Skocz do zawartości

Plany na dni najbliższe... :)


Gość SYSTEM

Rekomendowane odpowiedzi

Od dłuższego czasu chodziły mi plany wykonania osobnej instalacji do świateł mijania. Jak wiadomo, fabrycznie są bardzo cienkie kabelki - 1 mm2 - oraz brak przekaźnika ( nie dotyczy ELXa). I caly prąd przechodzi przez przełacznik pod kierownicą.

W wersji ulepszonej zostaną założone kabelki o przekroju 2.5 mm2 i przekaźnik, co odciąży przełącznik pod kierownicą i zmniejszy spadki napięcia na cienkich przewodach. Zasilanie zostanie pociągnięte bezpośrednio z klemy "+" akumulatora.

Zakupiono w tym celu:

- przekaźnik,

- podstawkę pod przekaźnik,

- oprawkę kompletną bezpiecznika typu MAXI wraz z bezpiecznikiem,

- końcówki - oczkowe, typu P ( do kostki żarówki ), typu J ( do kostki przekaźnika ).

- kabelki.

smile.gif

Montaż - jak będzie chwila wolnego i ładna pogoda. smile.gif

274393072-DSC00915kompl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Montaż - jak będzie chwila wolnego i ładna pogoda.

Gratuluję wielkiej wiedzy motoryzacyjnej brawo.gifwaytogo.gif

A jeśli chodzi o montaż, to życzę powodzenia i jak najmniej przeszkód, żeby wszystko się udało, tak jak zostało zaplanowane ok.gif893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wow, niezły zestaw punotomaniaklnego elektryka zlosnik.gif

powodzenia życzę i napewno instalacja odetchnie z ulgą zlosnik.gif

P.S. Sorki za offtopic.gif ale przypomniało mi się: Ci co chcieli montować halogeny w Kropkach nich sprubują zakupić ostatni nr "Motoru", tam jest opisane jak to zrobić

Co prawda nie jest to na przykładzie Punta, ale ogólnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od dłuższego czasu chodziły mi plany wykonania osobnej instalacji do

> świateł mijania. Jak wiadomo, fabrycznie są bardzo cienkie

> kabelki - 1 mm2 - oraz brak przekaźnika ( nie dotyczy ELXa). I

> caly prąd przechodzi przez przełacznik pod kierownicą.

> W wersji ulepszonej zostaną założone kabelki o przekroju 2.5 mm2 i

> przekaźnik, co odciąży przełącznik pod kierownicą i zmniejszy

> spadki napięcia na cienkich przewodach. Zasilanie zostanie

> pociągnięte bezpośrednio z klemy "+" akumulatora.

> Zakupiono w tym celu:

> - przekaźnik,

> - podstawkę pod przekaźnik,

> - oprawkę kompletną bezpiecznika typu MAXI wraz z bezpiecznikiem,

> - końcówki - oczkowe, typu P ( do kostki żarówki ), typu J ( do

> kostki przekaźnika ).

> - kabelki.

> Montaż - jak będzie chwila wolnego i ładna pogoda.

obydwa reflektory dajesz pod wspólny obwód ? pad.gif

IMHO swiatla mijania powinny być odseparowane...moja instalacja wlasnie tak wyglądała...mijania osobno,a długie razem...zawsze jest to bezpieczniejsze ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chce mi się rzeźbić z dwoma przekaźnikami.

noo...jak uwazasz... wink.gif

ja rzezbiłem z trzema przekaznikami zlosnik.gif i trzema bezpiecznikami...wszystko bezposrednio pod akumulator ok.gif

Niestety,puszka z przekaznikami uległa destrukcji podczas kolizji,z OC sprawcy za to nei zwrócili zlosnik.gif,a ze się dowiedzialem (nomen omen od Ciebie 20.GIF,jak rzuciłeś schematy),ze pisiadam przekaznik mijania,to darowalem sobie operację odtworzenia druciarskiej instalacji ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To i tak będzie o niebo lepiej dla instalki niż fabryczny wymysł

> księgowych z FIATa

akurat nie chodzi mi tu o ewentualne odciążenie instalkismirk.gif,tylko o bezpieczenstwo użytkowania palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zostają długie i halogeny...

taa...pad.gif

Spróbuj zgasić swiatła mijania w nocy na nieoświetlonej,pustej drodze w lesie nawet przy niewielkiej prędkości,rzedu 80 km/h...momentalnie tracisz orientację...to są ulamki sekund.Wiem,bo próbowalem.

A co dopiero np.przy 130 km/h pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od dłuższego czasu chodziły mi plany wykonania osobnej instalacji do

> świateł mijania. Jak wiadomo, fabrycznie są bardzo cienkie

> kabelki - 1 mm2 - oraz brak przekaźnika ( nie dotyczy ELXa). I

> caly prąd przechodzi przez przełacznik pod kierownicą.

> W wersji ulepszonej zostaną założone kabelki o przekroju 2.5 mm2 i

> przekaźnik, co odciąży przełącznik pod kierownicą i zmniejszy

> spadki napięcia na cienkich przewodach. Zasilanie zostanie

> pociągnięte bezpośrednio z klemy "+" akumulatora.

> Zakupiono w tym celu:

> - przekaźnik,

> - podstawkę pod przekaźnik,

> - oprawkę kompletną bezpiecznika typu MAXI wraz z bezpiecznikiem,

> - końcówki - oczkowe, typu P ( do kostki żarówki ), typu J ( do

> kostki przekaźnika ).

> - kabelki.

> Montaż - jak będzie chwila wolnego i ładna pogoda.

fajna sprawa. jeszcze jak byś rzucił schemacik było by cool

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W wersji ulepszonej zostaną założone kabelki o przekroju 2.5 mm2 i

> przekaźnik, co odciąży przełącznik pod kierownicą i zmniejszy

> spadki napięcia na cienkich przewodach. Zasilanie zostanie

> pociągnięte bezpośrednio z klemy "+" akumulatora.

Przydatna rzecz ok.gif będziesz miał troszkę zabawy z kabelkami wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj się trochę bawiłem z elektryką u moim Punciaku zlosnik.gif Została założona nowa centralka 8-kanałowa i do tego 8 oddzielnych przekaźników żeby ją odciążyć. Jeszcze tylko jutro skończę druga płytkę zastępującą stacyjkę, odbiorę obudowę kolumny kierownicy od tapicera, złoże wszystko i po robicie smile.gif

centralka1.jpg

centralka2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja dzisiaj się trochę bawiłem z elektryką u moim Punciaku Została

> założona nowa centralka 8-kanałowa i do tego 8 oddzielnych

> przekaźników żeby ją odciążyć.

O dżizas, a do czego ta druciarnia??? icon_eek.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak z jakiegoś powodu np.pojdzie bezpiecznik,to gasną obydwa

> reflektory...i zgon na drodze

A kto do świateł mijania daje mały bezpiecznik, jak dasz 20A a taki jest najmniejszy w obudowie MAXI i taki Punti wybrał sądząc po kolorze to jak on może się spalić ? nie da rady, a podwójna instalacja to dwa razy tyle elementów i dwa razy większe prawdopodobieństwo awarji co prawda tylko jednego obwodu, będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko jest....

A to ok. ja mam i ewentualnie.... ale skoro masz to ok.

U mnie też te przewody są cienkie, jak na to popatrzyłem to tak dziwnie mi się zrobiło, zmierzyłem napięcie bezpośrednio na żarówce i było coś koło 13.6 czy 13.8 V więc specjalnego spadku nie ma więc uznałem że włoskie cienkie jak makaron przewody są tak samo dobre jak spagettii przestało mnie to interesować a przekażnik mam bo go słysze jak załączam światła, znaczy się że w P II nie ma potrzeby majsterkowania przy światłach.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co dopiero np.przy 130 km/h

W nocy? hmm.gif Na oświetlonej latarniami drodze nie będzie problemu, natomiast na nieoświetlonej różnica jest tylko taka, że się nie zobaczy w co się trafiło biglaugh.gif Skoro ktoś po ciemku na swiatłach mijania jedzie 130, to tak czy inaczej niezły z niego kamikaze - nawet jak zobaczy przeszkodę w zasięgu świateł, to przywali w nią zanim jeszcze zacznie na dobre hamować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od dłuższego czasu chodziły mi plany wykonania osobnej instalacji do

> świateł mijania. Jak wiadomo, fabrycznie są bardzo cienkie

> kabelki - 1 mm2 - oraz brak przekaźnika ( nie dotyczy ELXa). I

> caly prąd przechodzi przez przełacznik pod kierownicą.

> W wersji ulepszonej zostaną założone kabelki o przekroju 2.5 mm2 i

> przekaźnik, co odciąży przełącznik pod kierownicą i zmniejszy

> spadki napięcia na cienkich przewodach. Zasilanie zostanie

> pociągnięte bezpośrednio z klemy "+" akumulatora.

> Zakupiono w tym celu:

> - przekaźnik,

> - podstawkę pod przekaźnik,

> - oprawkę kompletną bezpiecznika typu MAXI wraz z bezpiecznikiem,

> - końcówki - oczkowe, typu P ( do kostki żarówki ), typu J ( do

> kostki przekaźnika ).

> - kabelki.

> Montaż - jak będzie chwila wolnego i ładna pogoda.

moze narysujesz schemacik tej przróbki. pewnie wiele osób chciało by .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O dżizas, a do czego ta druciarnia???

Centralka jest na tranzystorach i ma prąd obciążenia tylko do 200mA, wiec żeby nie popalić wyjść musiałem zastosować przekaźniki do każdego kanału.

Centralka będzie obsługiwać zapłon, rozruch, otwieranie i zamykanie drzwi, tylną klapę, światła postojowe, podświetlenie podwozia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

> sorki za odgrzewanie starego watku ale mam pytanko gdzie i za ile

> mozna kupic podstawke pod przekaznik i oprawke bezpiecznika?

u mnie s klepie moto pod domem zlosnik.gif,chyba 3 i 3,50 zeta... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taa...

> Spróbuj zgasić swiatła mijania w nocy na nieoświetlonej,pustej drodze

> w lesie nawet przy niewielkiej prędkości,rzedu 80

> km/h...momentalnie tracisz orientację...to są ulamki

> sekund.Wiem,bo próbowalem.

> A co dopiero np.przy 130 km/h

a zgasły komus gdzies kiedys?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a zgasły komus gdzies kiedys?

mi zgasły w SC przy ok 120 km/h w nocy na trasie do Gdanska. Nie musze ukrywać jakie było moje zdziwienie shocked.gif a jeszcze z przeciwka samochody jechaly i prosto w oczy świeciły sick.gif

Bezpieczniki sie zjarały bo założyłem 90/100 W i juz wiecej tego nie zrobie oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.