Skocz do zawartości

Przerabiamy Suzuki


jimbo22

Rekomendowane odpowiedzi

> No i TO jest wykonanie a nie to co te partacze z MR pokazali zapowiada się śliczna maszyna

obczaj jak Adrian zamknął profile mocowania amorków. na 1 foto (były jeszcze przymiarki dot. kąta pętelki zadupka) - widać że odstają, zostawił je otwarte jak obcinał. drugie foto - są zaspawane.

po lakierowaniu - nie będzie widać że to nie fabryka smile.gifyay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obczaj jak Adrian zamknął profile mocowania amorków. na 1 foto (były jeszcze przymiarki dot. kąta

> pętelki zadupka) - widać że odstają, zostawił je otwarte jak obcinał. drugie foto - są

> zaspawane.

> po lakierowaniu - nie będzie widać że to nie fabryka

ok mam problem.

jest sobie urwana szpilka sruba mocująca kolektor do głowicy.

1. rozwierciłem, wkręciłem wykrętak - urwałem wykrętak!!!

2. potraktowałem to kątówką, po uprzednim złamaniu 2 wierteł (wykrętak solidne bydle). kątówka dała radę, bo wystawało trochę.

3. rozwierciłem to jeszcze raz,, ale ułamałem 2 nowe wiertła znowu, a nie doszedłem na tyle głęboko, coby znowu spróbować wykrętakiem (tym razem rozmiar większym). do tego już widzę, że ori gwint chyba uszkodziłem.

juz teraz wiem ze trzeba będzie to miejsce naprawić/nagwintować od nowa, zwiększyć rozmiar, albo użyć zestawu naprawczego smile.gif 4 wiertła poszły wpizdu (gwint to M8 - posła 3 i 4 wiertła x2, 5tka się stępiła.

pytanie:

jak zapewnić sprawne wiercenie, coby się wwiercić na jakiś 1 cm w starą zapieczoną śrubę? smile.gif smar? chłodziwo? kupić wiertła tytanowe czy kobaltowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok mam problem.

> 1. rozwierciłem, wkręciłem wykrętak - urwałem wykrętak!!!

> 2. potraktowałem to kątówką, po uprzednim złamaniu 2 wierteł (wykrętak solidne bydle). kątówka dała

> radę, bo wystawało trochę.

Nie bardzo jarzę bazę co do roli kątówki, ale mniejsza z tym... spineyes.gifgrinser006.gif

> 3. rozwierciłem to jeszcze raz,, ale ułamałem 2 nowe wiertła znowu,

Chciałeś rozwiercić wykrętak? Przecież to materiał dość twardy, jak gwintownik...

> pytanie:

> jak zapewnić sprawne wiercenie, coby się wwiercić na jakiś 1 cm w starą zapieczoną śrubę? smar?

> chłodziwo? kupić wiertła tytanowe czy kobaltowe?

Przyjmując, że szpilka nie jest (a raczej nie jest) z jakiegoś super materiału, to zwykłe wiertło HSS też powinno dać radę. Oczywiście lepsze nie zaszkodzi, ale czy to ma być kobaltowe czy tytanowe? No w każdym razie ...nowe jak najbardziej grinser006.gif

Gdybyś zapytał wcześniej, to doradzał bym próbę wykręcenia na ciepło, kiedy jeszcze było za co złapać.

Co do wiercenia: taką oczywistość, jak wiertarka stołowa pomijam (a może wiercisz "z ręki"? icon_eek.gif), ostre wiertło, obroty mniejsze, niż większe i niezbyt agresywny docisk, chłodziwo w miarę potrzeb, smar to się używa, by opiłki "wyłapać" - tutaj nie ma zastosowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie bardzo jarzę bazę co do roli kątówki, ale mniejsza z tym...

usunięcie mega twardego wykrętaka.

> Chciałeś rozwiercić wykrętak? Przecież to materiał dość twardy, jak gwintownik...

dokladnie - kątówka go wywaliła smile.gif

> Przyjmując, że szpilka nie jest (a raczej nie jest) z jakiegoś super materiału, to zwykłe wiertło

> HSS też powinno dać radę. Oczywiście lepsze nie zaszkodzi, ale czy to ma być kobaltowe czy

> tytanowe? No w każdym razie ...nowe jak najbardziej

to były boshowskie HSS. nie dały rady... dlatego kupię co mogę smile.gif

> Gdybyś zapytał wcześniej, to doradzał bym próbę wykręcenia na ciepło, kiedy jeszcze było za co

> złapać.

nie było za co złapać. końcówka pod wpływem kombinerek ukręcała się.

> Co do wiercenia: taką oczywistość, jak wiertarka stołowa pomijam (a może wiercisz "z ręki"? ),

> ostre wiertło, obroty mniejsze, niż większe i niezbyt agresywny docisk, chłodziwo w miarę

> potrzeb, smar to się używa, by opiłki "wyłapać" - tutaj nie ma zastosowania.

musze wiercic z ręki, bo to cały silnik, nie podłożę go pod wiertarkę na statywie. chłodziwo jest, obroty są niskie. smar - miałem na mysli wodę:)

czyli luz: mocniejsze wiertło i cierpliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> musze wiercic z ręki, bo to cały silnik, nie podłożę go pod wiertarkę na statywie.

Sądziłem, że masz jakiś mniejszy fragment silnika... icon_eek.gifgrinser006.gif ale odpowiednio duże wiertarki też występują w przyrodzie... biglaugh.gif

> chłodziwo jest,

> obroty są niskie. smar - miałem na mysli wodę:)

Woda wystarczy, byle nie ognista grinser006.gif

> czyli luz: mocniejsze wiertło i cierpliwość.

Cierpliwość, duuuuuuuużo cierpliwości grinser006.gif przy pracy można zmówić koronkę do MB od silników spalinowych lub też wyrażać "zachwyt" nad oporną materią po łacinie - co kto lubi hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

> zaprojektowałem siedzenie

składam spowrotem od 2 wieczorów smile.gif nie doszacowalem czasu potrzebnego na polerowanie śrubek i oczyszczanie elementów ze zbyt dużej ilości proszku (pokrywy silnika, elementy nie pasujące do siebie, z powodu grubości lakieru itp itd).

oczywiscie jak to bywa przy malowaniu kilkunastu elementów, odczepiany kawałek ramy - pomylili kolor:)

ale efekt koloru na ramie (jasny grafit) jest swietny. teraz już powinno pojsc z gorki i do swiąt, będzie stał na kołach. zostanie pewnie dorobienie boczków, skrócenie kierownicy... i czekanie na: zamówienie z louisa z kierunkami i lusterkami... i kanapę.

288315639-polakierowaniu.jpg

post-23764-14352529486252_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> składam spowrotem od 2 wieczorów nie doszacowalem czasu potrzebnego na polerowanie śrubek i

> oczyszczanie elementów ze zbyt dużej ilości proszku (pokrywy silnika, elementy nie pasujące do

> siebie, z powodu grubości lakieru itp itd).

> oczywiscie jak to bywa przy malowaniu kilkunastu elementów, odczepiany kawałek ramy - pomylili

> kolor:)

> ale efekt koloru na ramie (jasny grafit) jest swietny. teraz już powinno pojsc z gorki i do swiąt,

> będzie stał na kołach. zostanie pewnie dorobienie boczków, skrócenie kierownicy... i czekanie

> na: zamówienie z louisa z kierunkami i lusterkami... i kanapę.

odebrałem siedzenie, bałem się tego momentu, że cała robota i "srednio wyjdzie", ale jestem mega zadowolony z uzyskanej linii grinser006.gifyay.gifpub2.gif270635636-JUMP2.gif

20150414_203904.jpg

20150414_203923.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat przy takich projektach "brak pomysłu" na kolor to najczęściej najlepsze rozwiązanie!

dokładnie. dlatego będzie srebro/ew. goły metal z czarnymi akcentami. brak koloru - to srebrny, nie czarny mat wink.gif

oooo takie coś robi, ale zanim ja spróbuję musze usunąć lakier z mojego baku i zobaczyć stan "szpachli";)

hookie-vi-custom-83-honda-cb750-01-673x336.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odebrałem siedzenie, bałem się tego momentu, że cała robota i "srednio wyjdzie", ale jestem mega

> zadowolony z uzyskanej linii

przepraszam ale mimo całego gadania efekt na tą chwilę jest mizerny... linia siedzenia aż prosi się o to żeby pokryła się z linią baku... generalnie jak dla mnie zupełnie bez szału... musisz naprawdę "zadziałać" z tym bakiem żeby wyglądało choć trochę lepiej...

oczywiście to moją prywatna opinia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przepraszam ale mimo całego gadania efekt na tą chwilę jest mizerny...

jakiego gadania? i co ma ono do efektu smile.gif

>linia siedzenia aż prosi się

> o to żeby pokryła się z linią baku... generalnie jak dla mnie zupełnie bez szału... musisz

> naprawdę "zadziałać" z tym bakiem żeby wyglądało choć trochę lepiej...

> oczywiście to moją prywatna opinia

oczywiście:) a mnie się podoba smile.gif oczywiscie sprobuję jeszcze cos zrobić i obnizyc bak na mocowaniu, ale nie będę płakał jak się nie uda... zawsze mozna jeszcze zagrać i spróbować to "zatuszować" dopacowanym boczkiem...

btw. poka jakie cafiaki Ci się podobają i robią szał. bo chyba masz elementarnie inny gust w motocyklach smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> btw. poka jakie cafiaki Ci się podobają i robią szał. bo chyba masz elementarnie inny gust w

> motocyklach

generalnie jest wiele motocykli w stylu cafe, brat czy scrambler które chętnie postawiłbym w garażu i robią szał smile.gifsmile.gif jakkolwiek uważam że jedyną słuszną bazą do takich projektów są motocykle starsze 198x lub wcześniejsze i nie jestem zwolennikiem nowoczesnych projektów w stylu Radical bo dla mnie bliżej im do street racerów niż do cafe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odebrałem siedzenie, bałem się tego momentu, że cała robota i "srednio wyjdzie", ale jestem mega

> zadowolony z uzyskanej linii

yay.gif270635636-JUMP2.gif

3h wczoraj... podejście 2gie - 1 elementowy błotnik (zamiast planowanych 2 kawałków).

PhotoGrid_1429569211103.jpg

jeszcze tylko kosmetyczne poprawki, wycięcie mocowania tablicy i boczki - i do lakierowania. yay.gif270635636-JUMP2.gif

a jak tylko dostanę nowe imadło - to dokończę gięcie mocowania lampy... i lecim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powaznie takie szpetne blaszysko tam wsadzisz??? moze jakis krotki blotnik albo cos czego nie

> bedzie widac?

jezu facepalm%5B1%5D.gif powiedz, co może być "bardziej schowane niż to? ten błotnik idzie po obrysie wszystkiego co jest pod siedzeniem, w maksymalnie przyklejony do wszystkiego sposób. będzie oczywiście pryśnięty na czarno...

NIE DA się tam nic mniejszego i bardziej dyskretnego upchnąć. a moto ma być do jazdy to musi być tam osłona od syfu z ulicy.

krótki błotnik rozważam, ale to pod tablicę z tyłu, a nie jako osłona elektryki przecież... bo nie da się klasycznego błotnika tam upchnąć w bardziej ukryty sposób. jesli bym to zrobił, to na grzyba kombinacja z przeniesieniem całego osprzętu tak aby z profilu wszystko schowało się w trójkącie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> 3h wczoraj... podejście 2gie - 1 elementowy błotnik (zamiast planowanych 2 kawałków).

> jeszcze tylko kosmetyczne poprawki, wycięcie mocowania tablicy i boczki - i do lakierowania.

> a jak tylko dostanę nowe imadło - to dokończę gięcie mocowania lampy... i lecim.

Wstępnie poskładany ze starym wydechem smile.gif

20150503_100513.jpg

nie odpalił frown.gif skończył się akumulator podczas próby...

poprawiłem jeszcze jedną rzecz w gaznikach (dobra rzecz, ze rozbierając po raz 3ci rozbrojenie i włożenie spowrotem zajmuje tylko 1,5h smile.gif)

dzisiaj drugie podejście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wstępnie poskładany ze starym wydechem

> nie odpalił skończył się akumulator podczas próby...

> poprawiłem jeszcze jedną rzecz w gaznikach (dobra rzecz, ze rozbierając po raz 3ci rozbrojenie i

> włożenie spowrotem zajmuje tylko 1,5h )

> dzisiaj drugie podejście...

odpalił smile.gif powód: zamieniłem cewki stronami grinser006.gif gupi ja... a jeszcze sprawdzałem ze schematem wiązki i kolorami przewodów - no gupi. przejechałem wczoraj kontrolnie rundkę po osiedlu grinser006.gif trzeba wyleczyc choroby wieku dziecięcego...

1. nie wskazuje prędkości - czujnik halla do poprawki

2. przednie hamulce są chyba lekko zapowietrzone jeszcze - do poprawki

3. w lusterkach pod kierownicą guzik widzę - muszę obrócić jednak do góry

4. przerywa na niskich obrotach - do strojenia gaźniki, ale to dopiero na wymienionym wydechu.

poza tym NIC nie cieknie, stuka, puka = jest dobrze ;D

yay.gifpub2.gif270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj więcej fot

> Podoba mi się

2015-05-07%252021.30.17.jpg

wczoraj było pierwsze normalne latando - traska 40 km Łomianki - Piaseczno. w niedziele mam nadzieje odebrąć z nowym wydechem. i w poniedziałek jedzie bak do lakierowania grinser006.gif

zrobiłem nawet profesjonalny szkic malowania:

20150508_122100.jpg

bardzo informatywna pod kątem problemów z przerywaniem na niskich obrotach...

do tego nigdy nie przywyknę do kranika paliwa... zdechł mi po wyjezdzie z domu po 4 km... i bałem się że będzie lawetowanie potrzebne smile.gif a to rezerwa się "włączyła" smile.gif

takze tez kolejny sukces - nadal NIC NIE CIEKNIE z silnika smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to końcówka. Bak zrobiony, wydech jest, boczki są.

1. została synchronizacja gaźników.

2. uporanie się z przerywaniem w zakresie 1/4-1/2 gwizdka (dysze, igła i dyski w wydechu - dziubanie/hamownia smile.gif

I wystawa w Gdańsku 30 maja grinser006.gif

288421564-10983322_1060238357338491_3198634778112229348_n.jpg

post-23764-14352530684063_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to końcówka. Bak zrobiony, wydech jest, boczki są.

> 1. została synchronizacja gaźników.

> 2. uporanie się z przerywaniem w zakresie 1/4-1/2 gwizdka (dysze, igła i dyski w wydechu -

> dziubanie/hamownia

> I wystawa w Gdańsku 30 maja

weź zestaw gdzieś obok siebie dwie foty - przed & po cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to końcówka. Bak zrobiony, wydech jest, boczki są.

> 1. została synchronizacja gaźników.

> 2. uporanie się z przerywaniem w zakresie 1/4-1/2 gwizdka (dysze, igła i dyski w wydechu -

> dziubanie/hamownia

> I wystawa w Gdańsku 30 maja

jestem na tak, bardzo fajnie wyszedl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piękny

> Nie myślałeś nad innymi setami (podnóżkami)?

tak myslalem. pewnie cos zmienie.

jeszcze owiewkę z przodu muszę zrobić, bo ilość kabli jest nie do ogarnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to końcówka. Bak zrobiony, wydech jest, boczki są.

> 1. została synchronizacja gaźników.

> 2. uporanie się z przerywaniem w zakresie 1/4-1/2 gwizdka (dysze, igła i dyski w wydechu -

> dziubanie/hamownia

> I wystawa w Gdańsku 30 maja

Wygląda elegancko, gratuluję 20.GIFzlosnik.gif Mam pytanie: gdzie w tym motocyklu schowałeś kierunkowskazy? hehe.gifzlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak myslalem. pewnie cos zmienie.

> jeszcze owiewkę z przodu muszę zrobić, bo ilość kabli jest nie do ogarnięcia.

Wstaw IMO jakikolwiek set bez "gumy" wizualnie "lżejszy" i bardziej surowy zlosnik.gif

Przód nie razi za bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wstaw IMO jakikolwiek set bez "gumy" wizualnie "lżejszy" i bardziej surowy

niby ta. ale te są wygodne i wibracje pochłaniają.

> Przód nie razi za bardzo

bo go nie widać smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to końcówka. Bak zrobiony, wydech jest, boczki są.

> 1. została synchronizacja gaźników.

> 2. uporanie się z przerywaniem w zakresie 1/4-1/2 gwizdka (dysze, igła i dyski w wydechu -

> dziubanie/hamownia

no i się uporałem - doraźnie.

przywróciłem seryjny filtr powietrza i zestaw dysz. chodzi ładniej. jeszcze ma za ubogo, ale to dyskami w wydechu poprawię.

jak wrócę z Gdańska - spowrotem pobawię się w większe dysze... narazie musi jezdzic.

wczoraj na testdrive za to złapał mnie deszcz. słaba opcja - bo przedni błotnik jest u lakiernika na poprawkach - a tylny nie istnieje grinser006.gif MASAKRA co zrobiło mi z plecami kurtki grinser006.gif

> I wystawa w Gdańsku 30 maja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i się uporałem - doraźnie.

> przywróciłem seryjny filtr powietrza i zestaw dysz. chodzi ładniej. jeszcze ma za ubogo, ale to

> dyskami w wydechu poprawię.

> jak wrócę z Gdańska - spowrotem pobawię się w większe dysze... narazie musi jezdzic.

> wczoraj na testdrive za to złapał mnie deszcz. słaba opcja - bo przedni błotnik jest u lakiernika

> na poprawkach - a tylny nie istnieje MASAKRA co zrobiło mi z plecami kurtki

> > I wystawa w Gdańsku 30 maja

Kto był na wystawie? kogo spotkałem i nie wiem o tym? smile.gif

ogolnie bylo sympatycznie:)

ale tak naprawdę, to tyle samo maszyn ciekawych przyjechało i zaparkowało pod lokalem, niż było na wystawie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> No to końcówka. Bak zrobiony, wydech jest, boczki są.

> 1. została synchronizacja gaźników.

> 2. uporanie się z przerywaniem w zakresie 1/4-1/2 gwizdka (dysze, igła i dyski w wydechu -

> dziubanie/hamownia

> I wystawa w Gdańsku 30 maja

no to podsumowujemy wątek. dla google i potomnych. czas zacząć poszukiwania nowej, ambitniejsze bazy na kolejne dłubanie wieczorami smile.gif

IMG_4420.jpg

IMG_4369.jpg

IMG_4341.jpg

IMG_4347.jpg

IMG_4319.jpgIMG_4400.jpg

IMG_4415.jpgIMG_4220.jpg

IMG_4148.jpg

IMG_4140.jpg

więcej fotek itp. na fejsbuniu.

dziękuję za feedback (zarówno ten pozytywny jak i negatywny). pierwsze koty za płoty... pora na kolejne 2 koty (1 na codzień i drugi bardziej dojrzały).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.