gumis3477 Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 Witam na forum wszystkich ! Problem z ciśnieniem oleju, Ostatnio po zrobieniu około 10kkm na elf 10W40 lampka ciśnienia oleju gasła dopiero po wkręceniu się zimnego silnika na 1500 czyli po jakiś kilku sekundach, plus pod koniec było już słychać dosyć głośno jakieś "tarcie " w silniku, wymiana oleju na Castrol 10W40 jak ręką odjoł, wszystko ok, Niestety teraz przy przebiegu 7000 na oleju schemat zaczyna się powtarzać, co robić? Pompa oleju do wymiany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > Witam na forum wszystkich ! > Problem z ciśnieniem oleju, > Ostatnio po zrobieniu około 10kkm na elf 10W40 lampka ciśnienia oleju > gasła dopiero po wkręceniu się zimnego silnika na 1500 czyli po > jakiś kilku sekundach, plus pod koniec było już słychać dosyć > głośno jakieś "tarcie " w silniku, wymiana oleju na Castrol > 10W40 jak ręką odjoł, wszystko ok, > Niestety teraz przy przebiegu 7000 na oleju schemat zaczyna się > powtarzać, co robić? Pompa oleju do wymiany? nioe zaliczyles jakiegos wzniesienia/kamienia miska olejowa? czyt. nie wgnieciona? czy pali olej - czyt. czy ubywa wiecej niz normalnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > Witam na forum wszystkich ! > Problem z ciśnieniem oleju, > Ostatnio po zrobieniu około 10kkm na elf 10W40 lampka ciśnienia oleju > gasła dopiero po wkręceniu się zimnego silnika na 1500 czyli po > jakiś kilku sekundach, plus pod koniec było już słychać dosyć > głośno jakieś "tarcie " w silniku, wymiana oleju na Castrol > 10W40 jak ręką odjoł, wszystko ok, > Niestety teraz przy przebiegu 7000 na oleju schemat zaczyna się > powtarzać, co robić? Pompa oleju do wymiany? duże prawdopodobieństwo, że pompa kończy się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 siema Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumis3477 Napisano 8 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 Zużycie oleju na trasie w ramach 100ml na 1000km, zależnie od prędkości, tyle pali w granicach 3000 obrotów/ na minutę (no może ździebko więcej), w mieście też ale na pewno mniej, ciężko coś dokładnie podać, co do miski olejowej niczego nie zauważyłem, czy przy takim przebiegu roczniku 1996 padnięcie pompy olejowej jest zdarza się często ? znalazłem wątek o dieslu ale tam była mowa o przebiegu 220 kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macnap Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 cześć!!! ------------------ RED 1.2 8V 05r 55kkm+LPG WCI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 Witka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > Zużycie oleju na trasie w ramach 100ml na 1000km, zależnie od > prędkości, tyle pali w granicach 3000 obrotów/ na minutę (no > może ździebko więcej), w mieście też ale na pewno mnie, ciężko > coś dokładnie podać, > co do miski olejowej niczego nie zauważyłem, > czy przy takim przebiegu roczniku 1996 padnięcie pompy olejowej jest > zdarza się często ? znalazłem wątek o dieslu ale tam była mowa > o przebiegu 220 kkm. tu nie ma reguły, może ci się popsuć po 50 kkm, a może dopiero przy 400 kkm, moja kropa ma już przejechane wg licznika 233 kkm i z pompa ok, wiec tym sie nie możesz sugerować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
punto2000 Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 Cześć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurekkuptel Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 Cześć Na początek wymień czujnik ciśnienia oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumis3477 Napisano 8 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > Cześć > Na początek wymień czujnik ciśnienia oleju. Brałem to też pod uwagę, tylko dziwi mnie to że przy nowym oleju jest ok, no i że jednak silnik w momencie gdy lampka się pali pracuje głośniej, więc tak jakby czujnik był sprawny a problem tkwił jednak w silniku . Mechanik radził zmianę oleju z półsyntetyka na mineralny ale nie wiem co o tym myśleć, wydaje mi się że mineralny olej jest gorszy od półsyntetyka wiec nie wiem co w takim wypadku jest gorsze dla silnika, ciągła praca na mineralnym czy krótkotrwała z obniżonym ciśnieniem oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 > Witam na forum wszystkich ! > Problem z ciśnieniem oleju, > Ostatnio po zrobieniu około 10kkm na elf 10W40 lampka ciśnienia oleju > gasła dopiero po wkręceniu się zimnego silnika na 1500 czyli po > jakiś kilku sekundach, plus pod koniec było już słychać dosyć > głośno jakieś "tarcie " w silniku, wymiana oleju na Castrol > 10W40 jak ręką odjoł, wszystko ok, > Niestety teraz przy przebiegu 7000 na oleju schemat zaczyna się > powtarzać, co robić? Pompa oleju do wymiany? Mam identyczny problem Dolewałeś jakieś specyfiki do oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imper Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 Witaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
anthony Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 witka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzel Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 cześć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukiko Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 Witam !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 wygląda mi to na panewki , ale przy takim przebiegu niepowinno się to zdażyc (pompa oleju jest raczej bezawaryjna) zmien olej na mineralny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 Wal do szlifu , lub pompa oleju na smieci, lub obie te rzeczy , rodzaj oleju nie ma wiele wspolnego z tym , poczatkowe lepsze wlasnosci cos pomagaja , a potem znow problem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumis3477 Napisano 9 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 > Mam identyczny problem > Dolewałeś jakieś specyfiki do oleju Jak na razie nie dolewałem żadnych mikstur do oleju, nie widziałem w tym sensu, masz coś do polecenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumis3477 Napisano 9 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 > Wal do szlifu , lub pompa oleju na smieci, lub obie te rzeczy , > rodzaj oleju nie ma wiele wspolnego z tym , poczatkowe lepsze > wlasnosci cos pomagaja , a potem znow problem . Skoro jest ryzyko generalki silnika (w sumie olej tez bierze wiec góra też do roboty - pierścienie) to czy można jeszcze narazie dalej tak jeździć, czy jest ryzyko uszkodzenia jakiś kolejnych podzespołów co podniesie mi koszt remontu, bo szczerze nie uśmiecha mi się remontowanie silnika przy takim przebiegu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 9 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 > Skoro jest ryzyko generalki silnika (w sumie olej tez bierze wiec > góra też do roboty - pierścienie) to czy można jeszcze narazie > dalej tak jeździć, czy jest ryzyko uszkodzenia jakiś kolejnych > podzespołów co podniesie mi koszt remontu, bo szczerze nie > uśmiecha mi się remontowanie silnika przy takim przebiegu ? a ile oleju ci zużywa na 1000km ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 9 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 > Jak na razie nie dolewałem żadnych mikstur do oleju, nie widziałem w > tym sensu, masz coś do polecenia? Nie Nic Ci nie polecę ale miałem podejrzenie, że dolewałeś jakieś syfy (ceramizery ,teflony itp.) a one lubią zatykać kanały olejowe Jak to (Twój problem) sie ma do temperatury silnika? Czy na zagrzanym silniku też tak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 9 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 > a ile oleju ci zużywa na 1000km ?? Quote: Zużycie oleju na trasie w ramach 100ml na 1000km, zależnie od prędkości, tyle pali w granicach 3000 obrotów/ na minutę (no może ździebko więcej), w mieście też ale na pewno mnie, ciężko coś dokładnie podać, co do miski olejowej niczego nie zauważyłem, czy przy takim przebiegu roczniku 1996 padnięcie pompy olejowej jest zdarza się często ? znalazłem wątek o dieslu ale tam była mowa o przebiegu 220 kkm. Sie czyta dokładniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 9 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 > Quote: > Zużycie oleju na trasie w ramach 100ml na 1000km, zależnie od > prędkości, tyle pali w granicach 3000 obrotów/ na minutę (no > może ździebko więcej), w mieście też ale na pewno mnie, ciężko > coś dokładnie podać, > co do miski olejowej niczego nie zauważyłem, > czy przy takim przebiegu roczniku 1996 padnięcie pompy olejowej jest > zdarza się często ? znalazłem wątek o dieslu ale tam była mowa o > przebiegu 220 kkm. > Sie czyta dokładniej czyli góra silnika będzie dobra , może coś się przypchało może coś z filtra wyleciało i zapchało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 9 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 > wygląda mi to na panewki , ale przy takim przebiegu niepowinno się to > zdażyc (pompa oleju jest raczej bezawaryjna) zmien olej na > mineralny Przepraszam za może laickie pytanie ale co mają panewki do ciśnienia oleju. Jeżeli nie żre mu oleju (kompresja/pierścionki sa ok) to chyba niec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 9 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 > Przepraszam za może laickie pytanie ale co mają panewki do ciśnienia > oleju. Jeżeli nie żre mu oleju (kompresja/pierścionki sa ok) to > chyba niec jak masz luz na panewkach - to ciśnienie "ucieka" - panewki są smarowane z magistrali ciśnieniowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 9 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 > jak masz luz na panewkach - to ciśnienie "ucieka" - panewki są > smarowane z magistrali ciśnieniowo Nie bede zaśmiecał wątku ale nie kumam Tego nikt mi nie sugerował jak ja zapodałem taki wątek Nie da sie zmienić samych panewek bez szlifowania wału Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumis3477 Napisano 9 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 > Nie > Nic Ci nie polecę ale miałem podejrzenie, że dolewałeś jakieś syfy > (ceramizery ,teflony itp.) a one lubią zatykać kanały olejowe > Jak to (Twój problem) sie ma do temperatury silnika? > Czy na zagrzanym silniku też tak jest Problem występuje przy odpalaniu rano po nocy, jak podejrzewam poprostu olej ścieknie do miski, jak się olej trochę zużyje to już nie dostaje tak szybko ciśnienia po rozruchu jak na nowym oleju. Jak się zgasi silnik i zaraz odpali to już jest normalnie czyli gaśnie w momencie uruchomienia się silnika. Ostatnio na długiej trasie (Szczecin) to po zgaszeniu silnika na 10 minut też zauważyłem opóźnione gaśnięcie kontrolki ale że tak powiem bez efektów dźwiękowych. Jak jeżdżę po mieście z jakimiś parogodzinnymi przerwami to jest ok. Tylko martwi mnie głośniejsza praca silnika dopóki nie zgaśnie kontrolka. Czyli jak nie wiem czy dobrze rozumiem tłoki są bez smarowania i trą pierścieniami o cylindry czyli proszę się w tym momencie o wymianę pierścieni na nowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 9 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 > Przepraszam za może laickie pytanie ale co mają panewki do ciśnienia > oleju. Jeżeli nie żre mu oleju (kompresja/pierścionki sa ok) to > chyba niec panewki uszczelniaja wał przez który w kanałach przepływa olej jeśli są za duże luzy olej wylatuje bokami silnik traci ciśnienie i zaczyna grzechotać, można wymienić same panewki bez szlifu wszystko zależy od stanu zużycia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 9 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 > panewki uszczelniaja wał przez który w kanałach przepływa olej jeśli > są za duże luzy olej wylatuje bokami silnik traci ciśnienie i > zaczyna grzechotać, można wymienić same panewki bez szlifu > wszystko zależy od stanu zużycia Kosztw w sumie nie taki straszny ( załącznik) ale pewnie robota cholernie droga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 9 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 > Wal do szlifu , lub pompa oleju na smieci, lub obie te rzeczy , > rodzaj oleju nie ma wiele wspolnego z tym , poczatkowe lepsze > wlasnosci cos pomagaja , a potem znow problem . W wolnossacych moze i to sie potwierdza ale np. w doladowanych lepkosc oleju ma fundamentalne znaczenie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam66 Napisano 9 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 > W wolnossacych moze i to sie potwierdza ale np. w doladowanych > lepkosc oleju ma fundamentalne znaczenie . jak silnik trup to nie ma znaczenia wolnossak czy turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam66 Napisano 9 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 nie panikuj... sprawdź czy miska nie jest wgięta jeśli nie jest to jedź do jakiegoś warsztatu niech Ci sprawdzą ciśnienie oleju... jeśli będzie za niskie to zaczniesz się martwić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZCZURS Napisano 9 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2007 > Problem występuje przy odpalaniu rano po nocy, jak podejrzewam > poprostu olej ścieknie do miski, jak się olej trochę zużyje to > już nie dostaje tak szybko ciśnienia po rozruchu jak na nowym > oleju. Jak się zgasi silnik i zaraz odpali to już jest normalnie > czyli gaśnie w momencie uruchomienia się silnika. Ostatnio na > długiej trasie (Szczecin) to po zgaszeniu silnika na 10 minut > też zauważyłem opóźnione gaśnięcie kontrolki ale że tak powiem > bez efektów dźwiękowych. Jak jeżdżę po mieście z jakimiś > parogodzinnymi przerwami to jest ok. Tylko martwi mnie > głośniejsza praca silnika dopóki nie zgaśnie kontrolka. Czyli > jak nie wiem czy dobrze rozumiem tłoki są bez smarowania i trą > pierścieniami o cylindry czyli proszę się w tym momencie o > wymianę pierścieni na nowe? Czekam z niecierpliwością jak u Ciebie sie sprawa potoczy Informuj na bieżąco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumis3477 Napisano 11 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2007 > nie panikuj... > sprawdź czy miska nie jest wgięta jeśli nie jest to jedź do jakiegoś > warsztatu niech Ci sprawdzą ciśnienie oleju... > jeśli będzie za niskie to zaczniesz się martwić... właśnie żeby nie popadać w panikę pytam się co robić, Pytanie do kolegów z okolic katowic - znacie jakiś godny polecenia warsztat w którym by można zmierzyć ciśnienie oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam66 Napisano 11 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2007 > właśnie żeby nie popadać w panikę pytam się co robić, > Pytanie do kolegów z okolic katowic - znacie jakiś godny polecenia > warsztat w którym by można zmierzyć ciśnienie oleju? w każdym ASO powinni mieć taką możliwość... tylko cena może być niezbyt przystępna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumis3477 Napisano 11 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2007 > w każdym ASO powinni mieć taką możliwość... > tylko cena może być niezbyt przystępna Moja wina nie napisałem taniego dobrego mechanika co do ASO to wiem tylko obawiam się że jak mi cenę zaśpiewają to mi się odechce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 11 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2007 > Moja wina nie napisałem taniego dobrego mechanika co do ASO to wiem > tylko obawiam się że jak mi cenę zaśpiewają to mi się odechce Każdy warsztat zajmujący się naprawą samochodów powinien mieć manometr z wężem ciśnieniowym i końcówkami do sprawdzenia ciśnienia oleju. Jeżeli nie będzie miał takiej końcówki to nie problem dorobić na podstawie gwintu czujnika ciśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gumis3477 Napisano 19 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 > Każdy warsztat zajmujący się naprawą samochodów powinien mieć > manometr z wężem ciśnieniowym i końcówkami do sprawdzenia > ciśnienia oleju. Jeżeli nie będzie miał takiej końcówki to nie > problem dorobić na podstawie gwintu czujnika ciśnienia. Cóż na razie zaczął cieknąc chyba rozrząd, bo nad pompą wody zaczyna się robić mokro od oleju, wiec wizyta u mechanika w najbliższym czasie jest obowiązkowa, wiec mam nadzieję przy okazji pomierzyć to ciśnienie oleju, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 19 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2007 Też tak miałem ale po znacznym przebiegu na Mobil1, który jest gestszy od zalecanego przez Fiata (w50 zamiast zalecanego w40). Po zmianie na zalecane w40 problem zniknł i sie juz nie pojawił. Oleje to cały czas syntetyki (5w40-z wyjtkiem Mobila1 5w50). Przebieg tez nie mały bo 163 kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.