Gripen Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 A jakbym tak sobie zażyczył tempomat to jaki warunki musi spełniać pojazd ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 chyba w kazdym mozna bo niby jakie szczegolne warunki mialby spelniac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yatanza Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > A jakbym tak sobie zażyczył tempomat to jaki warunki musi spełniać > pojazd ? A da sie to jakos dorobic do "normalnego" samochodu? Sa jakies dokladki? Tez coraz czesciej mi tego brakuje, ale nie mam technicznej koncepcji, nawet punktu zaczepienia w instalacji samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > chyba w kazdym mozna bo niby jakie szczegolne warunki mialby spelniac no własnie, do takiego dajmny na to Clarusa jakbym chciał, to co trzeba ? Jakies linki do firm, które moga to zrobić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolber Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > A jakbym tak sobie zażyczył tempomat to jaki warunki musi spełniać > pojazd ? najlepiej jakby był z automatem chyba chociaż nie musi ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > A da sie to jakos dorobic do "normalnego" samochodu? Sa jakies > dokladki? > Tez coraz czesciej mi tego brakuje, ale nie mam technicznej > koncepcji, nawet punktu zaczepienia w instalacji samochodu. Chłopak ze Skody w Fabii 1.4 AZE zamontował i chwalił to ALe nie moge znaleźć kontaktu do niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > no własnie, do takiego dajmny na to Clarusa jakbym chciał, to co > trzeba ? Jakies linki do firm, które moga to zrobić ? carnivale maja wiec moze jakas zmota by sie w miare latwo udala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > carnivale maja wiec moze jakas zmota by sie w miare latwo udala No własnie Carnival mi do głowy przyszedł i zastanawiam sie nad adaptacją. A czy tam jest gaz na linkę czy elektronika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > Chłopak ze Skody w Fabii 1.4 AZE zamontował i chwalił to ALe nie > moge znaleźć kontaktu do niego w VAG tempomat jest praktycznie w kazdym aucie brakuje jedynie sterownika w przelaczniku od kierunkowskazow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > No własnie Carnival mi do głowy przyszedł i zastanawiam sie nad > adaptacją. A czy tam jest gaz na linkę czy elektronika ? w TDI linka a w CRDi kabelek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pigmej Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > no własnie, do takiego dajmny na to Clarusa jakbym chciał, to co > trzeba ? Jakies linki do firm, które moga to zrobić ? Są uniwerslane Valeo i kosztują około 700 zł. Inna sprawa, ze jesli pedał gazu jest na linke, to precyzja moze być (ale nie musi, nie wiem, tylko teoretyzuję) mniejsza niż w silnikach np Fabii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 jesli mowimy o ori to prezycyzja sterowania predkoscia jest porownywalna wiec o to bym sie nie martwil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolber Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > Są uniwerslane Valeo i kosztują około 700 zł. Inna sprawa, ze jesli > pedał gazu jest na linke, to precyzja moze być (ale nie musi, > nie wiem, tylko teoretyzuję) mniejsza niż w silnikach np Fabii nie wiem ba jakiej zasadzie jest w MB, ale tempomat jest bardzo prezyzyjny... można wajchą przyśpieszać zwalniać, włączać luz itd...... ale mozliwe to jest dzięki automatycznej skrzyni... przy manualu działa to chyba jak automatyczny gaz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > Są uniwerslane Valeo i kosztują około 700 zł. Inna sprawa, ze jesli > pedał gazu jest na linke, to precyzja moze być (ale nie musi, > nie wiem, tylko teoretyzuję) mniejsza niż w silnikach np Fabii Fabia AZE gaz ma na co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > w TDI linka a w CRDi kabelek Byłem dzisiaj w ASO (poduszki pod silnikiem zmieniałem), szkoda, mogłem zapytać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > A jakbym tak sobie zażyczył tempomat to jaki warunki musi spełniać > pojazd ? 1. Zasadnicze pytanie, czy oby na pewno jest Tobie ten tempomat potrzebny ? Dużo jeździsz poza miastem, albo na dłuższych odcinkach gdzie nie trzeba operować nogami ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > 1. Zasadnicze pytanie, czy oby na pewno jest Tobie ten tempomat > potrzebny ? Dużo jeździsz poza miastem, albo na dłuższych > odcinkach gdzie nie trzeba operować nogami ? Często długie trasy pokonuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > 1. Zasadnicze pytanie, czy oby na pewno jest Tobie ten tempomat > potrzebny ? Dużo jeździsz poza miastem, albo na dłuższych > odcinkach gdzie nie trzeba operować nogami ? ja mam tempomat, fajna sprawa, czasami używam - od wioski do wioski dopóki w Polsce nie będzie porządnej sieci autostrad i dróg ekspresowych to tempomat będzie mało przydatny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pigmej Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > Fabia AZE gaz ma na co ? AFAIK to przy pedale (przepraszam wszystkich potencjalnie urazonych) przyspieszenia są dwa potencjometry. Dublują się na wypadek awarii któregoś z nich. Po uszkodzeniu obu Fabia przełącza się w tryb awaryjny i jedzie max 70 km/h. Ale moge się mylić, mogłem pomieszać silniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pigmej Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 KLIK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlawekL Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 Jesli czesto jezdzisz po takiej okolicy to polecam uzywanie tempomatu. W biezacym roku polska siec autostrad wydluzy sie o kolejne 6km! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > Jesli czesto jezdzisz po takiej okolicy to polecam uzywanie > tempomatu. na taką drogę auto nie musi w ogóle umieć skręcać - wystarczy, że będzie miało tempomat i klimę > W biezacym roku polska siec autostrad wydluzy sie o kolejne 6km! 6km więcej jazdy na tempomacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > Jesli czesto jezdzisz po takiej okolicy to polecam uzywanie > tempomatu. > W biezacym roku polska siec autostrad wydluzy sie o kolejne 6km! wolno mi mieć tempomat w Polsce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlawekL Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > wolno mi mieć tempomat w Polsce ale jak sprawdzisz czy dziala? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > ale jak sprawdzisz czy dziala? mam pod nosem autostradę, często bywam w Niemczech - chyba wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siemion Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > KLIK Ciekawe, że zawsze przy temacie tempomatu, jako jego zaletę podaje sie oszczędność paliwa .( w tym linku również) Przecież to urządzenie ma za zadanie utrzymać stałą predkość, i robi wszystko żeby z tego zadania się wywiązać. Rozmawiałem kiedyś z kierowcą cieżarówki Volvo (TIR-a), która miała takie urządzenie. Podobno po jego włączeniu auto utrzymuje stałą prędkość w taki sposób, że próbując to zrobić "nożnie" bez włączonego tempomatu trudno by było osiągnąć taki efekt. Niestety okupione jest to znacznym zużyciem paliwa. Więc kwestia tego, że tempomat oszczędza paliwa, to mit. Siemion Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > Ciekawe, że zawsze przy temacie tempomatu, jako jego zaletę podaje > sie oszczędność paliwa .( w tym linku również) > Przecież to urządzenie ma za zadanie utrzymać stałą predkość, i robi > wszystko żeby z tego zadania się wywiązać. > Rozmawiałem kiedyś z kierowcą cieżarówki Volvo (TIR-a), która miała > takie urządzenie. Podobno po jego włączeniu auto utrzymuje stałą > prędkość w taki sposób, że próbując to zrobić "nożnie" bez > włączonego tempomatu trudno by było osiągnąć taki efekt. > Niestety okupione jest to znacznym zużyciem paliwa. Więc kwestia > tego, że tempomat oszczędza paliwa, to mit. > Siemion Wiesz, na prostej, nie pagórkowatej drodze, tym bardziej z górki to może i jest oszczędny. Gorzej jak już ciągnie pod górke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 > na taką drogę auto nie musi w ogóle umieć skręcać - wystarczy, że > będzie miało tempomat i klimę I budzik - ustawiasz "za 3 godziny skręcić w lewo" ;-D > 6km więcej jazdy na tempomacie z ustawioną V=40 kmph, bo szybciej przez roboty i slalom między słupkami się nie da.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 12 Marca 2007 Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 To zależy. Tempomat utrzymuje stałą prędkość. Nie myśli, nie analizuje, nie zastanawia się nad sensnością posunięć. Człowiek myślący i wiedzący JAK oszczędzać analizuje drogę przed sobą i odpowiednio manipulując przepustnicą i w niewielkim zakresie prędkością chwilową osiąga piękne oszczędności, nieosiągalne dla tempomatu. Aczkolwiek jeżeli trafia na kogoś średnio myślącego, to rzeczywiście, używanie tempomatu może obniżyć zużycie w porównaniu z takim "zawodnikiem". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > A jakbym tak sobie zażyczył tempomat to jaki warunki musi spełniać > pojazd ? Gra nie warta swieczki lepiej kupic samochod z fabrycznym. Szczegolnie jezeli Twoja Kia ma pedal gazu bez linki. W starych wersjach temptomata urzadzenie zbiera sygnal predkosci i ma silnik naciskajacy pedal gazu. Potrzebne jest troche mechaniki zeby nie powodowalo to wpadania samego gazu + troche czujnikow - np. wcisniecie sprzegla powinno go wylaczac podobnie jak wcisniecie hamulca. Powinien takze miec wbudowany obrotomierz zeby nie przekrecic silnika. Nowsze wersje temptomatu sa tak naprawde oprogramowaniem komputera centralnego. Wszystkie sygnaly juz sa tam dostepne + mozna sterowac wcisnieciem przepustnicy. Wiec caly temptomat to pare guzikow + troche kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > Gra nie warta swieczki lepiej kupic samochod z fabrycznym. > Szczegolnie jezeli Twoja Kia ma pedal gazu bez linki. W starych > wersjach temptomata urzadzenie zbiera sygnal predkosci i ma > silnik naciskajacy pedal gazu. Potrzebne jest troche mechaniki > zeby nie powodowalo to wpadania samego gazu + troche czujnikow - dokładnie > np. wcisniecie sprzegla powinno go wylaczac podobnie jak > wcisniecie hamulca. Powinien takze miec wbudowany obrotomierz > zeby nie przekrecic silnika. se wyrzuć na luz bez sprzęgła w Hądzi to zobaczysz jakie masz zabezpieczenie zadziała zwykły limiter ,bo silnik pokręci sie ma maxa miałem Cifa i przetestowałem HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > dokładnie > se wyrzuć na luz bez sprzęgła w Hądzi to zobaczysz jakie masz > zabezpieczenie Probowalem - natychmiast sie wylacza. Honda ma pedal gazu "drive by wire" + temptomat zintegrowany z reszta komputera = nie ma tego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > Probowalem - natychmiast sie wylacza. Honda ma pedal gazu "drive by > wire" + temptomat zintegrowany z reszta komputera = nie ma tego > problemu. skoro mówisz to wiesz nie pamiętam jak było Cifie fakt ,że były jaja w sumie nie powinno sie zrzucać z biegu na luz bez sprzęgła ale powinni to przewidzieć ... no i jak piszesz przewidzieli HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 13 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > Gra nie warta swieczki lepiej kupic samochod z fabrycznym. > Szczegolnie jezeli Twoja Kia ma pedal gazu bez linki. W starych > wersjach temptomata urzadzenie zbiera sygnal predkosci i ma > silnik naciskajacy pedal gazu. Potrzebne jest troche mechaniki > zeby nie powodowalo to wpadania samego gazu + troche czujnikow - > np. wcisniecie sprzegla powinno go wylaczac podobnie jak > wcisniecie hamulca. Powinien takze miec wbudowany obrotomierz > zeby nie przekrecic silnika. > Nowsze wersje temptomatu sa tak naprawde oprogramowaniem komputera > centralnego. Wszystkie sygnaly juz sa tam dostepne + mozna > sterowac wcisnieciem przepustnicy. Wiec caly temptomat to pare > guzikow + troche kodu. Pedał gazu wyposażony jest w linkę do przepustnicy - o to sie rozchodzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 firma waeco robi tempomaty do wiekszosci aut w ktorych gaz jest na linke lub sterowny kabelkiem firma renomowana wiec nie ma sie co obawiac o jakies przekrecenie silnika itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pigmej Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > Pedał gazu wyposażony jest w linkę do przepustnicy - o to sie > rozchodzi ? Dokładnie o to. Czyli w tym wypadku tempomat to taki kołowrotek, który nawijając linkę wokół własnego bebenka bedzie ciagnał za koniec linki przy przepustnicy. Sam przyznasz, że może byc mało precyzyjny i z opóźnieniem reagowac na zmiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > w VAG tempomat jest praktycznie w kazdym aucie brakuje jedynie > sterownika w przelaczniku od kierunkowskazow A jest jakiś VAG ze zwykłą, przepustnicą? Bo wydaje mi się, że założenie tempomatu jest opłacalne tylko przy elektronicznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > Gra nie warta swieczki warta i stosunkowo tania > lepiej kupic samochod z fabrycznym. jasne ale temat jest o aucie bez tempomatu > Szczegolnie jezeli Twoja Kia ma pedal gazu bez linki. W starych > wersjach temptomata urzadzenie zbiera sygnal predkosci i ma > silnik naciskajacy pedal gazu. >Potrzebne jest troche mechaniki prawie nic nie liczac serwa z linka ktora otwiera przepustnice > zeby nie powodowalo to wpadania samego gazu + troche czujnikow - > np. wcisniecie sprzegla powinno go wylaczac podobnie jak > wcisniecie hamulca. wszystko jest w komplecie > Powinien takze miec wbudowany obrotomierz > zeby nie przekrecic silnika. powyzej pewnej ilosci obrotow poprostu sie rozlacza > Nowsze wersje temptomatu sa tak naprawde oprogramowaniem komputera > centralnego. Wszystkie sygnaly juz sa tam dostepne + mozna > sterowac wcisnieciem przepustnicy. Wiec caly temptomat to pare > guzikow + troche kodu. zgadza sie i tak wlasnie jest w skodach czy innych VAG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > To zależy. > Tempomat utrzymuje stałą prędkość. > Nie myśli, nie analizuje, nie zastanawia się nad sensnością posunięć. > Człowiek myślący i wiedzący JAK oszczędzać analizuje drogę przed sobą > i odpowiednio manipulując przepustnicą i w niewielkim zakresie > prędkością chwilową osiąga piękne oszczędności, nieosiągalne dla > tempomatu. > Aczkolwiek jeżeli trafia na kogoś średnio myślącego, to rzeczywiście, > używanie tempomatu może obniżyć zużycie w porównaniu z takim > "zawodnikiem". Miałem okazję jeździć z tempomatem - w dłuższe trasy. Rzeczywiście obniża spalanie. Oczywiście, jeśli jedzie zawodnik "o kropelce" i całą drogę kombinuje żeby z górki na luzie, pod górkę powoli itd. to mu wyjdzie niższe spalanie. ALE - nie będzie to jazda ze stałą prędkością, no i ile tak można kilometrów przejechać? 100? 200? Na trasie 1000+ km wściec by się chyba można. Jeśli chcesz przejechać jakąś trasę ze STAŁĄ prędkością to przy pomocy tempomatu wyjdzie ekonomiczniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > Dokładnie o to. > Czyli w tym wypadku tempomat to taki kołowrotek, który nawijając > linkę wokół własnego bebenka bedzie ciagnał za koniec linki przy > przepustnicy. Sam przyznasz, że może byc mało precyzyjny i z > opóźnieniem reagowac na zmiany mam tempomat w dwuch autach w jednym mam gaz "na linke" w drugim "pelna elektornika" w obu nie ma zadnej roznicy w precyzji i opoznieniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > A jakbym tak sobie zażyczył tempomat to jaki warunki musi spełniać > pojazd ? przede wszystkim,jeśli nie chcesz mega rzeźby i druciarni w aucie ,to przepustnica musi być sterowana przez ECU,i sterownik silnika musi obsługiwać funkcję tempomatu...wtedy podłączasz dzwigienkę tylko,albo nawet zwykłe przyciski - w Punto np.tempomatem steruje się,zwierając do masy odpowiednie (4 sztuki) piny ECU... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 W moim tempomacie najgorsze jest to że działa on dopiero od jakiejś prędkości (chyba 48km/h) i któregoś biegu (chyba od 3 w góre). To mi się nie podoba. Poza tym fajnie że można przyśpieszać przyciskami na kierownicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > W moim tempomacie najgorsze jest to że działa on dopiero od jakiejś > prędkości (chyba 48km/h) dokladnie nie rozumiem czemu u mnie mozna go zalaczyc dopiero powyzej 45km/h a tak w korku ustawilbym na turkanie 10km/h i > i któregoś biegu (chyba od 3 w góre). mam automat wiec nie ma problemu > To mi się nie podoba. Poza tym fajnie że można przyśpieszać > przyciskami na kierownicy rzeczywiscie jest zabawa pewnie tez masz funkcjie ze po zejsciu ponizej zasdanej predkosci po nacisnieciu klawisza "FIX" i auto powraca do predkosci wczesniej zadanej co do uzytecznosci w PL. jak sie spiesze to rzeczywiscie nia ma czasu na zabawe w tempomat. ale jak jade rekreacyjnie to ustawiam 90km/h i sobie i "podziwiam widoki". to samo jak ciagne przyczepe (camping lub jacht) to ustawiam 80km/h spokojnie kulam sie do przodu. co ciekawe przy zjazdach z gory auto hamuje silniiem do zadanej predkosci na autostrzadzie natomiast mam ustawione na stale np: 160km/h i tylko przy naglej potrzebie wyprzedzania dopedzam do wyzszych predkosci po czym puszczam gaz i auto samo powraca do zadanych 160 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > dokladnie nie rozumiem czemu u mnie mozna go zalaczyc dopiero powyzej > 45km/h a tak w korku ustawilbym na turkanie 10km/h i mój diesel 10km/h ciągnie sam bez gazu i tempomatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supiotr Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > w VAG tempomat jest praktycznie w kazdym aucie brakuje jedynie > sterownika w przelaczniku od kierunkowskazow Czy na podobnej zasadzie jest ukryty komputer pokładowy w TDI, trochę mi brakuje tego gadżetu i zastanawiam się czy da sie to jakoś zdobyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 No jest taka funkcja, tylko oczywiście inaczej się nazywa Tempomat fajna rzecz ale jednak raczej tylko w automacie i na dłuższe trasy A taka ciekawostka jeszcze, gość od którego kupowałem auto wmawiał mi że te przyciski na kierownicy to od sterowania radiem są Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gierma Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > No jest taka funkcja, tylko oczywiście inaczej się nazywa > Tempomat fajna rzecz ale jednak raczej tylko w automacie i na dłuższe > trasy > A taka ciekawostka jeszcze, gość od którego kupowałem auto wmawiał mi > że te przyciski na kierownicy to od sterowania radiem są No bo jak przyciskal + to glosniej bylo... Widocznie kiepskie glosniki w samochodzie jesli nie rozroznia szumu powietrza, opon i silnika od muzyki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > No bo jak przyciskal + to glosniej bylo... Widocznie kiepskie > glosniki w samochodzie jesli nie rozroznia szumu powietrza, opon > i silnika od muzyki JBL Ale to niby miało być sterowanie of fabrycznego radia, którego już dawno nie było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 13 Marca 2007 Udostępnij Napisano 13 Marca 2007 > Tempomat fajna rzecz ale jednak raczej tylko w automacie i na dłuższe > trasy Absolutnie sie nie zgadzam. temptomat w manualu dziala rewelacyjnie, a nawet na krotkich trasach sie przydaje, szczegolnie w celu unikania mandatow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.