rwIcIk Napisano 8 Marca 2017 Udostępnij Napisano 8 Marca 2017 Tak sobie przeglądam ofertę Nissana Qashqai. Widzę silnik benzynowe: 1,2 - 115 KM 1,6 - 160 KM i diesle: 1,5 - 110 KM 1,6 - 130 KM. Możecie napisać coś o tych jednostkach: kultura pracy, niezawodność, osiągi itp. Skrzynie biegów - manualna i CVT - jak pracują w tym aucie? Na jesieni wejdzie model po faceliftingu i zastanawiam się, czy warto w to wejść http://www.samar.pl/__/3/3.a/92580/Ulepszony-Nissan-Qashqai-premierowo.html?locale=pl_PL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 8 Marca 2017 Udostępnij Napisano 8 Marca 2017 Przez rok użytkowałem 1,2. Silnik fajny na miasto, bez większej dynamiki ale daje radę. W trasie również poprawnie, choć bez szaleństwo. Ot takie toczydło. Spalanie średnie jakie mi wychodziło to ok. 7,6 litra na 20 kkm. We Wrocławiu bliżej 8 litrów, w trasie tak przy średniej 90 km\h ok. 5,6-6,3 litra, na autostradzie w okolicy 130 km\h 7,3 litra. Sama jednostka cicha, pracy turbiny nie słychać. Z wad to na dwójce nie potrafił podjechać na parking piętrowy w galerii handlowej po ślimaku, trzeba było redukować do 1-ki i z buta. Powiem tak, jako auto rodzinne w opcji na trasy to nie ten silnik, jak na dojazdy do roboty to może być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 8 Marca 2017 Udostępnij Napisano 8 Marca 2017 5 godzin temu, rwIcIk napisał: Możecie napisać coś o tych jednostkach: kultura pracy, niezawodność, osiągi Jakieś 2 lata temu byłem na jeżdzie próbnej z silnikiem 1,6 160 KM - jechalo się zupełnie poprawnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Marca 2017 Udostępnij Napisano 8 Marca 2017 1.2 130KM w kadjar ma koleżanka zbiera się fajnie. Te skrzynie w nissanie chyba momentu nie wytrzymują ponieważ silnik 1.2 jest wtedy słabszy. Do miasta ok w trasie jest lepiej niż w na ale turbo żyje i pije. Ten 1.2 130 z automatem pali w wawie 9-10. Osobiście lepiej mi się jechało scross 1.4T. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 8 Marca 2017 Udostępnij Napisano 8 Marca 2017 "Mówi się", że te 1.2TCE od Renault biorą olej. Pewnie statystycznie 5%, ale na forach ludzie piszą. 1.5dCI to wiadomo - obracające się panewki jeśli olej się zmienia co 30kkm a nie co 10kkm, lub jak ma 300kkm nakręcone jak większość sprowadzonego chłamu na rynku. Jako nowego z gwarancją nie bałbym się żadnego z nich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Marca 2017 Udostępnij Napisano 8 Marca 2017 Godzinę temu, spad napisał: Przez rok użytkowałem 1,2. Silnik fajny na miasto, bez większej dynamiki ale daje radę. W trasie również poprawnie, choć bez szaleństwo. Ot takie toczydło. Spalanie średnie jakie mi wychodziło to ok. 7,6 litra na 20 kkm. We Wrocławiu bliżej 8 litrów, w trasie tak przy średniej 90 km\h ok. 5,6-6,3 litra, na autostradzie w okolicy 130 km\h 7,3 litra. Sama jednostka cicha, pracy turbiny nie słychać. Z wad to na dwójce nie potrafił podjechać na parking piętrowy w galerii handlowej po ślimaku, trzeba było redukować do 1-ki i z buta. Powiem tak, jako auto rodzinne w opcji na trasy to nie ten silnik, jak na dojazdy do roboty to może być. Jak to jezdzi w porownaniu z Astra 1,4T? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 8 Marca 2017 Udostępnij Napisano 8 Marca 2017 24 minuty temu, iwik napisał: 1.5dCI to wiadomo - obracające się panewki Ale to podobno do 2011 czy 2012 roku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 8 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2017 Kuszące są 1,6 albo benzyna albo diesel. Bo jak patrzę na prędkości maksymalne, to dopiero mocny diesel i mocna benzyna mają 190-200 km/h. Boję się, że te słabsze na autostradzie będą pracować na wysokich obrotach, więc głośno i mało oszczędnie. O poborach oleju przez 1,2 turbo słyszałem. Tego nie akceptuję. Odkąd jeżdżę 10 lat Chevroletami, nie wiem co to dolewki między wymianami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Marca 2017 Udostępnij Napisano 8 Marca 2017 1 godzinę temu, rwIcIk napisał: Kuszące są 1,6 albo benzyna albo diesel. Bo jak patrzę na prędkości maksymalne, to dopiero mocny diesel i mocna benzyna mają 190-200 km/h. Boję się, że te słabsze na autostradzie będą pracować na wysokich obrotach, więc głośno i mało oszczędnie. O poborach oleju przez 1,2 turbo słyszałem. Tego nie akceptuję. Odkąd jeżdżę 10 lat Chevroletami, nie wiem co to dolewki między wymianami. Problem w tym, ze sensowna wersja z silnikiem 1,6T to spokojnie podjezdza pod 100kPLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 8 Marca 2017 Udostępnij Napisano 8 Marca 2017 3 godziny temu, Maciej__ napisał: Jak to jezdzi w porownaniu z Astra 1,4T? W porównaniu z Astra 1,4T to nie jeździ. Nie ma co porównywać, w Astrze czuje się moc, czego brakuje QQ. Astrę w zasadzie poderwiesz do roboty w każdej chwili, QQ musi się rozkręcić. Do tego przez rok użytkowania nie potrafiłem wyczuć Kaszkaja tak, żeby np. z zera z podporządkowanej wbić się do ruchu. Wolałem odczekać niż liczyć, że silnik da odpowiednia moc. Nawet w wolnossacej Lagunie 1,8 nie mam tego problemu. O Astrze nie wspomnę, to depczę i jedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 8 Marca 2017 Udostępnij Napisano 8 Marca 2017 2 godziny temu, rwIcIk napisał: Kuszące są 1,6 albo benzyna albo diesel. Bo jak patrzę na prędkości maksymalne, to dopiero mocny diesel i mocna benzyna mają 190-200 km/h. Boję się, że te słabsze na autostradzie będą pracować na wysokich obrotach, więc głośno i mało oszczędnie. O poborach oleju przez 1,2 turbo słyszałem. Tego nie akceptuję. Odkąd jeżdżę 10 lat Chevroletami, nie wiem co to dolewki między wymianami. To sobie kup od razu 1.6. Mój 1.2 mało, bo mało, ale jednak podbiera. Pulsar z tym silnikiem na trasie powyżej 140km/h idzie tak sobie, skrzynia jest długa, więc wypada redukować. Moc max. w 1.2 masz przy 4500rpm, więc trochę jak w dieslu. Najznośniej ten silnik przyspiesza tak 3-4krpm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 8 Marca 2017 Udostępnij Napisano 8 Marca 2017 2 godziny temu, rwIcIk napisał: Kuszące są 1,6 albo benzyna albo diesel. Bo jak patrzę na prędkości maksymalne, to dopiero mocny diesel i mocna benzyna mają 190-200 km/h. Boję się, że te słabsze na autostradzie będą pracować na wysokich obrotach, więc głośno i mało oszczędnie. O poborach oleju przez 1,2 turbo słyszałem. Tego nie akceptuję. Odkąd jeżdżę 10 lat Chevroletami, nie wiem co to dolewki między wymianami. Ja przez rok i 20 kkm też nie dolałem do 1,2, choć faktycznie na forum Nissana jest o tym duży watek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 8 Marca 2017 Udostępnij Napisano 8 Marca 2017 4 godziny temu, wujekcybul napisał: 1.2 130KM w kadjar ma koleżanka zbiera się fajnie. Te skrzynie w nissanie chyba momentu nie wytrzymują ponieważ silnik 1.2 jest wtedy słabszy. Do miasta ok w trasie jest lepiej niż w na ale turbo żyje i pije. Ten 1.2 130 z automatem pali w wawie 9-10. Osobiście lepiej mi się jechało scross 1.4T. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Nie filozofuj. Skrzynia w Nissanie jest raczej od Renault. Generalnie syf jakich mało, głośna i biegi chodzą tak sobie. Moment to przycięli przy cvt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnson Napisano 9 Marca 2017 Udostępnij Napisano 9 Marca 2017 Jak chcesz 4x4 to 1,6 diesel. Jak nie to 1,6 turbo benzyna. Te 160km powinno jechac jak ta astra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 9 Marca 2017 Udostępnij Napisano 9 Marca 2017 10 godzin temu, bartekm napisał: Nie filozofuj. Skrzynia w Nissanie jest raczej od Renault. Generalnie syf jakich mało, głośna i biegi chodzą tak sobie. Moment to przycięli przy cvt. 1.2 130KM Kadjar ma dwusprzeglowa a Kysz Kysz ma CVT chiba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 9 Marca 2017 Udostępnij Napisano 9 Marca 2017 Miałem jako zastępczaki gdy mój był w serwisie zarówno 1.2 jak i 1.6 benzyna. Ten 1.2 sprawia wrażenie zadziwiająco dynamicznego przy niskich prędkościach. Sporo momentu z dołu i wydaje Ci się że jedziesz szybkim autem. Dopiero przy próbie prawdziwego rozpędzania okazuje się że jest słaby. Jest też głośny przy prędkościach autostradowych. Plusem jest natomiast że rzeczywiście potrafi spalać 6-7 litrów. Ten 1.6 ma prawdziwe osiągi, chociaż jak na 160KM to też szału nie ma. Auto po prostu jedzie dobrze. Pali za to więcej. Jeśli auto ma być tylko do miasta i nie masz zamiaru wpakować do niego bagaży i na wakacje pojechać to bierz 1.2. Jeśli ma służyć jako rodzinne to tylko 1.6, ewentualnie zobacz jak jadą diesle (nie jeździłem dieslami więc tu się nie odniosę). Ja dla siebie bym tego 1.2 nie kupił. Za to z silnikiem 1.6 auto jest bardzo przyzwoite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olas1 Napisano 9 Marca 2017 Udostępnij Napisano 9 Marca 2017 Trochę jeździłem 1.6d 4x4. Całkiem fajnie to jeździ, nie za głośne, elastyczny silnik i jak jedziesz do 120km/h to ekonomiczny, potem to już kwestia każdego wyższego auta, pali więcej i tyle. Na autostradzie tempomat na 140 i spalania ponad 7. Wg mnie najfajniejszy z silników. 1.5d bardzo oszczędny, ale jednak za słaby. Benzyn nie znam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.