Skocz do zawartości

Akumulator wapniowy ??


troliczek2

Rekomendowane odpowiedzi

> witam , znalazłem bo mój wyzionął dycha akumulator , i jest to akumulator wapniowy -- coś więcej

> możecie o nim powiedzieć , o co chodzi z tym że on wapniowy , bo cena jest fajna ---

> http://allegro.pl/akumulator-45ah-p-wapniowy-autocraft-caca-45-ah-i2768525764.html

Oprócz tego, co inni napisali, to ta wapniowa technologia sprawia, że płyty się mniej odkształcają przy cyklach ładowania i przy głębokim rozładowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oprócz tego, co inni napisali, to ta wapniowa technologia sprawia, że płyty się mniej odkształcają

> przy cyklach ładowania i przy głębokim rozładowaniu.

właśnie ja czytałem kiedyś, że odwrotnie.

Zaletą technologii wapniowej jest to, żę spada drastycznie konsumpcja wody i maleje samorozładowanie, ale kosztem tego, że aq jest w stanie wytrzymać mniej cykli pracy a w szczególności mniej głębokich rozładowań. hmm.gif

także jak ktoś jeździ codziennie, czesto odpala i gasi silnik, to dla niego lepszy jest aq antymonowy/ hybrodowy. (tak jest wykonana większosc akumulatorów do sprzętu cieżkiego. Mają korki na wierzchu i nic nie wspomina się o Ca/Ca)

A jak ktoś rzadko używa pojazdu, to zdecydowanie lepiej bedzie się sprawował aq Ca/Ca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no dlatego piszę, ze obecnie 90% akumulatorów jest w technologii wapniowej, coby nie trzeba było

> często dolewać.

akurat Ca/Ca z kwestią obsługowości nie ma nic wspólnego - cała otoczka została sztucznie/marketingowo dorobiona.

Mało tego wapniowe są mniej odporne na głębokie rozładowanie,

> Wcześniejsza technologia (antymonowa?) wymagała sprawdzania i uzuełniania wody i to najlepiej kilka

> razy w roku

miałem ostatnią serię centry futury przed wprowadzeniem Ca/Ca, wytrzymała 7lat w 2 różnych autach i ani razu jej nie ładowałem prostownikiem, ani nie dolewałem wody.

A żeby Cię naprowadzić to powiem tyle - ekologia Panie, ekologia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteś pewien, ze te dobre futury nie były Ca/Ca czy tylko przypuszczasz?

Ta technologia juz ma pare lat, to nie jest żadna nowość.

Imho futura nie zepsuła się przez znianę technologii, tylko przez zmianę dostawcy. Od kiedy zaczęła przyjeżdżać do nas z Hiszpanii, zaczęły się z nią kłopoty.

A co do ekologii, to nikt przecież nie zakazuje produkowac aq antymonowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> akurat Ca/Ca z kwestią obsługowości nie ma nic wspólnego - cała otoczka została

> sztucznie/marketingowo dorobiona.

Może i nie ma ale konsumpcja wody kilka razy mniejsza oraz samorozładowanie też niższe

> Mało tego wapniowe są mniej odporne na głębokie rozładowanie,

To prawda

> miałem ostatnią serię centry futury przed wprowadzeniem Ca/Ca, wytrzymała 7lat w 2 różnych autach i

> ani razu jej nie ładowałem prostownikiem, ani nie dolewałem wody.

Chyba wszystkie futury były w tej technologii, w Polsce wykorzystywana od jakiś 15 lat a na świecie jeszcze dłużej grinser006.gif

> A żeby Cię naprowadzić to powiem tyle - ekologia Panie, ekologia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesteś pewien, ze te dobre futury nie były Ca/Ca czy tylko przypuszczasz?

> Ta technologia juz ma pare lat, to nie jest żadna nowość.

jestem w 100% pewien, kupowałem początkiem roku, a przed kolejną zimą szukając aq do innego auta były już tylko Ca/Ca

> Imho futura nie zepsuła się przez znianę technologii, tylko przez zmianę dostawcy. Od kiedy zaczęła

> przyjeżdżać do nas z Hiszpanii, zaczęły się z nią kłopoty.

ale ja nie wiążę przejścia na wapń z psuciem futur, to był pierwszy krok, ale nie decydujący.

Napisałem wyraźnie, że futura bez Ca także nie wymagała interesowania się stanem elektrolitu

> A co do ekologii, to nikt przecież nie zakazuje produkowac aq antymonowych.

i tak i nie, w aq wapniowych ołów jest czysty, bez dodatków stopowych, a co za tym idzie łatwiej go odzyskać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Imho futura nie zepsuła się przez znianę technologii, tylko przez zmianę dostawcy. Od kiedy zaczęła

> przyjeżdżać do nas z Hiszpanii, zaczęły się z nią kłopoty.

Tak czy siak kupować się już nie opłaca, to lepiej polski jakiś jenox albo coś. Przynajmniej za import i markę nie dopłacasz a jakościowo wyjdzie na pewno nie gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakazywać nie musi, wystarczy, że jakimś podatkiem czy inną ulgą finansową "wskaże" producentowi

> jedynie słuszny kierunek, niekoniecznie najlepszy dla klienta.

dokładnie, kiedyś była normalna benzyna z ołowiem i było dobrze... komu to przeszkadzało ? spineyes.gif jakimś wydumanym ekologom....

ja mam akumulator Ca centry, i może mieć już nawet z 10 lat... więc po cholerę się trzymać tego ołowiu... jak ktoś rozładowuje akumulator do zera to niech sobie kupi taki z meleksa bo tak samo ołowiowy jak i wapniowy zabije...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie, kiedyś była normalna benzyna z ołowiem i było dobrze... komu to przeszkadzało ? jakimś

> wydumanym ekologom....

> ja mam akumulator Ca centry, i może mieć już nawet z 10 lat... więc po cholerę się trzymać tego

> ołowiu... jak ktoś rozładowuje akumulator do zera to niech sobie kupi taki z meleksa bo tak

> samo ołowiowy jak i wapniowy zabije...

Piszesz, ale nie za bardzo wiesz o czym hehe.gif

Akumulator wapniowy jest bardziej ołowiowy niż ten antymonowy jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.