amazing5 Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > następny co turbine dobiera na oko weź mape turbiny którą chcesz > zasadzić i zobacz w jakim zakresie obrotów będzie działała..... na oko to babka w szpitalu umarła, sprawdzałem na stronie garretta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > następny co turbine dobiera na oko weź mape turbiny którą chcesz > zasadzić i zobacz w jakim zakresie obrotów będzie działała..... a zapotrzebowanie na powietrze obliczyłem ze wzorów na stronie Grabowskiego. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 12 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > na oko to babka w szpitalu umarła, sprawdzałem na stronie garretta no więc prosze Cie bardzo serdecznie coś takiego tam sprawdził.....bo jak na to nie patrze to mi nie wychodzi że będzie ok...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 12 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > a zapotrzebowanie na powietrze obliczyłem ze wzorów na stronie > Grabowskiego. pozdro no to prosze jakie masz zapotrzebowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > no więc prosze Cie bardzo serdecznie coś takiego tam sprawdził.....bo > jak na to nie patrze to mi nie wychodzi że będzie ok...... to znaczy? rozszerz swoją myśl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > no to prosze jakie masz zapotrzebowanie 1914l/min przy założeniu że moment przy 6000tys wyniesie ok 50Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > no to prosze jakie masz zapotrzebowanie a przy doładowaniu 0.6 3,0624m3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 a mam jeszcze pytanie do Ciebie odnośnie katalizatora, mianowicie chodzi o to że ja mam euro 3 on jest zintegrowany z kolektorem, a jak zrobię nowy kolektor to trudno go będzie upchać tam koło sprężarki i chciałem spytać czy można dać kat z innego auta nie euro 3 pod autem, np z lanosa 1.6, i czym się różni euro3 od zwykłego. a opcja bez kata to raczej odpada bo są dwie sondy i komp by ześwirował. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 12 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > 1914l/min przy założeniu że moment przy 6000tys wyniesie ok 50Nm chyba coś CI sie pomyliło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > a mam jeszcze pytanie do Ciebie odnośnie katalizatora, mianowicie > chodzi o to że ja mam euro 3 on jest zintegrowany z kolektorem, > a jak zrobię nowy kolektor to trudno go będzie upchać tam koło > sprężarki i chciałem spytać czy można dać kat z innego auta nie > euro 3 pod autem, np z lanosa 1.6, i czym się różni euro3 od > zwykłego. a opcja bez kata to raczej odpada bo są dwie sondy i > komp by ześwirował. pozdr albo wywalic i programowac na stand alone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > chyba coś CI sie pomyliło chyba nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > chyba coś CI sie pomyliło a pozatym, jakby na to nie patrzeć to sam napisałeś że trzeba szukać coś w rodzaju gt 15 gt 20 etc. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slick19 Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > a pozatym, jakby na to nie patrzeć to sam napisałeś że trzeba szukać > coś w rodzaju gt 15 gt 20 etc. pozdro edytuj posty i pisz w jednym, szczególnie ze piszesz do jednej osoby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2009 > edytuj posty > i pisz w jednym, szczególnie ze piszesz do jednej osoby ok będę się starał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 13 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2009 > chyba nie no to czemu powyzej 6tyś obr gt15 ma surge line dla 1.2 8v? a tak de facto dmuchając tylko 0.6 bara możesz przejść przez cały zakres obrotów bez problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2009 > no to czemu powyzej 6tyś obr gt15 ma surge line dla 1.2 8v? a tak de > facto dmuchając tylko 0.6 bara możesz przejść przez cały zakres > obrotów bez problemów i o to przecież chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 13 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2009 > i o to przecież chodzi nie... chodzi o to żeby jeździło.... jeździło bezawaryjnie.... dawało frajde.... jak dajesz turbine która pracuje na granicy swojej wydajności i grzeje powietrze jak wściekła to długo nie polatasz...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2009 > nie... chodzi o to żeby jeździło.... jeździło bezawaryjnie.... dawało > frajde.... jak dajesz turbine która pracuje na granicy swojej > wydajności i grzeje powietrze jak wściekła to długo nie > polatasz...... to co byś zaproponował skoro twierdzisz że gt15 zagrzeje się na silniku 1.1? k03? bo np k04 to już dla mnie zupełna porażka jeżeli miałaby mi wstawać dopiero od 3tys obr:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > to co byś zaproponował skoro twierdzisz że gt15 zagrzeje się na > silniku 1.1? k03? bo np k04 to już dla mnie zupełna porażka > jeżeli miałaby mi wstawać dopiero od 3tys obr:( GT20, GT25 IHI rhb5 3tyś obr to dobry czas na doładowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinqueturbo Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > GT20, GT25 IHI rhb5 > 3tyś obr to dobry czas na doładowanie a np turbina z t-jeta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > a np turbina z t-jeta? a co tam siedzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gonzo_BB Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > a np turbina z t-jeta? duuuzo za mala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > 3tyś obr to dobry czas na doładowanie no i sam widzisz Tommi z całym szacunkiem w tej kwestii się z Tobą nie zgodzę, bo dla mnie to jest herezja żeby jeździć non stop od 4-6 tys obrotów (bo niżej to już brak doładowania)... a gdzie elatyczność silnika, powtarzam raz jeszcze GDZIE ELATYCZNOŚĆ?????? może w porzednim poście nie zauważyłeś, to auto ma służyć do jazdy codziennej a nie na wyścigi na 1/4, czy KJSach. (nie wiem może Ty lubisz tak piłować silnikiem, Twoje auto, Twoja sprawa).... a w praktyce oznaczało by to że np wyprzedzając autobus pod górke z piątki musiałbym redukować na dwójkę silnik by zawył skrzynią by szarpło raz po razie po takim manewrze, ze sprzęgła nic by nie zostało przeguby by się rwały i tak dalej i tak dalej.... a o zużyciu paliwa to nie wspomne dla mnie to PORAŻKA, jak bym miał tak hu...wo robić i być niezadowolony, to już lepiej by było jakby autko sobie było wolnossące.... ale po to zabieram sie za turbo bo żadna inna modyfikacja wolnossąca nie daje tyle momentu obrotowego, ( a jeśli już coś tam daje to przesuwa go w wyższy zakres obrotów kosztem dynamiki na niższych obrotach), a właśnie moment obrotowy jest dla mnie najważniejszy, już nawet nie konie mechaniczne, bo ja nie jeżdże 200 na godzine bo nawet nie ma gdzie, dziura na dziurze a te nasze polskie pseudoautostrady to zupełne nieporozumienie... PS: ba nawet pod te górke to na piątce nie dało by rady jechać poniżej 3 tys bez doładowania, no chyba że ze 160 na godzine Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > no i sam widzisz Tommi z całym szacunkiem w tej kwestii się z Tobą > nie zgodzę, bo dla mnie to jest herezja żeby jeździć non stop > od 4-6 tys obrotów (bo niżej to już brak doładowania)... a gdzie > elatyczność silnika, powtarzam raz jeszcze GDZIE > ELATYCZNOŚĆ?????? może w porzednim poście nie zauważyłeś, to > auto ma służyć do jazdy codziennej a nie na wyścigi na 1/4, czy > KJSach. (nie wiem może Ty lubisz tak piłować silnikiem, Twoje > auto, Twoja sprawa).... a w praktyce oznaczało by to że np > wyprzedzając autobus pod górke z piątki musiałbym redukować na > dwójkę silnik by zawył skrzynią by szarpło raz po razie po takim > manewrze, ze sprzęgła nic by nie zostało przeguby by się rwały i > tak dalej i tak dalej.... a o zużyciu paliwa to nie wspomne dla > mnie to PORAŻKA, jak bym miał tak hu...wo robić i być > niezadowolony, to już lepiej by było jakby autko sobie było > wolnossące.... ale po to zabieram sie za turbo bo żadna inna > modyfikacja wolnossąca nie daje tyle momentu obrotowego, ( a > jeśli już coś tam daje to przesuwa go w wyższy zakres obrotów > kosztem dynamiki na niższych obrotach), a właśnie moment > obrotowy jest dla mnie najważniejszy, już nawet nie konie > mechaniczne, bo ja nie jeżdże 200 na godzine bo nawet nie ma > gdzie, dziura na dziurze a te nasze polskie pseudoautostrady to > zupełne nieporozumienie... > PS: ba nawet pod te górke to na piątce nie dało by rady jechać > poniżej 3 tys bez doładowania, no chyba że ze 160 na godzine Prawdziwe turbo jezdzi w prawej połówce obrotomierza, do takiej jazdy jak chcesz to kup sobie diesla albo swapuj 1.3 MJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > Prawdziwe turbo jezdzi w prawej połówce obrotomierza, do takiej jazdy > jak chcesz to kup sobie diesla albo swapuj 1.3 MJ prawdziwe? a nieprawdziwe to takie które dobrze pracuje w całym zakresie obrotów? ciekawa teoria, tylko ciekawe dlaczego producenci wszystkich aut (lub prawie wszystkich) zakładają nieprawdziwe turba? ot i pytanie :mysli: u mnie swap odpada bo mam nowy silnik. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > prawdziwe? a nieprawdziwe to takie które dobrze pracuje w całym > zakresie obrotów? ciekawa teoria, tylko ciekawe dlaczego > producenci wszystkich aut (lub prawie wszystkich) zakładają > nieprawdziwe turba? ot i pytanie :mysli: > u mnie swap odpada bo mam nowy silnik. pozdrawiam W całym zakresie nie może pracować, jeszcze takiego nie wymyslili . W seryjnych turbodoładowanych benzynowych dupowozach (nie autach sportowych) zazwyczaj daja malutkie turbinki, żeby cioty w kapeluszach mogły jeździć nimi w ten sposób co opisujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > no i sam widzisz Tommi z całym szacunkiem w tej kwestii się z Tobą > nie zgodzę, bo dla mnie to jest herezja żeby jeździć non stop > od 4-6 tys obrotów (bo niżej to już brak doładowania)... a gdzie > elatyczność silnika, powtarzam raz jeszcze GDZIE > ELATYCZNOŚĆ?????? w D$%*E.... widać że nigdy nie jeździłeś autem z turbiną a już napewno nie CC/SC na małej turbince.... wiesz jak wygląda jazda autem o mocy ~100KM i niutonem ~150Nm przy 1.5-2tyś obr w FWD o masie ~700kg ? to nieustanna walka o przyczepność wiesz że jak działa mała turbina .... 0-1 czyli masz doładowanie albo go niema.... no chyba że chcesz robić progresywne narastanie doładowania ale raczej tego nie zrobisz jak chcesz ładować mniej niż 0.5bara.....zresztą nie uda CI sie na tak małej stronie gorącej jaką ma np.GT15 uzyskać wystarczającego obejścia spalin żeby zrobić progres. większa turbina da ci progresywnie narastające doładowanie ze względu na jej lag-a ..... to nie jest tak jak CI sie wydaje że jak turbina ładuje od 3tyś po poniżej nic nie ładuje..... auto BĘDZIE elastyczne..... > może w porzednim poście nie zauważyłeś, to > auto ma służyć do jazdy codziennej a nie na wyścigi na 1/4, czy > KJSach. (nie wiem może Ty lubisz tak piłować silnikiem, Twoje > auto, Twoja sprawa).... a w praktyce oznaczało by to że np > wyprzedzając autobus pod górke z piątki musiałbym redukować na > dwójkę silnik by zawył skrzynią by szarpło raz po razie po takim > manewrze, ze sprzęgła nic by nie zostało przeguby by się rwały i > tak dalej i tak dalej.... ale głupoty..... wsiądź do kogoś do auta i zobacz jak sie jeździ bo pierdzielisz farmazony.... > a o zużyciu paliwa to nie wspomne dla > mnie to PORAŻKA, jak bym miał tak hu...wo robić i być > niezadowolony, to już lepiej by było jakby autko sobie było > wolnossące.... ale po to zabieram sie za turbo bo żadna inna > modyfikacja wolnossąca nie daje tyle momentu obrotowego, ( a > jeśli już coś tam daje to przesuwa go w wyższy zakres obrotów > kosztem dynamiki na niższych obrotach), a właśnie moment > obrotowy jest dla mnie najważniejszy, już nawet nie konie > mechaniczne, bo ja nie jeżdże 200 na godzine bo nawet nie ma > gdzie, dziura na dziurze a te nasze polskie pseudoautostrady to > zupełne nieporozumienie... > PS: ba nawet pod te górke to na piątce nie dało by rady jechać > poniżej 3 tys bez doładowania, no chyba że ze 160 na godzine widać że nigdy nie jeździłeś autem z turbiną..... NAJPIERW przejedź się z kimś kto ma CC/SC na turbinie a potem zabieraj się za jakąkolwiek robote..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
huba301 Napisano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 wiesz jak wygląda jazda autem o mocy ~100KM i niutonem ~150Nm przy 1.5-2tyś obr w FWD o masie ~700kg ? to nieustanna walka o przyczepność wiesz że jak działa mała turbina .... 0-1 czyli masz doładowanie albo go niema.... no chyba że chcesz robić progresywne narastanie doładowania ale raczej tego nie zrobisz jak chcesz ładować mniej niż 0.5bara..... Chyba by się przydała instrukcja wyprzedzania autobusu autem z takim setupem 1 - dojechać do autobusu 2 - migacz i luknąć w lusterko 3 - zmienić pas 4 - łycha albo 1 - dojechać do autobusu 2 - migacz i luknąć w lusterko 3 - łycha 4 - ups moja turbina jest w Ikarusie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2009 > wiesz jak wygląda jazda autem o mocy ~100KM i niutonem ~150Nm przy > 1.5-2tyś obr w FWD o masie ~700kg ? to nieustanna walka o > przyczepność > wiesz że jak działa mała turbina .... 0-1 czyli masz doładowanie albo > go niema.... no chyba że chcesz robić progresywne narastanie > doładowania ale raczej tego nie zrobisz jak chcesz ładować mniej > niż 0.5bara..... > Chyba by się przydała instrukcja wyprzedzania autobusu autem z takim > setupem > 1 - dojechać do autobusu > 2 - migacz i luknąć w lusterko > 3 - zmienić pas > 4 - łycha > albo > 1 - dojechać do autobusu > 2 - migacz i luknąć w lusterko > 3 - łycha > 4 - ups moja turbina jest w Ikarusie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2009 i co myślicie że jak mnie zjeździcie to ja sie tym będę przejmował? niestety nigdy nie miałem przyjemności jeździć takim samochodzikiem z turbiną, no bo nikt z moich okolic nie ma takiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2009 > W całym zakresie nie może pracować, jeszcze takiego nie wymyslili . > W seryjnych turbodoładowanych benzynowych dupowozach (nie autach > sportowych) zazwyczaj daja malutkie turbinki, żeby cioty w > kapeluszach mogły jeździć nimi w ten sposób co opisujesz bo ja chcę sobie zrobić seryjny turbodoładowany dupowóz, bo lubie jeździć JAK CIOTA, tylko jeszcze nie mam kapelusza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kędzior1435053370 Napisano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2009 > bo ja chcę sobie zrobić seryjny turbodoładowany dupowóz, bo lubie > jeździć JAK CIOTA, tylko jeszcze nie mam kapelusza To zrób. Mniej gadania, więcej robienia. Złóż, odpal i pochwal się wrażeniami. Uwierz mi, że każdy z użytkowników wyżej piszących złożył już nie jedno cc/sc turbo i nie jednym jeździł. P.S temat ten powstał w celu, by useria mogła zbierać podstawową wiedzę na temat uturbiania fire'a. Od gadki szmatki mamy kącik towarzyski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar Napisano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2009 > i co myślicie że jak mnie zjeździcie to ja sie tym będę przejmował? > niestety nigdy nie miałem przyjemności jeździć takim > samochodzikiem z turbiną, no bo nikt z moich okolic nie ma > takiego. czlowieku tutaj nik Cie nie jedzie, dobrze Ci radza chlopy a ty udajesz madrzejszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekk Napisano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2009 Duzo za mala???!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2009 > czlowieku tutaj nik Cie nie jedzie, dobrze Ci radza chlopy a ty > udajesz madrzejszego nic nie udaje i wcale nie uważam się za mądrzejszego pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekk Napisano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2009 Ja na twoim miejscu olalbym te wszystkie porady i zrobil tak jak sam uwazasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2009 > Ja na twoim miejscu olalbym te wszystkie porady i zrobil tak jak sam > uwazasz. i tak zrobię ale nie będę już więcej postów pisał bo jak słusznie wyżej kolega stwierdził, ten kącik jest po to żeby inni się mogli dowiedzieć jak zrobić instalcje T a nie po to żeby się kłócić. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spruchberyl Napisano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2009 no to ja dorzuce sie do dyskusji mam 1,2 uturbione na GT15 i ta turbina faktycznie jest zamala auto robilem do codziennego urzytkowania a w tej chwili wyglada to tak ze auto [kurza twarz] jak glupie od samego dolu pelne doladowanie osiaga przy okolo 2000-2500 obr/min co wiaze sie z tym ze na pierwszych 2 biegach na suchym trakcje bardzo trudno znalesc na mokrym trakcji niema nawet na III-ce auto jest cholernie narowiste i srednio spelnia funkcje auta na codzien gdyby laga przeniesc w okoloice 3500 obr/min napewno bylo by wygodniej w codziennym urzytkowaniu tyle odemnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
urwis Napisano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2009 > no to ja dorzuce sie do dyskusji mam 1,2 uturbione na GT15 i ta > turbina faktycznie jest zamala auto robilem do codziennego > urzytkowania a w tej chwili wyglada to tak ze auto [kurza twarz] > jak glupie od samego dolu pelne doladowanie osiaga przy okolo > 2000-2500 obr/min co wiaze sie z tym ze na pierwszych 2 biegach > na suchym trakcje bardzo trudno znalesc na mokrym trakcji niema > nawet na III-ce auto jest cholernie narowiste i srednio spelnia > funkcje auta na codzien gdyby laga przeniesc w okoloice 3500 > obr/min napewno bylo by wygodniej w codziennym urzytkowaniu tyle > odemnie Amen i do 3,5 tys spalanie jak seria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 > no to ja dorzuce sie do dyskusji mam 1,2 uturbione na GT15 i ta > turbina faktycznie jest zamala auto robilem do codziennego > urzytkowania a w tej chwili wyglada to tak ze auto [kurza twarz] > jak glupie od samego dolu pelne doladowanie osiaga przy okolo > 2000-2500 obr/min co wiaze sie z tym ze na pierwszych 2 biegach > na suchym trakcje bardzo trudno znalesc na mokrym trakcji niema > nawet na III-ce auto jest cholernie narowiste i srednio spelnia > funkcje auta na codzien gdyby laga przeniesc w okoloice 3500 > obr/min napewno bylo by wygodniej w codziennym urzytkowaniu tyle > odemnie Generalnie takie jest moje założenie: auto ma jechac jak dzikie przynajmniej od około 2-2,5tys do 4,5-5 tys, wyżej już nie musi do Tommiego: u mnie progresywne narastanie ciśnienia jest jak najbardziej niewskazane przy założeniu że benę będę miał wystrojoną na dwóch dodatkowych wtryskach i włączniku ciśnieniowym. bo jak zapewne można się domyślić zanim osiągnąłbym pełne doładowanie to po-żabkowałbym troche i na pewno nie byłoby to zdrowe dla silnika. Ty masz remap to masz sprawe rozwiązaną, a jak narazie remapowanie to moja pięta achillesa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 16 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 > Generalnie takie jest moje założenie: auto ma [kurza twarz] jak dzikie > przynajmniej od około 2-2,5tys do 4,5-5 tys, wyżej już nie musi > do Tommiego: u mnie progresywne narastanie ciśnienia jest jak > najbardziej niewskazane przy założeniu że benę będę miał > wystrojoną na dwóch dodatkowych wtryskach i włączniku > ciśnieniowym. bo jak zapewne można się domyślić zanim > osiągnąłbym pełne doładowanie to po-żabkowałbym troche i na > pewno nie byłoby to zdrowe dla silnika. Ty masz remap to masz > sprawe rozwiązaną, a jak narazie remapowanie to moja pięta > achillesa tymbardziej szukal bym duzej turbiny zeby to jakos wystroic a nie zalewac na dole i niemiec nic paliwa w wysokim zakresie obrotow...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekk Napisano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 Jezdzilem na takim wynalazku i przy malych doladowaniach sprawdza sie w 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 > tymbardziej szukal bym duzej turbiny zeby to jakos wystroic a nie > zalewac na dole i niemiec nic paliwa w wysokim zakresie > obrotow...... czemu ma sie zalewać na dole a w górnym ma być uboga? tak mogło by być w przypadku wadliwie działającego regulatora Grabowskiego.... przecież wtryski otierają się pod wlywem impulsu z wtrysków z listwy i czym większa prędkość obrotowa tym większa ilość impulsów... momentem krytycznym dla takiego rozwiązania jest chwila "załączania" sie turbo i dla dużej turbiny można by zrobić tak że najpierw 1 wtrysk się włącza przy 0.20 (i tak przy 0.1 będzie uboga, przy 0.2 bogata, przy 0.25 optymalna, przy 0.3 znowu za uboga) i 2 wtrysk włącza się przy 0.4 (i tak 0.4 bogata 0.5 optymalna) a w praktyce oznaczało by to że przy dużym lagu dałoby się to bardzo odczuć w postaci zmulenia auta w tych zakresach, w których mieszanka jest zbyt uboga, a czym większy lag tym większe zakresy, natomiast jeżeli turbina wstaje natychmiast to można bez kombinowania podłączyć od razu oba wtryski, i prawdopodnie bedzie tylko lekkie szarpnięcie w momencie załączenia wtrysków. takie jest moje wyobrażenie na ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 16 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 > czemu ma sie zalewać na dole a w górnym ma być uboga? tak mogło by > być w przypadku wadliwie działającego regulatora > Grabowskiego.... przecież wtryski otierają się pod wlywem > impulsu z wtrysków z listwy i czym większa prędkość obrotowa tym > większa ilość impulsów... momentem krytycznym dla takiego > rozwiązania jest chwila "załączania" sie turbo i dla dużej > turbiny można by zrobić tak że najpierw 1 wtrysk się włącza przy > 0.20 (i tak przy 0.1 będzie uboga, przy 0.2 bogata, przy 0.25 > optymalna, przy 0.3 znowu za uboga) i 2 wtrysk włącza się przy > 0.4 (i tak 0.4 bogata 0.5 optymalna) a w praktyce oznaczało by > to że przy dużym lagu dałoby się to bardzo odczuć w postaci > zmulenia auta w tych zakresach, w których mieszanka jest zbyt > uboga, a czym większy lag tym większe zakresy, natomiast jeżeli > turbina wstaje natychmiast to można bez kombinowania podłączyć > od razu oba wtryski, i prawdopodnie bedzie tylko lekkie > szarpnięcie w momencie załączenia wtrysków. takie jest moje > wyobrażenie na ten temat jak chcesz teorii to jedź do Grabowskiego..... jak skończysz teoretykować i będziesz chciał usłuszeć opinie osoby która jeździła i na regulatorze i na czujniku i na świni i na remapie to sie odezwij.... tymczasem ja kończe bo widze że masz swoje teorie i wyleczyć Cie z nich niechce.... wyleszczysz sie sam przy pierwszym kabooommm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 > przy pierwszym kabooommm a) kabooma w to nie mieszaj b) pierwszy i jedyny kaboom był mój pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 > jak chcesz teorii to jedź do Grabowskiego..... jak skończysz > teoretykować i będziesz chciał usłuszeć opinie osoby która > jeździła i na regulatorze i na czujniku i na świni i na remapie > to sie odezwij.... tymczasem ja kończe bo widze że masz swoje > teorie i wyleczyć Cie z nich niechce.... wyleszczysz sie sam > przy pierwszym kabooommm przy czym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 > i co myślicie że jak mnie zjeździcie to ja sie tym będę przejmował? > niestety nigdy nie miałem przyjemności jeździć takim > samochodzikiem z turbiną, no bo nikt z moich okolic nie ma > takiego. oni ci dobrze radzą bo mają doświadczenie, chcesz sprawny setup co nie będzie miał laga, będzie pompował 1 bar i nie będzie problemów to kup: - uszczelka pod głowicę Spesso Racing - wtryski około 250-300 ccm - świnia typu Ecumaster - turbina k03-17 z audi bi-turbo pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 > oni ci dobrze radzą bo mają doświadczenie, chcesz sprawny setup co > nie będzie miał laga, będzie pompował 1 bar i nie będzie > problemów to kup: > - uszczelka pod głowicę Spesso Racing gdzie to można dostać i za ile? i jaka grubość tego diwajsu i czy nie zmienią mi się fazy rozrządu? > - wtryski około 250-300 ccm a z tymi wtryskami to się zawsze zastanawiałem co oznacza wartość np 250ccm > - świnia typu Ecumaster ale czy będę umiał to wystroić? ot i pytanie.... > - turbina k03-17 z audi bi-turbo > pzdr dobra a właśnie miałem się pytać o K03 bo ponoć ma lepszą charakterystykę od gt 15 tzn nie ma dużego laga i ciągnie prawie gdzieś tam ponad 6tys obr czy jakoś tak, nigdy nie widziałem mapy i nie mam pojęcia jaką ma charakterystyke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gn11wasyl Napisano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 > gdzie to można dostać i za ile? i jaka grubość tego diwajsu i czy nie > zmienią mi się fazy rozrządu? nie przestaną, grubość przed ściskiem 1,9mm po ścisku 1,7mm > a z tymi wtryskami to się zawsze zastanawiałem co oznacza wartość np > 250ccm wydajność wtryskiwaczy > ale czy będę umiał to wystroić? ot i pytanie.... jak poczytasz instrukcją z www.ecumaster.com i wiesz jak działa silnik to sobie poradzisz > dobra a właśnie miałem się pytać o K03 bo ponoć ma lepszą > charakterystykę od gt 15 tzn nie ma dużego laga i ciągnie prawie > gdzieś tam ponad 6tys obr czy jakoś tak, nigdy nie widziałem > mapy i nie mam pojęcia jaką ma charakterystyke mapy już nie mam ale mój nie miał żadnego laga (boost 1 bar) i cisnął ostro od dołu tak do 5500 obr min, pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2009 > a) kabooma w to nie mieszaj > b) pierwszy i jedyny kaboom był mój > pzdr co to ten kaboom? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.