Skocz do zawartości

ciśnienie oleju Punto 1 75 ELX 93kkm


gumis3477

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na forum wszystkich !

Problem z ciśnieniem oleju,

Ostatnio po zrobieniu około 10kkm na elf 10W40 lampka ciśnienia oleju gasła dopiero po wkręceniu się zimnego silnika na 1500 czyli po jakiś kilku sekundach, plus pod koniec było już słychać dosyć głośno jakieś "tarcie " w silniku, wymiana oleju na Castrol 10W40 jak ręką odjoł, wszystko ok,

Niestety teraz przy przebiegu 7000 na oleju schemat zaczyna się powtarzać, co robić? Pompa oleju do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam na forum wszystkich !

> Problem z ciśnieniem oleju,

> Ostatnio po zrobieniu około 10kkm na elf 10W40 lampka ciśnienia oleju

> gasła dopiero po wkręceniu się zimnego silnika na 1500 czyli po

> jakiś kilku sekundach, plus pod koniec było już słychać dosyć

> głośno jakieś "tarcie " w silniku, wymiana oleju na Castrol

> 10W40 jak ręką odjoł, wszystko ok,

> Niestety teraz przy przebiegu 7000 na oleju schemat zaczyna się

> powtarzać, co robić? Pompa oleju do wymiany?

nioe zaliczyles jakiegos wzniesienia/kamienia miska olejowa? czyt. nie wgnieciona?

czy pali olej - czyt. czy ubywa wiecej niz normalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam na forum wszystkich !

> Problem z ciśnieniem oleju,

> Ostatnio po zrobieniu około 10kkm na elf 10W40 lampka ciśnienia oleju

> gasła dopiero po wkręceniu się zimnego silnika na 1500 czyli po

> jakiś kilku sekundach, plus pod koniec było już słychać dosyć

> głośno jakieś "tarcie " w silniku, wymiana oleju na Castrol

> 10W40 jak ręką odjoł, wszystko ok,

> Niestety teraz przy przebiegu 7000 na oleju schemat zaczyna się

> powtarzać, co robić? Pompa oleju do wymiany?

duże prawdopodobieństwo, że pompa kończy się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużycie oleju na trasie w ramach 100ml na 1000km, zależnie od prędkości, tyle pali w granicach 3000 obrotów/ na minutę (no może ździebko więcej), w mieście też ale na pewno mniej, ciężko coś dokładnie podać,

co do miski olejowej niczego nie zauważyłem,

czy przy takim przebiegu roczniku 1996 padnięcie pompy olejowej jest zdarza się często frown.gif ? znalazłem wątek o dieslu ale tam była mowa o przebiegu 220 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zużycie oleju na trasie w ramach 100ml na 1000km, zależnie od

> prędkości, tyle pali w granicach 3000 obrotów/ na minutę (no

> może ździebko więcej), w mieście też ale na pewno mnie, ciężko

> coś dokładnie podać,

> co do miski olejowej niczego nie zauważyłem,

> czy przy takim przebiegu roczniku 1996 padnięcie pompy olejowej jest

> zdarza się często ? znalazłem wątek o dieslu ale tam była mowa

> o przebiegu 220 kkm.

tu nie ma reguły, może ci się popsuć po 50 kkm, a może dopiero przy 400 kkm, moja kropa ma już przejechane wg licznika 233 kkm i z pompa ok, wiec tym sie nie możesz sugerować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć

> Na początek wymień czujnik ciśnienia oleju.

Brałem to też pod uwagę, tylko dziwi mnie to że przy nowym oleju jest ok, no i że jednak silnik w momencie gdy lampka się pali pracuje głośniej, więc tak jakby czujnik był sprawny a problem tkwił jednak w silniku frown.gif.

Mechanik radził zmianę oleju z półsyntetyka na mineralny ale nie wiem co o tym myśleć, wydaje mi się że mineralny olej jest gorszy od półsyntetyka wiec nie wiem co w takim wypadku jest gorsze dla silnika, ciągła praca na mineralnym czy krótkotrwała z obniżonym ciśnieniem oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam na forum wszystkich !

> Problem z ciśnieniem oleju,

> Ostatnio po zrobieniu około 10kkm na elf 10W40 lampka ciśnienia oleju

> gasła dopiero po wkręceniu się zimnego silnika na 1500 czyli po

> jakiś kilku sekundach, plus pod koniec było już słychać dosyć

> głośno jakieś "tarcie " w silniku, wymiana oleju na Castrol

> 10W40 jak ręką odjoł, wszystko ok,

> Niestety teraz przy przebiegu 7000 na oleju schemat zaczyna się

> powtarzać, co robić? Pompa oleju do wymiany?

Mam identyczny problem crazy.gif

Dolewałeś jakieś specyfiki do oleju cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wal do szlifu , lub pompa oleju na smieci, lub obie te rzeczy ,

> rodzaj oleju nie ma wiele wspolnego z tym , poczatkowe lepsze

> wlasnosci cos pomagaja , a potem znow problem .

Skoro jest ryzyko generalki silnika (w sumie olej tez bierze wiec góra też do roboty - pierścienie) to czy można jeszcze narazie dalej tak jeździć, czy jest ryzyko uszkodzenia jakiś kolejnych podzespołów co podniesie mi koszt remontu, bo szczerze nie uśmiecha mi się remontowanie silnika przy takim przebiegu frown.gif ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro jest ryzyko generalki silnika (w sumie olej tez bierze wiec

> góra też do roboty - pierścienie) to czy można jeszcze narazie

> dalej tak jeździć, czy jest ryzyko uszkodzenia jakiś kolejnych

> podzespołów co podniesie mi koszt remontu, bo szczerze nie

> uśmiecha mi się remontowanie silnika przy takim przebiegu ?

a ile oleju ci zużywa na 1000km ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak na razie nie dolewałem żadnych mikstur do oleju, nie widziałem w

> tym sensu, masz coś do polecenia?

Nie hehe.gif

Nic Ci nie polecę ale miałem podejrzenie, że dolewałeś jakieś syfy (ceramizery ,teflony itp.) a one lubią zatykać kanały olejowe angryfire.gif

Jak to (Twój problem) sie ma do temperatury silnika?

Czy na zagrzanym silniku też tak jest hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ile oleju ci zużywa na 1000km ??

Quote:

Zużycie oleju na trasie w ramach 100ml na 1000km, zależnie od prędkości, tyle pali w granicach 3000 obrotów/ na minutę (no może ździebko więcej), w mieście też ale na pewno mnie, ciężko coś dokładnie podać,

co do miski olejowej niczego nie zauważyłem,

czy przy takim przebiegu roczniku 1996 padnięcie pompy olejowej jest zdarza się często ? znalazłem wątek o dieslu ale tam była mowa o przebiegu 220 kkm.


Sie czyta dokładniej grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> Zużycie oleju na trasie w ramach 100ml na 1000km, zależnie od

> prędkości, tyle pali w granicach 3000 obrotów/ na minutę (no

> może ździebko więcej), w mieście też ale na pewno mnie, ciężko

> coś dokładnie podać,

> co do miski olejowej niczego nie zauważyłem,

> czy przy takim przebiegu roczniku 1996 padnięcie pompy olejowej jest

> zdarza się często ? znalazłem wątek o dieslu ale tam była mowa o

> przebiegu 220 kkm.

> Sie czyta dokładniej

mlot.gif czyli góra silnika będzie dobra , może coś się przypchało może coś z filtra wyleciało i zapchało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wygląda mi to na panewki , ale przy takim przebiegu niepowinno się to

> zdażyc (pompa oleju jest raczej bezawaryjna) zmien olej na

> mineralny

Przepraszam za może laickie pytanie ale co mają panewki do ciśnienia oleju. Jeżeli nie żre mu oleju (kompresja/pierścionki sa ok) to chyba niec niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przepraszam za może laickie pytanie ale co mają panewki do ciśnienia

> oleju. Jeżeli nie żre mu oleju (kompresja/pierścionki sa ok) to

> chyba niec

jak masz luz na panewkach - to ciśnienie "ucieka" - panewki są smarowane z magistrali ciśnieniowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak masz luz na panewkach - to ciśnienie "ucieka" - panewki są

> smarowane z magistrali ciśnieniowo

spineyes.gif

Nie bede zaśmiecał wątku ale nie kumam hmm.gif

Tego nikt mi nie sugerował jak ja zapodałem taki wątek oslabiony.gif

Nie da sie zmienić samych panewek bez szlifowania wału cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie

> Nic Ci nie polecę ale miałem podejrzenie, że dolewałeś jakieś syfy

> (ceramizery ,teflony itp.) a one lubią zatykać kanały olejowe

> Jak to (Twój problem) sie ma do temperatury silnika?

> Czy na zagrzanym silniku też tak jest

Problem występuje przy odpalaniu rano po nocy, jak podejrzewam poprostu olej ścieknie do miski, jak się olej trochę zużyje to już nie dostaje tak szybko ciśnienia po rozruchu jak na nowym oleju. Jak się zgasi silnik i zaraz odpali to już jest normalnie czyli gaśnie w momencie uruchomienia się silnika. Ostatnio na długiej trasie (Szczecin) to po zgaszeniu silnika na 10 minut też zauważyłem opóźnione gaśnięcie kontrolki ale że tak powiem bez efektów dźwiękowych. Jak jeżdżę po mieście z jakimiś parogodzinnymi przerwami to jest ok. Tylko martwi mnie głośniejsza praca silnika dopóki nie zgaśnie kontrolka. Czyli jak nie wiem czy dobrze rozumiem tłoki są bez smarowania i trą pierścieniami o cylindry czyli proszę się w tym momencie o wymianę pierścieni na nowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przepraszam za może laickie pytanie ale co mają panewki do ciśnienia

> oleju. Jeżeli nie żre mu oleju (kompresja/pierścionki sa ok) to

> chyba niec

panewki uszczelniaja wał przez który w kanałach przepływa olej jeśli są za duże luzy olej wylatuje bokami silnik traci ciśnienie i zaczyna grzechotać, można wymienić same panewki bez szlifu wszystko zależy od stanu zużycia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> panewki uszczelniaja wał przez który w kanałach przepływa olej jeśli

> są za duże luzy olej wylatuje bokami silnik traci ciśnienie i

> zaczyna grzechotać, można wymienić same panewki bez szlifu

> wszystko zależy od stanu zużycia

Kosztw w sumie nie taki straszny ( załącznik) ale pewnie robota cholernie droga oslabiony.gif

post-43670-14352478707156_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wal do szlifu , lub pompa oleju na smieci, lub obie te rzeczy ,

> rodzaj oleju nie ma wiele wspolnego z tym , poczatkowe lepsze

> wlasnosci cos pomagaja , a potem znow problem .

W wolnossacych moze i to sie potwierdza ale np. w doladowanych lepkosc oleju ma fundamentalne znaczenie ok.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem występuje przy odpalaniu rano po nocy, jak podejrzewam

> poprostu olej ścieknie do miski, jak się olej trochę zużyje to

> już nie dostaje tak szybko ciśnienia po rozruchu jak na nowym

> oleju. Jak się zgasi silnik i zaraz odpali to już jest normalnie

> czyli gaśnie w momencie uruchomienia się silnika. Ostatnio na

> długiej trasie (Szczecin) to po zgaszeniu silnika na 10 minut

> też zauważyłem opóźnione gaśnięcie kontrolki ale że tak powiem

> bez efektów dźwiękowych. Jak jeżdżę po mieście z jakimiś

> parogodzinnymi przerwami to jest ok. Tylko martwi mnie

> głośniejsza praca silnika dopóki nie zgaśnie kontrolka. Czyli

> jak nie wiem czy dobrze rozumiem tłoki są bez smarowania i trą

> pierścieniami o cylindry czyli proszę się w tym momencie o

> wymianę pierścieni na nowe?

Czekam z niecierpliwością jak u Ciebie sie sprawa potoczy

Informuj na bieżąco waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie panikuj...

> sprawdź czy miska nie jest wgięta jeśli nie jest to jedź do jakiegoś

> warsztatu niech Ci sprawdzą ciśnienie oleju...

> jeśli będzie za niskie to zaczniesz się martwić...

właśnie żeby nie popadać w panikę pytam się co robić,

Pytanie do kolegów z okolic katowic - znacie jakiś godny polecenia warsztat w którym by można zmierzyć ciśnienie oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> właśnie żeby nie popadać w panikę pytam się co robić,

> Pytanie do kolegów z okolic katowic - znacie jakiś godny polecenia

> warsztat w którym by można zmierzyć ciśnienie oleju?

w każdym ASO powinni mieć taką możliwość...

tylko cena może być niezbyt przystępna zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w każdym ASO powinni mieć taką możliwość...

> tylko cena może być niezbyt przystępna

Moja wina nie napisałem taniego dobrego mechanika smile.gif co do ASO to wiem tylko obawiam się że jak mi cenę zaśpiewają to mi się odechce frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moja wina nie napisałem taniego dobrego mechanika co do ASO to wiem

> tylko obawiam się że jak mi cenę zaśpiewają to mi się odechce

Każdy warsztat zajmujący się naprawą samochodów powinien mieć manometr z wężem ciśnieniowym i końcówkami do sprawdzenia ciśnienia oleju. Jeżeli nie będzie miał takiej końcówki to nie problem dorobić na podstawie gwintu czujnika ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Każdy warsztat zajmujący się naprawą samochodów powinien mieć

> manometr z wężem ciśnieniowym i końcówkami do sprawdzenia

> ciśnienia oleju. Jeżeli nie będzie miał takiej końcówki to nie

> problem dorobić na podstawie gwintu czujnika ciśnienia.

Cóż na razie zaczął cieknąc chyba rozrząd, bo nad pompą wody zaczyna się robić mokro od oleju, wiec wizyta u mechanika w najbliższym czasie jest obowiązkowa, wiec mam nadzieję przy okazji pomierzyć to ciśnienie oleju,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem ale po znacznym przebiegu na Mobil1, który jest gestszy od zalecanego przez Fiata (w50 zamiast zalecanego w40). Po zmianie na zalecane w40 problem zniknł i sie juz nie pojawił. Oleje to cały czas syntetyki (5w40-z wyjtkiem Mobila1 5w50). Przebieg tez nie mały bo 163 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.