Skocz do zawartości

akcja serwisowa 5044 - sprężyny


mike

Rekomendowane odpowiedzi

Włąśnie dostałem poleconym wezwanie na akcje "Sprężynową" I tak się właśnie zastanawiam dlaczego mają mi zakładać jakieś dodatkowe ustrojstwo na amortyzator Ja takiego auta nie kupowałem i nie życzę sobie wynalazków tego typu .Dobrze że przednia szyba nie wypada bo pewnie by ją łańcóchem do lusterek przykręcali. Czy ktoś może wie jak to pod względem prawnym wygląda -mogą taki badziew zakładać czy nie?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i mój ojciec dziś podjechał do ASO...fakt że z innym problemem bo mu pokazało mało płynu hamulcowego ale też już go umówili na założenie tego badziewia...

a swoją drogą 70plnów za dolanie płynu i założenie jakiegoś oringu przez który płyn uciekał to jak na ASO chyba nie jest cena wygórowana?

a no i wzięli samochód pomimo kolejki innych aut...

a ASO to transus na połczyńskiej w wafce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe kto mnie zawiadomi o tej akcji ??

> bo jek widzę na stronie fiata mojego dealera z Torunia już nie ma

sam musisz się zgłosić do ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na wymianie, trwała okolo 40minut. Zauwazylem cos ciekawego. Do tej pory (2 lata ), perawie od nowości auto jtd uderzało przednią osłonąpod silnikiem na każdej większej nierówności. Po jakim czasie np. na progach zwalniających przejezdżanych z prędkością 2 km/h samochód uderzał prawą stroną, tak, jakby amortyzator prawy z przodu był bardziej zużyty, albo sprężyna. Po założeniu kilka dni temu badziewia na amortyzatory, auto o nic nie zachacz, przy przejezdzaniu przez progi przechodzi gładko i równo. A podobno nic nie wymieniali. Jak to mozliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oficjalna instrukcja do Kampani 5044

MODEL/WERSJA; Fiat Stilo wszystkie typy

CZĘŚCI ; Sprężyny zawieszenia przedniego

ANOMALIA; Utlenianie

NALEŻY ZAPOBIEC ;

Utlenianiu sprężyn zawieszenia przedniego w pobliżu podparcia na misce amortyzatora i w krańcowych przypadkach jej pęknięcie.

PRZYCZYNA TECHNICZNA;

Przecieki wody i soli pomiędzy gwintem sprężyny a plastikową osłoną umieszczoną na jej końcówce dolnej w punkcie podparcia na misce amortyzatora i w konsekwencji działanie chemiczne na powierzchnię. Przedłużające sie w czasie działanie chemiczne powoduje zmniejszenie się przekroju zwoju sprężyny i w krańcowych przypadkach jej pęknięcie w miejscu największego naprężenia.

INTERWENCJE W PRODUKCJI;

Wprowadzenie nowych amortyzatorów/sprężyn.

SPOSÓB INTERWENCJI

INTERWENCJA WSTĘPNA;

Nałożyć na amortyzatory przednie pierścień ograniczający i wyciąć nadkole, aby uniknąć ocierania spowodowanego większymi wymiarami.

To jest cała procedura a jak by ktoś jeszcze był ciekaw to są dwa rozmiary tego ustrojstwa na amora o średnicy 52mm nr kat51792950 i na amora 45mm nr kat 51792951

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> INTERWENCJE W PRODUKCJI;

> Wprowadzenie nowych amortyzatorów/sprężyn.

Hmm... Czyli interwencja ostateczna polegałaby na montażu powyższych. W ePer 20 znalazłem następującą notkę przy sprężynach i amortyzatorach

Symbol modyfikacji 7985

Nazwa NOWA KONFIGURACJA ZAWIESZENIA PRZEDNIEGO I TYLNEGO DLA POPRAWY QUALITY TRACKING

Aktywacja TEL 464023, TEL 468543, TEL 472585

Podgrupa 44301 44301/01 44305

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem umówiony na realizację kampanii 5044.

Gdy usłyszałem, że:

"operacja potrwa 2 godz. i założą osłony zapobiegające

przedostawaniu się solanki do miejsca podparcia sprężyn" shocked.gif

a przede wszystkim

muszą:

> wyciąć nadkole, aby uniknąć ocierania spowodowanego

> większymi wymiarami.

cfaniaczek.gif

to grzecznie podziękowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to grzecznie podziękowałem.

ok.gifJa tez wymiane odlozylem narazie ad acta icon_eek.gif

Poczekam gdy zaczna wymieniac sprezyny 20.GIFcfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja poczekam na sprężyny. w pierwszym rzędzie muszę sprawdzić czy nie ma korozji na "starych". jeśli będzie, to w miarę możliwości powalczę o nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I ja poczekam na sprężyny. w pierwszym rzędzie muszę sprawdzić czy

> nie ma korozji na "starych". jeśli będzie, to w miarę możliwości

> powalczę o nowe.

Tak sobie myśle że jak nic nie będziemy robić to to czekanie nic nie da.Może trzeba napisać jakiś zbiorowy protest przeciw takiemu traktowaniu Nas przez Fiata .Bo to się w głowie nie mieści żeby zamiast wymienić wadliwe części montowano nam "WOREK 'do którego te klamoty powpadają .Zapraszam tych bardziej biegłych w piśmie do zredagowania jakiegoś pisma

W żadnym innym aucie nie ma takich patentów więc czemu my mamy się na to godzić .Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rzadko bywasz na kaciku i duzo spraw Ci umyka

> http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=278788789&an=0&page=0#Post278788789

A co mi niby umyka? Czytałem ten link -ty widać nie do końca bo byś zauważył mój tekst na końcu -nie było reakcji więc napisałem w tym wątku zdobyłem instrukcje serwisową co mają nam robić w autach a ty się ograniczasz do napisania że żadko zaglądam i co tym tekstem wniosłeś do sprawy kolejni naiwni dają sobie montować ten badziew .Ja proponuje zorganizowaną akcje bo tylko ona da jakis efekt .Więc jak nie jesteś tym zainteresowany to nie rozmydlaj tego tematu bo w gąszczu różnych tekstów umyka istota tematu Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy ktos sobie da to zamontowac czy nie to jego prywatna sprawa a nie jest to naiwnosc jak piszesz oslabiony.gif

Ja narazie sie wstrzymuje i jest to moj wybor piesc.gif

Chcesz to zredaguj odezwe a nie czekaj ze ktos to zrobi waytogo.gifi to jak najszybciej zeby istota sprawy nie umknela ani sie rozmydlila claps.gif

Kto bedzie chcial podpisze,wysle i moze zrobi sie wiekszy ruch niz dotychczas 20.GIFTrzymam za Ciebie kciuki waytogo.gifwaytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To czy ktos sobie da to zamontowac czy nie to jego prywatna sprawa a

> nie jest to naiwnosc jak piszesz

> Ja narazie sie wstrzymuje i jest to moj wybor

> Chcesz to zredaguj odezwe a nie czekaj ze ktos to zrobi i to jak

> najszybciej zeby istota sprawy nie umknela ani sie rozmydlila

> Kto bedzie chcial podpisze,wysle i moze zrobi sie wiekszy ruch niz

> dotychczas Trzymam za Ciebie kciuki

Jak byś uważnie przeczytał napisałem aby redaktorem tego pisma był ktoś kto lepiej sie czuje w pisaniu .A co sie tyczy prywatnej sprawy każdego użytkownika to przyznał bym ci racje gdybś jeździł sobie po prywatnym polu a nie po drodze po której (teoretycznie) ja też mogę jechać i nie chciałbym aby sprężyna pękła ci jak będziemy sie mijać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak byś uważnie przeczytał napisałem aby redaktorem tego pisma był

> ktoś kto lepiej sie czuje w pisaniu .A co sie tyczy prywatnej

> sprawy każdego użytkownika to przyznał bym ci racje gdybś

> jeździł sobie po prywatnym polu a nie po drodze po której

> (teoretycznie) ja też mogę jechać i nie chciałbym aby sprężyna

> pękła ci jak będziemy sie mijać

Myślę , że ten spór nie ma wiekszego sensu. Skoro cała sprawa odbywała się za pośrednictwem UOKiK - tam kierowaliśmy zawiadomienia o produkcie niebezpiecznym, to należy ponownie powiadmić UOKiK o sposobie w jaki sposób Fiat rozwiązał problem pękających sprężyn i domagać się ich wymiany na wolne od tej niebezpiecznej przypadłości.

A tak na marginesie - w moim stilo po zamontowaniu tych podpórek zawieszenie nieco się wyciszyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę , że ten spór nie ma wiekszego sensu. Skoro cała sprawa

> odbywała się za pośrednictwem UOKiK - tam kierowaliśmy

> zawiadomienia o produkcie niebezpiecznym, to należy ponownie

> powiadmić UOKiK o sposobie w jaki sposób Fiat rozwiązał problem

> pękających sprężyn i domagać się ich wymiany na wolne od tej

> niebezpiecznej przypadłości.

> A tak na marginesie - w moim stilo po zamontowaniu tych podpórek

> zawieszenie nieco się wyciszyło.

Oczywiście że nie ma sensu my się kłucimy a Fiat na tym kożysta.Co do pisma do UOKiK to masz racje mi chodzi o to żeby ktoś to ładnie stylistycznie napisał Jak to będzie fachowe pismo wysłane przez zorganizowaną grupe powinni to potraktować poważniej .

A co się tyczy twojego zawieszeni to mogli ci przy okazji podokręcać pare śrubek albo nadkole dokładniej włożyli jak je wycinali dlatego czujesz poprawe Pozdrawiam

PS.Jak tam u ciebie hamulce bo u mnie sie poprawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tez wymiane odlozylem narazie ad acta

> Poczekam gdy zaczna wymieniac sprezyny

To tak jak ja hehe.gif Najpierw chyba zmienię amortyzatory. Czuję, że autko mimo 17'' nie trzyma się na nierównościach tak jak poprzedniego lata.

zastanawiam się nad kayabą - ma ktoś jakieś doświadczenia z ich użytkowania w Stilo?

BTW A może by zainteresować kampanią 5044 jakąś gazetę motoryzacyjną? Ma ktoś może jakiegoś znajomego pismaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tak jak ja Najpierw chyba zmienię amortyzatory.

Ja i tak zawsze na wiosne odpłatnie wymieniałem sprężyny (ze względu na osiadanie przodu), więc - jeśli wporowadzono pozmianowe, odporniejsze na korozję - to już je mam. ok.gif Tym mniejsze mam opory przed podręczeniem FAP w tej sprawie, bo wg. numeru nadwozia auto podlega kampanii. zlosnik.gif

BTW. do nowych "niefabrycznych" amortyzatorów te cudowne zestawy "ratujące życie" montowane w ramach kampanii mogą w ogóle nie pasować hmm.gif - one są dostępne tylko w dwóch konkretnych średnicach.

> zastanawiam się nad kayabą - ma ktoś jakieś doświadczenia z ich

> użytkowania w Stilo?

JaMi wymieniał przednie na KYB i chwalił ok.gif - KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście że nie ma sensu my się kłucimy a Fiat na tym kożysta.Co do

> pisma do UOKiK to masz racje mi chodzi o to żeby ktoś to ładnie

> stylistycznie napisał Jak to będzie fachowe pismo wysłane przez

> zorganizowaną grupe powinni to potraktować poważniej .

> A co się tyczy twojego zawieszeni to mogli ci przy okazji podokręcać

> pare śrubek albo nadkole dokładniej włożyli jak je wycinali

> dlatego czujesz poprawe Pozdrawiam

> PS.Jak tam u ciebie hamulce bo u mnie sie poprawiło.

Byłem przy montażu - w moim stilo nie wycinali nadkoli i ograniczyli się tylko do założenia i solidnego przykręcenia tych podpórek.

U mnie również hamulce się poprawiły - zadecydowały dwa czynniki - staranne oczyszczenie i przesmarowanie zacisków oraz bardzo dokładne mycie (duża ilośc wody) kół i nadkoli. Wcześniej korzystałem z myjni automatyczej, a teraz z myjni ręcznej, w której mycie kół a przy okazji tarcz i klocków jest wykonane dużo lepiej (myjka ciśnieniowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tym mniejsze mam opory

> przed podręczeniem FAP w tej sprawie, bo wg. numeru nadwozia

> auto podlega kampanii.

Daniel - liczymy na Ciebie hehe.gif

> BTW. do nowych "niefabrycznych" amortyzatorów te cudowne zestawy

> "ratujące życie" montowane w ramach kampanii mogą w ogóle nie

> pasować - one są dostępne tylko w dwóch konkretnych średnicach.

Tego właśnie się obawiam. Z drugiej strony ASO ma zamontować ratujące życie zastawy tak, by pękająca sprężyna nie przebiła mi opony. Przy 120kkm mam prawo wymienić amortyzatory. Jak oni to zamontują to już nie mój problem. BTW być może osłona na kayabie jest już odpowiedniej średnicy i nie zachodzi potrzeba montowania tego ustrojstwa hmm.gif

> JaMi wymieniał przednie na KYB i chwalił - KLIK

Tak wiem. Napisałem do niego maila, bo na privy nie odpowiada frown.gif

Czy ktoś wie co się z nim dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie wymieniłem amortyzatory na Bilstein i jak umawiałem się na geometrię, zaproponowano mi wówczas zamontowanie tych 'blaszek' w ramach kampanii, podczas wymiany oglądałem dokładnie sprężyny i muszę powiedzieć że po ponad 4 latach użytkowania wyglądają idealnie. Tak czy siak zobaczę co z tego wyniknie w przyszłą środę bo wtedy właśnie wybieram się do Euromobilu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> byłem dziś w aso i powiedzieli że te osłonki montują wszystkim a

> sprężyny wymieniają jak są pordzewiałe

U mnie nikt stanu sprężyn nie sprawdzał (muszę je obejrzeć dokładnie).

W stilo kolegi 2002 r. (silnik 1.6) była złamana jedna sprężyna i musiał dość mocno boksować się z ASO żeby wymiana była na koszt FAP. (wymieniono tylko jedną!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tak jak ja Najpierw chyba zmienię amortyzatory. Czuję, że autko

> mimo 17'' nie trzyma się na nierównościach tak jak poprzedniego

> lata.

> zastanawiam się nad kayabą - ma ktoś jakieś doświadczenia z ich

> użytkowania w Stilo?

> BTW A może by zainteresować kampanią 5044 jakąś gazetę motoryzacyjną?

> Ma ktoś może jakiegoś znajomego pismaka?

Mam u siebie KYB i muszę obiektywnie stwierdzić, że radykalnie usztywniają auto! Jednak nie jest to charakterystyka progresywna, bardzo szkoda bo czuje sie każdą nierówność a przy dłuższych dość głębokich i szybko pokonywanych nierównościach autem nadal buja. Na felgach 16 i KYB nie da się jeździć po dziurawych drogach. Gdybym wymieniał drugi raz to zastanowiłbym się na Monroe, maja podobno progresywna charakterystykę lub Bilsteinem.

Pozdrawiam.

PS

Nie wyobrażam sobie jak jeżdzi Stilo 1.2 z tymi amokami niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy może ktoś wie jaka powinna być prawidłowa odległość (w mm) do ziemi do krawędzi błotnika tak jak pokazane na obrazku...?? bo chciałem sprawdzić czy mi się spręzynki nie skurczyły... smirk.gif

auto_ed809.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu dzisiejszym również u mnie zostały zamontowane uchwyty pod sprężyny. Przyznam szczerze to mam obawy z trwałością tego ustrojstwa w zakresie dodatkowych hałasów jak się poluzuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam juz zamontowane te badziewia.

b68e3ffb8ced59acm.jpg

Dla porównania zamieszczam zdjęcie amorka zrobinego w MW stojącym w salonie. Widać, że jest on inny niż w moim 2004 r. kołnierz jest większy yikes.gif

d8c317427cbe8b23m.jpg

Co ciekawe zniknęły skrzypienia z zawieszenia. Myslałem, ze to gumy skrzypią, a teraz nic nie skrzypi hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koleżanki i kolegów:

Mam pytania:

1. Czy te super osłonki uratują mi życie w momencie pęknięcia sprężyny przy prędkości 130-140 km/h na autostradzie Katowice - Wrocław ????

2. Czy te super osłonki magicznie cofną postępujący proces utleniania (korozji) na sprężynach w moim aucie ????

3. Czy fiat będzie wypłacał rente moim dzieciom ponieważ tatuś rozp*******ł sie swoim stilo ?????

LUDZIE PRZEJRZYJCIE NA OCZY !!!!

TU CHODZI O WASZE ŻYCIE !!!!

NIE DAJCIE SOBIE WCISKAĆ CIEMNOTY NIE ZGADZAJCIE SIĘ NA PÓŁŚRODKI W POSTACI JAKIŚ OSŁONEK !!!!

TYLKO WYMIANA SPRĘŻYN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

P.S.

Kumplowi już pękła przy prędkości poniżej 40km/h -

miał chłopak szczęcie ...........................

angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> LUDZIE PRZEJRZYJCIE NA OCZY !!!!

> TU CHODZI O WASZE ŻYCIE !!!!

> NIE DAJCIE SOBIE WCISKAĆ CIEMNOTY NIE ZGADZAJCIE SIĘ NA PÓŁŚRODKI W

> POSTACI JAKIŚ OSŁONEK !!!!

> TYLKO WYMIANA SPRĘŻYN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nie, no pewnie że tak. Przejrzałem poprzednie wypowiedzi i nie widzę nikogo, kto wyraziłby punkt widzenia przeciwny do Twojego. Nawet niektórzy są skłonni domagać się wymiany amortyzatorów. icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam juz zamontowane te badziewia.

> Dla porównania zamieszczam zdjęcie amorka zrobinego w MW stojącym w

> salonie. Widać, że jest on inny niż w moim 2004 r. kołnierz jest

> większy

> Co ciekawe zniknęły skrzypienia z zawieszenia. Myslałem, ze to gumy

> skrzypią, a teraz nic nie skrzypi

ozesz w mordke... tozto zywa blacha jakas. Toto chyba sol uliczna szybciej wpieprzy niz ktokolwiek przypuszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym, że sprawy sprężyn nikt za nas nie załatwi, napisałem pismo (projekt) do UOKiK (tekst w załączniku).

Proszę o ewentualne sugestie i uwagi. Zamierzam trochę powalczyć z FAP i innych również do tego zachęcam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> LUDZIE PRZEJRZYJCIE NA OCZY !!!!

> TU CHODZI O WASZE ŻYCIE !!!!

Tak jak odpowiedział Koledze Tarlaf, nie ma co ciagnąć tematu. Każdy wie, że to ściema ze strony FAP i na tym nie mamy zamiaru poprzestać. Problemem jest i spręzyna i budowa amortyzatora. Co do pierwszego to moze problem istnieje do któregoś tam roku produkcji, a może nie. Co do drugiego patrz zamieszczone fotki. Widać, że fiat wiedział o problemie i zmienił konstrukcję amorka.

TAK powinni przyznać sie do błędu i wymenić kolumnę razem ze sprężyną. Teraz tlko kwestia czy UOKiK podejmie temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W związku z tym, że sprawy sprężyn nikt za nas nie załatwi, napisałem

> pismo (projekt) do UOKiK (tekst w załączniku).

> Proszę o ewentualne sugestie i uwagi. Zamierzam trochę powalczyć z

> FAP i innych również do tego zachęcam.

Pismo jest IMO ok.gif Ja również napiszę, mam już drafta.

Ja napiszę również o tym, że FAP wiedział o możliwości uszkodzenia opony na skutek pęknięcia sprężyn już wcześniej, bo od września 2006 montuje inne amortyzatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pismo jest IMO Ja również napiszę, mam już drafta.

> Ja napiszę również o tym, że FAP wiedział o możliwości uszkodzenia

> opony na skutek pęknięcia sprężyn już wcześniej, bo od września

> 2006 montuje inne amortyzatory.

Dopisałem informację o zmienionej konstrukcji amortyzatora i zmienionych parametrach sprężyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dopisałem informację o zmienionej konstrukcji amortyzatora i

> zmienionych parametrach sprężyn.

Moze nalezało by domagać sie jeszcze wymiany całego amortyzatora na pozmianowy? Jak tak napiszę do UOKiK ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze nalezało by domagać sie jeszcze wymiany całego amortyzatora na

> pozmianowy? Jak tak napiszę do UOKiK

A moze wywalimy jakis wspolny tekst w imieniu Internetowego Klubu Stilo i AK hmm.gifWszyscy sie podpiszemy i poczekamy na reakcjie FAP hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A moze wywalimy jakis wspolny tekst w imieniu Internetowego Klubu

> Stilo i AK Wszyscy sie podpiszemy i poczekamy na reakcjie FAP

Myślę, ze lepiej pójść na ilość, łatwiej wpada w oko i łapki urzędników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W związku z tym, że sprawy sprężyn nikt za nas nie załatwi, napisałem

> pismo (projekt) do UOKiK (tekst w załączniku).

> Proszę o ewentualne sugestie i uwagi. Zamierzam trochę powalczyć z

> FAP i innych również do tego zachęcam.

Przeczytałem, myślę że jest O.K.

dobrze by było gdyby podpisało sie pod tym jak najwięcej zainteresowanych osób, ja sie podpisuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na adres [email protected] napisałem coś takiego:

Szanowni Państwo,

W komunikacie z 19 kwietnia br. piszecie Państwo iż:

Spółka (FIAT Auto Poland) poinformowała, że w niektórych przypadkach może dojść do pęknięcia sprężyn przedniego zawieszenia, co może spowodować przebicie opony stwarzając zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego. Wada ujawnia się w wyniku korozji sprężyn przedniego zawieszenia i dotyczy wszystkich pojazdów od nr nadwozia 000001 do nr 644197, wyprodukowanych od czerwca 2001 r. do września 2006 r. we Włoszech.

Jestem posiadaczem Stilo o numerze nadwozia 066***, tak więc egzemplarza zagrożonego pęknięciem sprężyny zawieszenia przedniego. Dotychczasowa akcja Fiata ogranicza się tylko do montażu podpórki pod amortyzatory, której zadaniem jest ochrona opony przed przebiciem w razie pęknięcia sprężyny.

Moje pytanie sprowadza się do następującej sytuacji:

Co stanie się, jeżeli jadąc zgodnie z przepisami po autostradzie z prędkością 130 km/h ulegnie pęknięciu sprężyna zawieszenia przedniego? Czy owa podpórka uchroni mnie przed utratą panowania nad samochodem?

Czy nie bardziej stosowa w zaistniałej sytuacji jest wymiana zagrożonej sprężyny? Tym bardziej, iż Fiat jest świadomy istniejącego zagrożenia i od września 2006 roku montuje w samochodach stilo sprężyny zawieszenia o zmienionych parametrach oraz amortyzatory o zmienionej konstrukcji, które nie wymagają montowania dodatkowych podpórek pod sprężyny zawieszenia.

Czy wsiadając do samochodu, w którym w każdej chwili może pęknąć sprężyna przedniego zawieszenia mogę mieć poczucie bezpieczeństwa?

Zatem proszę Państwa o pomoc i nakłonienie Fiata do przeprowadzenia bardziej radykalnych działań mających na celu wyeliminowanie problemu pękających sprężyn.

zpoważaniem,

.....................

Niecierpliwie czekam na odpowiedź... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem jeszcze dodać, co by zapytali Fita czy życie ludzkie wycenił na mniej niż wartość nowych sprężyn i amorków (zgodnie z EPR - około 1227,72 PLN)? A co jeśli autem podróżuje 5 osób? Wtedy nawet po 250 PLN na głowę nie przypada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo, że mi założono te osłony, postanowilem napisać pismo mnie więcej takie jak kolega, tylko dodałem, że ja już wziąłem udział w kampanii i wcale nie czuję się bezpieczniej mając na amortyzatorach osłonki z blaszki grubości 2 mm , które nie zapobiegają pęknięciu sprężyn, a jedynie są śmiesznym półśrodkiem w razie ich pęknięcia, choć FIAT sam przyznaje, żę to sprężyny są wadliwe. Zobaczymy co bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pismo bardzo ale to bardzo ok.

Bylem dzis po te blachy. Szczerze mowiac nie zagladalem jak to spartaczyli. Od strony kierowcy wyglada to nastepujaco :

-autko 2005,

- silnik 19 jtd

( podaje zebysta ludziska mieli wiedze ze to nie jakis lekki 1.2 motorek - nie ujmujac powagi sprawy ani nie rzucajac soli w oczy posiadaczy 1.2 czy innych kosiarek smile.gif )

- wersja 5d

- przebieg 46 tys km.

tyle dla zobrazowania co to za auto.

wniosek po 30 km na "wspornikach".

Znacznie sztywniej, znacznie ciszej, zuuupelnie inaczej (na plus )przejezdza sie stara znajoma studzienke ( celowo upatrzylem odcinek drogi by moc porownac zachowanie auta). Czyli juz konczac ten nudnawy monolog - firmowa zawiecha jest jakas niebardzo skoro po zalozeniu jakiegos szajsu pojazd zmienia sie niewspolmiernie do zalozonej czesci. Moja rada jedzcie to zalozyc bo inna bajka auto ( byc moze i bezpieczniej ). Oczywiscie o przebudowe zawieszenia na poprawna a nie tylko udawana za pomocy blachy bede walczyl razem z wami i chyba sie nikt nie obrazi jak se zerzne gotowca i puscze poleconym. 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W związku z tym, że sprawy sprężyn nikt za nas nie załatwi, napisałem

> pismo (projekt) do UOKiK (tekst w załączniku).

> Proszę o ewentualne sugestie i uwagi. Zamierzam trochę powalczyć z

> FAP i innych również do tego zachęcam.

Ja bym dodał na samym końcu, żeby wymieniali nie tylko sprężyny, ale i amortyzatory na nowe, pozbawione wad poprzedników, czyli z większym kołnierzem. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.