręcenia tych podpórek. U mnie również hamulce się poprawiły - zadecydowały dwa czynniki - staranne oczyszczenie i przesmarowanie zacisków oraz bardzo dokładne mycie (duża ilośc wody) kół i nadkoli. Wcześniej korzystałem z myjni automatyczej, a teraz z myjni ręcznej, w której mycie kół a przy okazji tarcz i klocków jest wykonane dużo lepiej (myjka ciśnieniowa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel1 Napisano 3 Maja 2007 Udostępnij Napisano 3 Maja 2007 > Tym mniejsze mam opory > przed podręczeniem FAP w tej sprawie, bo wg. numeru nadwozia > auto podlega kampanii. Daniel - liczymy na Ciebie > BTW. do nowych "niefabrycznych" amortyzatorów te cudowne zestawy > "ratujące życie" montowane w ramach kampanii mogą w ogóle nie > pasować - one są dostępne tylko w dwóch konkretnych średnicach. Tego właśnie się obawiam. Z drugiej strony ASO ma zamontować ratujące życie zastawy tak, by pękająca sprężyna nie przebiła mi opony. Przy 120kkm mam prawo wymienić amortyzatory. Jak oni to zamontują to już nie mój problem. BTW być może osłona na kayabie jest już odpowiedniej średnicy i nie zachodzi potrzeba montowania tego ustrojstwa > JaMi wymieniał przednie na KYB i chwalił - KLIK Tak wiem. Napisałem do niego maila, bo na privy nie odpowiada Czy ktoś wie co się z nim dzieje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gfr Napisano 4 Maja 2007 Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 Ja właśnie wymieniłem amortyzatory na Bilstein i jak umawiałem się na geometrię, zaproponowano mi wówczas zamontowanie tych 'blaszek' w ramach kampanii, podczas wymiany oglądałem dokładnie sprężyny i muszę powiedzieć że po ponad 4 latach użytkowania wyglądają idealnie. Tak czy siak zobaczę co z tego wyniknie w przyszłą środę bo wtedy właśnie wybieram się do Euromobilu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmmmmm Napisano 4 Maja 2007 Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 byłem dziś w aso i powiedzieli że te osłonki montują wszystkim a sprężyny wymieniają jak są pordzewiałe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1rodro1 Napisano 4 Maja 2007 Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 > byłem dziś w aso i powiedzieli że te osłonki montują wszystkim a > sprężyny wymieniają jak są pordzewiałe U mnie nikt stanu sprężyn nie sprawdzał (muszę je obejrzeć dokładnie). W stilo kolegi 2002 r. (silnik 1.6) była złamana jedna sprężyna i musiał dość mocno boksować się z ASO żeby wymiana była na koszt FAP. (wymieniono tylko jedną!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 4 Maja 2007 Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 > To tak jak ja Najpierw chyba zmienię amortyzatory. Czuję, że autko > mimo 17'' nie trzyma się na nierównościach tak jak poprzedniego > lata. > zastanawiam się nad kayabą - ma ktoś jakieś doświadczenia z ich > użytkowania w Stilo? > BTW A może by zainteresować kampanią 5044 jakąś gazetę motoryzacyjną? > Ma ktoś może jakiegoś znajomego pismaka? Mam u siebie KYB i muszę obiektywnie stwierdzić, że radykalnie usztywniają auto! Jednak nie jest to charakterystyka progresywna, bardzo szkoda bo czuje sie każdą nierówność a przy dłuższych dość głębokich i szybko pokonywanych nierównościach autem nadal buja. Na felgach 16 i KYB nie da się jeździć po dziurawych drogach. Gdybym wymieniał drugi raz to zastanowiłbym się na Monroe, maja podobno progresywna charakterystykę lub Bilsteinem. Pozdrawiam. PS Nie wyobrażam sobie jak jeżdzi Stilo 1.2 z tymi amokami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmmmmm Napisano 4 Maja 2007 Udostępnij Napisano 4 Maja 2007 > U mnie nikt stanu sprężyn nikt nie sprawdzał (muszę je obejrzeć > dokładnie). mi jeszcze zaproponowali bezpłatny wiosenny przegląd kiedy to będą oglądać też sprężyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
felix Napisano 5 Maja 2007 Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 czy może ktoś wie jaka powinna być prawidłowa odległość (w mm) do ziemi do krawędzi błotnika tak jak pokazane na obrazku...?? bo chciałem sprawdzić czy mi się spręzynki nie skurczyły... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 5 Maja 2007 Udostępnij Napisano 5 Maja 2007 W dniu dzisiejszym również u mnie zostały zamontowane uchwyty pod sprężyny. Przyznam szczerze to mam obawy z trwałością tego ustrojstwa w zakresie dodatkowych hałasów jak się poluzuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 6 Maja 2007 Udostępnij Napisano 6 Maja 2007 Mam juz zamontowane te badziewia. Dla porównania zamieszczam zdjęcie amorka zrobinego w MW stojącym w salonie. Widać, że jest on inny niż w moim 2004 r. kołnierz jest większy Co ciekawe zniknęły skrzypienia z zawieszenia. Myslałem, ze to gumy skrzypią, a teraz nic nie skrzypi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwiecien7 Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 Witam koleżanki i kolegów: Mam pytania: 1. Czy te super osłonki uratują mi życie w momencie pęknięcia sprężyny przy prędkości 130-140 km/h na autostradzie Katowice - Wrocław ???? 2. Czy te super osłonki magicznie cofną postępujący proces utleniania (korozji) na sprężynach w moim aucie ???? 3. Czy fiat będzie wypłacał rente moim dzieciom ponieważ tatuś rozp*******ł sie swoim stilo ????? LUDZIE PRZEJRZYJCIE NA OCZY !!!! TU CHODZI O WASZE ŻYCIE !!!! NIE DAJCIE SOBIE WCISKAĆ CIEMNOTY NIE ZGADZAJCIE SIĘ NA PÓŁŚRODKI W POSTACI JAKIŚ OSŁONEK !!!! TYLKO WYMIANA SPRĘŻYN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! P.S. Kumplowi już pękła przy prędkości poniżej 40km/h - miał chłopak szczęcie ........................... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarlaf Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 > LUDZIE PRZEJRZYJCIE NA OCZY !!!! > TU CHODZI O WASZE ŻYCIE !!!! > NIE DAJCIE SOBIE WCISKAĆ CIEMNOTY NIE ZGADZAJCIE SIĘ NA PÓŁŚRODKI W > POSTACI JAKIŚ OSŁONEK !!!! > TYLKO WYMIANA SPRĘŻYN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nie, no pewnie że tak. Przejrzałem poprzednie wypowiedzi i nie widzę nikogo, kto wyraziłby punkt widzenia przeciwny do Twojego. Nawet niektórzy są skłonni domagać się wymiany amortyzatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 > Mam juz zamontowane te badziewia. > Dla porównania zamieszczam zdjęcie amorka zrobinego w MW stojącym w > salonie. Widać, że jest on inny niż w moim 2004 r. kołnierz jest > większy > Co ciekawe zniknęły skrzypienia z zawieszenia. Myslałem, ze to gumy > skrzypią, a teraz nic nie skrzypi ozesz w mordke... tozto zywa blacha jakas. Toto chyba sol uliczna szybciej wpieprzy niz ktokolwiek przypuszcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1rodro1 Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 W związku z tym, że sprawy sprężyn nikt za nas nie załatwi, napisałem pismo (projekt) do UOKiK (tekst w załączniku). Proszę o ewentualne sugestie i uwagi. Zamierzam trochę powalczyć z FAP i innych również do tego zachęcam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 > LUDZIE PRZEJRZYJCIE NA OCZY !!!! > TU CHODZI O WASZE ŻYCIE !!!! Tak jak odpowiedział Koledze Tarlaf, nie ma co ciagnąć tematu. Każdy wie, że to ściema ze strony FAP i na tym nie mamy zamiaru poprzestać. Problemem jest i spręzyna i budowa amortyzatora. Co do pierwszego to moze problem istnieje do któregoś tam roku produkcji, a może nie. Co do drugiego patrz zamieszczone fotki. Widać, że fiat wiedział o problemie i zmienił konstrukcję amorka. TAK powinni przyznać sie do błędu i wymenić kolumnę razem ze sprężyną. Teraz tlko kwestia czy UOKiK podejmie temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel1 Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 > W związku z tym, że sprawy sprężyn nikt za nas nie załatwi, napisałem > pismo (projekt) do UOKiK (tekst w załączniku). > Proszę o ewentualne sugestie i uwagi. Zamierzam trochę powalczyć z > FAP i innych również do tego zachęcam. Pismo jest IMO Ja również napiszę, mam już drafta. Ja napiszę również o tym, że FAP wiedział o możliwości uszkodzenia opony na skutek pęknięcia sprężyn już wcześniej, bo od września 2006 montuje inne amortyzatory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1rodro1 Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 > Pismo jest IMO Ja również napiszę, mam już drafta. > Ja napiszę również o tym, że FAP wiedział o możliwości uszkodzenia > opony na skutek pęknięcia sprężyn już wcześniej, bo od września > 2006 montuje inne amortyzatory. Dopisałem informację o zmienionej konstrukcji amortyzatora i zmienionych parametrach sprężyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maser Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 Dzięki za projekt pisma. Piszę i ja od siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 > Dopisałem informację o zmienionej konstrukcji amortyzatora i > zmienionych parametrach sprężyn. Moze nalezało by domagać sie jeszcze wymiany całego amortyzatora na pozmianowy? Jak tak napiszę do UOKiK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 > Moze nalezało by domagać sie jeszcze wymiany całego amortyzatora na > pozmianowy? Jak tak napiszę do UOKiK A moze wywalimy jakis wspolny tekst w imieniu Internetowego Klubu Stilo i AK Wszyscy sie podpiszemy i poczekamy na reakcjie FAP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 > A moze wywalimy jakis wspolny tekst w imieniu Internetowego Klubu > Stilo i AK Wszyscy sie podpiszemy i poczekamy na reakcjie FAP Myślę, ze lepiej pójść na ilość, łatwiej wpada w oko i łapki urzędników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 > W związku z tym, że sprawy sprężyn nikt za nas nie załatwi, napisałem > pismo (projekt) do UOKiK (tekst w załączniku). > Proszę o ewentualne sugestie i uwagi. Zamierzam trochę powalczyć z > FAP i innych również do tego zachęcam. Przeczytałem, myślę że jest O.K. dobrze by było gdyby podpisało sie pod tym jak najwięcej zainteresowanych osób, ja sie podpisuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marqozzz Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 Ja na adres [email protected] napisałem coś takiego: Szanowni Państwo, W komunikacie z 19 kwietnia br. piszecie Państwo iż: Spółka (FIAT Auto Poland) poinformowała, że w niektórych przypadkach może dojść do pęknięcia sprężyn przedniego zawieszenia, co może spowodować przebicie opony stwarzając zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego. Wada ujawnia się w wyniku korozji sprężyn przedniego zawieszenia i dotyczy wszystkich pojazdów od nr nadwozia 000001 do nr 644197, wyprodukowanych od czerwca 2001 r. do września 2006 r. we Włoszech. Jestem posiadaczem Stilo o numerze nadwozia 066***, tak więc egzemplarza zagrożonego pęknięciem sprężyny zawieszenia przedniego. Dotychczasowa akcja Fiata ogranicza się tylko do montażu podpórki pod amortyzatory, której zadaniem jest ochrona opony przed przebiciem w razie pęknięcia sprężyny. Moje pytanie sprowadza się do następującej sytuacji: Co stanie się, jeżeli jadąc zgodnie z przepisami po autostradzie z prędkością 130 km/h ulegnie pęknięciu sprężyna zawieszenia przedniego? Czy owa podpórka uchroni mnie przed utratą panowania nad samochodem? Czy nie bardziej stosowa w zaistniałej sytuacji jest wymiana zagrożonej sprężyny? Tym bardziej, iż Fiat jest świadomy istniejącego zagrożenia i od września 2006 roku montuje w samochodach stilo sprężyny zawieszenia o zmienionych parametrach oraz amortyzatory o zmienionej konstrukcji, które nie wymagają montowania dodatkowych podpórek pod sprężyny zawieszenia. Czy wsiadając do samochodu, w którym w każdej chwili może pęknąć sprężyna przedniego zawieszenia mogę mieć poczucie bezpieczeństwa? Zatem proszę Państwa o pomoc i nakłonienie Fiata do przeprowadzenia bardziej radykalnych działań mających na celu wyeliminowanie problemu pękających sprężyn. zpoważaniem, ..................... Niecierpliwie czekam na odpowiedź... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marqozzz Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 Miałem jeszcze dodać, co by zapytali Fita czy życie ludzkie wycenił na mniej niż wartość nowych sprężyn i amorków (zgodnie z EPR - około 1227,72 PLN)? A co jeśli autem podróżuje 5 osób? Wtedy nawet po 250 PLN na głowę nie przypada... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel1 Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 Treść OK. Proszę, wydaj 3,5zł i wyślij list polecony. Wtedy odpowiedź raczej na pewno nadejdzie. Ja jutro wysyłam coś takiego - załącznik. 278890199-UOKIK.doc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cort2 Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 Mimo, że mi założono te osłony, postanowilem napisać pismo mnie więcej takie jak kolega, tylko dodałem, że ja już wziąłem udział w kampanii i wcale nie czuję się bezpieczniej mając na amortyzatorach osłonki z blaszki grubości 2 mm , które nie zapobiegają pęknięciu sprężyn, a jedynie są śmiesznym półśrodkiem w razie ich pęknięcia, choć FIAT sam przyznaje, żę to sprężyny są wadliwe. Zobaczymy co bedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1rodro1 Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 Pojawiło sie kilka wersji pisma i bardzo dobrze. Każdy wybierze wersję, która mu najbardziej odpowiada i wysyłamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 7 Maja 2007 Udostępnij Napisano 7 Maja 2007 Pismo bardzo ale to bardzo ok. Bylem dzis po te blachy. Szczerze mowiac nie zagladalem jak to spartaczyli. Od strony kierowcy wyglada to nastepujaco : -autko 2005, - silnik 19 jtd ( podaje zebysta ludziska mieli wiedze ze to nie jakis lekki 1.2 motorek - nie ujmujac powagi sprawy ani nie rzucajac soli w oczy posiadaczy 1.2 czy innych kosiarek ) - wersja 5d - przebieg 46 tys km. tyle dla zobrazowania co to za auto. wniosek po 30 km na "wspornikach". Znacznie sztywniej, znacznie ciszej, zuuupelnie inaczej (na plus )przejezdza sie stara znajoma studzienke ( celowo upatrzylem odcinek drogi by moc porownac zachowanie auta). Czyli juz konczac ten nudnawy monolog - firmowa zawiecha jest jakas niebardzo skoro po zalozeniu jakiegos szajsu pojazd zmienia sie niewspolmiernie do zalozonej czesci. Moja rada jedzcie to zalozyc bo inna bajka auto ( byc moze i bezpieczniej ). Oczywiscie o przebudowe zawieszenia na poprawna a nie tylko udawana za pomocy blachy bede walczyl razem z wami i chyba sie nikt nie obrazi jak se zerzne gotowca i puscze poleconym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zwolak Napisano 8 Maja 2007 Udostępnij Napisano 8 Maja 2007 > W związku z tym, że sprawy sprężyn nikt za nas nie załatwi, napisałem > pismo (projekt) do UOKiK (tekst w załączniku). > Proszę o ewentualne sugestie i uwagi. Zamierzam trochę powalczyć z > FAP i innych również do tego zachęcam. Ja bym dodał na samym końcu, żeby wymieniali nie tylko sprężyny, ale i amortyzatory na nowe, pozbawione wad poprzedników, czyli z większym kołnierzem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.