Skocz do zawartości

Zamienił stryjek siekierkę na kijek ;-)


torelek

Rekomendowane odpowiedzi

Zamienił stryjek siekierkę na kijek, czyli mając E46 330d w manualu kupił E91 330d w automacie.

E91 po lifcie, silnik N57 245hp, napęd na 4 łapy i automat. Jak się ma nowe do starego? Liczyłem na więcej... Osiągi serii są gorsze niż E46 po programie. Z wyjątkiem samego momentu ruszania, gdzie 4x4 się katapultuje, E46 jest zauważalnie szybsze. No i spalanie... że będzie aż tak źle się nie spodziewałem - powrót na dwa auta 300km "gierkówką": E46 średnia 6,7 litra, E91 średnia 8,8 litra. shocked.gif

Z pozytywów: automat w warszawskich korkach ok.gif, trakcja 4x4 ok.gif.

Trzeba będzie robić program, bo w serii to auto jakby przyczepę ciągnęło... Kogo polecicie do tego celu - tzn. który tuner zna ten silnik (N57), bo dolać paliwa to każdy potrafi.

E46 będzie na sprzedaż, gdyby ktoś był zainteresowany.

post-157616-14352531394158_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety felgi 18" zdjąłem i sprzedałem, a założyłem 17". Biorąc pod uwagę, że w E46 przez 85kkm czterokrotnie (!) rozciąłem oponę o różne dziury w jezdni (i to zawsze minimum 400km od domu... w sumie na dojazdówce zrobiłem ze 2kkm), jazda na 18" autem bez koła zapasowego (w E90/91 nie ma miejsca na zapas ) to zbyt duże ryzyko. Liczę ponadto, że zmiana kół wpłynie nieco na spalanie: na tyle były 255/35R18, na przodzie 225/40R18, teraz obie osie 225/45R17. O trakcję w czterołapie martwić się nie muszę.

Przymiarka do felg 17 w załączniku - tragicznie nie jest.

post-157616-1435253139871_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym polecił TC z Łodzi/Zgierza, mają praktycznie specjalizacje w bmw.

O,o, właśnie o nich myślałem. Oglądałem ich wykresy na forum bmw (niestety żaden wykres N57) i podoba mi się sposób w jaki "poprawiają" fabrykę, tzn. bez "jeb...cia" z dołu, za to pociągnięte górą. Myślę, że dla skrzyni automatycznej lepszy będzie taki płaski, długi wykres - i tak jak przydepnę to natychmiast redukuje, więc mocny dół nie ma racji bytu. Biorę jeszcze pod uwagę Dynosoft (Aligator) z Katowic (daleko... 300km z Wawy...) z tego samego powodu. Warszawskich tunerów też znam (robiłem auta w VTG, Unitronic, Diagtronic, Masters, MR-motors / R-preformance) i cenię ale chcę takiego, który zna ten konkretny silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ładnie się prezentuje,gratuluję zmiany na nowsze i zazdraszczam,no może ja bym wolał manual.

Też wolałem ale okazuje się, że kupić wypasione e90/91 w dobrym stanie i koniecznie z 3l dieslem i napędem na 4 koła wcale nie jest tak łatwo. Albo brak nawigacji albo siedzenia "taborety" albo środek w kolorze bielizny babci... Jak się trafi wszystko co trzeba, to cena z kosmosu. Miałem duuuży dylemat, czy kupić za ok. 40 auto przedliftowe z silnikiem M57N, czy dwa lata młodsze z nowszym N57 ale niestety zauważalnie droższe. Wyboru dokonała (nieświadomie) żona gdy pokazałem ogłoszenia tych z 2007, cyt. "znowu grata chcesz kupić" hehe.gif

Automat zaakceptowałem bo, ten egzemplarz ma akurat manetki w kierownicy - więc można narzucić własny styl jazdy (dźwignia w pozycję "sport" i manetkami zmieniasz). W praktyce po pierwszym tygodniu użytkowania powiem, że kilka razy wymusiłem manetką redukcję przed manewrem, a 99% czasu to "psj" w trybie automatycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisz coś więcej o tej e46 do sprzedania.

touring, kolor sibergrau

2003 (sprowadzona z Niemiec, pierwszy Polak jeździł 4 lata i ja niecałe 4)

325000km (wg. mojej wiedzy tyle rzeczywiście ma) - nie przerażać się - te silniki bez napinki pół miliona robią

silnik 204hp podkręcony na 270/580

przede mną ktoś coś robił z lewym przednim błotnikiem (czujnik pokazał grubszy lakier), ja przerysowałem prawe tylne drzwi i błotnik (drzwi wymienione, błotnik klepany). Poważniejszych przygód wg. mojej wiedzy auto nie miało - geometria ok, jedzie równo.

Tutaj kiedyś zdjęcia wrzuciłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z nocnych pomiarów E91 g-techem. Mówiąc krótko - pocisk. Na serii 0-100 wychodziło powtarzalnie 6,42-6,46sek, ćwiartka 14,5. Obecnie (zrobiony program), ruszając w ten sam sposób jak wcześniej 0-100 5,7sek, natomiast ruszając z obrotów 5,4sek; ćwiartka 13,62 (też uważam, że błąd pomiaru ;-)). Najbardziej gniecie gdy się wyłączy kontrolę trakcji i ruszy z obrotów - raz wyszło 5,1 sekundy i przeciążenie 1,07g. :yay:

Powoli zaczynam lubić to auto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

E46 nadal do wzięcia. Nowa cena: 20500

 

BMW 330d (diesel) touring

 

Moc fabryczna 204km podniesiona do 270km (uprzedzając pytania - sprzęgło wzmocnione, trzyma i ma się dobrze).

 

Samochód sprawny, na bieżąco serwisowany (był w ciągłej eksploatacji do momentu, gdy kupiłem następcę - E91 - z tego też powodu sprzedaję E46), nie wymaga żadnych większych napraw.

Kupiłem w 2012 (marzec) od osoby, która sprowadziła auto z Niemiec (jeździła nim 4 lata, więc nie jest to odpicowane auto od handlarza). Obecny przebieg 325007km - wg. mojej wiedzy autentyczny. Silnik w doskonałym stanie, ciągnie od 1400 obrotów, powyżej 2000 - łamie żebra (ok. 6,5sek do 100). Doskonały do sprawnego przemieszczania się, wyprzedzanie nie sprawia kłopotu niezależnie czy się wyprzedzany z tym godzi czy nie.

 

Spalanie w trasie średnio 6-7 litrów (zależ od stylu jazdy, rekord to 5,25 przy niemal przepisowej jeździe), w mieście - zależy ile kto w korkach stoi, u mnie 8-9 litrów, nigdy nie przekroczyło 10.

 

Wyposażenie - wszystkie 330d były raczej dobrze wyposażane - to posiada między innymi grzane sportowe fotele (z regulowaną długością siedziska) z elektryczną regulacją i pamięcią ustawień, szybę przednią atermiczną (chłodniej w środku), czujnik deszczu (aut. wycieraczki). Środek w m-pakiecie (czarny dach, fotele, kierownica). Klimatyzacja automatyczna, kontrola trakcji, inne oczywiste rzeczy. Dodatkowo poprowadzona jest przeze mnie instalacja do cb-radio (antena stała na dachu, miejsce na radio w schowku z lewej strony kierowcy - samo radio zdemontowane ale oddam zestaw montażowy do radia President Harry II / Uniden 510,520 / M-tech Legend / inne klony presidenta - po otwarciu schowka radio się wysuwa na prowadnicach, przy zamknięciu chowa się do środka).

Auto nie przechodziło żadnych poważnych wypadków - gdy kupowałem miało fabryczny lakier z wyjątkiem jednego błotnika. Niestety, zaliczyłem przycierkę - naprawiany prawy tylny błotnik wymienione drzwi (posiadam zdjęcia auta sprzed naprawy).

 

Kontakt telefoniczny - 601282456.

 

Więcej zdjęci w galerii:

 

http://tinyurl.com/neoq6qa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Musi to zapierdzielać, a jak spalanie po takim programie?

 

Z moich doświadczeń z różnymi autami po programach wynika, że spalanie nie zależy od tego czy jedziemy na serii, czy po modyfikacji, a od tego ile przyspieszamy i jaką prędkość utrzymujemy. Na trasie Wa-Wrocław (ekspresówka) spokojnie jadąc wyszło 6,7. Z powrotem nieco szybciej i przez Łódź (korki) 7,3. E46 brało wyraźniej mniej ale tutaj też tragedii nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie seria... to mocny program jest. N57 = 245hp

 

Miałem na myśli seryjne graty i tylko wgrany program. :oki:

 

Przegubów nie urywa, to automat i jak się nieco mocniej wciśnie, to redukuje (niekiedy o dwa biegi).

Trzeba by chyba aktualizację softu skrzyni jakąś poczynić. ;] Dlaczego nie manual?W iX jest jeszcze lepsza zabawa. ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dlaczego nie manual?

 

Trudno jest dorwać takie auto. Większość 330d ma automaty, napęd 4x4 to też duża mniejszość. Jeśli do tego dodać inne kryteria (fotele sportowe, iDrive, ksenony, skóra + elektryka) to auta, które je wszystkie spełniają liczymy w pojedynczych sztukach (mówię o autach dostępnych w Polsce w danym momencie). W tych kilku co zostały na placu boju odrzucamy podejrzane, za tanie i za drogie i przeważnie nie zostaje nic... Auta szukałem ze 2 miesiące i w końcu wziąłem automat, bo juz mi się nudziło to przeglądanie otomoto. Czynnikiem, który mnie do automatu nie tyle przekonał, co sprawił, że go nie odrzuciłem były manetki na kierownicy. Wydawało mi się, że będę mógł jeździć jak w manualu wachlując biegami poprzez manetki (g. prawda, ale to potem odkryłem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czynnikiem, który mnie do automatu nie tyle przekonał, co sprawił, że go nie odrzuciłem były manetki na kierownicy. Wydawało mi się, że będę mógł jeździć jak w manualu wachlując biegami poprzez manetki (g. prawda, ale to potem odkryłem).

Mam dość ciekawą obserwację z tym związaną - wśród znajomych, którzy z manuala przesiadali się na automat, wielu wybrało automat z manetkami za kierownicą - specjalnie dopłacili/ szukali takiego egzemplarza, "żeby czasem fajną drogą pojeździć jak z manualem". Uzasadnienie jak najbardziej sensowne. Jak się po jakimś czasie pytałem jednego, drugiego, piątego, to okazuje się, że nikt z nich tych łopatek nie używa - zawsze automat, najwyżej przełączony na tryb sport, jeśli ma taką funkcję i tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Wydawało mi się, że będę mógł jeździć jak w manualu wachlując biegami poprzez manetki (g. prawda, ale to potem odkryłem).

 

Masz na myśli olbrzymie opóźnienie przy zmianie biegów(znaczna różnica w czasie od momentu przełączenia manetki do reakcji skrzyni biegów)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To gdyby ktoś miał wątpliwości czy brać diesla czy benzynę ;)

 

Muszę na wiosnę do nich podjechać moją odmulić trochę ale na ten moment masz 2x tyle pod kopytem  co mój muł ;l Ładne musi ganiać jeszcze z 4x4 :phi:  btw. sprzedałeś już e46 bo długo się wahałem czy wziąć ją od Ciebie jednak zdecydowałem się na e91 163KM od znajomego. 

To jest tylko sam program czy było coś jeszcze jakiś IC, wydech ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli olbrzymie opóźnienie przy zmianie biegów(znaczna różnica w czasie od momentu przełączenia manetki do reakcji skrzyni biegów)?

 

Opóźnienie też, chociaż je można zniwelować nieco wcześniej zmieniając bieg. Mam na myśli, że w sytuacjach gdy chcesz szybko operować skrzynią, musisz to robić bez zastanowienia. Jak się ćwierć wieku jeździło z manualem, to mam odruch na manuala. A z manetkami, to za każdym razem muszę się skupić w którą stronę manetkę wcisnąć (bieg do góry czy w dół), jeśli jeszcze kierownica jest w tym czasie obracana (razem z manetkami...) to już w ogóle nie ograniam. Na pewno by się dało to wyćwiczyć ale nie chce mi się... jak muszę zmienić bieg ręczenie, to wolę drążkiem.

 

Rylu, E46 sprzedałem, dzisiaj mija równo 2 miesiące jak ma nowego właściciela. Cóż mogę powiedzieć... trzeba było brać moją E46, bo naprawdę była w dobrym stanie. Do tego ja taki dziwny jestem, że mówię szczerze potencjalnemu nabywcy co w aucie niedomaga/na co zwócić uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Rylu, E46 sprzedałem, dzisiaj mija równo 2 miesiące jak ma nowego właściciela. Cóż mogę powiedzieć... trzeba było brać moją E46, bo naprawdę była w dobrym stanie. Do tego ja taki dziwny jestem, że mówię szczerze potencjalnemu nabywcy co w aucie niedomaga/na co zwócić uwagę.

Wiem wiem, ale to e91 też pewne auto od znajomego  :)  auto kupowałem z zamiarem jazdy kilka lat a niestety e46 wieje już trochę sandałem choć bardzo mi się to auto podoba ale jak moja żona zobaczyła fotkę z pierwszego postu powiedziała, że wybór jest prosty ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy później...

Niestety dzisiaj auto zmieniło właściciela. Niestety, ponieważ odbyło się to w nocy, bez płacenia i do tego na urlopie w Bułgarii... Sprawa zgłoszona na policję ale nie mam wielkich nadziei, że się znajdzie - pewnie jest już w Stambule.

Przeglądam F11-ki na otomoto ale z silnikiem N57 drogie jak diabli....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle nie biorę pod uwagę, że auto znajdą. Byłbym szczerze zdziwiony. Prawdopodobnie odjechali po północy i do rana, zanim się zorientowałem i zgłosiłem na policję mieli 6-7 godzin. Wystarczy, żeby auto rozebrać albo przewieźć przez granicę. Trudno - pech i tyle.

Na szczęście żona niedawno kupiła auto i jeszcze nie sprzedaliśmy jej starej skody. Na razie ją przejmę i mam czym jeździć zanim nie zdecyduję co kupić. Mam nadzieję, że nie będzie problemów z odszkodowaniem ale i tak z 3 miesiące miną zanim umorzą postępowanie na policji (wcześniej odszkodowania chyba ubezpieczalnia nie wypłaci?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dzisiaj auto zmieniło właściciela. Niestety, ponieważ odbyło się to w nocy, bez płacenia i do tego na urlopie w Bułgarii... Sprawa zgłoszona na policję ale nie mam wielkich nadziei, że się znajdzie - pewnie jest już w Stambule.

Przeglądam F11-ki na otomoto ale z silnikiem N57 drogie jak diabli....

Współczuję,nieciekawa sytuacja,szkoda gadać. :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle nie biorę pod uwagę, że auto znajdą. Byłbym szczerze zdziwiony. Prawdopodobnie odjechali po północy i do rana, zanim się zorientowałem i zgłosiłem na policję mieli 6-7 godzin. Wystarczy, żeby auto rozebrać albo przewieźć przez granicę. Trudno - pech i tyle.

Na szczęście żona niedawno kupiła auto i jeszcze nie sprzedaliśmy jej starej skody. Na razie ją przejmę i mam czym jeździć zanim nie zdecyduję co kupić. Mam nadzieję, że nie będzie problemów z odszkodowaniem ale i tak z 3 miesiące miną zanim umorzą postępowanie na policji (wcześniej odszkodowania chyba ubezpieczalnia nie wypłaci?).

 

Znajomemu kopsnęli E91 to dopiero po 30 dniach od umorzenia postępowania i wyrejestrowaniu pojazdu w wydziale komunikacji wypłacili odszkodowanie :P generalnie temat ciągnął się od połowy kwietnia b.r. do początku sierpnia także cierpliwość potrzebna :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle nie biorę pod uwagę, że auto znajdą. Byłbym szczerze zdziwiony. Prawdopodobnie odjechali po północy i do rana, zanim się zorientowałem i zgłosiłem na policję mieli 6-7 godzin. Wystarczy, żeby auto rozebrać albo przewieźć przez granicę. Trudno - pech i tyle.

Na szczęście żona niedawno kupiła auto i jeszcze nie sprzedaliśmy jej starej skody. Na razie ją przejmę i mam czym jeździć zanim nie zdecyduję co kupić. Mam nadzieję, że nie będzie problemów z odszkodowaniem ale i tak z 3 miesiące miną zanim umorzą postępowanie na policji (wcześniej odszkodowania chyba ubezpieczalnia nie wypłaci?).

 

To im tym chipiuningiem zafundowałeś banana na twarzy  ;)  tzn zanim dojechali do dziupli. 

 

Współczuję przedwczesnego rozstania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Umarł król, niech żyje król!

 

 

W garażu stoi kolejna E91, tym razem niebieska. Silnik taki sam, oczywiście napęd na 4 łapy, tylko skrzynia manualna.

Poradzi ktoś dobrego speca od alarmów, bo mi uraz został i się boję jeździć :hehe:

 

Zrób coś z OBD, mi to uratowało auto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pierwsze głupie skojarzenie jak ktoś w wątku PiotrekPanda o e91 napisał przy szkodzie całkowitej i odkupionym wraku i opłacalności naprawy, że teraz zniknie taka sama niebieska...oczywiście Ci tego nie życzę. Sam muszę w końcu pomyśleć nad jakimś zabezpieczeniem może tak jak Steffan wspomniał OBD.

Jak porównanie jazdy manual vs automat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

s_DSC03841.jpg

s_DSC03845.jpg

 

Steffan - wrzuć mi na priv co z tym OBD zrobiłeś.

 

Manual vs automat... zdecydowanie automat przyjemniejszy do jazdy. O ile BMW robi bardzo fajne automaty (porównuję do kilkunastu aut wziętych z wypożyczalni), to manual jest po prostu tragiczny. Chodzi ciężko - sprężyna która trzyma drążek w pionie jest baaardzo mocna i zmiana biegów jest po prostu ciężka. Nie to że wchodzą nieprecyzyjnie, po prostu ciężko ten drążek "giąć". Pamiętam w E46 było tak samo - tam się przyzwyczaiłem w końcu. Liczę, że chociaż auto będzie szybsze (podobno w manualu jest) - ale nie jestem pewien, czy z takim sztywnym drążkiem da się biegi przełączać szybciej od automatu który miałem w poprzednim. Zobaczymy jak spalanie, bo automat generalnie trzymał znacznie niższe obroty (zmiana przy ok. 1500 obr/min)- tu mi się nie chce wahlować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

s_DSC03841.jpg

s_DSC03845.jpg

 

Steffan - wrzuć mi na priv co z tym OBD zrobiłeś.

 

Manual vs automat... zdecydowanie automat przyjemniejszy do jazdy. O ile BMW robi bardzo fajne automaty (porównuję do kilkunastu aut wziętych z wypożyczalni), to manual jest po prostu tragiczny. Chodzi ciężko - sprężyna która trzyma drążek w pionie jest baaardzo mocna i zmiana biegów jest po prostu ciężka. Nie to że wchodzą nieprecyzyjnie, po prostu ciężko ten drążek "giąć". Pamiętam w E46 było tak samo - tam się przyzwyczaiłem w końcu. Liczę, że chociaż auto będzie szybsze (podobno w manualu jest) - ale nie jestem pewien, czy z takim sztywnym drążkiem da się biegi przełączać szybciej od automatu który miałem w poprzednim. Zobaczymy jak spalanie, bo automat generalnie trzymał znacznie niższe obroty (zmiana przy ok. 1500 obr/min)- tu mi się nie chce wahlować.

 

W e46 330d 184KM to katalogowo leniwy jest o 0.3-0.4s wolniejszy w sprincie do 100kmph. W praktyce niezauważalne, szczególnie w trybie skrzyni sport.

Nie wiem jak jest w e91, ale automat w e46 przyjemnie działa. Wadą jest tylko tylko brak rezerwy skrzyni na moment obrotowy (wg niektórych źródeł budowana była na 350nm, a silniki katalogowo mają 390nm + gratisy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e46 330d 184KM to katalogowo leniwy jest o 0.3-0.4s wolniejszy w sprincie do 100kmph. W praktyce niezauważalne, szczególnie w trybie skrzyni sport.

Nie wiem jak jest w e91, ale automat w e46 przyjemnie działa. Wadą jest tylko tylko brak rezerwy skrzyni na moment obrotowy (wg niektórych źródeł budowana była na 350nm, a silniki katalogowo mają 390nm + gratisy).

 

Daj spokój - to auta nie do porównania. E46 184km to w miejscu stoi przy kręconej E91 z silnikiem N57. Poprzednie E91 w automacie robiło mi sto w powtarzalne idealnie 5,4 sekundy. Weź machaj dźwignią w takim tempie... Automat jednak zmienia biegi szybciej niż da się to zrobić manualem, tylko pewnie jakieś straty mocy są na skrzyni i dlatego gorszy czas (katalogowo chyba 0,2 sek).

 

Odnośnie felg - takie same miałem w czarnej i byłem bardzo zadowolony. W miarę mi się podobają i wyglądają na bardzo mocne. Większe owszem - są ładniejsze ale ja w takie wygwizdowa jeżdżę, że w e46 cztery razy przez 80kkm opony 17" przecinałem na różnych dziurach. Niestety dlatego większe niż 17 odpadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.