Skocz do zawartości

Jaki słupek zamiast 1.2 8v 75?


Glaca

Rekomendowane odpowiedzi

> Tak właśnie tak.

> Tylko na benzynie nie przestawiłem ale będę musiał tak zrobić, żeby na benzynie też przestawiał bo

> trudno zapalić go.

> No ale to wszystko pikuś przy .... ech... no IHI zarżnięte jest jednak.

> Pięknie wystartował, aż mnie z butów wyrwało a po 10km boost spadł, zaczęło szumieć i lipa, egt

> rośnie, nie daje się wystroić...

> Lesiuuuuuuuuuuu! Gdzie flansze?

u mnie palil idealnie, ale niestety przy delikatnym dodaniu gazu strzelal w dolot tongue.gif

Ciiii ja tez czekam na flansze biglaugh.gif wpierw moje biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie palil idealnie, ale niestety przy delikatnym dodaniu gazu strzelal w dolot

> Ciiii ja tez czekam na flansze wpierw moje

Kurcze u mnie z rozruchem jest duży problem a przy przegazówkach strzela, muli, dławi.

Zaraz idę wyprzedzę zapłon na benzynie i zobaczę.

Szkoda tego IHI beksa.gif

Przez pierwsze 10km jeszcze dawało 1.1 bara to mało się nie posrałem ze szczęścia jak to idzie spineyes.gif

Co do garretta - w końcu mam go w łapkach (leżał xxxx miesięcy u Drupiego).

Wielkością jest prawie idealnie to samo co IHI RHB5 hmm.gif

Może minimalnie ciut ciut większy wlot powietrza i muszla zimna o 4kmm szersza ale ogólnie ten sam gabaryt. Nie znam się na tym ale na pewno nie jest to locha, która będzie miała problemy ze wstawaniem.

Szkoda tylko, że ma inną flanszę i DP i trzeba wszystko rzeźbić od nowa. W dodatku nie mogłem kupić przewodu do smarowania bo tam jest jakiś nietypowy gwint - 11.... niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcze u mnie z rozruchem jest duży problem a przy przegazówkach strzela, muli, dławi.

> Zaraz idę wyprzedzę zapłon na benzynie i zobaczę.

> Szkoda tego IHI

> Przez pierwsze 10km jeszcze dawało 1.1 bara to mało się nie posrałem ze szczęścia jak to idzie

> Co do garretta - w końcu mam go w łapkach (leżał xxxx miesięcy u Drupiego).

> Wielkością jest prawie idealnie to samo co IHI RHB5

> Może minimalnie ciut ciut większy wlot powietrza i muszla zimna o 4kmm szersza ale ogólnie ten sam

> gabaryt. Nie znam się na tym ale na pewno nie jest to locha, która będzie miała problemy ze

> wstawaniem.

> Szkoda tylko, że ma inną flanszę i DP i trzeba wszystko rzeźbić od nowa. W dodatku nie mogłem kupić

> przewodu do smarowania bo tam jest jakiś nietypowy gwint - 11....

kolega mial u siebie garret TB2209 turbina duza dosc, wstawala ok ok 3tys i full boost ok 4,5tys ale 1,5 bara pompnela. Niestety "fachowcy" tak ja zregenerowali, ze sie rozpadla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega mial u siebie garret TB2209 turbina duza dosc, wstawala ok ok 3tys i full boost ok 4,5tys

> ale 1,5 bara pompnela. Niestety "fachowcy" tak ja zregenerowali, ze sie rozpadla

Porównałem bardziej te turbiny to TB221 ma większą gardziel w gorącej muszli i to sporo... no zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...dla potomnych rzecz jasna waytogo.gif

Silnik jest niby bardzo podobny do 1.2 75 ale to tylko pozory rotfl.gif

Głowica jest ciut szersza i kolektor wychodzi jeszcze bliżej ściany grodziowej (milimetry).

W głowicy brak kanału wodnego ale w termostacie jest.

Kolektory pasują od 1.2 75 jak ulał.

Alternator pasuje z 1.2 75 ale trzeba go odsunąć od bloku od 2cm. Ja dotoczyłem sobie takie tulejki z mosiądzu - Drupi ma fotki to wrzuci jak znajdzie czas.

Misa olejowa pasuje z 1.2 75 ale 10 otworów trzeba rozwiercić na 8mm bo tam są grubsze śruby. Te 4 narożne zostają 6mm.

Blacha pomiędzy silnik a skrzynię NIE PASUJE!! tzn. najgorsze jest to że ona pasuje ale już po skręceniu się okazuje buba... środkowa śruba od rozrusznika jest w innym miejscu. Tak więc od razu radzę zakładać tą blachę, która pasuje do skrzyni.

Sprzęgło jest na cienkim wałku (w uno mam gruby akurat, więc zmieniłem cały zamach bo miałem inny rozstaw otworów na docisk).

Koło pasowe ma o jeden rowek więcej niż w 1.2 75 ale w wersji z klimą. Bez klimy nie wiem. Na tym kole jesst koło foniczne od strony silnika (w 1.2 75 jest na zewnątrz) więc zmiana koła pasowego wiąże się z przesuwaniem czujnika poł. wału. (ponoć Lesiu robi pod to flansze). Sam czujnik wypadałoby przesunąć też po obwodzie z racji innej pozycji zapłonu. Ja to akurat przesunąłem elektronicznie wariatorem zapłonu. Różnica jest 15,6 stopnia (trzeba o tyle wyprzedzić).

NIe znalazłem tam żadnych znaków na górnym kole rozrządu. Przed rozebraniem sobie zaznaczyłem i tak złożyłem ale nie wiem do tej pory jak tam się ustawia rozrząd.

Cewki z 1.2 75 można przykręcić na pokrywę klawiatury (będą fotki). W uno się mieści pod maską - nie wiem jak w cento.

Średnica filtra oleju jest mniejsza niż w 1.2 75 i np. podstawka pod chłodnicę oleju z uno turbo nie pasuje... trzeba dorobić taką redukcję-przekładkę - pracuję nad tym.

W pompie otwory nie są nagwintowane (zabite broki) i nie ma za bardzo gdzie wpiąć smarowania turbiny ani czujników... ale może gdyby wyjąć tą pompę i nagwintować... mi się nie chciało - będę czarował z podstawką i z trójnikiem.

Nie ogarnąłem jeszcze faz rozrządu ale pracuję nad układem który to wysteruje.

Wrażenia z jazdy - bardzo pozytywne.

Na razie na pół bara bo więcej już to IHI wypluć nie chce (strasznie hałasuje i dławi silnik).

Co do odprężenia - kanapka ze stalówek i przekładka 2mm daje 8:1 i można dymać ponad bara śmiało a wtedy to jest szał grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...dla potomnych rzecz jasna

> Silnik jest niby bardzo podobny do 1.2 75 ale to tylko pozory

> Głowica jest ciut szersza i kolektor wychodzi jeszcze bliżej ściany grodziowej (milimetry).

> W głowicy brak kanału wodnego ale w termostacie jest.

> Kolektory pasują od 1.2 75 jak ulał.

> Alternator pasuje z 1.2 75 ale trzeba go odsunąć od bloku od 2cm. Ja dotoczyłem sobie takie tulejki

> z mosiądzu - Drupi ma fotki to wrzuci jak znajdzie czas.

> Misa olejowa pasuje z 1.2 75 ale 10 otworów trzeba rozwiercić na 8mm bo tam są grubsze śruby. Te 4

> narożne zostają 6mm.

> Blacha pomiędzy silnik a skrzynię NIE PASUJE!! tzn. najgorsze jest to że ona pasuje ale już po

> skręceniu się okazuje buba... środkowa śruba od rozrusznika jest w innym miejscu. Tak więc od

> razu radzę zakładać tą blachę, która pasuje do skrzyni.

> Sprzęgło jest na cienkim wałku (w uno mam gruby akurat, więc zmieniłem cały zamach bo miałem inny

> rozstaw otworów na docisk).

> Koło pasowe ma o jeden rowek więcej niż w 1.2 75 ale w wersji z klimą. Bez klimy nie wiem. Na tym

> kole jesst koło foniczne od strony silnika (w 1.2 75 jest na zewnątrz) więc zmiana koła

> pasowego wiąże się z przesuwaniem czujnika poł. wału. (ponoć Lesiu robi pod to flansze). Sam

> czujnik wypadałoby przesunąć też po obwodzie z racji innej pozycji zapłonu. Ja to akurat

> przesunąłem elektronicznie wariatorem zapłonu. Różnica jest 15,6 stopnia (trzeba o tyle

> wyprzedzić).

> NIe znalazłem tam żadnych znaków na górnym kole rozrządu. Przed rozebraniem sobie zaznaczyłem i tak

> złożyłem ale nie wiem do tej pory jak tam się ustawia rozrząd.

> Cewki z 1.2 75 można przykręcić na pokrywę klawiatury (będą fotki). W uno się mieści pod maską -

> nie wiem jak w cento.

> Średnica filtra oleju jest mniejsza niż w 1.2 75 i np. podstawka pod chłodnicę oleju z uno turbo

> nie pasuje... trzeba dorobić taką redukcję-przekładkę - pracuję nad tym.

> W pompie otwory nie są nagwintowane (zabite broki) i nie ma za bardzo gdzie wpiąć smarowania

> turbiny ani czujników... ale może gdyby wyjąć tą pompę i nagwintować... mi się nie chciało -

> będę czarował z podstawką i z trójnikiem.

> Nie ogarnąłem jeszcze faz rozrządu ale pracuję nad układem który to wysteruje.

> Wrażenia z jazdy - bardzo pozytywne.

> Na razie na pół bara bo więcej już to IHI wypluć nie chce (strasznie hałasuje i dławi silnik).

> Co do odprężenia - kanapka ze stalówek i przekładka 2mm daje 8:1 i można dymać ponad bara śmiało a

> wtedy to jest szał

czyli już wiem co będzie jak sie 1.2 wysra, przekładkę zostawiłeś tą samą co miałeś w 1.2, czy dałeś nową ?? Dzięki za rozeznanie tematu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na wariatorku sę 3 komplety podwójnych kropek, tak co drugą śrubkę. Więc i to niebardzo trafny

> trop. No chyba że na pasku są 3 takie podwójne kreseczki.

Trafny bo on właśnie te 3 komplety miał na myśli. Między każdą parą kropek ma być znak na pasku i na dole ma być na znaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to trzeba zerwać dolne koło. Se sprawdzisz. No i poprawka na wiatr z powodu przekładki

No i widzisz w wypdku znaków na pasku kanapka nie robi różnicy bo pasek jest paskiem - nie wyciąga się. Ustawiasz na znaki a koło samo sobie idzie o te pół ząbka do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i jak tam jeździsz już, wystroiłeś ?

Usunąłem kilka baboli - wyciek oleju spod tego ustrojstwa od zmiany faz rozrządu, urwany kabelek od czujnika temp. cieczy (pracował w trybie awaryjnym)... itp.

Ładnie odpala, ładnie pracuje tylko nie mam wolnych obrotów ale to już od miesiąca, więc wina leży w osprzęcie.

Dałem nowy TPS ale nie pomogło.

Turbina jest zarżnięta... na pół bara działa normalnie ale więcej jak ustawię to strasznie szumi, dławi silnik i daje max 0.6 bara... egt rośnie.

Przez 10km po swapie działała jeszcze na 1.1 to było przecudnie ale .... się skończyło.

Zbieram części do garretta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Usunąłem kilka baboli - wyciek oleju spod tego ustrojstwa od zmiany faz rozrządu, urwany kabelek od

> czujnika temp. cieczy (pracował w trybie awaryjnym)... itp.

> Ładnie odpala, ładnie pracuje tylko nie mam wolnych obrotów ale to już od miesiąca, więc wina leży

> w osprzęcie.

> Dałem nowy TPS ale nie pomogło.

> Turbina jest zarżnięta... na pół bara działa normalnie ale więcej jak ustawię to strasznie szumi,

> dławi silnik i daje max 0.6 bara... egt rośnie.

> Przez 10km po swapie działała jeszcze na 1.1 to było przecudnie ale .... się skończyło.

> Zbieram części do garretta.

nie martw sie, ja tez nie mam wolno obrotow. Probowales jezdzic i zmieniac faze rozrzadu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trzeba wtyczke z cewek zwezic odpowiednio ja niestety nie mam wariatora

Ale nie masz na wałku czy nie masz na zapłonie?

Zapłon pięknie się ustawił na wiariacie - odpala jak dziecko, wkręca się - tip top.

Co do rozrządu to sam jestem ciekaw ale najpierw garrett food.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nie masz na wałku czy nie masz na zapłonie?

> Zapłon pięknie się ustawił na wiariacie - odpala jak dziecko, wkręca się - tip top.

> Co do rozrządu to sam jestem ciekaw ale najpierw garrett

na walku smile.gif musiale zrezygnowac z powodu czujnika polozenia walka rozrzadu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie rozumiem, weź mi rozjaśnij

ja mialem 1.1 MPI i takiego kompa zostawilem, a on zbiera jeszcze sygnal z gornego kolka rozrzadu. w 1.4 8v na wariatorze nie ma pierscienia z ktorego czujnik moglby zbierac sygnal o polozeniu walka wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja mialem 1.1 MPI i takiego kompa zostawilem, a on zbiera jeszcze sygnal z gornego kolka rozrzadu.

> w 1.4 8v na wariatorze nie ma pierscienia z ktorego czujnik moglby zbierac sygnal o polozeniu

> walka

Ale jest czujnik wałka na drugim końcu - rozumiem, że nie ten sygnał i nie dało się użyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jest czujnik wałka na drugim końcu - rozumiem, że nie ten sygnał i nie dało się użyć?

nie wiem, mam w tym miejscu cewki a czujnika nie mialem przy silniku biglaugh.gif moze kiedys sprobuje wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zamach, docisk i tarcza z uno bo mam gruby wałek a rozstaw śrub mocujących docisk do zamachu jest

> inny.

gdybys byl w garazu - cyknalbys mi fotke tego czujnika polozenia walka rozrzadu ?? ile tam miejsca jest itp ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co... trochę mam ciarki na plechach bo jak odpalam ten silnik rano to jarmoli się jakby w nim oleju nie było. Po rozgrzaniu ciszej ale daleko mu do prawdziwej ciszy (takiej jak była przy pierwszym uruchomieniu po swapie...)

Nalałem mu Castrola 10W40 - to bardzo źle?

Już tracę siły do tego wszystkiego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiecie co... trochę mam ciarki na plechach bo jak odpalam ten silnik rano to jarmoli się jakby w

> nim oleju nie było. Po rozgrzaniu ciszej ale daleko mu do prawdziwej ciszy (takiej jak była

> przy pierwszym uruchomieniu po swapie...)

> Nalałem mu Castrola 10W40 - to bardzo źle?

> Już tracę siły do tego wszystkiego...

syntetyk selenii mam i przy porannym rozruchu silnik troche glosniej pracuje, gdy wejdzie na normalne obroty uspokaja sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> syntetyk selenii mam i przy porannym rozruchu silnik troche glosniej pracuje, gdy wejdzie na

> normalne obroty uspokaja sie

Ale na 1.2 tego nie było... dopiero jak go przytarłem z braku oleju no to wtedy walił jak kołatka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale na 1.2 tego nie było... dopiero jak go przytarłem z braku oleju no to wtedy walił jak

> kołatka...

Mojemu bratu tez się tłucze silnik szczegolnie zaraz po odpaleniu na zimnym(1.1mpi) on ma mobila 10w40 a ja jeżdżę na selenii racing i nic tam się takiego nie dzieje niewiem.gif może to od oleju zależy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mojemu bratu tez się tłucze silnik szczegolnie zaraz po odpaleniu na zimnym(1.1mpi) on ma mobila

> 10w40 a ja jeżdżę na selenii racing i nic tam się takiego nie dzieje może to od oleju zależy

W 1.2 miałem mineralny, potem po remoncie full syntetyk i nic się nie działo... tutaj zachowawczo wlałem pół-syntetyk i jakoś tak jarmoli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mojemu bratu tez się tłucze silnik szczegolnie zaraz po odpaleniu na zimnym(1.1mpi) on ma mobila

> 10w40 a ja jeżdżę na selenii racing i nic tam się takiego nie dzieje może to od oleju zależy

Ja miałem castrol 10W40, teraz wlałem lotos 5W40 (165000 przebiegu).

Czemu? bo był taniutki zlosnik.gif

Przy odpalaniu na zimno (rano), nic złego nie słychać. Po rozgrzaniu i przy powiedzmy 3-4krpm, silnik chodzi zdecydowanie ciszej.

Silnik 1,2 8V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wlej motula 8100 x-cess 5w40 powinno sie poprawić. Chyba że chcesz 100% syntetyk to polecam. Liqui

> Moly Synthiol high tech 5w40 (olej oparty o polialfaolefiny czyli 100% syntetyk)

Ile milionów euro to kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jak tam prace ?? jezdzisz czy dlubiesz ??

Jeżdżę aczkoliek z IHI jest z dnia na dzień coraz gorzej.

Dmucha już tylko 0.5 bara, dławi silnik, egt przy butowaniu rośnie mimo bogatej mieszanki.. buczy, syczy i olejem wali z rury...

Wciąż zbieram części ale na razie brak mi przede wszystkim tej durnej śruby przelewowe 11x1.

Jak jej nie kupię to znowu będę ujeżdżał tokarkę aż zrobię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżdżę aczkoliek z IHI jest z dnia na dzień coraz gorzej.

> Dmucha już tylko 0.5 bara, dławi silnik, egt przy butowaniu rośnie mimo bogatej mieszanki.. buczy,

> syczy i olejem wali z rury...

> Wciąż zbieram części ale na razie brak mi przede wszystkim tej durnej śruby przelewowe 11x1.

> Jak jej nie kupię to znowu będę ujeżdżał tokarkę aż zrobię...

na tokarke odrazu. Kolega tego TB2209 dal tokarzowi i mu zrobil odrazu. Jak zmieniales rozrzad wymieniales rolko napinajaca ?? Bo mi cos zaczelo chrobotac do 3 tys a idzie mi to z okolic rozrzadu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na tokarke odrazu. Kolega tego TB2209 dal tokarzowi i mu zrobil odrazu. Jak zmieniales rozrzad

> wymieniales rolko napinajaca ?? Bo mi cos zaczelo chrobotac do 3 tys a idzie mi to z okolic

> rozrzadu

Nie zmieniałem rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.