Skocz do zawartości

Koła z wersji schumacher - parametry


Roswell

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy może ktoś podać parametry tych felg:

> ?

> I pytanie dodatkowe z oponami w jakim rozmiarze były fabrycznie

tak jak sebus napisał.... dodam jeszcze ze przy oponach 225/45/17 nie widać absolutnie żadnej różnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja jeszcze dodam, że smiało co 2 m-ce można je oddawać do prostowania. Jak zapadła decyzja o

> pozostawieniu Stilo dla syna to je sprzedałem i kupiłem 16ki. Ładne są,.. to fakt. Ale miałem

> dosyć drgań karoserii od wiecznie krzywych felg.

Co prawda zaczyna się Off top, a nie tego raczej oczekuje autor wątku, ale powstrzymać się nie mogę i muszę odpowiedzieć ... miałem dwa komplety takich felg, a drogi powiatu wołomińskiego nie należą do najlepszych - mimo to ani razu nie musiałem ich prostować, wg. mnie bardzo solidne felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja jeszcze dodam, że smiało co 2 m-ce można je oddawać do prostowania. Jak zapadła decyzja o

> pozostawieniu Stilo dla syna to je sprzedałem i kupiłem 16ki. Ładne są,.. to fakt. Ale miałem

> dosyć drgań karoserii od wiecznie krzywych felg.

zrobiłem na tych felgach ponad 30tys kkm - nie raz mi się niechcący wjechało w dziurę której nie zauważyłem. W tym roku na wiosne profilaktycznie dałem felgi do sprawdzenia przy zakładaniu nowych gumek..... wynik 1 felga do prostowania lekkiego druga nie była idealnie prosta ale wg fachowca nie trzeba jej prostowac (mimo tego kazałem prostować) - pozostałe dwie całkowicie prościutkie...... Moje auto ponad 100kkm przejeździło u poprzedniego właściciela i nie wiem jak on jeździł ale jedyne co mogę powiedzieć to na 100% felgi wcześniej nie były prostowane ani malowane......

Możliwe że na ich owalizację ma sposób użytkowania....... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Poddaję sie smile.gif Ja zawsze na wiosnę przed założeniem na auto ( w zimie na stalówkach ) dawałem do sprawdzenia i w zasadzie zawsze były prostowane. Po założeniu kilka tygodni jeździło się świetnie, a po jakimś czasie wyczuwałem już wibracje na równej nawierzchni na trasie. Idealny sposób na sprawdzenie to wjazd na hamownie ( co często kontrolnie robiłem ). Wtedy widać i czuć jak przód auta się buja. Co sezon to samo,.. zdarzało się i w połowie sezonu. Być może to też kwestia odczuć kierowcy. Bo wiele aut na hamowni buja przodem jak na bałtyku, a jak mówie kierowcy, że krzywe koła to ten zdziwiony bo nic nie zauważył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dodam jeszcze ze przy oponach 225/45/17 nie widać absolutnie żadnej różnicy

No chyba sobie jaja robisz hehe.gif.

Różnica w średnicy opon 215/45R17 i 225/45R17, a więc i finalna wysokość koła to aż 9 mm! Przy zastosowaniu tych szerszych opon szybkościomierz będzie zaniżał prędkość i przebieg, wprawdzie tylko o 1,42%, ale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba sobie jaja robisz .

> Różnica w średnicy opon 215/45R17 i 225/45R17, a więc i finalna wysokość koła to aż 9 mm! Przy

> zastosowaniu tych szerszych opon szybkościomierz będzie zaniżał prędkość i przebieg, wprawdzie

> tylko o 1,42%, ale...

Chciałbym zauważyć, że opona 225/45R17 jest właściwym zamiennikiem do Stilo, natomiast 215/45R17 to jest już mniejsze koło, więc przy szerszych nic nie będzie zaniżać, tylko pokazywać tak, jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że wszystko zależy, jak kto jeździ. Akurat felgi "skorpiony" są mocne. Natomiast Ty narzekasz, jak ci, którzy piszą, że zawieszenia są nietrwałe. Na kąciku BBM co rusz ktoś płacze, że łączniki w Marei lecą co chwilę (czyt. co 20-30 kkm). Ja kupiłem Mareę jeżdżoną we Włoszech jak miała 70 kkm przebiegu, łączniki były fabryczne, ale już stukały, wymieniłem je, zrobiłem 100 kkm i dalej są dobre. Dodam, że przy 170 kkm nadal są fabryczne drążki i końcówki kierownicze bez najmniejszego luzu. Przez 17 lat eksploatacji różnych aut nigdy nie skrzywiłem felgi, a były takie rozmiary opon jak 195/50 i do tego zawsze jeżdżę z prędkościami ponad przeciętną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba sobie jaja robisz .

w żadnym razie sobie jej nie robię smile.gif

> Różnica w średnicy opon 215/45R17 i 225/45R17, a więc i finalna wysokość koła to aż 9 mm! Przy

> zastosowaniu tych szerszych opon szybkościomierz będzie zaniżał prędkość i przebieg, wprawdzie

> tylko o 1,42%, ale...

kolego jak zaczniesz coś wypisywać to najpierw się upewnij czy jest to potwierdzone parametrami czy tylko Tobie się tak wydaje albo słyszałeś że kumpel szwagra tak mówił 20.GIF

jako wzór wezmę oponę 195/65/15 - która jest to najbardziej zalecana do stilonów i najwięcej osób na forum tych opon używa.....

195/65/15 vs 205/55R16 -2,6 mm -0,4 %

195/65/15 vs 215/45R17 -9,2 mm -1,4 % shocked.gif

195/65/15 vs 225/45/17 -0,2 mm 0 %

wychodzi na to że najmniej odpowiednią oponą jest 215/45/17 i to ona wprowadza największe przekłamania shocked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.