Roswell Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 Pamiętam kiedyś wzmianke w AŚ o wypadku McLarena który to wjechał w bariere energochłonną, zgiął jej 36metrów prędkość grubo ponad 200km/h, auto do naprawy się nadawało a kierowca tylko z jakimś złamaniem ręki. A tutaj w mojej miejscowości miał wypadek w którym opel calibra też tak wpadł no i zobaczcie co z niego zostało http://polysport.pl/vnm/ustron030207.zip . Moje pytanie to czy supersamochody są naprawde tak świetnie skonstruowane i tak bardzo dbają o kierowce, czy to może calibra to śmierć dla jadących? I jeszcze jedno pytanie jak wypadają auta coupe w porównaniu z sedanami w crash testach lepiej czy gorzej? A tu jeszcze fotka dla tych którym się nie chce ściągać wszystkich zdjęć Dodatkowo mam nadzieje że te fotki dają nam wszystkim troche do myślenia żeby tak nie szaleć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orzel47RY Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 Mocne. Ale dlaczego felgi różne??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 > Mocne. > Ale dlaczego felgi różne??? bo jedne zimowe drugie letnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 5 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 > Mocne. > Ale dlaczego felgi różne??? Wiesz co nie wiem, pewnie na przód dali zimówki a na tył letnie Wiesz jak to jest z młodymi właścicielami aut czasami, a ten kierowca miał 19 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WLKP Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 konkretnie sie rozwalił.. miazga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badger1 Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 Mnie się wydaje ze super auta są konstruowane gorzej. Informacje któe przytoczyłeś świadczą raczej o szczęściu posiadacza mclarena. Tak na zdrowy rozsądek - plastikowa karoseria (żeby lżej) koncentracja na osiągach, trakcji itp. Przecież nikt nie zacznie kupować ferrari zamiast lamborghini tylko dlatego że zdobędzie 5 gwiazdek w teście ncap. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 5 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 > bo jedne zimowe drugie letnie Wszystko na to wskazuje, ale niestety nic w tym śmiesznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 5 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 > konkretnie sie rozwalił.. miazga Trzy trupy i jeszcze jedna walcząca osoba o życie w szpitalu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 5 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 Coś w tym jest co mówisz, ale taka firma chyba dba o właściciela, bo jeśli ktoś by się zabił to raczej sprzedaż by spadła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WLKP Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 > Coś w tym jest co mówisz, ale taka firma chyba dba o właściciela, bo > jeśli ktoś by się zabił to raczej sprzedaż by spadła. Taka firma to nawet wybiera sobie właściciela dal auta i jeszcze uczy go nim jeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 > Wszystko na to wskazuje, ale niestety nic w tym śmiesznego. w wypadku na pewno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orzel47RY Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 > Mnie się wydaje ze super auta są konstruowane gorzej. > Informacje któe przytoczyłeś świadczą raczej o szczęściu posiadacza > mclarena. Tak na zdrowy rozsądek - plastikowa karoseria (żeby lżej) > koncentracja na osiągach, trakcji itp. Przecież nikt nie zacznie > kupować ferrari zamiast lamborghini tylko dlatego że zdobędzie 5 > gwiazdek w teście ncap. Wiesz, sądze, że to ładnie ukształtowane z wierzchu (karoseria) to nie ma znaczenia. Przy uderzeniu albo klatka albo podłużnice i inne strefy kontrolowanego zgniotu. Błotnik przedni czy z plastiku czy z metalu to psu na bude Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 5 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 > Coś w tym jest co mówisz, ale taka firma chyba dba o właściciela, bo > jeśli ktoś by się zabił to raczej sprzedaż by spadła. tych aut nie jeżdzi duzo, nie kupuje ich byle kto z czego wieksza czesc sluzy do wolnego toczenia sie po ulicach monaco itp... a jak ktos ma juz kase na taka bryke, to stac go i na wyjazdy na tor, np nurburing Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 > Mocne. > Ale dlaczego felgi różne??? Bo to jest kilka aut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 Co do tych zdjęć to: 1. bryka jest po poszatkowaniu przez Straż - czy przed pocięciem wyglądała równie źle? 2. Zwróćcie uwagę na zbiornik gazu - jedyny element tylko lekko podrapany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 > Moje pytanie to czy supersamochody są naprawde tak świetnie > skonstruowane i tak bardzo dbają o kierowce, czy to może calibra > to śmierć dla jadących? Calibra superautem nie jest, to ustalilem sejem, a inne prawdziwie sportowe samochody rozwijaja zwykle takie predkosci w mgnieniu oka, ktrore 5 gwiadkowe bezpieczne samochody maja wpisane jako predkosci maksymalne po rozpedzaniu sie na odcinku paru kilometrow. Fizyki sie nie oszuka, przy ostrym dzwonie zawsze drzewo, czy betonowa lampa bedzie gora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamo1973 Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 Calibrze to bardzo już chyba daleko do przeciętnego nowoczesnego auta, a co dopiero do miana super fury. Jedyne co miały wspólnego z McLarenem w chwili uderzenia w barierę to tylko prędkośc niestety! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 > Pamiętam kiedyś wzmianke w AŚ o wypadku McLarena który to wjechał w > bariere energochłonną, zgiął jej 36metrów prędkość grubo ponad > 200km/h, auto do naprawy się nadawało a kierowca tylko z jakimś > złamaniem ręki. A tutaj w mojej miejscowości miał wypadek w > którym opel calibra też tak wpadł no i zobaczcie co z niego > zostało http://polysport.pl/vnm/ustron030207.zip . > Moje pytanie to czy supersamochody są naprawde tak świetnie > skonstruowane i tak bardzo dbają o kierowce, czy to może calibra > to śmierć dla jadących? > I jeszcze jedno pytanie jak wypadają auta coupe w porównaniu z > sedanami w crash testach lepiej czy gorzej? > A tu jeszcze fotka dla tych którym się nie chce ściągać wszystkich > zdjęć > Dodatkowo mam nadzieje że te fotki dają nam wszystkim troche do > myślenia żeby tak nie szaleć nie zaciekawie to wyglada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 po pierwsze, McLaren jest nieco droższy od Calibry, po drugie - pytanie ile tej Calibrze zostało z fabrycznej odporności na zderzenia? kto wie co przeszła wcześniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piots Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 No ale calibra to było auto z dolnej półki i trudno porównywać z autem klasy średniej, albo nawet ze współczesnym klasy B, a co dopiero z Mclarenem którego wytrzymałość jest na super poziomie nieosiągalnym nawet dla luksusowych aut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 > Pamiętam kiedyś wzmianke w AŚ o wypadku McLarena > który to wjechał w > bariere energochłonną, zgiął jej 36metrów prędkość grubo ponad > 200km/h, auto do naprawy się nadawało a kierowca tylko z jakimś (...) > A tutaj w mojej miejscowości miał wypadek w > którym opel calibra też tak wpadł (...) > Moje pytanie to czy supersamochody Dlaczego piszesz w liczbie mnogiej supersamochody ...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisoo Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 > Mnie się wydaje ze super auta są konstruowane gorzej. > Informacje któe przytoczyłeś świadczą raczej o szczęściu posiadacza > mclarena. Tak na zdrowy rozsądek - plastikowa karoseria (żeby lżej) > koncentracja na osiągach, trakcji itp. Przecież nikt nie zacznie > kupować ferrari zamiast lamborghini tylko dlatego że zdobędzie 5 > gwiazdek w teście ncap. plastik to nie materiał na samochdy tylko materiał wybuchowy ... samochody sie robii z twrzywa sztucznego, kompozytów i laminatów ... , Jednymi z najczęściej stosowanych komponentów konstrukcyjnych są silne włókna takie jak włókno szklane, kwarc, azbest, kevlar (czyli polimer z grupy poliamidów, a dokładniej aramidów, z którego przędzie się włókna o bardzo wysokiej odporności mechanicznej na rozciąganie , )czy włókna węglowe dając materiałowi dużą odporność na rozciąganie. Do najczęściej stosowanych lepiszczy zaliczają się żywice syntetyczne oparte poliesterach, polieterach (epoksydach), poliuretanach i żywicach silikonowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 > Mnie się wydaje ze super auta są konstruowane gorzej. > Informacje któe przytoczyłeś świadczą raczej o szczęściu posiadacza > mclarena. Tak na zdrowy rozsądek - plastikowa karoseria (żeby lżej) > koncentracja na osiągach, trakcji itp. Przecież nikt nie zacznie > kupować ferrari zamiast lamborghini tylko dlatego że zdobędzie 5 > gwiazdek w teście ncap. zazwyczaj nie plastikowa, ale specjalne kompozyty. Poczytaj jakie obciążenia znoszą kokpity bolidów F1, naprawdę można się zdziwić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 Wyczuwam tutaj materiałoznawce Według mnie samochody sportowe sa odporniejsze na wszelkie kraksy niz normalne cywilne samochody, w koncu za cos sie płaci i sie wymaga aby w kraksie wyjsc z tego cało. Kazdy projektant wie ile dany samochodzik potrafi i stara się wykonać konstrukcję która najbardziej pochłonie uderzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisoo Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 > Wyczuwam tutaj materiałoznawce MT gliwice .... coś mi sie kojarzy to srebrne punto SJ pod biblioteką i na autobanie ... mam racje ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pigmej Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 Patrząc na te fotki nie da się oprzeć wrazeniu, że to auto już raz miało podobny wypadek.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisoo Napisano 5 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2007 > Patrząc na te fotki nie da się oprzeć wrazeniu, że to auto już raz > miało podobny wypadek.... i to raczej nie jeden ... albo to nie było jedno auto ... to mogły być ze 2 sztuki i troche przystanku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satan Napisano 6 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 Hmmm... Calibra jest ładna, jest ponadczasowa, ma jeden z lepszych współczynników oporu powietrza, pomimo tego, że zostałą stworzona bez setek komputerów, ale to auto minionej epoki, nie szokuje już wyglądem, nie ma super osiągów... jednak do dzisiaj ma coś w sobie. porónanie go do Mc to jakaś pomyłka, to auto to jeżdżące naszpikowane coś powstałe z elektroniki i cholernie wytrzymałych kompozytów. Kosztuje majątek, ale akurat w tym przypadku wiadomo za co się płaci - za technologię dostępną w F1, to już kosmos... zupełnie inny świat i zupełnie inna kasa Czy te super auta są takie super ? mogę tylko przypuszczać, że tak... bo tak naprawdę to raz w życiu przejechałem się lambo diablo i tyle... i to nie nowym diablo tylko starym "gratem" wrażenia ? małe, klaustrofobiczne wnętrze, niewygodne jak cholera, fotel jak dla parality, osadzony na podłodze, w środku piękne też nie było.. ale... silnik wbija w fotel po lekkim dodaniu gazu i co w tym takiego fajnego ? silnik potężny... poza tym nie nadaje się na nasze drogi, jest niewygodne, koszmarnie drogie w utrzymaniu, pali więcej niż mu się wleje.... Drugie śliczne auto... nissan 300 twin turbo... tym jechało mi się o niebo lepiej, też czuć potężną moc... ale już za przystępną cenę. Z tym, że to też już miniona epoka, wnętrze też brzydkie, z zewnątrz też nie rzuca na kolana... ale... lanosowi np. do tego nissana brakuje naście lat powinieneś sobie te auta rozbić na auta z naszych czasów i z kilku poprzednich epok... dzieli je potworna przepaść technologiczna. A Calibra... to takie super auto, że lekko dłubniętym lanosem można jej zrobić z d**** jesień średniowiecza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 6 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 Witam studenta Ja tez MT a ja twojej furki jeszcze nie widziałem, gdzie stawiasz furke i czym wogole podjezdzasz SC czy PIIFL?? Ps. Co do autek to nikt mi nie da wmówic że supersamochody sa gorzej wykonane (pod wzgledem bezpieczenstwa) niz zwykle osobowki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 6 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > tych aut nie jeżdzi duzo, nie kupuje ich byle kto > z czego wieksza czesc sluzy do wolnego toczenia sie po ulicach monaco > itp... > a jak ktos ma juz kase na taka bryke, to stac go i na wyjazdy na tor, > np nurburing Ale kolejny przykład to mały wypadek stig koenigsegiem który chyba wszyscy widziali i co chłopak też cały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 6 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > Co do tych zdjęć to: > 1. bryka jest po poszatkowaniu przez Straż - czy przed pocięciem > wyglądała równie źle? Podobne tylko z niskim dachem. > 2. Zwróćcie uwagę na zbiornik gazu - jedyny element tylko lekko > podrapany. To są chyba bardzo wytrzymałe elementy, bo od jego wytrzymałości zależy bardzo wiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 6 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > po pierwsze, McLaren jest nieco droższy od Calibry, po drugie - > pytanie ile tej Calibrze zostało z fabrycznej odporności na > zderzenia? kto wie co przeszła wcześniej? Nie wiem, tego nikt nie wie co siedzi w takich autach. Ale mimo to różnica ogromna złamana ręka a trupy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 6 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > No ale calibra to było auto z dolnej półki i trudno porównywać z > autem klasy średniej, albo nawet ze współczesnym klasy B, a co > dopiero z Mclarenem którego wytrzymałość jest na super poziomie > nieosiągalnym nawet dla luksusowych aut. Calibra to chyba odpowiednik Vectry więc raczej nie taka znowu najniższa półka? Tylko że mnie wszyscy źle zrozumieliści, nie chodziło mi o to że calibra to superauto, tylko czy superauta są naprawde tak świetnie skonstruowane pod względem bezpieczeństwa. Wiadomo że seryjnym autom robi się crash testy różne, a czy takim autom których wyjdzie powiedzmy 100 sztuk też? Chyba nie ale nie wiem więc pytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 6 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > (...) > (...) > Dlaczego piszesz w liczbie mnogiej supersamochody ...? Chodziło mi ogólnie o supersamochody jak mclaren a nie calibra, pytanie dotyczyło bezpieczeństwa tych super bryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 6 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > i to raczej nie jeden ... albo to nie było jedno auto ... to mogły > być ze 2 sztuki i troche przystanku No panie calibra-team Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > Tylko że mnie wszyscy źle zrozumieliści, nie > chodziło mi o to że calibra to superauto, tylko czy superauta są > naprawde tak świetnie skonstruowane pod względem bezpieczeństwa. Zrozumieliśmy Cię dobrze, tylko dalej popełniasz ten błąd i pytasz w liczbie mnogiej... Calibra supersamochodem bynajmniej nie jest, więc nijak się ma do pytania. Co do mclarena - na pewno jest bezpieczniejszy niż przeciętne nowoczesne auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 6 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 Ale ogólnie chodziło mi w pytaniu czy te auta na które stać niewielu ludzi są DUŻO bardziej bezpieczne od tego co jest w seryjnej produkcji? A co do lanosa co wcina calibre to i możliwe, jedynie mógłby mieć problemy z tymi 3.2 i let Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 6 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > Zrozumieliśmy Cię dobrze, tylko dalej popełniasz ten błąd i pytasz w > liczbie mnogiej... > Calibra supersamochodem bynajmniej nie jest, więc nijak się ma do > pytania. > Co do mclarena - na pewno jest bezpieczniejszy niż przeciętne > nowoczesne auto. Dlatego że pytam czy supersamochody typu mclaren, ferrari, viper, porsche są dużo bardziej bezpieczne dla kierowcy podczas wypadku niż inne seryjne auta? I co jeszcze z autami małych producentów jak cateram albo atom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 6 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > Dlatego że pytam czy supersamochody typu mclaren, ferrari, viper, > porsche są dużo bardziej bezpieczne dla kierowcy podczas wypadku > niż inne seryjne auta? Nawet auta mniej super ale wersje sportowe Focusa czy Civica są dodatkowo wzmocnione. Co prawda z powodu sztywności nadwozia a nie bezpieczeństwa, ale na jedno wychodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 6 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > Nawet auta mniej super ale wersje sportowe Focusa czy Civica są > dodatkowo wzmocnione. > Co prawda z powodu sztywności nadwozia a nie bezpieczeństwa, ale na > jedno wychodzi. "Supersamochody" są supersztywne. Mnie zastanawia, czy jednak nie jest bezpieczniejszym auto ze strefami zgniotu, mniej sztywne? Bo co z tego, że kabina zostanie nienaruszona, jak przeciążenie zmiażdży np. płuca...? A może "supersamochody" tez mają strefy zgniotu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisoo Napisano 6 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > Witam studenta > Ja tez MT a ja twojej furki jeszcze nie widziałem, gdzie stawiasz > furke i czym wogole podjezdzasz SC czy PIIFL?? > Ps. Co do autek to nikt mi nie da wmówic że supersamochody sa gorzej > wykonane (pod wzgledem bezpieczenstwa) niz zwykle osobowki. Czerwone sc częściej ... najczęściej pod CEKiem czasem z tyłu biblioteki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 6 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > "Supersamochody" są supersztywne. > Mnie zastanawia, czy jednak nie jest bezpieczniejszym auto ze > strefami zgniotu, mniej sztywne? [...] > A może "supersamochody" tez mają strefy zgniotu? Klatki w bolidach F1 są superbezpieczne. I supersztywne ale strefa zgniotu też oczywiście jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 6 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > A tutaj w mojej miejscowości miał wypadek w > którym opel calibra też tak wpadł no i zobaczcie co z niego > zostało http://polysport.pl/vnm/ustron030207.zip . masakra > Moje pytanie to czy supersamochody są naprawde tak świetnie > skonstruowane i tak bardzo dbają o kierowce, czy to może calibra > to śmierć dla jadących? co do calibry to sie nie wypowiem, ale słyszałeś kiedyś o takim wynalazku jak nismo GTR (nissan skyline)? to bodajrze jedyne auto z klatką bezpieczenstwa wbudowaną w nadwozie, i nie chodzi mi o jakąś extra wspawywaną tylko o fabryczne wzmocnienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 6 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 porownujesz mclarena z calibra mclaren - konstrukcja rodem z F1 calibra - konstrukja rodem z...........vectry A moim zdaniem nie ma tu co porownywac. tak jak bys porownal malucha z mercedesem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mily1979 Napisano 6 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 niestety to nie jest pierwsza calibra,którą widzę w takim stanie te auta gną się jak poje.... pewnie wszystkiemu winna jest wszechobecna rdza na oplowskich blachach co widze calibre,to mam wrażenie że zaraz na niej rdza z głodu zdechnie,bo blacha się kończy pewnie zaraz się ktoś odezwie że nie mam racji,ale ja i tak swoje wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YarooS Napisano 10 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2007 > No panie calibra-team "Miszczu" nie jesteś u siebie na podwórku pod trzepakiem tylko w internecie więc tego typu teksty zachowaj dla siebie, dopóki "jeździsz" po calibrze to mam to gdzieś, bo świadczy to tylko i wyłącznie o tobie, ale nie posługuj się w tym kontekście nazwą klubu o którym jak widzę masz znikome pojęcie, a przedstawieni w tym temacie młodzi ludzie nie mieli z nim nic wspólnego. Wracając do tematu to obstaję przy wersji że "superauta" są super - klient płaci, klient wymaga to już nie te technologie co w wielkoseryjnej produkcji. A co do bezpieczeństwa Calibry to jest na całkiem niezłym poziomie, swojego czasu Vectra wypadła bardzo dobrze w testach zderzeniowych(platforma ta sama a dodatkowo Cali powinna być sztywniejsza ze względu na bardziej zwarte nadwozie), a z racji moich zainteresowań widziałem również sporo fotek z różnych wypadków z udziałem Calibr i prawie w każdym przypadku(pomijając te ekstremalne) spisały się bardzo dobrze chroniąc swoich pasażerów. Przykład z tego wątku to niestety tragedia, ale tutaj nie pomogłoby chyba nawet "superauto" bo z tego co czytałem prędkość mieli przekraczającą 160km/h(do tego praktycznie brak śladów hamowania) i po odbiciu się od tej bariery przelecieli ileśtam metrów, kosząc jakies znaki i drzewka po drodze i przyłożyli dachem co przy takiej prędkości nie mogło się skończyć inaczej. (kręgosłup kierowcy podobno wbił się w siedzenie a pasażer został zmiażdżony). Tak się niestety kończy brawura połączona z brakiem doświadczenia młodego kierowcy, brakiem zimówek w takich warunkach(choć to szczegół ale jednak mógł się trochę przyczynić do utraty kontroli nad autem) i (podobo)alkoholem , a jakim autem jechali Ci "panowie" ma tu naprawdę marginalne znaczenie bo patrząc na to w jaki sposób uderzyli podejrzewam(a raczej jestem pewny) że nawet "5 gwiazdek" by nie pomogło. ['] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karp Napisano 10 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2007 > stworzona bez setek komputerów, ale to auto minionej epoki, nie > szokuje już wyglądem, nie ma super osiągów... jednak do dzisiaj > ma coś w sobie... .. zazwyczaj dresa jakiegos. ale ostatnio znajomy nie-dres kupil i jest zadowolony, choc powolne toto (115KM czy jakos tak) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kerimek Napisano 10 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2007 superauta sa superbezpieczne, nie bede sie rozpisywal tylko podam setki przykladow: wreckedexotics.com zajrzyjcie tutaj, przejrzyjcie zdjecia z wypadkow supersamochodow i przeczytajcie adnotacje jesli takowe beda (nie pod kazda fota jest jakies info). Ja sledze ta strone na biezaco od ok 2 lat i w 98% sytuacji super auta potrafia zadbac o czlowieka przy predkosciach grubo powyzej 200km/h i spotkaniu z przeszkoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravo2001 Napisano 10 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2007 z innej beczki... po kołach poznać, że właściciel zastosował "oszczędność" na oponach zimowych i założył je tylko na jedną oś. dyskusji na temat tej sprawy przewaliło się na róznych forach setki. tak, czy siak nie sądzę, żeby to była jedyna oszczędność w tym aucie, co z kolei może przekładać się na jego stan po wypadku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiwal Napisano 10 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2007 No już bez przesady z porównywaniem Lanosa do Calibry. Po pierwsze to to kiedy wymyslono i rozpoczeto produkcje Calibry to istniał protoplasta Lanosa w postaci Kadeta. A nawet jesli tak chcecie porownywac osiagi Calibry do Lanosa to zróbcie to uczciwie: a) najgorsze wersje czyli Cali 115KM vs Lanos 1.4 b) najmocniejsze czyli Calibra 200KM vs Lanos chyba 106KM c) "dłubane" Lanosy vs "dłubane" Calibry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.