Skocz do zawartości

195/50/R15 do Punto 2FL ?


Macioman

Rekomendowane odpowiedzi

Da radę ? Bo zobaczyłem fajną cenę na Uniroyale Rainsport`y

http://www.opony.com/opony/48521_uniroyal_rainsport_1.html

Jeździ ktoś na nich ? Wejdzie mi ten rozmiar bez problemu ? Aktualnie auto stoi na rowerowych 165/70/R14, wiadomo że felgi nowe do zakupu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Da radę ? Bo zobaczyłem fajną cenę na Uniroyale Rainsport`y

> http://www.opony.com/opony/48521_uniroyal_rainsport_1.html

> Jeździ ktoś na nich ? Wejdzie mi ten rozmiar bez problemu ? Aktualnie

> auto stoi na rowerowych 165/70/R14, wiadomo że felgi nowe do

> zakupu

pewnie, że da radę, Maras ma w kuraku 195/50R15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Da radę ? Bo zobaczyłem fajną cenę na Uniroyale Rainsport`y

> http://www.opony.com/opony/48521_uniroyal_rainsport_1.html

> Jeździ ktoś na nich ? Wejdzie mi ten rozmiar bez problemu ? Aktualnie

> auto stoi na rowerowych 165/70/R14, wiadomo że felgi nowe do

> zakupu

zależy na jakich felgach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zwroc uwage nie tak na sama szerokosc felgi w calach tyle o ET felgi

> czyli 'odsadzenie'

> Sam rozmiar opony 195/50/15 spokojnie ci wejdzie na 6,5 .

A jakie ET powinno być ? Sorry za pewnie banalnie głupie pytanie ale do tej pory jeździłem tylko na seryjnych gumach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie podac Ci jakiegos konkretnego ET bo to tez zalezy od ksztaltu felgi i jej samej budowy...najczesciej dla tego rozmiaru wybierane jest et od 35-38 ale to trzeba ogadac z kolesiami od felg i opon ... bo rozumiem ze zadne przerobki nadkoli nie wchodza pewnie w gre...pozdrawiam rainy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Da radę ? Bo zobaczyłem fajną cenę na Uniroyale Rainsport`y

> http://www.opony.com/opony/48521_uniroyal_rainsport_1.html

> Jeździ ktoś na nich ? Wejdzie mi ten rozmiar bez problemu ? Aktualnie

> auto stoi na rowerowych 165/70/R14, wiadomo że felgi nowe do

> zakupu

Generalnie 195/ 50 /R15 to idealne rozwiązanie jeżeli chodzi o Punto!

Komfort podruży plus ładny wyglad auta! Do tego choć mała gleba (chocby -30mm) i jest super!! ok.gifpiwo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie 195/ 50 /R15 to idealne rozwiązanie jeżeli chodzi o Punto!

> Komfort podruży plus ładny wyglad auta! Do tego choć mała gleba

> (chocby -30mm) i jest super!!

Tyle ze z ta gleba to troszke klopot potem jest ...(jezdzilem na -6).

Mysle ze 16" i gleba -2 z utwardzeniem jest lepszym rozwiazaniem i sie tak "brzuchem" nie jezdzi...

Ps.fajne to srebrne Mk2 macie na stronie ale tyl tak 205 by siadł.. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ps.fajne to srebrne Mk2 macie na stronie ale tyl tak 205 by siadł..

Bym musiał mieć inne ET na felach, albo jakiś dystans (około 5 mm lub do 10mm) bo jak bym na te fele 205-tke założył to bym nie ujechał-- bo by opona o górną śrube od tylnego amora tarła, obecnie przy 195 mam tylko 2mm dystansu miedzy śrubą amora a oponą--ale tyle zupełnie wystrcza piwo.gifpiwo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie 195/ 50 /R15 to idealne rozwiązanie jeżeli chodzi o Punto!

Uwazam to za srednio idealne rozwiazanie, po kilku latach ekploatacji takich opon, byl ostatnio nt watek i kilka osob w tym ja pisalo ze obcieraja zarowno tyl jak i przod a co takze istotne te opony nie sa homologowane do uzytku w PII oslabiony.gif

Co od obnizania to ja bym z checia go podwyzszyl grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uwazam to za srednio idealne rozwiazanie, po kilku latach ekploatacji

> takich opon, byl ostatnio nt watek i kilka osob w tym ja pisalo

> ze obcieraja zarowno tyl jak i przod a co takze istotne te opony

> nie sa homologowane do uzytku w PII

> Co od obnizania to ja bym z checia go podwyzszyl

Co do homologacji - w niej piszą o 185/55/R15 ale to strasznie drogi rozmiar jest sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bym musiał mieć inne ET na felach, albo jakiś dystans (około 5 mm lub

> do 10mm) bo jak bym na te fele 205-tke założył to bym nie

> ujechał-- bo by opona o górną śrube od tylnego amora tarła,

> obecnie przy 195 mam tylko 2mm dystansu miedzy śrubą amora a

> oponą--ale tyle zupełnie wystrcza

Podejrzewam ze et 38 i byloby spoko + jakis dystans 10 i git...tyle ze wtedy rant do sklepania...pozdro 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bylo kupic Mk1, by sie mialo homologacje na 195/50 .

A właśnie, może ktoś mi wyjaśnić, dlaczego w Mk1 i Mk2 występowały opony 185/55, ale 165 w Mk1 były na 65 a Mk2 na 70? hmm.gif Tak samo z 155... Mk1 - na 70, Mk2 - na 80... To wynika z jakiejś dopuszczlnej różnicy i przeliczania i akurat szerokość 185 wychodzi na taki sam profil procentowo?... Bo mój poziom matematyki nie pozwala na zrozumienie tego zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A właśnie, może ktoś mi wyjaśnić, dlaczego w Mk1 i Mk2 występowały

> opony 185/55, ale 165 w Mk1 były na 65 a Mk2 na 70? Tak samo z

> 155... Mk1 - na 70, Mk2 - na 80... To wynika z jakiejś

> dopuszczlnej różnicy i przeliczania i akurat szerokość 185

> wychodzi na taki sam profil procentowo?... Bo mój poziom

> matematyki nie pozwala na zrozumienie tego

zapomniałeś zauważyć,ze w Mk1 występowały opony 185/55 R14,a w Mk2 185/55 R15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żadne Mk1 nie mialo homologacji na koła 15''

Zadne Mk1 nie bylo wyposazane seryjnie co nie znaczy ze nie mialo homologacji - bez niej Fiat nie mogl by oferowac felg 7x15 z oponami 195/50 jako akcesorium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zadne Mk1 nie bylo wyposazane seryjnie co nie znaczy ze nie mialo

> homologacji - bez niej Fiat nie mogl by oferowac felg 7x15 z

> oponami 195/50 jako akcesorium.

oferował takie koła w Europie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapomniałeś zauważyć,ze w Mk1 występowały opony 185/55 R14,a w Mk2

> 185/55 R15

To, że tego nie napisałem, nie znaczy, że o tym nie wiem waytogo.gif Czyli generalnie Mk1 miały -niewiele bo niewiele - ale jednak mniejsze koła, right?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To, że tego nie napisałem, nie znaczy, że o tym nie wiem Czyli

> generalnie Mk1 miały -niewiele bo niewiele - ale jednak mniejsze

> koła, right?

tak,koła miały mniejszą średnicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> noo,wiem nawet ktore to

> Tylko nie wiedzialem,ze to do Mk1...

Wczesniej byly chyba dostepne opcjonalnie w koncowych rocznikach Tipo. Ale do Mk1 tez wizualnie dobrze pasuja ok.gif.

Byly dostepne w trzech rozmiarach:

- 5.5x13 (5907516)

- 6.0x14 (5907517)

- 7.0x15 (5907518)

Do dzis dostepne sa jedynie 14-stki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczesniej byly chyba dostepne opcjonalnie w koncowych rocznikach

> Tipo. Ale do Mk1 tez wizualnie dobrze pasuja .

> Byly dostepne w trzech rozmiarach:

> - 5.5x13 (5907516)

> - 6.0x14 (5907517)

> - 7.0x15 (5907518)

> Do dzis dostepne sa jedynie 14-stki.

Masz może zdjęcie? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więcej zależy od tego jaka to opona, niż od samej szerokości.

Teraz mam do wyboru

Uniroyale Rainsport`y

Goodyear Eagle F1

Michelin Pilot Exalto 2

Yokohama c drive ac 01

I już jestem głupi od tego wszystkiego wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więcej zależy od tego jaka to opona, niż od samej szerokości.

szerokośm ma znaczenie bo od szerokoscia zalezy nacisk na podłoze

szerokość musi być dostosowana do wagi auta bo inaczej jak bedzie woda to mozna sobie popłynąć zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz mam do wyboru

> Uniroyale Rainsport`y

> Goodyear Eagle F1

> Michelin Pilot Exalto 2

> Yokohama c drive ac 01

Z powyższych 3 * miałem GY F1 (ale poprzedni model) - raz z dość wysokim profilem (w Wytrzeszczu, na felgach 14"), dwa razy z niższymi profilami (40/45).

Po wodzie jeździło się tak, że zasadniczo jedyną różnicą był dźwięk, pogorszenia przyczepności się nie odczuwało zlosnik.gif Ale jeśli chodzi o niskie profile, to pękał w nich kord: 2-3 kkm i na barku opony wyskakiwały bąble passed_out.gif Ja tak miałem w obydwu "niskich" kompletach i znam sporo osób, które miały identyczny problem.

Niektóży jeżdżą z takimi bąblami, ale to jest czacha.gif - nie wiadomo kiedy coś takiego może strzelić. frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szerokośm ma znaczenie bo od szerokoscia zalezy nacisk na podłoze

> szerokość musi być dostosowana do wagi auta bo inaczej jak bedzie

> woda to mozna sobie popłynąć

Oczywiście, ok.gif ale mogę się założyć, że auto wielkości Punto (znowu nie takie lekkie przecież, mój Wytrzeszcz ważył ponad tonę) będzie się lepiej spisywać na przykład na GY F1 GSD2 o szerokości 195 niż np. na oponach Kormoran Impulser o szerokości 155. zlosnik.gif

Ważne, żeby w żadną stronę nie przesadzić. zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście, ale mogę się założyć, że auto wielkości Punto (znowu nie

> takie lekkie przecież, mój Wytrzeszcz ważył ponad tonę) będzie

> się lepiej spisywać na przykład na GY F1 GSD2 o szerokości 195

> niż np. na oponach Kormoran Impulser o szerokości 155.

> Ważne, żeby w żadną stronę nie przesadzić.

nie no za waskie tez sa nie dobre trzeba optymalnie dobrac oponki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dlatego w zime i w deszcz nie jeździsz

W zime nie jezdze bo szkoda auta w soli taplac, juz sie gwarancja skonczyla 270751858-jezyk.gif. A w deszcz jezdze dopiero jak sol z drog splynie. Powiem wiecej, bardzo lubie jezdzic w deszczu bo RainSporty sprawuja sie lepiej w deszczu niz na suchym 270751858-jezyk.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z powyższych 3 * miałem GY F1 (ale poprzedni model) - raz z dość

> wysokim profilem (w Wytrzeszczu, na felgach 14"), dwa razy z

> niższymi profilami (40/45).

> Po wodzie jeździło się tak, że zasadniczo jedyną różnicą był dźwięk,

> pogorszenia przyczepności się nie odczuwało Ale jeśli chodzi o

> niskie profile, to pękał w nich kord: 2-3 kkm i na barku opony

> wyskakiwały bąble Ja tak miałem w obydwu "niskich" kompletach

> i znam sporo osób, które miały identyczny problem.

> Niektóży jeżdżą z takimi bąblami, ale to jest - nie wiadomo kiedy

> coś takiego może strzelić.

No właśnie mnie one tez kuszą, profil byłby dośc wysoki bo 60 - 185/60/R14 - nie miałeś problemów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz mam do wyboru

> Uniroyale Rainsport`y

> Goodyear Eagle F1

> Michelin Pilot Exalto 2

> Yokohama c drive ac 01

> I już jestem głupi od tego wszystkiego

Ja ujeżdżam Goodyear EAGLE F1 GSD3 195/50R15 i nic złego na nie mogę powiedzieć, na suchym bardzo dobrze na mokrym przy tej szerokości też dobrze się sprawują. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja ujeżdżam Goodyear EAGLE F1 GSD3 195/50R15 i nic złego na nie mogę

> powiedzieć, na suchym bardzo dobrze na mokrym przy tej

> szerokości też dobrze się sprawują.

Ale tylko dobrze, nic ponad to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak pisałem z tych UNIROYAL Rainsport1 195/50 R15 też jestem super zadowolony .....

Przede wszystkim na wodzie prowadzą się bdb ...sprawdozne na dużych kałużach ...... nie płyną jak niektóre inne opony ...... nawet droższe od nich .....

Jak za swoją cene - obecnie pztrzyłem jest to 168 pln za oponki wyprodukowane w 3606 - producent NIEMCY ....... uważam że jest to SUPER cena za SUPER oponki cool.gif .....

A autko wyglada tak:

http://klub.chip.pl/ss/auto.jpg <--klik

http://klub.chip.pl/ss/auto1.jpg <--klik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.