Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Wczoraj
  2. Jest pewien problem w tej logice Ciężko wkręcić korek do miski jeżeli nie ma na nim gwintu Głupio żydzić 20 zł na korkach do skrzyni i sprzęgła, skoro odkręca się je raz na 3-6 lat a sam olej do dsg to koszt czterocyfrowy. Tak wygląda korek do miski olejowej (06l103801) Tak do skrzyni dsg (n90965401) i haldex (n90281802)
  3. Manx

    Hola!

    O terramarze właśnie niewiele wiadomo, a przede wszystkim nie ma pewnych dat i cen. Mam nadzieję, że nieco poszerzą możliwości personalizacji w tej marce - obecnie lakiery to 3 odcienie szarosci, biały, czarny, mat. Wnętrze czarne lub granat. Koniec . Może w Terramarze będzie lepiej, ale nie spodziewam się, bo taka dziwna polityka VW. Oglądałem parę dni temu Tiguana III - wizualnie no OK, ale wnętrze może być czarny materiał, czarna lub jansoszara skóra z plastikowej krowy (czyli za 2-3 lata spęka). Mocnej benzyny z 4x4 na razie nie ma- ma być, ale tanio nie będzie, bo diesel z 4x4 to dziś wydatek 230k. A to ciekawe, bo u mnie zostaje ostatni używany tryb. W rodzinie pojawiła się w zeszłym roku Arona i tam przy każdym odpaleniu powraca do trybu Comfort. Denerwujące to jest.
  4. Dla jasności części to: Rozrząd z pompą Olej Plyn Wszystkie filtry Pasek napędu Jakaś rolka. Więc chyba nie tak źle. Mialem 1,9 jtd i kilka lat wstecz za rozrząd płaciłem chyba 1000 może z groszem za podobną operację, więc 2200 u Henia nie jest okazją, wg mnie
  5. Jakoś dziwnie. W Seacie z tym samym silnikiem zalecają wymianę w silniku co 15k, dsg co 60k, haldex chyba co 3 lata Dzisiaj wymieniałem: olej w silniku, dsg, haldex; filtry oleju, skrzyni, powietrza, kabinowy; świece zapłonowe Części - wszystko oryginalne VW, pełen zalecany pakiet nowych śrubek, uszczelek. dupereli - ~2180 zł Robocizna - 700 zł (tu poza powyższym był jeszcze montaż nowej osłony silnika, bo poprzednia się popsuła) Miałem też wycenę z ASO (robota, części), wyszło by około 1,5k więcej.
  6. Akurat oporowe mają sporo wspólnego ze sprzęgłem. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  7. Oryginał https://allegro.pl/oferta/rozrzad-berlingo-1-6hdi-pompa-wody-oryginal-14235622983 Zamiennik https://allegro.pl/oferta/bosch-zestaw-rozrzadu-pompa-peugeot-207-308-1-6hdi-13628323375 Sam sobie odpowiedz na pytanie, czy 1000 zł za części, to drogo. Ja swoje graty sprzedaję niewiele drożej niż na allegro, a robota z pompą wody ok 650-700 zł w takim silniku.
  8. Jeździłem i najnowszym i tym poprzednim, który mnie akurat bardzo rozczarował w tej wersji pod względem silnika, skrzyni, układu kierowniczego oraz zawieszenia. Jednakże, przez wzgląd na podstawową jednostkę napędową, to taka charakterystyka bujającego się statku w sumie pasuje do tego samochodu, gdyż nie ma czym jechać, ale za to jest mega komfortowo.
  9. U mnie 1000 to części, 700 robocizna. @kaczorek79 drogo czy tanio jak na 1.6 hdi
  10. wujek

    Hola!

    Szwagier kupił X5 zegary tragedia i obsługa tęgo całego systemu tez tragedia. Będę obserwował jakieś młode GLB AMG po demo tak żeby w 260k się zmieścić. Jak się nie uda to pokraka Mini lub Ateca. Ale czekam na ten ich kolejny lifting żeby matryce dodali i inne diwajsy. Terramar z zewnątrz ładne ale strach się bać co odwalili z multimediami i duży minus, ze ostrzeżenia o przekroczeniu prędkości nie da się wyłączyć. Niby jest obd11 ale to pewnie za rok dwa ogarną. Klikać jak małpa po każdym uruchomieniu mi sie średnio podoba. Teraz mam włączone zapamiętywanie trybów jazdy po ponownym uruchomieniu. Na stale powyłączane wszelkie sikacze etc. Oszaleć można w nowych autach... Tylko BMW ma to pod jednym przyciskiem.
  11. Sek w tym, ze nie ma co robić 190 jak cały świat ma mapy na 220. Nowym nie jeździłem ale poprzednia buda tez jest fajna.
  12. W USA regularna wymiana oleju to 5k mil. Wiec jak zalecają wymianę co 10k mil, to juz jest szok i "przecież to się rozpadnie"...
  13. grogi

    Hybryda w trasie

    Wbrew obiegowej opinii, napęd elektryczny jest najbardziej przydatny przy zjazdach z górki. Jest wystarczający, żeby wtedy utrzymywać prędkość, a silnik spalinowy może być wyłączony całkowicie. Wbrew pozorom taka optymalizacja daje zauważalne efekty: samo kręcenie silnikiem wymaga zużycia paliwa, ok. 1l/h przy 1000rpm. Jak kręci się szybciej, to proporcjonalnie więcej. Więc jak silnik wyłączy się na 10 minut na godzinę, to na każdą godzinę zaoszczędza przynajmniej 0.2l.
  14. vanice77

    Rabaty na premiumy

    Wy wyliczacie ile kto sprzedał , ważne jest ile kto zarabia. Xiaomi su7 podobno bardzo dużo traci na każdym aucie ale to cena wliczona w stary nowej marki, tak samo było z Teslą. Ford, opel, skoda , po czesci volvo i inne tez sprzedawały w mln rocznie i każda firma padła i inna wykupywaly ich by nie znikły z rynku. Kto ile sprzedaje nie znacza ze firma nie jest na skraju upadłości.
  15. Manx

    Hola!

    No prawda - trudno dziś na rynku coś wybrać. Już w tym roku miałem pokusę Leona pogonić - koniec finansowania, koniec gwarancji, no i opatrzył mi się już wizualnie (mam już drugi egzemplarz, więc sumie 8 lat to samo auto). Rozejrzałem się po rynku, ale niczego ciekawego z przyzwoitymi osiągami w akceptowalnych pieniądzach nie znalazłem. BMW z tymi grillami i porąbanymi zegarami wymaga amatora - ja osobiście nie jestem w stanie zdzierżyć stylistyki nowych BMW i tych ich dziwnych zegarów. GLB był ciekawym autem, ale faktycznie "był", bo już nie jest. Audi drogie i nudne - nie ma wow. Cupra Ateca - zbyt podobna i mniej pakowna. Nowy Cupra Leon Sportstourer niby się wyszystko zgadza, ale wizualnie mnie odpycha i ma problemy jakościowe (infotainment i stukające DCC). Cupra Terramar - ma być, ale nikt nie wie tak naprawdę kiedy i za ile. Volvo XC60 ciekawa opcja (mi blokada do 180 nie szkodzi), ale już blisko 300k. Auto prawie idealne oczywiście istnieje, ale grubo przekracza założony budżet. Jak żyć
  16. W grudniu będę robił rozrząd (z pompą wody i wymianą płynu chłodzącego oczywiście) to napiszę I zacytuję mechanika - "olej może być za 150 zł może być i za 400. Części do rozrządu też można kupić różne".
  17. Maciej__

    Rabaty na premiumy

    Raczej trzeba poczekac na pelne wyniki za rok 2024, zeby porownywac z 2023... Dane z jednego kwartalu jeszcze wiele nie mowia. Tak czy owak, mimo gownianego Puretecha, ich auta nadal w EU sie niezle sprzedaja. W zeszlym roku sumarycznie ponad 2 mln sztuk, z czego Peugeot, Opel i Citroen ok 1,5 mln. https://www.best-selling-cars.com/europe/2023-full-year-europe-best-selling-car-manufacturers-and-brands/ Inna kwestia, ze gdyby mieli lepsza oferte silnikowa, to wynik moglby byc jeszcze lepszy
  18. Jeździłem tym 163 KM i do miasta jest jeszcze ok, lecz i tak brakuje mu mocy, także lekki chip na 190 KM byłby idealny! Stary test, gdzie jeszcze kamera się telepała o zagłówek, a do tego błędne oznaczenie wersji
  19. 1700 zapłaciłem za rozrząd z olejem i filtrami w 1,6 hdi, i w kilku miejscach podobne ceny krzyczeli. Skomplikowania wymiany nie oceniam, ale powinno być na korzyść Fiata.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.