Macioman Napisano 9 Marca 2007 Udostępnij Napisano 9 Marca 2007 Da radę ? Bo zobaczyłem fajną cenę na Uniroyale Rainsport`y http://www.opony.com/opony/48521_uniroyal_rainsport_1.html Jeździ ktoś na nich ? Wejdzie mi ten rozmiar bez problemu ? Aktualnie auto stoi na rowerowych 165/70/R14, wiadomo że felgi nowe do zakupu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 9 Marca 2007 Udostępnij Napisano 9 Marca 2007 > Da radę ? Bo zobaczyłem fajną cenę na Uniroyale Rainsport`y > http://www.opony.com/opony/48521_uniroyal_rainsport_1.html > Jeździ ktoś na nich ? Wejdzie mi ten rozmiar bez problemu ? Aktualnie > auto stoi na rowerowych 165/70/R14, wiadomo że felgi nowe do > zakupu pewnie, że da radę, Maras ma w kuraku 195/50R15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 9 Marca 2007 Udostępnij Napisano 9 Marca 2007 > Da radę ? Bo zobaczyłem fajną cenę na Uniroyale Rainsport`y > http://www.opony.com/opony/48521_uniroyal_rainsport_1.html > Jeździ ktoś na nich ? Wejdzie mi ten rozmiar bez problemu ? Aktualnie > auto stoi na rowerowych 165/70/R14, wiadomo że felgi nowe do > zakupu zależy na jakich felgach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macioman Napisano 9 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2007 > zależy na jakich felgach Myślałem o Allesio 15tkach zdaje się one są 6,5J Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erni782 Napisano 9 Marca 2007 Udostępnij Napisano 9 Marca 2007 > Myślałem o Allesio 15tkach zdaje się one są 6,5J Zwroc uwage nie tak na sama szerokosc felgi w calach tyle o ET felgi czyli 'odsadzenie' Sam rozmiar opony 195/50/15 spokojnie ci wejdzie na 6,5 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macioman Napisano 9 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2007 > Zwroc uwage nie tak na sama szerokosc felgi w calach tyle o ET felgi > czyli 'odsadzenie' > Sam rozmiar opony 195/50/15 spokojnie ci wejdzie na 6,5 . A jakie ET powinno być ? Sorry za pewnie banalnie głupie pytanie ale do tej pory jeździłem tylko na seryjnych gumach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erni782 Napisano 9 Marca 2007 Udostępnij Napisano 9 Marca 2007 Nie jestem w stanie podac Ci jakiegos konkretnego ET bo to tez zalezy od ksztaltu felgi i jej samej budowy...najczesciej dla tego rozmiaru wybierane jest et od 35-38 ale to trzeba ogadac z kolesiami od felg i opon ... bo rozumiem ze zadne przerobki nadkoli nie wchodza pewnie w gre...pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erni782 Napisano 9 Marca 2007 Udostępnij Napisano 9 Marca 2007 > A jakie ET powinno być ? Sorry za pewnie banalnie głupie pytanie ale > do tej pory jeździłem tylko na seryjnych gumach Tu masz fajny konfigurator felg i opon dla punto klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLOK Napisano 9 Marca 2007 Udostępnij Napisano 9 Marca 2007 > Da radę ? Bo zobaczyłem fajną cenę na Uniroyale Rainsport`y > http://www.opony.com/opony/48521_uniroyal_rainsport_1.html > Jeździ ktoś na nich ? Wejdzie mi ten rozmiar bez problemu ? Aktualnie > auto stoi na rowerowych 165/70/R14, wiadomo że felgi nowe do > zakupu Generalnie 195/ 50 /R15 to idealne rozwiązanie jeżeli chodzi o Punto! Komfort podruży plus ładny wyglad auta! Do tego choć mała gleba (chocby -30mm) i jest super!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erni782 Napisano 9 Marca 2007 Udostępnij Napisano 9 Marca 2007 > Generalnie 195/ 50 /R15 to idealne rozwiązanie jeżeli chodzi o Punto! > Komfort podruży plus ładny wyglad auta! Do tego choć mała gleba > (chocby -30mm) i jest super!! Tyle ze z ta gleba to troszke klopot potem jest ...(jezdzilem na -6). Mysle ze 16" i gleba -2 z utwardzeniem jest lepszym rozwiazaniem i sie tak "brzuchem" nie jezdzi... Ps.fajne to srebrne Mk2 macie na stronie ale tyl tak 205 by siadł.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 9 Marca 2007 Udostępnij Napisano 9 Marca 2007 > pewnie, że da radę, Maras ma w kuraku 195/50R15 a jak mu sie tym jeździ po wodzie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLOK Napisano 9 Marca 2007 Udostępnij Napisano 9 Marca 2007 > Ps.fajne to srebrne Mk2 macie na stronie ale tyl tak 205 by siadł.. Bym musiał mieć inne ET na felach, albo jakiś dystans (około 5 mm lub do 10mm) bo jak bym na te fele 205-tke założył to bym nie ujechał-- bo by opona o górną śrube od tylnego amora tarła, obecnie przy 195 mam tylko 2mm dystansu miedzy śrubą amora a oponą--ale tyle zupełnie wystrcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 9 Marca 2007 Udostępnij Napisano 9 Marca 2007 > Generalnie 195/ 50 /R15 to idealne rozwiązanie jeżeli chodzi o Punto! Uwazam to za srednio idealne rozwiazanie, po kilku latach ekploatacji takich opon, byl ostatnio nt watek i kilka osob w tym ja pisalo ze obcieraja zarowno tyl jak i przod a co takze istotne te opony nie sa homologowane do uzytku w PII Co od obnizania to ja bym z checia go podwyzszyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macioman Napisano 10 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 > Uwazam to za srednio idealne rozwiazanie, po kilku latach ekploatacji > takich opon, byl ostatnio nt watek i kilka osob w tym ja pisalo > ze obcieraja zarowno tyl jak i przod a co takze istotne te opony > nie sa homologowane do uzytku w PII > Co od obnizania to ja bym z checia go podwyzszyl Co do homologacji - w niej piszą o 185/55/R15 ale to strasznie drogi rozmiar jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erni782 Napisano 10 Marca 2007 Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 > Bym musiał mieć inne ET na felach, albo jakiś dystans (około 5 mm lub > do 10mm) bo jak bym na te fele 205-tke założył to bym nie > ujechał-- bo by opona o górną śrube od tylnego amora tarła, > obecnie przy 195 mam tylko 2mm dystansu miedzy śrubą amora a > oponą--ale tyle zupełnie wystrcza Podejrzewam ze et 38 i byloby spoko + jakis dystans 10 i git...tyle ze wtedy rant do sklepania...pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BiBix Napisano 10 Marca 2007 Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 >wchodzi bez jęknięcia nawet na 7 calowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 10 Marca 2007 Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 > a jak mu sie tym jeździ po wodzie ?? Mnie sie jezdzi wysmienicie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_s Napisano 10 Marca 2007 Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 Oponki sa naprawde SUPER!! Mam taki rozmiar.......w Puntku II FL .......zmieniłem z 155/80 R13 i jest super. Jeżdże na nich 2,5 roku ........ felgi 15" 7,5 cala szerokie ...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 10 Marca 2007 Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 > Co do homologacji - w niej piszą o 185/55/R15 ale to strasznie drogi > rozmiar jest Bylo kupic Mk1, by sie mialo homologacje na 195/50 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 10 Marca 2007 Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 > Bylo kupic Mk1, by sie mialo homologacje na 195/50 . żadne Mk1 nie mialo homologacji na koła 15'' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 10 Marca 2007 Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 > Co do homologacji - w niej piszą o 185/55/R15 ale to strasznie drogi > rozmiar jest samochód to wogóle strasznie drogi interes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wumpscut Napisano 10 Marca 2007 Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 > Bylo kupic Mk1, by sie mialo homologacje na 195/50 . A właśnie, może ktoś mi wyjaśnić, dlaczego w Mk1 i Mk2 występowały opony 185/55, ale 165 w Mk1 były na 65 a Mk2 na 70? Tak samo z 155... Mk1 - na 70, Mk2 - na 80... To wynika z jakiejś dopuszczlnej różnicy i przeliczania i akurat szerokość 185 wychodzi na taki sam profil procentowo?... Bo mój poziom matematyki nie pozwala na zrozumienie tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 10 Marca 2007 Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 > A właśnie, może ktoś mi wyjaśnić, dlaczego w Mk1 i Mk2 występowały > opony 185/55, ale 165 w Mk1 były na 65 a Mk2 na 70? Tak samo z > 155... Mk1 - na 70, Mk2 - na 80... To wynika z jakiejś > dopuszczlnej różnicy i przeliczania i akurat szerokość 185 > wychodzi na taki sam profil procentowo?... Bo mój poziom > matematyki nie pozwala na zrozumienie tego zapomniałeś zauważyć,ze w Mk1 występowały opony 185/55 R14,a w Mk2 185/55 R15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rome Napisano 10 Marca 2007 Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 > zapomniałeś zauważyć,ze w Mk1 występowały opony 185/55 R14,a w Mk2 > 185/55 R15 ja w MK2 miałem też homologację na 195/45R15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 10 Marca 2007 Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 > żadne Mk1 nie mialo homologacji na koła 15'' Zadne Mk1 nie bylo wyposazane seryjnie co nie znaczy ze nie mialo homologacji - bez niej Fiat nie mogl by oferowac felg 7x15 z oponami 195/50 jako akcesorium. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 10 Marca 2007 Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 > ja w MK2 miałem też homologację na 195/45R15 w ostatnich Mk2 faktycznie był taki dziwny rozmiar w homologacji - Maras ma to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 10 Marca 2007 Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 > Zadne Mk1 nie bylo wyposazane seryjnie co nie znaczy ze nie mialo > homologacji - bez niej Fiat nie mogl by oferowac felg 7x15 z > oponami 195/50 jako akcesorium. oferował takie koła w Europie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wumpscut Napisano 10 Marca 2007 Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 > zapomniałeś zauważyć,ze w Mk1 występowały opony 185/55 R14,a w Mk2 > 185/55 R15 To, że tego nie napisałem, nie znaczy, że o tym nie wiem Czyli generalnie Mk1 miały -niewiele bo niewiele - ale jednak mniejsze koła, right? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wumpscut Napisano 10 Marca 2007 Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 > w ostatnich Mk2 faktycznie był taki dziwny rozmiar w homologacji - > Maras ma to samo Ja również mam taki rozmiar w homologacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 10 Marca 2007 Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 > To, że tego nie napisałem, nie znaczy, że o tym nie wiem Czyli > generalnie Mk1 miały -niewiele bo niewiele - ale jednak mniejsze > koła, right? tak,koła miały mniejszą średnicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 10 Marca 2007 Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 > oferował takie koła w Europie ? Oczywiscie, 6-ramienne felgi Abarth by Borbet . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wumpscut Napisano 10 Marca 2007 Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 > tak,koła miały mniejszą średnicę No tak, w sumie to oczywiste, nie wiem z czego zrobiłem problem, chyba z niczego Ale kto pyta, podobno nie błądzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 10 Marca 2007 Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 > Oczywiscie, 6-ramienne felgi Abarth by Borbet . noo,wiem nawet ktore to Tylko nie wiedzialem,ze to do Mk1... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 10 Marca 2007 Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 > noo,wiem nawet ktore to > Tylko nie wiedzialem,ze to do Mk1... Wczesniej byly chyba dostepne opcjonalnie w koncowych rocznikach Tipo. Ale do Mk1 tez wizualnie dobrze pasuja . Byly dostepne w trzech rozmiarach: - 5.5x13 (5907516) - 6.0x14 (5907517) - 7.0x15 (5907518) Do dzis dostepne sa jedynie 14-stki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wumpscut Napisano 10 Marca 2007 Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 > Wczesniej byly chyba dostepne opcjonalnie w koncowych rocznikach > Tipo. Ale do Mk1 tez wizualnie dobrze pasuja . > Byly dostepne w trzech rozmiarach: > - 5.5x13 (5907516) > - 6.0x14 (5907517) > - 7.0x15 (5907518) > Do dzis dostepne sa jedynie 14-stki. Masz może zdjęcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 11 Marca 2007 Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > Mnie sie jezdzi wysmienicie . dlatego w zime i w deszcz nie jeździsz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 11 Marca 2007 Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > dlatego w zime i w deszcz nie jeździsz Więcej zależy od tego jaka to opona, niż od samej szerokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macioman Napisano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > Więcej zależy od tego jaka to opona, niż od samej szerokości. Teraz mam do wyboru Uniroyale Rainsport`y Goodyear Eagle F1 Michelin Pilot Exalto 2 Yokohama c drive ac 01 I już jestem głupi od tego wszystkiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 11 Marca 2007 Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > Więcej zależy od tego jaka to opona, niż od samej szerokości. szerokośm ma znaczenie bo od szerokoscia zalezy nacisk na podłoze szerokość musi być dostosowana do wagi auta bo inaczej jak bedzie woda to mozna sobie popłynąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 11 Marca 2007 Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > Teraz mam do wyboru > Uniroyale Rainsport`y > Goodyear Eagle F1 > Michelin Pilot Exalto 2 > Yokohama c drive ac 01 Z powyższych 3 * miałem GY F1 (ale poprzedni model) - raz z dość wysokim profilem (w Wytrzeszczu, na felgach 14"), dwa razy z niższymi profilami (40/45). Po wodzie jeździło się tak, że zasadniczo jedyną różnicą był dźwięk, pogorszenia przyczepności się nie odczuwało Ale jeśli chodzi o niskie profile, to pękał w nich kord: 2-3 kkm i na barku opony wyskakiwały bąble Ja tak miałem w obydwu "niskich" kompletach i znam sporo osób, które miały identyczny problem. Niektóży jeżdżą z takimi bąblami, ale to jest - nie wiadomo kiedy coś takiego może strzelić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 11 Marca 2007 Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > szerokośm ma znaczenie bo od szerokoscia zalezy nacisk na podłoze > szerokość musi być dostosowana do wagi auta bo inaczej jak bedzie > woda to mozna sobie popłynąć Oczywiście, ale mogę się założyć, że auto wielkości Punto (znowu nie takie lekkie przecież, mój Wytrzeszcz ważył ponad tonę) będzie się lepiej spisywać na przykład na GY F1 GSD2 o szerokości 195 niż np. na oponach Kormoran Impulser o szerokości 155. Ważne, żeby w żadną stronę nie przesadzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 11 Marca 2007 Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > Oczywiście, ale mogę się założyć, że auto wielkości Punto (znowu nie > takie lekkie przecież, mój Wytrzeszcz ważył ponad tonę) będzie > się lepiej spisywać na przykład na GY F1 GSD2 o szerokości 195 > niż np. na oponach Kormoran Impulser o szerokości 155. > Ważne, żeby w żadną stronę nie przesadzić. nie no za waskie tez sa nie dobre trzeba optymalnie dobrac oponki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 11 Marca 2007 Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > dlatego w zime i w deszcz nie jeździsz W zime nie jezdze bo szkoda auta w soli taplac, juz sie gwarancja skonczyla . A w deszcz jezdze dopiero jak sol z drog splynie. Powiem wiecej, bardzo lubie jezdzic w deszczu bo RainSporty sprawuja sie lepiej w deszczu niz na suchym . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macioman Napisano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > Z powyższych 3 * miałem GY F1 (ale poprzedni model) - raz z dość > wysokim profilem (w Wytrzeszczu, na felgach 14"), dwa razy z > niższymi profilami (40/45). > Po wodzie jeździło się tak, że zasadniczo jedyną różnicą był dźwięk, > pogorszenia przyczepności się nie odczuwało Ale jeśli chodzi o > niskie profile, to pękał w nich kord: 2-3 kkm i na barku opony > wyskakiwały bąble Ja tak miałem w obydwu "niskich" kompletach > i znam sporo osób, które miały identyczny problem. > Niektóży jeżdżą z takimi bąblami, ale to jest - nie wiadomo kiedy > coś takiego może strzelić. No właśnie mnie one tez kuszą, profil byłby dośc wysoki bo 60 - 185/60/R14 - nie miałeś problemów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 11 Marca 2007 Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > No właśnie mnie one tez kuszą, profil byłby dośc wysoki bo 60 - > 185/60/R14 - nie miałeś problemów ? Z takimi nie - i jeździło się na prawdę super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macioman Napisano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > Z takimi nie - i jeździło się na prawdę super No to miód Jeszcze myślałem żeby go troszkę posadzić, tylko nie wiem jeszcze jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aro77 Napisano 11 Marca 2007 Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > Teraz mam do wyboru > Uniroyale Rainsport`y > Goodyear Eagle F1 > Michelin Pilot Exalto 2 > Yokohama c drive ac 01 > I już jestem głupi od tego wszystkiego Ja ujeżdżam Goodyear EAGLE F1 GSD3 195/50R15 i nic złego na nie mogę powiedzieć, na suchym bardzo dobrze na mokrym przy tej szerokości też dobrze się sprawują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 11 Marca 2007 Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 > Ja ujeżdżam Goodyear EAGLE F1 GSD3 195/50R15 i nic złego na nie mogę > powiedzieć, na suchym bardzo dobrze na mokrym przy tej > szerokości też dobrze się sprawują. Ale tylko dobrze, nic ponad to... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aro77 Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > Ale tylko dobrze, nic ponad to... Nie chciałem używać dwa razy wyrazu BARDZO Ja jestem z nich bardzo zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_s Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 Ja jak pisałem z tych UNIROYAL Rainsport1 195/50 R15 też jestem super zadowolony ..... Przede wszystkim na wodzie prowadzą się bdb ...sprawdozne na dużych kałużach ...... nie płyną jak niektóre inne opony ...... nawet droższe od nich ..... Jak za swoją cene - obecnie pztrzyłem jest to 168 pln za oponki wyprodukowane w 3606 - producent NIEMCY ....... uważam że jest to SUPER cena za SUPER oponki ..... A autko wyglada tak: http://klub.chip.pl/ss/auto.jpg <--klik http://klub.chip.pl/ss/auto1.jpg <--klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.