Gripen Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 Dzisiaj byłem na Orlenie i słyszałem gadkę dwóch młodzieńców, którzy przyglądali się olejom. I wyglądało mniej więcej tak: - O, ten olej będzie dobry. - Łeee, kup sobie Mobila albo Castrola, dużo lepszy Czy to ma przełożenie na rzeczywistość czy to tylko durne przekonania ? Spotykam sie z takimi tekstami którys raz, w ramach tego pobytu na stacji nabyłem Olej Platinum, który ma API SM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_O Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Dzisiaj byłem na Orlenie i słyszałem gadkę dwóch młodzieńców, którzy > przyglądali się olejom. I wyglądało mniej więcej tak: > - O, ten olej będzie dobry. > - Łeee, kup sobie Mobila albo Castrola, dużo lepszy > Czy to ma przełożenie na rzeczywistość czy to tylko durne przekonania > ? Spotykam sie z takimi tekstami którys raz, w ramach tego > pobytu na stacji nabyłem Olej Platinum, który ma API SM. Odpowiedź jest trywialna. Polskie oleje są o tyle lepsze/gorsze od produktów tzw: "zachodnich" o ile Polscy Inżynierowie są lepsi/gorsi od swoich kolegów z tzw: "zachodu". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolor Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 od zawsze bylo/jest/bedzie parcie na marke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lfn Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > od zawsze bylo/jest/bedzie parcie na marke Nie mówiąc o tym, że dużo tych "markowych", zachodnich dostępna tutaj jest i tak produkowana przez polskie rafinerie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 I tak najlepsza firma to Liqui Moly A tak na poważne to ja się przyznaję bez bicia że poza parametrami oleju też zwracam uwagę na jego marke Mobila ani castrola nie kupuje szczerze mówiąc, moim zdaniem mają niekorzystny stosunek cen do jakości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolor Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Nie mówiąc o tym, że dużo tych "markowych", zachodnich > dostępna tutaj jest i tak produkowana przez polskie rafinerie no tak... ale to sie tyczy wszystkich dziedzin zycia... sa pewne stereotypy z ktorymi nie ma co walczyc ja np. ostatnio przesiadlem sie z mobila ma midlanda(kiedys quaker state) i uwazam ze gatunkowo jest to rownie dobry jak nie lepszy olej a i o podrobke wiele trudniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Dzisiaj byłem na Orlenie i słyszałem gadkę dwóch młodzieńców, którzy > przyglądali się olejom. I wyglądało mniej więcej tak: > - O, ten olej będzie dobry. > - Łeee, kup sobie Mobila albo Castrola, dużo lepszy > Czy to ma przełożenie na rzeczywistość czy to tylko durne przekonania > ? Spotykam sie z takimi tekstami którys raz, w ramach tego > pobytu na stacji nabyłem Olej Platinum, który ma API SM. choćby to było gówno typu "selektol" ale miało napis Castrol to by kupili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
T520 Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 Witam Ja zalalem platinium i jestem zadowolony Od zawsze jezdze na platinium i nie narzekam IMO to dobry olej, ale wymieniam co 10kkm - przy czym musze dodac ze inne tez bym wymienial tak czesto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > choćby to było gówno typu "selektol" ale miało napis Castrol to by > kupili Albo BMW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Od zawsze jezdze na platinium i nie narzekam IMO to dobry olej Po czym można poznać, że olej jest dobry bądź niedobry...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 Nie próbowałem nigdy olejów z Lotosu, a że jestem ostrożny w eksperymentowaniu to pozostaję wierny Shell'owi którego sprawdziłem :-) Za to paliwo z Lotosu, jak najbardziej :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Po czym można poznać, że olej jest dobry bądź niedobry...? Niektóre są przesolone W domowych warunkach jest to niesprawdzalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
T520 Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Po czym można poznać, że olej jest dobry bądź niedobry...? Po normach jakie spelnia dany olej, IMO orlen = castrol ale nie przytocze tutaj konkretnych norm i wykresow bo juz duzo zapodalem i wydaje mi sie to zbyt trudne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Po normach jakie spelnia dany olej, IMO orlen = castrol ale nie > przytocze tutaj konkretnych norm i wykresow bo juz duzo > zapodalem i wydaje mi sie to zbyt trudne Jak dla mnie jakość oleum można ocenić przejeżdżając na nim setki tysięcy km. Biorąc pod uwagę, że rocznie robię 10-15 tkm, to mam w nosie, czy motor w moim aucie wytrzyma 460 czy 490 tkm.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > ? Spotykam sie z takimi tekstami którys raz, w ramach tego > pobytu na stacji nabyłem Olej Platinum, który ma API SM. Przez blisko 300kkm zalewałem silniki złotym lotosem i bardzo mi odpowiadał. ale niestety w chwili obecnej cena nie jest konkurencyjna. Poza tym producent zaleca olej 5W30 więc wybór jest mniejszy Delco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
T520 Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 miale m rozne auta jak kolega zajrzy do proffilu to zobaczy i raczej z przebiegaim ok 200kkm i wiecej wylaczajc astre i bmw i zrobilem w tym czasie ok 200kkm wiec IMO to dobry oleum nigdy silnik mi nie zrobil psikusa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > miale m rozne auta jak kolega zajrzy do proffilu to zobaczy i raczej > z przebiegaim ok 200kkm i wiecej wylaczajc astre i bmw i > zrobilem w tym czasie ok 200kkm wiec IMO to dobry oleum nigdy > silnik mi nie zrobil psikusa OK, dlatego napisałem "jak dla mnie"... Chociaż leję "markowe" oleum, to przy obecnym przebiegu mojego auta i przy moich rocznych przebiegach, podejrzewam, że różnicy nie ma żadnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lfn Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Po czym można poznać, że olej jest dobry bądź niedobry...? Po wynikach odpowiednich analiz Alternatywnie: po stanie silników zalewanych od nowości danym olejem, prawidłowo eksploatowanych i mających wystarczająco duży przebieg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Po wynikach odpowiednich analiz Zależy przez kogo opracowywanych... > Alternatywnie: po stanie silników zalewanych od nowości > danym olejem, prawidłowo eksploatowanych i mających > wystarczająco duży przebieg Przeciętny "Kowalski" nie osiąga takich przebiegów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuikSilver Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 ja tam wole Castrol bo firma dobra a mechanicy też go polecają mowią ze na GTX magnatec można 13 tys zrobic od wymiany do wyniany a cena też nie jest duża no i nie miałbym sumienia lać czegoś innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
QuikSilver Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Jak dla mnie jakość oleum można ocenić przejeżdżając na nim setki > tysięcy km. Biorąc pod uwagę, że rocznie robię 10-15 tkm, to mam > w nosie, czy motor w moim aucie wytrzyma 460 czy 490 tkm.... hehe ja przez rok zrobie 50 tys więc olej leje ten co zawsze bo sprawdzony pol syntetyk moze na samochodzie sluzbowym będę eksperymenotwać z olejami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lfn Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Zależy przez kogo opracowywanych... Przez własne laboratorium > Przeciętny "Kowalski" nie osiąga takich przebiegów... I nie ma tylu silników, aby statystykę prawidłowo prowadzić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Czy to ma przełożenie na rzeczywistość czy to tylko durne przekonania Formula 1 nie jezdzi na Orlenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Formula 1 nie jezdzi na Orlenie. Bo jej Orlen nie sponsoruje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lfn Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Formula 1 nie jezdzi na Orlenie. Ile km przebiegu wytrzymuje silnik F1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawli82 Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Nie próbowałem nigdy olejów z Lotosu, a że jestem ostrożny w > eksperymentowaniu to pozostaję wierny Shell'owi którego > sprawdziłem :-) > Za to paliwo z Lotosu, jak najbardziej :-) od ponad 60kkm śmigam na lotosi półsyntetyku. Nie mam żadnych problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lfn Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > od ponad 60kkm śmigam na lotosi półsyntetyku. Nie mam żadnych > problemów Przy odrobinie szczęście te 60kkm mógłbyś przejechać bez wymiany na tym samym oleju i też by nie było problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Ile km przebiegu wytrzymuje silnik F1? Raczej przy jakich obrotach i temperaturach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lfn Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Raczej przy jakich obrotach i temperaturach... Dlatego też ocena oleju do cywlnych toczydełek w konteście tego co leją do F1 jest wysoce niedorzeczna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > który ma API SM. Do Saab'a mozna tylko Mobil 1 0W40 albo gwarancja do kosza. Zeby nie wiem jaki wspanialy olej Orlen produkowal, to i tak go nie uzyjesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Dlatego też ocena oleju do cywlnych toczydełek > w konteście tego co leją do F1 jest wysoce niedorzeczna... Wrecz przeciwnie. Firma ktora umie zrobic olej dla F1 jest dla mnie bardziej wiarygodna = wole jej olej kupowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawli82 Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Do Saab'a mozna tylko Mobil 1 0W40 albo gwarancja do kosza. Zeby nie > wiem jaki wspanialy olej Orlen produkowal, to i tak go nie > uzyjesz. a to nie tolerują innych olejów o tych samych parametrach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawli82 Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Wrecz przeciwnie. Firma ktora umie zrobic olej dla F1 jest dla mnie > bardziej wiarygodna = wole jej olej kupowac. orlen sponsorował załogę na rajd dakaru...IMO motocyle, jak i auta śmigały na orlenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > a to nie tolerują innych olejów o tych samych parametrach Jest jeszcze olej marki Saab kosztujacy mala fortune. Wg. Saab'a olej musi spelniac norme GM-LL-A-025 a spelnia ja tylko ten specjalny olej Saaba i Mobil 1 0W40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawli82 Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Jest jeszcze olej marki Saab kosztujacy mala fortune. Wg. Saab'a olej > musi spelniac norme GM-LL-A-025 a spelnia ja tylko ten specjalny > olej Saaba i Mobil 1 0W40. czyli Saab naciąga klientów, jak tylko może Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pol_sc Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Dzisiaj byłem na Orlenie i słyszałem gadkę dwóch młodzieńców, którzy > przyglądali się olejom. I wyglądało mniej więcej tak: > - O, ten olej będzie dobry. > - Łeee, kup sobie Mobila albo Castrola, dużo lepszy > Czy to ma przełożenie na rzeczywistość czy to tylko durne przekonania > ? Spotykam sie z takimi tekstami którys raz, w ramach tego > pobytu na stacji nabyłem Olej Platinum, który ma API SM. Ja korzystalem z oleji roznych marek i oprocz parametrow tak naprawde nie roznia sie wedlug mnie niczym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Dzisiaj byłem na Orlenie i słyszałem gadkę dwóch młodzieńców, którzy > przyglądali się olejom. I wyglądało mniej więcej tak: > - O, ten olej będzie dobry. > - Łeee, kup sobie Mobila albo Castrola, dużo lepszy > Czy to ma przełożenie na rzeczywistość czy to tylko durne przekonania > ? Spotykam sie z takimi tekstami którys raz, w ramach tego > pobytu na stacji nabyłem Olej Platinum, który ma API SM. Generalnie istnieje opinia o polskich olejach ze nie trzymaja normy i czesto w bance moze sie znajdowac nizsza specyfikacja niz na naklejce. Spowodowane jest to min. bazami olejowymi odkupywanymi od innych producentow - ktore nie sa jednakowe. W samym zas Lotosie przy wejsciu to gumaki daja bo olej po kostki w budynkach. Tak wyglada belkot przedstawiciela Castrola o olejach Lotosu Niezaprzeczalnym faktem jest to ze duze firmy ktore same wydobywaja rope ( Exxon, Shell ) beda mialy wieksze szanse wyprodukowac lepszy olej, jednak w praktyce wszystko jedno co zalejesz do motoru. Trzeba jedynie zwracac uwage na parametry jakosciowe i lepkosciowe. Lac SL/SM ( tu mnie z Platinum zaskoczyles bo wypadalo by ze jest lepszy od uwielbianego MOBILA 1 bo on ma " tylko " SL. ) . Istotniejszym parametrem jest termin zmiany oleju. Praktycznie po przejechaniu 10 - 12 tys kkm olej gwaltownie traci parametry wiec lepiej zmianiac tanszy olej - a czesciej. Wiekszosc ceny w oleju to reklama. Jest wielu mniej znanych producentow , a w ich bankach jest ten sam olej co u jednego z najbardziej znanych braci ( np. Comma - Mobil ) Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > czyli Saab naciąga klientów, jak tylko może Jakby mozna bylo wylacznie olej Saaba lac, to tak. Ale jako ze jest znacznie tanszy zamiennik, to nie uwazam tego za naciaganie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Lac SL/SM ( tu mnie z Platinum zaskoczyles bo wypadalo by ze > jest lepszy od uwielbianego MOBILA 1 bo on ma " tylko " SL. ) . 0W40 ma SM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > 0W40 ma SM. No to praktycznie najwieksza i najlepsza z klas. Ale z innej beczki. Po co komu taki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > No to praktycznie najwieksza i najlepsza z klas. Nie do konca, sa jeszcze normy: Mercedes MB 229.5 BMW Longlife 01 Porsche Approval List 2002 VW 502.00/505.00/503.01 GM-LL-A-025 (gasoline) GM-LL-B-025 (diesel) ACEA A3, B3/B4 Ciekawe czy olej Orlenu spelnia je... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > Nie do konca, sa jeszcze normy: > Mercedes MB 229.5 > BMW Longlife 01 > Porsche Approval List 2002 > VW 502.00/505.00/503.01 > GM-LL-A-025 (gasoline) > GM-LL-B-025 (diesel) > ACEA A3, B3/B4 > Ciekawe czy olej Orlenu spelnia je... Kolega sie myli. Moze sobie kolega stworzyc norme : XYZ , norma zaklada spelnianie warunkow takich jak np. przy normie SL tylko nazwa jest zupelnia inna. Normy API i ACEA sa uniwersalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 mój znajomy mechanik twierdzi, że gwałtownie olej traci właściwości po 3-4kkm a potem to już powoli opada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > mój znajomy mechanik twierdzi, że gwałtownie olej traci właściwości > po 3-4kkm a potem to już powoli opada Nam na szkoleniach mowili ze to okolo 10 - 12 kkm , w zaleznosci od stylu jazdy. Wiec najlepiej jest wymianiac wczesniej . Zamiast co 15 to co 10. Nie wiem niestety jak sytuacja sie ma do aut gdzie olej zmiania sie co 30 kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 dla mnie co 30kkm to bajka i tacie poradziłem zmieniać co 15kkm i zmienia ja w Astrze Castrola 5W40 zmieniałem co 15kkm i po 147kkm silniczek zdrowiutki, w Omie poprzedni właściciele zmieniali olej Mobil 1 5W50 co 15kkm prawie 190kkm i dalej śmiga i silnik zdrowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > dla mnie co 30kkm to bajka i tacie poradziłem zmieniać co 15kkm i > zmienia ja w Astrze Castrola 5W40 zmieniałem co 15kkm i po > 147kkm silniczek zdrowiutki, w Omie poprzedni właściciele > zmieniali olej Mobil 1 5W50 co 15kkm prawie 190kkm i dalej śmiga > i silnik zdrowy Tam jest juz inna technologia budowania silnikow, jednak z wymiana co 30 kkm bylbym .... no wiadomo Przy dzisiejszej technologii 147 to nie jest jeszcze duzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lfn Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 > mój znajomy mechanik twierdzi, że gwałtownie olej traci właściwości > po 3-4kkm a potem to już powoli opada Pytanie - skąd on to wie Bo organoleptycznie, to sprawdzić się nie da. Za to z różnych publikacji najczęściej wynika, że 10-15 kkm jest tym punktem granicznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
don_antonio Napisano 1 Marca 2007 Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 Akurat Orlenoskie oleje są podobno bardzo dobre i na pewno nie odstają od Mobil 1'ów, czy Castroli które są rozlewane w Polsce i znacząco różnią się od swoich imienników np. z USA. Jak ktoś chce porządny olej to niech leje Motul'a(tyle że cholernie drogi) a coś tańszego ale dobrego to Valvoline(bo ten chyba jako jeden z niewielu jest jeszcze sprowadzany a nie rozlewany u nas). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 2 Marca 2007 Udostępnij Napisano 2 Marca 2007 > Bo jej Orlen nie sponsoruje. Obawiam się, że niekoniecznie olej w takim silniku odpowiada metce sponsora... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
don_antonio Napisano 2 Marca 2007 Udostępnij Napisano 2 Marca 2007 > Obawiam się, że niekoniecznie olej w takim silniku odpowiada metce > sponsora... Dokładnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.