Skocz do zawartości

Czy superauta są naprawde takie super?


Roswell

Rekomendowane odpowiedzi

Pamiętam kiedyś wzmianke w AŚ o wypadku McLarena który to wjechał w bariere energochłonną, zgiął jej 36metrów prędkość grubo ponad 200km/h, auto do naprawy się nadawało a kierowca tylko z jakimś złamaniem ręki. A tutaj w mojej miejscowości miał wypadek w którym opel calibra też tak wpadł no i zobaczcie co z niego zostało http://polysport.pl/vnm/ustron030207.zip .

Moje pytanie to czy supersamochody są naprawde tak świetnie skonstruowane i tak bardzo dbają o kierowce, czy to może calibra to śmierć dla jadących?

I jeszcze jedno pytanie jak wypadają auta coupe w porównaniu z sedanami w crash testach lepiej czy gorzej?

A tu jeszcze fotka dla tych którym się nie chce ściągać wszystkich zdjęć 9438b28a94348e77.jpg

Dodatkowo mam nadzieje że te fotki dają nam wszystkim troche do myślenia żeby tak nie szaleć ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje ze super auta są konstruowane gorzej.

Informacje któe przytoczyłeś świadczą raczej o szczęściu posiadacza

mclarena. Tak na zdrowy rozsądek - plastikowa karoseria (żeby lżej)

koncentracja na osiągach, trakcji itp. Przecież nikt nie zacznie

kupować ferrari zamiast lamborghini tylko dlatego że zdobędzie 5

gwiazdek w teście ncap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś w tym jest co mówisz, ale taka firma chyba dba o właściciela, bo

> jeśli ktoś by się zabił to raczej sprzedaż by spadła.

Taka firma to nawet wybiera sobie właściciela dal auta i jeszcze uczy go nim jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie się wydaje ze super auta są konstruowane gorzej.

> Informacje któe przytoczyłeś świadczą raczej o szczęściu posiadacza

> mclarena. Tak na zdrowy rozsądek - plastikowa karoseria (żeby lżej)

> koncentracja na osiągach, trakcji itp. Przecież nikt nie zacznie

> kupować ferrari zamiast lamborghini tylko dlatego że zdobędzie 5

> gwiazdek w teście ncap.

Wiesz, sądze, że to ładnie ukształtowane z wierzchu (karoseria) to nie ma znaczenia.

Przy uderzeniu albo klatka albo podłużnice i inne strefy kontrolowanego zgniotu.

Błotnik przedni czy z plastiku czy z metalu to psu na bude

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś w tym jest co mówisz, ale taka firma chyba dba o właściciela, bo

> jeśli ktoś by się zabił to raczej sprzedaż by spadła.

tych aut nie jeżdzi duzo, nie kupuje ich byle kto

z czego wieksza czesc sluzy do wolnego toczenia sie po ulicach monaco itp...

a jak ktos ma juz kase na taka bryke, to stac go i na wyjazdy na tor, np nurburing wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych zdjęć to:

1. bryka jest po poszatkowaniu przez Straż - czy przed pocięciem wyglądała równie źle?

2. Zwróćcie uwagę na zbiornik gazu - jedyny element tylko lekko podrapany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje pytanie to czy supersamochody są naprawde tak świetnie

> skonstruowane i tak bardzo dbają o kierowce, czy to może calibra

> to śmierć dla jadących?

Calibra superautem nie jest, to ustalilem sejem, a inne prawdziwie sportowe samochody rozwijaja zwykle takie predkosci w mgnieniu oka, ktrore 5 gwiadkowe bezpieczne samochody maja wpisane jako predkosci maksymalne po rozpedzaniu sie na odcinku paru kilometrow. Fizyki sie nie oszuka, przy ostrym dzwonie zawsze drzewo, czy betonowa lampa bedzie gora. oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamiętam kiedyś wzmianke w AŚ o wypadku McLarena który to wjechał w

> bariere energochłonną, zgiął jej 36metrów prędkość grubo ponad

> 200km/h, auto do naprawy się nadawało a kierowca tylko z jakimś

> złamaniem ręki. A tutaj w mojej miejscowości miał wypadek w

> którym opel calibra też tak wpadł no i zobaczcie co z niego

> zostało http://polysport.pl/vnm/ustron030207.zip .

> Moje pytanie to czy supersamochody są naprawde tak świetnie

> skonstruowane i tak bardzo dbają o kierowce, czy to może calibra

> to śmierć dla jadących?

> I jeszcze jedno pytanie jak wypadają auta coupe w porównaniu z

> sedanami w crash testach lepiej czy gorzej?

> A tu jeszcze fotka dla tych którym się nie chce ściągać wszystkich

> zdjęć

> Dodatkowo mam nadzieje że te fotki dają nam wszystkim troche do

> myślenia żeby tak nie szaleć

nie zaciekawie to wyglada oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale calibra to było auto z dolnej półki i trudno porównywać z autem klasy średniej, albo nawet ze współczesnym klasy B, a co dopiero z Mclarenem którego wytrzymałość jest na super poziomie nieosiągalnym nawet dla luksusowych aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamiętam kiedyś wzmianke w AŚ o wypadku McLarena

> który to wjechał w

> bariere energochłonną, zgiął jej 36metrów prędkość grubo ponad

> 200km/h, auto do naprawy się nadawało a kierowca tylko z jakimś

(...)

> A tutaj w mojej miejscowości miał wypadek w

> którym opel calibra też tak wpadł

(...)

> Moje pytanie to czy supersamochody

Dlaczego piszesz w liczbie mnogiej supersamochody ...? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie się wydaje ze super auta są konstruowane gorzej.

> Informacje któe przytoczyłeś świadczą raczej o szczęściu posiadacza

> mclarena. Tak na zdrowy rozsądek - plastikowa karoseria (żeby lżej)

> koncentracja na osiągach, trakcji itp. Przecież nikt nie zacznie

> kupować ferrari zamiast lamborghini tylko dlatego że zdobędzie 5

> gwiazdek w teście ncap.

plastik to nie materiał na samochdy tylko materiał wybuchowy ...

samochody sie robii z twrzywa sztucznego, kompozytów i laminatów ... ,

Jednymi z najczęściej stosowanych komponentów konstrukcyjnych są silne włókna takie jak włókno szklane, kwarc, azbest, kevlar (czyli polimer z grupy poliamidów, a dokładniej aramidów, z którego przędzie się włókna o bardzo wysokiej odporności mechanicznej na rozciąganie , )czy włókna węglowe dając materiałowi dużą odporność na rozciąganie. Do najczęściej stosowanych lepiszczy zaliczają się żywice syntetyczne oparte poliesterach, polieterach (epoksydach), poliuretanach i żywicach silikonowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie się wydaje ze super auta są konstruowane gorzej.

> Informacje któe przytoczyłeś świadczą raczej o szczęściu posiadacza

> mclarena. Tak na zdrowy rozsądek - plastikowa karoseria (żeby lżej)

> koncentracja na osiągach, trakcji itp. Przecież nikt nie zacznie

> kupować ferrari zamiast lamborghini tylko dlatego że zdobędzie 5

> gwiazdek w teście ncap.

zazwyczaj nie plastikowa, ale specjalne kompozyty. Poczytaj jakie obciążenia znoszą kokpity bolidów F1, naprawdę można się zdziwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczuwam tutaj materiałoznawce waytogo.gif

Według mnie samochody sportowe sa odporniejsze na wszelkie kraksy niz normalne cywilne samochody, w koncu za cos sie płaci i sie wymaga aby w kraksie wyjsc z tego cało.

Kazdy projektant wie ile dany samochodzik potrafi i stara się wykonać konstrukcję która najbardziej pochłonie uderzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Calibra jest ładna, jest ponadczasowa, ma jeden z lepszych współczynników oporu powietrza, pomimo tego, że zostałą stworzona bez setek komputerów, ale to auto minionej epoki, nie szokuje już wyglądem, nie ma super osiągów... jednak do dzisiaj ma coś w sobie.

porónanie go do Mc to jakaś pomyłka, to auto to jeżdżące naszpikowane coś powstałe z elektroniki i cholernie wytrzymałych kompozytów. Kosztuje majątek, ale akurat w tym przypadku wiadomo za co się płaci - za technologię dostępną w F1, to już kosmos... zupełnie inny świat i zupełnie inna kasa wink.gif

Czy te super auta są takie super ? mogę tylko przypuszczać, że tak... bo tak naprawdę to raz w życiu przejechałem się lambo diablo i tyle... i to nie nowym diablo tylko starym "gratem" wrażenia ? małe, klaustrofobiczne wnętrze, niewygodne jak cholera, fotel jak dla parality, osadzony na podłodze, w środku piękne też nie było.. ale... silnik wbija w fotel po lekkim dodaniu gazu zlosnik.gif

i co w tym takiego fajnego ? silnik potężny... poza tym nie nadaje się na nasze drogi, jest niewygodne, koszmarnie drogie w utrzymaniu, pali więcej niż mu się wleje....

Drugie śliczne auto... nissan 300 twin turbo... tym jechało mi się o niebo lepiej, też czuć potężną moc... ale już za przystępną cenę. Z tym, że to też już miniona epoka, wnętrze też brzydkie, z zewnątrz też nie rzuca na kolana... ale... lanosowi np. do tego nissana brakuje naście lat zlosnik.gif

powinieneś sobie te auta rozbić na auta z naszych czasów i z kilku poprzednich epok... wink.gif dzieli je potworna przepaść technologiczna.

A Calibra... to takie super auto, że lekko dłubniętym lanosem można jej zrobić z d**** jesień średniowiecza zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam studenta 20.GIF

Ja tez MT a ja twojej furki jeszcze nie widziałem, gdzie stawiasz furke i czym wogole podjezdzasz SC czy PIIFL??

Ps. Co do autek to nikt mi nie da wmówic że supersamochody sa gorzej wykonane (pod wzgledem bezpieczenstwa) niz zwykle osobowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tych aut nie jeżdzi duzo, nie kupuje ich byle kto

> z czego wieksza czesc sluzy do wolnego toczenia sie po ulicach monaco

> itp...

> a jak ktos ma juz kase na taka bryke, to stac go i na wyjazdy na tor,

> np nurburing

Ale kolejny przykład to mały wypadek stig koenigsegiem który chyba wszyscy widziali i co chłopak też cały cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do tych zdjęć to:

> 1. bryka jest po poszatkowaniu przez Straż - czy przed pocięciem

> wyglądała równie źle?

Podobne tylko z niskim dachem.

> 2. Zwróćcie uwagę na zbiornik gazu - jedyny element tylko lekko

> podrapany.

To są chyba bardzo wytrzymałe elementy, bo od jego wytrzymałości zależy bardzo wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po pierwsze, McLaren jest nieco droższy od Calibry, po drugie -

> pytanie ile tej Calibrze zostało z fabrycznej odporności na

> zderzenia? kto wie co przeszła wcześniej?

Nie wiem, tego nikt nie wie co siedzi w takich autach.

Ale mimo to różnica ogromna złamana ręka a trupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale calibra to było auto z dolnej półki i trudno porównywać z

> autem klasy średniej, albo nawet ze współczesnym klasy B, a co

> dopiero z Mclarenem którego wytrzymałość jest na super poziomie

> nieosiągalnym nawet dla luksusowych aut.

Calibra to chyba odpowiednik Vectry więc raczej nie taka znowu najniższa półka? Tylko że mnie wszyscy źle zrozumieliści, nie chodziło mi o to że calibra to superauto, tylko czy superauta są naprawde tak świetnie skonstruowane pod względem bezpieczeństwa.

Wiadomo że seryjnym autom robi się crash testy różne, a czy takim autom których wyjdzie powiedzmy 100 sztuk też? Chyba nie ale nie wiem więc pytam cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko że mnie wszyscy źle zrozumieliści, nie

> chodziło mi o to że calibra to superauto, tylko czy superauta są

> naprawde tak świetnie skonstruowane pod względem bezpieczeństwa.

Zrozumieliśmy Cię dobrze, tylko dalej popełniasz ten błąd i pytasz w liczbie mnogiej...

Calibra supersamochodem bynajmniej nie jest, więc nijak się ma do pytania.

Co do mclarena - na pewno jest bezpieczniejszy niż przeciętne nowoczesne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ogólnie chodziło mi w pytaniu czy te auta na które stać niewielu ludzi są DUŻO bardziej bezpieczne od tego co jest w seryjnej produkcji?

A co do lanosa co wcina calibre to i możliwe, jedynie mógłby mieć problemy z tymi 3.2 i let cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrozumieliśmy Cię dobrze, tylko dalej popełniasz ten błąd i pytasz w

> liczbie mnogiej...

> Calibra supersamochodem bynajmniej nie jest, więc nijak się ma do

> pytania.

> Co do mclarena - na pewno jest bezpieczniejszy niż przeciętne

> nowoczesne auto.

Dlatego że pytam czy supersamochody typu mclaren, ferrari, viper, porsche są dużo bardziej bezpieczne dla kierowcy podczas wypadku niż inne seryjne auta? I co jeszcze z autami małych producentów jak cateram albo atom hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego że pytam czy supersamochody typu mclaren, ferrari, viper,

> porsche są dużo bardziej bezpieczne dla kierowcy podczas wypadku

> niż inne seryjne auta?

Nawet auta mniej super ale wersje sportowe Focusa czy Civica są dodatkowo wzmocnione.

Co prawda z powodu sztywności nadwozia a nie bezpieczeństwa, ale na jedno wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet auta mniej super ale wersje sportowe Focusa czy Civica są

> dodatkowo wzmocnione.

> Co prawda z powodu sztywności nadwozia a nie bezpieczeństwa, ale na

> jedno wychodzi.

"Supersamochody" są supersztywne.

Mnie zastanawia, czy jednak nie jest bezpieczniejszym auto ze strefami zgniotu, mniej sztywne?

Bo co z tego, że kabina zostanie nienaruszona, jak przeciążenie zmiażdży np. płuca...?

A może "supersamochody" tez mają strefy zgniotu? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam studenta

> Ja tez MT a ja twojej furki jeszcze nie widziałem, gdzie stawiasz

> furke i czym wogole podjezdzasz SC czy PIIFL??

> Ps. Co do autek to nikt mi nie da wmówic że supersamochody sa gorzej

> wykonane (pod wzgledem bezpieczenstwa) niz zwykle osobowki.

Czerwone sc częściej ... najczęściej pod CEKiem czasem z tyłu biblioteki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "Supersamochody" są supersztywne.

> Mnie zastanawia, czy jednak nie jest bezpieczniejszym auto ze

> strefami zgniotu, mniej sztywne? [...]

> A może "supersamochody" tez mają strefy zgniotu?

Klatki w bolidach F1 są superbezpieczne. I supersztywne ale strefa zgniotu też oczywiście jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tutaj w mojej miejscowości miał wypadek w

> którym opel calibra też tak wpadł no i zobaczcie co z niego

> zostało http://polysport.pl/vnm/ustron030207.zip .

masakra sick.gif

> Moje pytanie to czy supersamochody są naprawde tak świetnie

> skonstruowane i tak bardzo dbają o kierowce, czy to może calibra

> to śmierć dla jadących?

co do calibry to sie nie wypowiem,

ale słyszałeś kiedyś o takim wynalazku jak nismo GTR (nissan skyline)?

to bodajrze jedyne auto z klatką bezpieczenstwa wbudowaną w nadwozie, i nie chodzi mi o jakąś extra wspawywaną tylko o fabryczne wzmocnienia ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety to nie jest pierwsza calibra,którą widzę w takim stanie sick.gif te auta gną się jak poje.... boje_sie.gif

pewnie wszystkiemu winna jest wszechobecna rdza na oplowskich blachach cfaniaczek.gif co widze calibre,to mam wrażenie że zaraz na niej rdza z głodu zdechnie,bo blacha się kończy zlosnik.gif

pewnie zaraz się ktoś odezwie że nie mam racji,ale ja i tak swoje wiem palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No panie calibra-team

"Miszczu" nie jesteś u siebie na podwórku pod trzepakiem tylko w internecie więc tego typu teksty zachowaj dla siebie, dopóki "jeździsz" po calibrze to mam to gdzieś, bo świadczy to tylko i wyłącznie o tobie, ale nie posługuj się w tym kontekście nazwą klubu o którym jak widzę masz znikome pojęcie, a przedstawieni w tym temacie młodzi ludzie nie mieli z nim nic wspólnego.

Wracając do tematu to obstaję przy wersji że "superauta" są super - klient płaci, klient wymaga to już nie te technologie co w wielkoseryjnej produkcji. A co do bezpieczeństwa Calibry to jest na całkiem niezłym poziomie, swojego czasu Vectra wypadła bardzo dobrze w testach zderzeniowych(platforma ta sama a dodatkowo Cali powinna być sztywniejsza ze względu na bardziej zwarte nadwozie), a z racji moich zainteresowań widziałem również sporo fotek z różnych wypadków z udziałem Calibr i prawie w każdym przypadku(pomijając te ekstremalne) spisały się bardzo dobrze chroniąc swoich pasażerów.

Przykład z tego wątku to niestety tragedia, ale tutaj nie pomogłoby chyba nawet "superauto" bo z tego co czytałem prędkość mieli przekraczającą 160km/h(do tego praktycznie brak śladów hamowania) i po odbiciu się od tej bariery przelecieli ileśtam metrów, kosząc jakies znaki i drzewka po drodze i przyłożyli dachem co przy takiej prędkości nie mogło się skończyć inaczej. (kręgosłup kierowcy podobno wbił się w siedzenie crazy.gif a pasażer został zmiażdżony). Tak się niestety kończy brawura połączona z brakiem doświadczenia młodego kierowcy, brakiem zimówek w takich warunkach(choć to szczegół ale jednak mógł się trochę przyczynić do utraty kontroli nad autem) i (podobo)alkoholem sick.gif, a jakim autem jechali Ci "panowie" ma tu naprawdę marginalne znaczenie bo patrząc na to w jaki sposób uderzyli podejrzewam(a raczej jestem pewny) że nawet "5 gwiazdek" by nie pomogło.

[']

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stworzona bez setek komputerów, ale to auto minionej epoki, nie

> szokuje już wyglądem, nie ma super osiągów... jednak do dzisiaj

> ma coś w sobie...

.. zazwyczaj dresa jakiegos. ale ostatnio znajomy nie-dres kupil i jest zadowolony, choc powolne toto (115KM czy jakos tak)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

superauta sa superbezpieczne,

nie bede sie rozpisywal tylko podam setki przykladow:

wreckedexotics.com

zajrzyjcie tutaj, przejrzyjcie zdjecia z wypadkow supersamochodow i przeczytajcie adnotacje jesli takowe beda (nie pod kazda fota jest jakies info). Ja sledze ta strone na biezaco od ok 2 lat i w 98% sytuacji super auta potrafia zadbac o czlowieka przy predkosciach grubo powyzej 200km/h i spotkaniu z przeszkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z innej beczki... po kołach poznać, że właściciel zastosował "oszczędność" na oponach zimowych i założył je tylko na jedną oś. dyskusji na temat tej sprawy przewaliło się na róznych forach setki. tak, czy siak nie sądzę, żeby to była jedyna oszczędność w tym aucie, co z kolei może przekładać się na jego stan po wypadku smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No już bez przesady z porównywaniem Lanosa do Calibry.

Po pierwsze to to kiedy wymyslono i rozpoczeto produkcje Calibry to istniał protoplasta Lanosa w postaci Kadeta.

A nawet jesli tak chcecie porownywac osiagi Calibry do Lanosa to zróbcie to uczciwie:

a) najgorsze wersje czyli Cali 115KM vs Lanos 1.4

b) najmocniejsze czyli Calibra 200KM vs Lanos chyba 106KM

c) "dłubane" Lanosy vs "dłubane" Calibry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.